علی‌آبادی: برنامه راهبردی ما تاکید بر صنعت صادرات محور است

گزینه پیشنهادی تصدی گری وزارت صمت با اشاره به بخش های مختلف برنامه مدیریتی در وزارت صمت گفت: در برنامه من چند اقدام راهبردی وجود دارد؛ برنامه راهبردی ما تاکید بر صنعت صادرات محور است.

به گزارش مشرق ، عباس علی آبادی امروز سه شنبه (۲۲ خرداد) در جلسه رای اعتماد برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، گفت: برای اینکه ثابت کنم ما می توانیم انگیزه بسیاری دارم، ۴۰ سال است دشمن تلاش می کند که به ما بقبولاند نمی توانیم.

وی در مورد انتقاد برخی از نمایندگان مجلس تصریح کرد: رزومه من تاییده شده است؛ فارغ تحصیل دانشگاه شریف در رشته مهندسی مکانیک هستم، در دانشگاه تهران در همین رشته، ارشد گرفتم و سالهاست در این دانشگاه تدریس می کنم. دکتری خود را نیز از دانشگاه خواجه نصیر گرفتم و رئیس انجمن برق _ آبی هستم. این مسائل را گفتم تا برادران دقت کنند تا پیش خدا مسئول نباشند.

گزینه پیشنهادی تصدی گری وزارت صمت در مورد تعامل با مجلس گفت: اصولا بدون تعامل نمی شود کار را به پیش برد.

وی در مورد اهمیت قائل شدن برای مناطق محروم افزود: ابتدای پیروزی انقلاب به سیستان و بلوچستان رفتم و آنجا کار کردم. آخرین کاری هم که انجام انجام دادم نیروگاه بادی زابل بود.

علی آبادی با اشاره به انتقادات برخی از نمایندگان مجلس تصریح کرد: مباحثی که مطرح شد زیاد است نگرانم از اعلام برنامه ها گذر کنم، هر برادری که ابهام دارد به بنده مراجعه کند تا به ابهاماتِ به وجود آمده پاسخ دهم.

گزینه پیشنهادی تصدی گری وزارت صمت با اشاره به اقداماتش در «مپنا» افزود: در این سالها بیش از صد قرار داد بین المللی امضا کردم؛ بیش از صد وزیر و رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه از «مپنا» بازدید کردند.

وی با اشاره به بخش های مختلف برنامه مدیریتی در وزارت صمت گفت: در برنامه من چند اقدام راهبردی وجود دارد؛ برنامه راهبردی ما تاکید بر صنعت صادرات محور است،
باید در بازار منطقه اعم از روسیه، ترکیه و کشورهای خلیج فارس ارتباط برقرار کنیم و کالاهایی که در آنها مزیت نسبی داریم بفروش برسانیم.

علی آبادی با اشاره به «باز آفرینی و اصلاح حکمرانی صنعت و معدن» تصریح کرد: دولت باید مساله تصدی گری را حل کند، یکی از چالش های اصلی تصدی‌گری است. موضوع بعدی ایجاد زنجیره ارزش است؛ متاسفانه خام فروشی داریم، خصوصا در صنایع معدنی به حل این موضوع تاکید ویژه داریم. حمایت از نوآوری برنامه دیگر است، به زودی به دوره انقلاب صنعتی پنجم خواهیم رسید به همین جهت باید به فن‌آوری های مورد نیاز آن دست یابیم. «ماشین خودران» اتفاقی برای آینده نیست بلکه واقعیتی است که وجود دارد.

استفاده از ابزار های تامین مالی بنگاه های تولیدی موضوع بعدی مورد اشاره علی آبادی بود و گفت: علت طولانی شدن برخی پروژه ها عدم تامین مالی به موقع بود، باید از بازار سرمایه استفاده کنیم.

در حال تکمیل...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    این یعنی گرانی اجناس در داخل.
  • ali IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 0
    منتظر پر رویی و رانت خواری بیشتر خودرو سازان و تولید کنندگان داخلی باشید که به بهانه حمایت از تولید داخل خون مردم را بیش از پیش در شیشه کنند. ایشان گفتند که اعتقادی به قیمت گذاری دستور ندارند - کاملا درست ، اما نه برای بازار انحصاری !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس