کد خبر 1489450
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
مقامات ترکیه: هیچ رویداد امنیتی تا کنون رخ نداده است

مقامات ترکیه می‌گویند که روند رای گیری به صورت آرام در جریان است و هیچ رخداد امنیتی تا کنون گزارش نشده است.

به گزارش مشرق، مقامات ترکیه می‌گویند که تا این لحظه از برگزاری انتخابات، هیچ رخداد امنیتی خاصی در هیچ یک از حوزه‌های رای گیری رخ نداده است.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه از ساعت ۸ صبح به وقت محلی در سراسر ترکیه آغاز شده و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت.

یک مقام پلیس ترکیه به خبرگزاری تاس گفته، «اوضاع در همه جا آرام است. تا کنون هیچ رویداد خاصی گزارش نشده است..»

درحالیکه نظرسنجیهای انتخاباتی حاکی از رقابت نزدیک «رجب طیب اردوغان» با رقیب خود «کمال قلیچدار اوغلو» از ائتلاف ملت و فضای به شدت دو قطبی است، وقوع رویدادهای امنیتی می‌تواند انتخابات را شدیدا تحت الشعاع قرار دهد.

اما خبرنگاران میدانی حاضر در ترکیه می‌گویند که برای مقابله با اختلالات امنیتی، تدابیر ویژه در حوزه‌های رای گیری تشدید شده است.

خبرنگار خبرگزاری ریانووستی گزارش داده، با آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه، تدابیر امنیتی در حوزه رأی‌گیری در «استانبول»، محلی که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه قرار است رأی خود را به صندوق بیاندازد، و همچنین حوزه‌ای که قرار است قلیچدار اوغلو در آن حاضر شود بسیار تشدید شده است.

«احمد ینر» رئیس اداره عالی انتخابات ترکیه چندی قبل اعلام کرده بود تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات به ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ رأی دهنده رسیده که از این تعداد چهار میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۷۲ شهروند برای اولین بار حق شرکت در انتخابات را دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس