حضور وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی مجلس

عباس علی آبادی گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته (۲۱ و ۲۲ خردادماه) در کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی مجلس حاضر شده و به تشریح برنامه‌های خود می‌پردازد.

به گزارش مشرق، این هفته در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی طی روزهای شنبه تا چهارشنبه (۲۰ تا ۲۴ خرداد) نمایندگان مجلس به بررسی دستورکارهای تعیین شده می پردازند که در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در روز سه شنبه ۲۳ خرداد نشست بررسی تبصره یک ماده ۳۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس با موضوع نحوه تعیین کمیسیون های تخصصی نمایندگان بر مبنای شاخص ها و امتیازها برگزار می شود.

کمیسیون اصل ۹۰ میزبان وزرای راه و آموزش و پرورش و رئیس سازمان اداری و استخدامی

در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در روز یکشنبه ۲۱ خرداد با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نشستی با موضوع بررسی علت عدم برگزاری به موقع آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش و در روز دوشنبه ۲۲ خرداد نیز نشستی با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با موضوع آخرین وضعیت اجرای قانون حدنگاری (کاداستر) برگزار می شود.

این کمیسیون سه شنبه ۲۳ خرداد نیز میزبان وزیر راه و شهرسازی و رؤسای سازمان های ثبت اسناد، ثبت احوال، پلیس راه فراجا و سازمان امور مالیاتی با موضوع آخرین وضعیت سامانه های ثبت معاملات املاک و مستغلات و همچنین املاک و اسکان و نیز اتصال سامانه های وزارت راه و شهرسازی به سامانه ملی مجوزهای کسب و کار خواهد بود.

کمیسیون آموزش مجلس میزبان طهرانچی

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکشنبه ۲۱ خرداد به کمیسیون آموزش و تحقیقات می رود؛ این کمیسیون دوشنبه ۲۲ خرداد نیز بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد پردیس های دانشگاه های علوم پزشکی را در دستور کار دارد.

ادامه اصلاح قانون بیمه کارگران در کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی هم یکشنبه ۲۱ خرداد ادامه بررسی طرح دوفوریتی اصلاح ماده قانون بیمه کارگران ساختمانی با حضور نمایندگان وزارت تعاون و سازمان تأمین اجتماعی را در دستور کار دارند و سپس به بررسی یک ماده از لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنها در برابر سوءرفتار می پردازند.

نمیاندگان عضو این کمیسیون مجلس روز دوشنبه ۲۲ خرداد میزبان سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به پرسش ۶ تن از نمایندگان مجلس هستند.

کمیسیون اقتصادی میزبان فرزین و علی آبادی

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه ۲۱ خرداد به کمیسیون اقتصادی مجلس می رود تا درباره عملکرد نظام بانکی در خصوص تسهیلات تکلیفی و تسهیلات مقرر در قانون بودجه سال جاری توضیح دهد.

در این جلسه طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی اعاده شده از شورای نگهبان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست دوشنبه ۲۲ خرداد میزبان عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صمت برای بررسی برنامه های ارائه شده از سوی وی است.

بررسی رابطه ایران و آژانس در کمیسیون امنیت

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست یکشنبه ۲۱ خرداد آخرین دستاوردهای سازمان انرژی اتمی و روابط کشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی را به بحث و گفت وگو می نشینند.

برخی مواد طرح اصلاح قانون انتخابات از شورای نگهبان به کمیسیون شوراها برگشت خورد

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس هم در نشست یکشنبه ۲۱ خرداد بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اعاده شده از شورای نگهبان را در دستور کار دارد.

کمیسیون انرژی میزبان اوجی

نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس در نشست یکشنبه ۲۱ خرداد تقاضای تحقیق و تفحص از پالایشگاه ستاره خلیج فارس را بررسی می کنند و در جلسه دوشنبه ۲۲ خرداد این کمیسیون نیز جواد اوجی وزیر نفت برای پاسخ به ۷ سوال نمایندگان مجلس حاضر می شود.

جمع بندی تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در کمیسیون برنامه و بودجه

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نشست یکشنبه ۲۱ خرداد میزان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برای پاسخگویی در خصوص نحوه عملکرد اعتبارات این نهاد است و در روز دوشنبه ۲۲ خرداد نیز نشستی با موضوع بررسی و جمع بندی گزارش کمیته تحقیق و تفحص از پرداخت ها و حقوق های نامتعارف و نجومی برگزار خواهد کرد.

کمیسیون بهداشت و درمان در نشست یکشنبه ۲۱ خرداد به بررسی مشکلات پزشکان تازه فارغ التحصیل شده با حضور معاونان وزیر بهداشت می پردازند و در جلسه دوشنبه ۲۲ خرداد به بررسی عملکرد صندوق بیماران صعب العلاج با حضور مسئولان بیمه سلامت و وزارت بهداشت می پردازند.

وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون صنایع

نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابتدا یکشنبه ۲۱ خرداد میزبان وزیر پیشنهادی صمت برای استماعی برنامه های وی بوده و سپس دوشنبه ۲۲ خرداد میهمان محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان خواهند بود.

کمیسیون عمران در نشست یکشنبه ۲۱ خرداد میزبان معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در نشست دوشنبه ۲۲ خرواد میزبان معاون وزیر راه و شهرسازی (مدیران عامل شرکت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران) هستند تا گزارش های این وزارت خانه در زمینه راه اندازی کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب را بشنوند.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۱ و ۲۲ خرداد) بررسی برخی مواد لایحه برنامه هفتم توسعه در خصوص موضوعات مرتبط با وظایف این کمیسیون را در دستور کار دارند.

نمایندگان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۱ و ۲۲ خرداد) بررسی تعدادی از لوایح قضایی بین المللی شامل «تصویب کنوانسیون سازمان ملل درباره موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجی گری»، «معاضدت حقوقی متقابل در امور تجاری و مدنی بین ایران و هند»، «استرداد مجرمین و همچنین معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری بین ایران و مالزی» و «همچنین ارجاع اختلاف بین بانک صادرات ایران با شرکت اسپیتمن اویل تاجیکستان به داوری» را در دستور کار دارند.

وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی

کمیسیون کشاورزی نیز دوشنبه ۲۲ خرداد میزان علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات ۲۰ نفر از نمایندگان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس