شورای عالی انتخابات ترکیه: میزان مشارکت بالاتر از انتخابات قبل است

«احمد ینر» رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که با توجه به صفوف رای دهندگان مشخص است که میزان مشارکت در انتخابات بالاتر از انتخابات‌ قبلی است.

به گزارش مشرق، با گذشت حدود سه ساعت از آغاز انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ترکیه، یکی از مسئولان ارشد برگزاری انتخابات درباره میزان مشارکت ابراز خرسندی کرد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ترکیه از ساعت هشت صبح به وقت محلی (هشت و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) آغاز شده است تا صاحبان کرسی ریاست جمهوری و ۶۰۰ عضو پارلمان این کشور برای یک دوره پنج ساله مشخص شود.

به گزارش شبکه الجزیره، «احمد ینر» رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه در اولین اظهارنظر درباره وضعیت کنونی انتخابات در این کشور اعلام کرد که میزان مشارکت بالاتر از راقابت‌های انتخاباتی قبلی است.

او گفت: «مشخص است که این انتخابات شاهد مشارکت درصد بالاتری از رقابت‌های انتخاباتی قبلی خواهد بود. مردم در حال انتظار کشیدن در مقابل صندوق‌های آرا هستند و مردم به صورت دسته جمعی همچنان دارند به سمت مراکز اخذ آرا می‌روند».

پیش‌بینی رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه درباره میزان بالای مشارکت آرا در شرایطی مطرح شده که کمی بیش از سه ساعت از آغاز انتخابات نگذشته و قرار است تا ساعت ۱۷ به وقت محلی روند رای گیری ادامه یابد.

تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات ترکیه، ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ رأی دهنده اعلام شده که ۴ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۷۲ شهروند برای اولین بار حق شرکت در انتخابات را دارند.

تعداد رای دهندگان در داخل ترکیه ۶۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۴۳ نفر و مابقی رای دهندگان خارج از کشور است.

شورای عالی انتخابات ترکیه تا اواخر شامگاه ۱۴ می (امروز یکشنبه) اجازه درز هیچ اطلاعاتی از نتایج را نمی‌دهد و پس از آن رسانه‌ها می‌توانند به تدریج نتایج را اعلام کنند.

رقابت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری بین رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خلق و نامزد ائتلاف مخالفان است و «سنان اوغلو» دیگر نامزد ریاست جمهوری از شانس کمی برخوردار است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس