رای قاطع کمیسیون اقتصادی به برنامه‌های گزینه پیشنهادی صمت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی به برنامه های بخش تجارت علی آبادی، گزینه پیشنهادی وزارت صمت رای قاطع دادند.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه پس از پایان نشست اعضای کمیسیون اقتصادی با عباس علی آبادی گزینه پیشنهادی وزارت صمت، گفت: در این نشست مباحث بخش بازرگانی داخلی و خارجی مطرح و به تفصیل برنامه های گزینه پیشنهادی در این بخش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی موضوع تنظیم بازار و مسائل مرتبط با حوزه اصناف، در جلسه فوق، بیان کرد: خوشبختانه این موارد در اولویت برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت صمت قرار دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه توجه به حوزه بازرگانی خارجی می تواند به تولید کمک کند، ادامه داد: اساسا اگر ما نتوانیم ظرفیت‌های صادراتی را فعال کنیم، تولید در داخل کشور رونق پیدا نمی کند. خوشبختانه در بخش حوزه صادارت هم مباحث مهمی در این جلسه مطرح شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: پس از اظهار نظر اعضای کمیسیون اقتصادی پیرو برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت صمت و جمع بندی که گزینه پیشنهادی وزرات صمت داشتند، کمیسیون اقتصادی به برنامه های بخش تجارت علی آبادی رای قاطع داد و گزارش کمیسیون فردا ارائه خواهد شد. بنابراین امیدواریم با این نگاه مثبتی که کمیسیون و همکاران ما به حضور علی آبادی، به عنوان وزیر پیشنهادی دارند شاهد اتفاقات مثبت بعد از رای اعتماد به او باشیم و خروجی آن آثار مثبتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: آغاز همکاری ما بعد از رای اعتماد شروع خواهد شد و امیدواریم این مسیر حرکت بتواند اتفاقات مثبتی را در عرصه اقتصادی رقم بزند. ما خیلی به آینده بخش بازرگانی داخلی و خارجی و حوزه صنعت امیدوار هستیم.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکتری خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

علی‌آبادی، سوابق اجرایی بسیاری در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت به‌عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و غیره و همچنین رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از ۱۵ سال - که این سال‌ها مقارن با رشد فزاینده این گروه صنعتی بوده است- اشاره کرد.

وی در دی‌ ۱۳۸۸ از وزارت نیرو به گروه مپنا رفت و در ۱۵ سال گذشته نیز در همین شرکت به فعالیت و مدیریت مشغول بوده است؛ شرکت مپنا در زمان مدیریت علی‌آبادی روند صعودی و روبه رشد را طی کرده است به طوری که امروز یکی از شرکت‌های حائز رتبه در صنایع پیشرفته جهانی است.

پس از استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت عباس علی‌آبادی در جلسه روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه از سوی دولت به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شد و قرار است جلسه رای اعتماد به وی فردا سه شنبه (۲۳ خردادماه) برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس