ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در ۱۶ استان آغاز شد+ جزئیات؟ (۹ آذرماه ۱۴۰۱)

یک مقام مسئول اخیرا از وجود 120 هزار خانه خالی فقط در استان تهران خبر داد. این در حالی است که نرخ اجاره و قیمت مسکن طی ماه های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"بی‌حجاب"؛ فرزندی که باید قانون را اجرا کند

خودرو کیلویی یک میلیون تومان؛ پاسخگو کیست؟!/ "بی‌حجاب"؛ فرزندی که باید قانون را اجرا کند

محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات و لیدر جریان چپ اخیرا در اظهاراتی گفته است: می‌گویند اگر زنانی روسری شان تا نصف سر عقب باشد، بچه‌های خودمان هستند، اما اگر روسری کاملا افتاد و چهار تار مو بیشتر آشکار شد، دیگر بچه‌های خودمان نیستند! بله، مذاق اسلام با ولنگاری مخالف است، ولی اسلام دین رکود نیست و با توجه به زمان و مکان انعطاف دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، وی همچنین با اشاره به شعار زن، زندگی، آزادی بیان کرد: من از این شعار به عنوان یک «شعار زیبا» تعبیر کردم، اما معتقدم اگر زندگی می‌خواهیم، زندگی در براندازی پیدا نمی شود؛ چرا که در آن صورت ایران روزگار خوبی نخواهد داشت و آشوب و ناآرامی های سنگینی را در پی خواهد داشت.[1]

*ما دقیقا نمی دانیم چه کسی این حرف اشتباه را در گوش خاتمی زمزمه کرده که آنها که کشف حجاب می کنند دیگر فرزندان خودمان نیستند!

انتظار بود اقلا آقای خاتمی این حقیقت را می دانست که نه تنها آنها که کشف حجاب می کنند بلکه حتی دزدها و معتادان متجاهر و سایرین هم همگی فرزندان همین آب و خاک هستند.

فرزندانی که البته باید بدانند قانون لازم الاجراست و اگر هم جرمی مرتکب شوند؛ حق الناس هرگز قابل گذشت نیست...

پس باید به آقای خاتمی گوشزد کرد که مسئله فرزندی و مام میهن برای همه یک اصل ثابت است لکن اعمال قانون و مجازات مجرمان هم در طول همین اصل قرار دارد.

اشاره خاتمی به جمله "اسلام دین رکود نیست" پس از حرف های او درباره 4 تار مو نیز به شدت قابل تأمل است و به نظر می رسد لیدر اصلاحات همچنان ترجیح می دهد از موضع دوپهلو و خاکستری دیده شود تا حمایت های قانون شکنان را از دست ندهد ولو حتی اگر در ادامه تأکید می کند که زندگی در براندازی پیدا نمی شود.

***

ارتباط اجاره‌های گزاف با 120 هزار خانه خالی در تهران!

خودرو کیلویی یک میلیون تومان؛ پاسخگو کیست؟!/ "بی‌حجاب"؛ فرزندی که باید قانون را اجرا کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه شورای مسکن استان از وجود ۴۵ هزار خانه خالی و درحال ساخت در منطقه ۲۲ تهران خبر داده و گفته است: سازمان های بازرسی و مالیاتی کل کشور به کمک سامانه املاک و اسکان و اعمال قانون مالیات بر خانه های خالی به صورت جدی ورود کنند.

به گزارش ایسنا، خلیل محبت‌خواه می افزاید: تعداد ۶۵ هزار خانه خالی در پردیس، ۴۵ هزار خانه خالی در منطقه ۲۲ تهران و ۱۰ هزار خانه خالی در املاک ادارات و ارگانهای دولتی در سطح شهر تهران و شهرهای استان وجود دارد. با عرضه این واحدها از ۱۵ اردیبهشت ماه وارد فاز عملیاتی کنترل اجاره بهای مسکن خواهیم شد.

وی تأکید می کند: دو قانون مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر خانه های لوکس سال گذشته مصوب شده و لازم الاجرا می باشد و سازمان مالیاتی کشور می بایست در این زمینه با قدرت عمل کند تا بتوانیم با یک سیاستگذاری و عمل تجمیعی بازار اجاره بهای مسکن را کنترل کنیم.[2]

*دقت شود که این آمار بالای خانه های خالی در کنار افزایش عجیب قیمت های اجاره خانه، نرخ ودیعه و مسکن به این معنی است که عملا هیچ مدیریت خاصی از سوی دولت بر بازار سرپناه مردم صورت نمی گیرد.

بحث اجرای مصوبه مجلس یازدهم مبنی بر "اخذ مالیات از خانه های خالی" نیز بسیار پیش از این لازم الاجرا بود که به هر دلیلی خبری از اجرای کارای آن در دست نیست. ضمن اینکه بدیهیست که فقط با یک ابزار و صرفا با یک قانون نمی شود به جنگ هیولای چند سر "قیمت های بالای مسکن و اجاره" رفت. بلکه نیاز است تا دولت به عنوان حاکم اصلی اجرائیات کشور در این زمینه وارد شود و یک سقف گذاری اصولی و واجب الاتباع را نیز برای قیمت ها انجام دهد.

از طرفی باید در نظر داشت که دولت در ایران بایستی اساسا به سمت خارج کردن مسکن از حیث کالای سرمایه ای و سوداگری حرکت کند تا مردم بتوانند به راحتی از سر پناه ارزان و درخور بهره مند باشند.

***

خودرو کیلویی 1 میلیون تومان؛ پاسخگو کیست؟!

خودرو کیلویی یک میلیون تومان؛ پاسخگو کیست؟!/ "بی‌حجاب"؛ فرزندی که باید قانون را اجرا کند

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران گفته است:

"با توجه به مشکلات و چالش‌هایی که در ۱۴۰۱ داشتیم، مقام معظم رهبری سال مهار تورم را نامگذاری کردند، چرا که مردم در معیشت دچار تنگنا شده اند. اما در ابتدای سال علیرغم ابلاغ این شعار که باید تابلوی وزارتخانه باشد مشاهده کردیم قیمت خودرو افزایش پیدا می کند و در یک محاسبه وزنی خودروی دنا به ازای هر کیلوگرم یک میلیون تومان ارزش گذاری شده که این قابل قبول نیست!"[3]

*پیش از این، سیداحمد رسولی نژاد، دیگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز به یک نکته عجیب دیگر درباره قیمت نجومی خودروها در ایران اشاره کرده و گفته بود: چرا قیمت خودرو شاهین که با دلار ۴۱ هزار تومانی ۳۴۰ میلیون تومان بود امروز با دلار ۵۰ هزار تومانی ۷۵۰ میلیون تومان شده است؟ اگر افزایش قیمت خودرو با دلار نسبت دارد چرا افزایش قیمت دلار ۲۰ درصد ولی افزایش قیمت خودرو ۱۱۲ درصد است.[4]

تأکید می شود که اینها تنها بخشی از حقایق اعجاب انگیز و البته تأسف بار درباره وضعیت نابسامان اقتصاد خودروی ایران و قیمت آن طی 2 سال اخیر است که منجر به ایجاد بحران قیمتی در این بازار شده و البته هیچ مسئول ذیربطی هم نسبت به آن پاسخگو نیست!

***

1_https://www.etemadonline.com/tiny/news-609416

2_isna.ir/xdNKXv

3_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1592016

4_mshrgh.ir/1481503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 166
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    35 5
    به نظرت مقصر تمام بدبختیا توی این کشور کیه؟
    • علی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      12 8
      حکومت پهلوی،شایدم قاجار،و شاید هخامنشیان
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      15 16
      روحانی
    • همراه IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      6 0
      بنده غلط کردم خدایا بنده را ببخش العفو بیچاره و درمانده شدم شرمنده خانواده شدم
    • مجنون IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      14 8
      تقصیر دولت قبلیه حتی مشکلات 20 سال اینده هم تقصیر اوناس شک نکن
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      7 0
      شرم بی پایان برمدیران که قیمت ماشین را۱۰تا۱۵برابر!!!!!!!!!!!!!!!!!قیمت واقعی کرده اند وهیچ جوابی هم برای این شاهکارتاریخی ندارند
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      7 12
      مادر بدبختی های این ملت خاتمی و هاشمی و روحانی هستن بعد از فتنه 88 بانک مرکزی تحریم شد و تاکنون قیمت ارز 50 برابر شد.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      4 9
      افساد طلبانی همچون خاتمی که تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و زمینه تحریم کشور را فراهم کردند باعث و بانی وضع موجود هستن.
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      2 2
      به نظر مسیولان نفوذی دشمن مقصرند
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      1 6
      تمام فتنه های امروز میوه درختی هستن که نهالش در سال 76 توسط خاتمی کاشته شده. روز قیامت حجم و وزن گناهان این بی شرف با حجم و وزن گناهان خود ابلیس قابل مقایسه هست...
    • سید احسان محمدی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      3 0
      چرا به صدای این ملت مظلوم گوش فرا نمیدهید قیمت خودرو ها با دلار 100 هزار تومان هم این نیست تویوتا راوفور 28 هزار دلاری با چه دلاری 6 میلیارد و 200 میلیون میشود؟ وزیر صمت که مدعی دخیل بودن نرخ ارز در افزایش قیمت خودرو است پاسخ بدهد واردات خودرو چه شد؟ چرا خودرویی دست مردم نیست؟
  • US ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    29 12
    شما ک قانون قانون میکنید زمان رضا شاه هم قانون کشف حجاب بود چرا یک عده با قانون کشف حجاب مخالفت میکردند
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      22 12
      منظور قانون عقلانی هست. چیزی که عقل تاییدش نکنه قانون نیست. ظلمِ
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      12 10
      الان عقل حجاب و تایید کرده؟
    • ایران IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      14 5
      چون در تمام دوران ها ، مردم از هر رفتار اجباری و تحمیلی گریزانند و متنفر . این یک بحث روان شناختی هست در زمان رضا شاه ، به زور کشف حجاب می کردند ، مردم مقابله می کردند الان به زور محجبه می کنند ، بازهم مردم مقابله می کنند .
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      5 7
      چون با قلدری و کتک و... همراه بود چون با زور می خواست با فطرت انسانیت مبارزه کند
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      3 7
      قانون؟ مگه زمان رضاخان مجلس و این حرفا بود؟ یه قلدر بود که حرف زور می زد
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      2 5
      عقل کیلویی چنده .مگه هر چیزی رو که عقل تایید کنه قانونیه و شرعیه.مملکت قانون گذار داره.
    • منتظر IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      2 7
      قانونی که مخالف احکام اسلام نباشه حتی اگر در کشورهای دیگر بود باید اجرا بشه
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    29 2
    در بحث خودرو و مسکن شما شیپور رو از سر گشادش میزنی. شما برو زوم کن رو پتروشیمی و فولاد ببین با هزینه ریالی چرا فروش دلاری به مردم داره.
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      8 0
      اگر مشکل مسکن و خودرو خانه های خالی و دلالی است چرا قیمت سیمان و آهن و هزینه های شهرداری و ..... که در اختیار دولت است چند برابر می شوند در واقع مشکل اصلی بی ارزش شدن پول ملی است که موجب افزایش قیمت همه کالاها و خدمات می شوند
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      2 0
      پالام پولوم پیلیش بندازین تا معلوم شه مسئول کیه 🤓
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    40 6
    به عنوان کسی که به آقای رییسی و این مجلس رای دادم و امید های زیادی داشتم بهشون متاسفانه باید بگم اگر در بر همین پاشنه بچرخه و در سیاست آتی اقتصادی و صنعتی تغییر بنیادینی ایجاد نشه آقای رییسی به اولین رئیس جمهور تک دوره ای ایران تبدیل خواهند شد‌‌‌
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      21 9
      ایشالا
    • مهدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      15 6
      آقا شما نگران تک دوره ای رییسی نباش سیاست مملکت ما طی چندین دوره نشان داده که رای مردم ملاک دوره ها نیست
    • مهدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      3 3
      آقا شما نگران تک دوره ای رییسی نباش
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      21 6
      فاجعه بارترین مدیریت اقتصاد کشور و مهیب ترین تورم متعلق به دوره فعلیه
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      12 4
      باید امثال شماها ب این طیف رای میدادید تا برای همه ملت روشن شکد که به عمل کار براید به سخندانی نیست.....کار باید دست متخصص باشه
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      4 5
      خطاب به پروفسورها این دولت هنوز کار خاصی نکرده ولیاگر فقط ارز 4200 بر نمی داشت تورم همین الان دو رقمی نمی بود بلکه 3 رقمی می‌بود
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      3 5
      ۱۳:۰۲ افراد مهم نیستن سیاست های کلان اقتصادی و بانکی که سی ساله تو همه دولت ها ثابته باید تغییر کنه. اون طیف متخصص!!! مورد نظر شما هم هشت سال که بود قیمت ها رو ده برابر کرد. اگر در دوره رئیسی دلار به ۳۰۰ هزار تومن برسه تازه میرسه به دوره ر وحانی!
  • غریبه IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    31 19
    درود بر سید محمد خاتمی.... هرچه گفته حساب شده گفته
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      6 13
      راست میگی ؟! خاتمی ده میلیارد ( 35 میلیارد امروزی ) فقط بابت زن جوان دوم وزیرش جناب نجفی پرداخت کرد تا دارش نزنند اخوندی وزیر دیگرش در حالی که مسکن مهر را از مردم و جوانان کشور دریغ کرد برا خودش و خانواده اش چه خانه ای تهیه کرده ؟! حالا که اینا راست میگن چرا برا این چند میلیون فرزندشان هم مثل ان چند نفر فرزندشان اسباب راحتی ازدواج اشتغال فراهم نکردند ؟ البته از موی بیرون ریخته انها همیشه دفاع کردند
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      2 3
      درود بر خودت دل انگیز که قشنگ کرکره رو پایین کشیدی راحتی
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      2 8
      متاسفانه کشور هرچه می کشد از امثال خاتمی می کشد که یکی از کارهاشون تحمیل روحانی بر ملت بود و بازار را اینطور بهم ریخت.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      2 3
      درود بر کسانی که دنبال نابودی ایران بودن ولی نتوانستند؟!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      2 7
      خاتمی دوست جرج سوروس صهیونیست که دست برتر در قاچاق جنسی زنان داره وحالا سوال جند تاش به خاتمی رسیده وایضا دوستداراش از جمله احمقی مثل تو و خوش باشید کم کم به آشناهاتون‌میرسه
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      6 4
      خاتمی چرند گفته همه بی حجاب ها و کم حجاب ها دختران این ملت هستن و بی حجابی دلیل نمیشه که طرد بشوند.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    36 10
    دولت محرومان همه رو از همه چی محروم کرد
  • علی IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    29 13
    ببخشید این اسلامی که با ولنگاری مخالف هست فقط مال ایرانیهاست .؟
  • مورخ ایرانی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    16 5
    پاسخگو کیست؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      23 6
      رئیسی که البته پاسخ نمیده
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    18 20
    ای شیخ فتنه بنیانگذار این ولنگاری شما هستید باید هم اینطور موضع بگیرید.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      4 4
      تا سیاست بیرون ما درست نشود اقتصاد فلج تا بع علایق هم احترام نگذاریم چیزی درست نمیشه
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    24 7
    بی کفایتی و بی مدیریتی دولت و وزرای ضعیفش و دولت ضعیف .
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    7 9
    اولا کجا دلار 20 درصد افزایش داشته؟ دوم اینکه آقای نماینده مجلس فراموش کردی بودجه با کسری چند صد هزار میلیاردی رو تصویب کردی؟ آقای نماینده فراموش کردی طرح مالیات بر عایدی سرمایه و استقلال بانک مرکزی رو پرتش کردید یه گوشه؟ وقتی به دلیل بی انضباطی مالی تورم ایجاد میشه همه چیز گرون میشه. دقت کردید همه چیز یعنی خودرو هم جز این همه چیزه.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      5 1
      اینا دارن مردمو میدوشن
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    10 5
    خوانندگان عزيز توجه فرماييد ! اينجا ايران است
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    13 4
    آقای جوکار باید کسی پاسخگو باشد که از استیضاح وزیر صمت جلوگیری کرد.
  • کارشناس IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    17 3
    مصلحت نظام هر چه زود تر باید منحل شود تا نفوذ مافیا به نهادی مهم قطع گردد.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    7 25
    خداپدرروحانی رونیامرزه
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      10 1
      چرا به پدرش توهین می کنی.تومثلا دین داری
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    11 4
    وقتی بانک مرکزی مستقل نباشه دولت وقتی پول کم بیاره دستور میده واسش چاپ کنند و همین باعث تورم میشه.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    14 1
    اولا چرا این سوالات رو می پرسید و اصلا از چه کسی می پرسید؟شما بجای سوال باید پیگیر حل موضوعات می بودید افایان مقامات و نمایندگان ملت..!و مدتهاست که جامعه با این شرایط تورمی درگیر هست و شما خوابید! ثانیا شما که اصلا نرخ دلار رو قبول نداریو..پس چرا اینجا نرخ دلاررو ۵۰تومان اعلام می کنید!؟
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    12 5
    اولا اگه مملکتو به خاتمی و ظریف بدن ودلواپسان سنگ جلوی پای ایشون نندازن و دلالهای تحریم همه امور و کارهارو به ایشون بدن مملکت درست می شه در ثانی همه میدونن افزایش قیمتها در راستای تا مین بودجه دولت ناکارآمد و بی برنامه هستش ولی چون انتخابات نزدیکه نماینده ها دارن جولان میدن ولی رای دهنده ها خیلی اندک خواهند بود
    • علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      1 2
      تا الان دست امثال خاتمی و ظریف و روحانی بوده که با برجام انرژی هسته ای ایران رو باخفت تسلیم آمریکا کرد در برابر هیچ و دست بانک ها رو برای تعطیلی کارخانه ها و تصاحب آنها با گذاشتند و بد حجابی و بی حجابی رو وارد مملکت کردن
    • علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 2
      تا الان دست امثال خاتمی و ظریف و روحانی بوده که با برجام انرژی هسته ای ایران رو باخفت تسلیم آمریکا کرد در برابر هیچ
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    24 2
    وزن خودرو و معیار آن را از. میر سلیم . باید پرسید
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    17 4
    خودرو مایه بی آبرویی دولت
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    12 6
    اون شخصی که حرف خاتمی رو نقد داره میکنه بره حرف خودش رو بزنه در حد و اندازه خاتمی نیست
  • محمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 4
    رابطه قیمت خودرو با دلار در واقع بیانگر ارتباط این صنعت با واردات است واگر قراربر واردات است چرا خودروهای ارزان دیگر اجازه واردات نمیگیرند
  • علی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    14 4
    وقعا چگونه و با چه امیدی فرزند به دنیا بیاوریم در حالی که دولت در اینقدر بی عرضگی خود را عیان کرده
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    8 1
    سرمایه داری رفاقتی که دشمن دین و دنیاست یعنی همین.
  • ایرانی ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    9 3
    بگویید مرگ ثانیه ای چند
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    9 2
    واقعا سوال خوبیه. پاسخگوی گرانی گوشت و مرغ و ... کیست؟ پاسخگوی افرادی که با رانت توسط نماینده مجلس و ... استخدام خودرو سازی ها شدن کیست؟ پاسخگوی چاپ پول و دست کردن در جیب بانک مرکزی کیست؟ پاسخگوی خاک خوردن طرح مالیات بر عایدی سرمایه کیست؟ پاسخگوی تحمیل تسهیلات تکلیفی (زورکی) و وام های سفارشی به بانک ها کیست؟ پاسخگوی اضافه برداشت بانک ها کیست؟ پاسخگوی نبود یک برنامه منسجم و جامع برای توسعه صنایع کیست؟ پاسخگوی منفعل بودن سازمان استاندارد کیست؟
  • ولی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    49 3
    من نمیدونم چرا ما هنوز از مسولین انتظار داریم کاری انجام بدن...کسانی که از همون اول با رانت و سهمیه وارد سیستم شدن وجدانی برای کار ندارد مگر برای منفعت خود و اطرافیان شون...
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    27 2
    120 هزار خانه خالی، علت گرانی مسکن هست؟ مشکل کمبود مسکن نیست. مشکل بی در و پیکر بودن و صاحب نداشتن این بخشه که هر روز هرکی هرچقدر بخواد میکشه روی قیمت اجاره و فروش
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    14 3
    اینترنت رو ببندید این چیزها رو همه ندونن
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    9 2
    مسئولین نسبت به چی پاسخگو هستند، نه مدیریت بلد هستند نه درکی از شرایط اقتصادی مردم دارند فقط مافیا بازی ورانت و دزدی هنرشان همین هست هرچه دزدتر و فاسدتر پست و مقام بالاتر هیچ امیدی نیست از دزدان و فاسدان فکری به حال زندگی خود کنید
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 29
    کسی که روسری سر دارد ولی می‌داند موهایش پیدا هست هم مصداق بی حجابی هست
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      1 4
      و بادم رفت و کسانی که جاهای دیگر بدنشان با این که می‌دانند نامحرم می بیند هم مصداق بی حجابی هست ولو کم مانند آستین نیمه کوتاه باشد و ساق دست پیدا
  • ماتادور IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    8 2
    مفت خورای تاریخ همتون سر وته یه کرباسین
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    12 3
    زندگی و جوونیمون تمام شد به پای این حرفهای شما و سوء مدیریتتان وای بحال فرزندانمان
  • ساس IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    13 2
    چه چیزهایی در ایران راحت یافت میشود؟ مواد مخدر، تورم،سود بانکی، دروغ، ادعا، سیاستمدار، وکیل، بورسباز، سلبریتی، فوتبالیست،
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    10 4
    دولتها نشان داد که علیرغم هیاهوی زیاد عُرضه اداراه بازار مرغ و دارو و ارز و سکه و ماشین و ... را ندارند.
  • بنده خدا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 3
    معضل خودروومسکن ودلاروطلاقابل رفع ایراددرکشورمانیست وعدم مدیریت صحیح مسئولین ووزراونمایندگان وحتی هجوم مردم دربازارعلی الظاهرحل شدنی نیست وای برچنین مردمی که خودنیزدامن میزنند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 1
    "ما دقیقا نمی دانیم چه کسی این حرف اشتباه را در گوش خاتمی زمزمه کرده که آنها که کشف حجاب می کنند دیگر فرزندان خودمان نیستند!"
  • حسنی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 1
    خلایق هر چه لایق!
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 0
    مافیا عامل اصلی خودروی کیلویی یک میلیون تومنه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 1
    متاسفانه تمام این بدبختیهای چه اقتصادی چه فرهنگی همه به خاطر نبودنظارت هست ۱۲۰هزار خانه خالی؟! یعنی مسولان نباید یه برنامه بریزن دست این سلطانهای خانه،شکر ،روغن،رو کوتاه کنند🖐️🗡️🪓
  • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 2
    توهین به شعور مردم هم اندازه داره!!! آقای قالیباف (سخنگوی صمت) و سیستم عریض و تاویل وزارت صمت و آشغال سازان خودرو مونتاژکاران بی انصاف زمان ثبت نام ،قیمتها رو تعیین نکردند که افراد بتوانند برمبنای بودجه خودشان تصمیم به انتخاب بگیرند یا شاید هم گمان کردند همه ی مردم دلال هستن و فرقی نمیکنه که برای چه خودرویی ثبت نام کنند، مهم اینه که با خرید هرماشینی به سود دلخواه میرسند و خودرو ساز هم سود خودشو میبره بنده برای ماشینی ثبت نام کردم که الان با اعلام قیمت سرسام آور مواجه شدم و گزینه ای هم برای تغییر ماشین و برند دیگری که توان خریدآن را داشته باشم را ندارم و باید با وجود اینکه 100میلیون پولم در حساب بانک خوابیده مجبورم انصراف بدهم. با این افکار و توانایی فکری میخواهید به اقتصاد فروپاشیده سرو سامان بدهید.زهی خیال باطل ...
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 1
    درودبرجوکار:ازکیلویی۴۰۰هت برای خودروهای اقتضا تاکیلویی۱۴مت برای خودروهای لاکچری
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    44 2
    خود دولت دزد اعظم و فاسد معظمه اول از خودش شروع کنه.
  • داود IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    36 5
    مشکل اصلی مسکن دربعضی از شهرها علی الخصوص تهران و اطراف آن مربوط میشود به حضور میلیونی افاغنه در این شهرها که مسئولین مملکت ترجیح میدهند این مورد را نبینند.متاسفانه حضور چند میلیونی افاغنه معضلات عدیده ای برای ملت و مملکت بوجود آورده که متاسفانه به خاطر مباحث امنیتی خارج از کشور با آن مدارا میشود.
  • ولی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 1
    حرف های هیچکدام از این ها ارزشی ندارد
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 1
    پاسخگوی گرانی خودرو اونی باید باشه که از اینکه با چاپ پول بدهیاش رومیده خوشحاله و براش ارزش ریال مهم نیست
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 1
    پاسخگوی گرانی خودرو اونی باید باشه که از اینکه با چاپ پول بدهیاش رومیده خوشحاله و براش ارزش ریال مهم نیست
  • مهدی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    8 1
    من گرونش کردم ببخشید.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 1
    الحمدالله مسئولان ما مسلمان و عالم هستند. موندم حاکمان ما جاهل و نامسلمان بودند چه اتفاقی برای ماشین کیلویی یک میلیون میافتاد.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    19 1
    وزیر ناکارامد صمت هم مدام دنبال توجیه و رفع مسئولیت
  • سکوت IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 1
    اینکه امسال اسمش مهار تورمه پدر ملت در اومده از تورم هر ثانیه ای اگه اسمش نبود چی کاش یکم فهم داشتید
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    27 2
    یکی از بزرگترین دلایل بی لیاقتی حکومت ، همین بالا قیمت خودرو و پایین بودن قیمت سوخت هست. وقتی دولت خودش مافیا باشه، پراید رو یک میلیارد هم میشه خرید
  • jikjik IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 1
    اسلام لازم الاجراست ؟ پس اجراش کنید واسه همه اجرای قانون انجام بشه باشه
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 1
    اقای خاتمی اولا حتی رهبری هم فرمود همه اون کسانیکه بی حجابند روی غرض و منظور بی حجاب نشدند چه بسا طرفدار این نظامند.و ممکنه فریب خورده باشند یا نا اگاه باشند و از فرزندان ما هستند.دوما اون روزنامه هایی که در زمان اصلاحات بسته شدند هم از فرزندان این اب و خاک بودند.سوما از انعطاف صحبت می فرمایید .یعنی ممکنه بریم جلوتر و دین انعطاف نشون بده و بگه تا الان روسری نداشتید از این به بعد انعطاف بیشتره و فقط وسط بدنتون را بپوشید کافیه؟؟؟؟!!! از انعطاف گفتید .میشه بفرمایید حجاب از زمان حضرت محمد تا زمان حضرت مهدی سخت تر شد یا راحت تر.؟؟؟؟؟به هر حال در زمان حضرت مهدی باید کمی انعطاف نشون داده باشه .البته اگر کلام شما درست باشه.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      احسنت! پاسخ درست و منطقی
  • Ali IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 6
    نمیدونم این گرگ پیر باز چه دسیسه ای چیده
  • سروش IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    در مورد خودرو دول باید کمر انحصار طلبان و لابی انحصار( ایران خخودرو مونتاژ کن و ساپیا سرهم کن ) را خرد کرده و کاهش تولید را با افزایش +10 درصد واردات خودرو به قیمت مناسب و دولتی کلید بزند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 1
    خاک بر سر همتان کنند حالا آن احمق احمدی نژاد که گفت تحریم کاغذ پاره است باید اعدام شود
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 2
    چه حرف خوبی از یک نماینده دیدیم انشاء الله عمل را هم ببیتیم و گرنه تا انتخابات زمان کم هست
  • DE ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 1
    خودرو کیلویی یک میلیون تومان؛ پاسخگو کیست؟! // بابا حداقل خودرو قیمتش را میشه کیلوئی استعلام کرد.
  • رضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 1
    حقوق و مزایای بالای مدیران و کارکنان صنایع خودروسازی لگن ایران باعث شده تا قیمت تمام شده خودروها بشدت بالا بره . ایران خودرو و سایپا با وجود انحصار تولید و فروش خودرو کشور به دلیل دریافت این حقوقهای نجومی همیشه ورشکسته هستند. آقای میرسلیم از هیئت مدیره های ثابت این مجموعه های خودرو ساز هستند
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 1
    وقتی نماینده مجلس میگه کسی هم پاسخگو نیست یعنی بدانید که این مملکت صاحب ندارد پس الکی سر و صدا نکنید که چرا وضعیت این مملکت اینطوریه و دشمنان خارجی و ووووو
  • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 1
    تمام ادارات دزد در دزد شدن هرج مرج دیگر هر چه بیشتر بمونیم اوظاع بدتر میشه
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 3
      پس هر كسي توي هر حرفه و تخصصي كه هست آتش به اختيار واسه مملكتش كار كنه. سخته ولي ميشه جهادي كار كنيد. به مناطق محروم بريد و به همديگه كمك كنيد. گروه هاي جهادي در سكوت كار خودشون رو مي كنند. و واقعا منتظران ظهورند. دولت ها هم بمانند با مشغلات خودشان. كجا بريم بهتر از ايران.. ايران رو آباد كنيد. فرار كردن كار ترسوهاست. موفق باشيد.
  • محسنی زنجان IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 4
    همه می دانند که ولنگاری و مردم را گول زدن و بد حجابی و با تفسیر به رأِ ی کردن آزادی به نفع خود در جهت کسب آراء مردم و دین زدایی همه میراثی است که دولت خاتمی برای حکومت جند روزه به مردم از خود جای گذشت و پیش خدا به شهدا و ملت مدیون است و باید پاسخگو باشد و عذاب الیم دذ انتظار اوست.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    11 2
    دیگه شیخ بنفشی در کار نیست دولت انقلابی و مجلس انقلابی روی کار هستند جواب دهند
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      2 5
      شیخ بنفش( حسن ) اول امسال طعنه زد و گفت امسال یا همه چیز درست میشود یا نمیشود شیخ بنفش پشت همه ماجراهاست
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 1
    این وضعیت اقتصادی و معیشت همش نتیجه دروغ و دروغگوییه.حالا کی داره دروغ تحویل کی میده ...
  • علی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    قیمت میلگرد داره هر روز میره بالا ، یه پیگیری کنید تا میاد ما یه پس اندازی کنیم ، یه وامی به اسممون در بیاد ، دوباره قیمت میره بالا ، آخه چرا باید تو یه هفته ۵ هزار تومن قیمت هر کیلو میلگرد گرون بشه
  • بازنشسته ایثارگر IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    فقط دو کلمه میتونم بگم : واقعا متاسفم 😔
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 3
    حسن فریدون و دارودسته اصلاحطلب های.....!
  • بدبخت IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    مملکتا به باد فنا دادن .یعنی کسی وجود نداره دست این عوضیا را رو کنه
  • مسلم IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 0
    بی حساب ترین کشور بی نظارترین کشور همین کشور خودمونه
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 2
    کاملا آقای خاتمی درست فرمودند مذاق اسلام با ولنگاری مخالف است، ولی اسلام دین رکود نیست و با توجه به زمان و مکان انعطاف دارد.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 0
    شماها فکر میکنید ما داریم مدرن میشم نمیبینید داریم به دوران قرون وسطی میرویم یه عده دارن و ککشونم نمیگزه یه عده دارن از بدبختی به حاشیه شهر پناه میبرن من نمیگم تمام اندیشمندان دنیا میگن اینهمه فاصله طبقاتی که ایجاد کردید بواسطه توزیع نامناسب ثروت شما را نابود میکند ربطی به اسراعیل و امریکا ندارد
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    به شتر گفتند چرا گردنت کجه گفت کجایم راسته تا گردنم راست باشه.مملکت ما نیز...
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    وقتی چهل و چهار سال بی قانونی و عدم برخورد با متخلفین گردن کلفت و نفوذی در حاکمیت رواج پیدا کرد امروزه هم باید با بی حجابی و سایر قانون شکنان نتوان بر خورد کرد
  • مسلمان IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    قاتل دزد رشوه گیر اختلاسگر جیب بر بی حجاب کم حجاب دروغ گو و... ووو همه بچه های این کشور و این مرز و بوم هستند ولی ذکر نام این ها در کنار هم یعنی همه این ها مثل هم هستند و باهم قابل مقایسه هستند این قیاس مع الفارق هست و کاملا اشتباه است هر کسی و هر چیزی جایگاه خودش رو دارد .
  • ناشناس IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    اتفاقاً خیلی وقت ها شروع زندگی نو و نفس تازه، لازمه
  • محمود IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 3
    خاتمی اختلال ذهنی دارد
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 1
    این 4 میلیون مسکنی که با چه آب و تابی قول صددرصدش داده شده بود چی شد ؟ لولو خوردشون ؟ دریغ از یه واحد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 0
    مملکت،رو،نابود،کردید،
  • US ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    اون اصلاحاتی ها که تعطیل هیچی، ولی این دولت و مجلس قرار بود اینها را حل کنند!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    شما سیاسیون و مسولین اصلا به خودتان نگیرید و خم به ابرو نیاورید
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    ابدا در خیال هم نمی گنجد
  • DE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 0
    پژو 207 مقواییِ مونتاژی ایرانخودرو 22 هزار دلار تویوتا لندکروزر پرادو مدل 2021 ، 22 هزار دلار سوزوکی ژاپن مدل 2022 قیمت به پول ایران در قطر 308 میلیون تومان و 355 میلیون تومان
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    راجب اختلاس حرف نزده
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    کیلویی صد هزار تومن زیادشه چه برسه یک میلیون
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 0
    وضعیت اقتصاد ومعیشت مردم نشان می دهد اگه حضرات با این فرمون برن جلو دیگه خبری از مشکارکت حداقلی مردم هم وجود دخواهد داشت.انشالله
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 0
    بیچاره مردم که گرفتار شما شده اند
  • فرزاد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 0
    همتون دزدید... از دم
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    این قانون ها تو این مملکت فقط مال مردم هست که دستشون از همه جا کوتاهه وگرنه ظالمان اگر قانون را می‌شناختند که ظالم نمی‌شدند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    کشف حجاب رضاخانی هم زمان خودش قانون بود یعنی باید رعایت میشد؟؟؟
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 0
    مقصر رییسی می باشد.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 1
    خاتمی چون ادم باسوادی هست.بامنطق حرف میزنه...کاش ریسی هم یاد بگیره
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 1
    درود بر خاتمی چون ادم باسوادی هست.بامنطق حرف میزنه..
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    7 0
    ایران بهشت مفسدانه..
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 0
    ایرانی باید گرسنه باشد .....سیاست عمد
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 3
    هر کی می تونه خودرو را ارزانتر تولید کنه این گوی و این میدان.مثلا این آقا میتونن دنا رو به قیمت 200 میلیون (281قیمت فعلی کارخانه)عرضه کنن هم ملت خوشحال میشن هم ایشون سود کلانی میبرن.
  • مادر IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 1
    آزادی حق همه ایران است چون جزشعارماست بازورنمیشود کاری کرد مردان هم باید حیا داشته باشن فکر کنن همه بانوان خواهر یا مادرشان است من خودم چادری هستم ولی مخالف زور هستم
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 3
      آزادی از نظر تو یعنی لخت بیرون اومدن ؟؟
  • حسن IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    مافیای خودرو اگر قابل هدایت نیستند خداوند رسوایشان کند
  • LT ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    مقصر دولته که دنبال رفاه مردم نیست
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 2
    خاتمی گشت ارشاد آورد 🥸 مافیای افسادطلب آورد
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    مربی فوتبال میارن🐘مربی اقتصاد نمیارن!؟اگر بلد نیستین تیم چینی بیارین کشور را اداره کنن! بسه دیگه رانت و فساد و ناکارآمدی.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    بدترین سلاح ، سلاح گرسنگی است. کدام سیاست.کدام قدرت.کدام...؟ می تواند در برابر لشگر و ملت گرسنه تاب تحمل بیاورد.
  • م IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    در رابطه با خودرو هیچ کس پاسخگو نیست آدم شک به حیاتشان میکند
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    فعلآ با حجاب سرتون گرم کردن
  • اصلاحطلب IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    در سر عقل میباید بی غیرتی عار نیست
  • علیò IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    مرد حسابی ارز ۴۲۰۰ برداشتید تورم ۱۰۰ درصدی خودرو و ۷۰ درصدی مسکن واجاره بها حالا هم می خواهید مشکل بنزین را حل کنید دنیا طلبان دین رافقط برای کسب پست می خواهند ولا غیر کل کشور دست شما است دو سال هم می گذرد حداقل تورم را بیش از این دامن نزنید ارزانی پیش کشتان
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 5
    خاتمی خدا تا ابد لعنتت کنه که پایه همه بی حیایی ها رو تو گذاشتی لعنت خدا در هر دو دنیا بر تو باد گناه تمام جوانان این مملکت بر گردن توی ،،،،،،
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    قربون برم خدا رو _ یه بوم و دو هوا رو ؛ شرکت ایران خودرو ، خودرو های مورد فروش خودش رو کیلویی یک میلیون تومان می فروشه ولی در طرح فرسودگی خودرو و تعویض آن ، خودروهایی را که قبلا خودش به قیمت گزاف فروخته بود، روی باسکول گذاشته و کُل خودروی فرسوده را از ده تا دوازده میلیون تومان از صاحب خودرو می خره !.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    بهترین دوران اقتصادی وثبات ایران دوران اصلاحات بود خصوصا دولت دوم اصلاحات بین سالهای 80 تا 84.اون سالها همین خودرو به قدری فراوان تولید میشد که قیمت کارخونه از بازار آزاد گرونتر بود .206 فرانسوی رو قسطی میدادن حدود نه میلیون تومن.حالا باید بری تو سامانه صد میلیون بلوکه کنی تا برات قرعه کشی کنند.اون سالها دغدغه گوشت ومرغ وگرانی میوه دیگه نبود
  • حسینعلی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    به نظر شما اول مرغ بوده یا اول تخم مرغ
  • حسین IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 0
    این مدل حرف ها و انتقادها فقط حکم سوپاپ اطمینان داره،ملت بیان اینجاها خودشون رو خالی کنن مگه کسی هم هست که نفهمه اینا رو؟
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    اتفاقا درست گفته وقتی برخوردهای بد می کنیم
  • ایثارگر IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    همه موضاعات قابل بررسی ولی ..................................... هیکس در این کشور نمیتواند این معضل را برگرداندبهسال96 رستم دستان هم بیاید نمتواند بجزمرادوه با دنیا
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    کار مردمه چون مردم اجازه دادن اینا باشن
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    هموطن، خودرو یا برای خود دولت درآمدزایی دارد یعنی از خودروسازی داخلی بخشی از درآمدهاش در بودجه تأمین میشه که اگر این باشه هیچ دولتی اقدام به ارزون کردن خودرو ن خ و ا ه د کرد. و یا اینکه سهامدارن خودروسازی کسانی(حقیقی یا حقوقی) هستند که اونقدر قدرت دارند که دولت ها حذفشون نمی شوند!!! پس دیگه اینقدر آه و فغان از خودمون بابت خودرو در نیاوریم. چون درست بشو نیست. اما اگر بازیشون نمیاد و نمی خوان به همین علتهایی که گفتم بیش از این سر ملت شیره بمالند و خودرو رو ارزون کنند این راه حل: برای مدت یک سال واردات خودرو از مدل سال تا ۷ سال مدل رو آزاد کنند. با حقوق و عوارض گمرکی صفر و مالیات و عوارض شماره گذاری صفر . اگر عمده وارد می کنه کسی یا شرکتی باید داخل کشور خدمات پس از فروش داشته باشه در غیر این صورت یعنی یه ایرانی بخواد یه ماشین از خارج بیاره نیازی به این شرط نیست. و اصلی ترین شرط هم اینه که یک ریال ارز بابت واردات خودرو به احدی داده نمیشه. ارز لازم برای واردات خودرو هم باید یا از صادرات باشه و یا واردکننده ارز لازم رو در خارج داشته باشه. بیا، به همین سادگی. این قانون گذاشتن کاری داره؟! اگر بازیشون نمیاد بسم الله. لندکروز ۲۰۱۱ تو سلیمانیه عراق با دلار ۵۱۰۰۰ تومان نهصد میلیون تومان اونوقت همین ماشین تو کشور چنده؟ حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان. حالا بسته به آپشن هاش کمتر یا بیشتر. چرا؟!! چرا؟!! آقای رئیسی، شعار سال رهبری رو تکرار بفرمایید . هم برای خودتون و هم وزراتون. خلاصه دولت برای خودروسازان یا نمی خواد چون درآمد خودش هست و یا می ترسه و زورش نمی رسد‌.
  • ارش IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    ببین اش چقدر شور که مشرق هم مجبور شده گرونی خودرو قبول کنه به قول معروف چه عزایی شده که مرده شور هم گریش گرفته خودشون بهتر از ما میدونن مقصر کیه وچه جور میشه این قضیه را جمع کرد
  • مهدی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    اقایان اگه بخواهند یک شبه وضعیت اقتصادی را تغییر میدهند امتحانش مجانی ست اما سودشان توی همین شرایط بی صاحب میباشد
  • سعید IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    جهل ، کشنده ترین ویروس دنیا . علت اصلی همه مشکلات ، جهل است . جهل ، عقل را از میدان محاسبات خارج و احساسات را جایگزین آن می کند . جهل ، خوب را بد و بد را خوب جلوه می دهد . جهل تمام توان و انرژی فرد و جامعه را گرفته و نسل اندر نسل خسارت و فلاکت و تباهی باقی می گذارد و در آخر نیز فرد و جامعه را نابود می کند . ابتدا جهلمان را درمان کنیم ، بعد بنشینیم و برنامه اندر پس برنامه بنگاریم و به کار بندیم . امروز به از فردا ...
  • سید احسان محمدی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    چرا به صدای این ملت مظلوم گوش فرا نمیدهید
  • u460 IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    آیا شما مشرک و بت پرستید؟
  • سید فروزان CH ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 2
    خاتمی با همین عقاید در شهر رم با رییس جمهور رژیم اشغالکر دست داد و خوش و بش و ملاقات یواشکی ، ملا از نظر ای شخص چون اسلام دین رکود نیست پس حق داشته با صهیونیستها و دشمنان ایران رفاقت کند و مملکت را به آشوب بکشد
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    5 0
    جالب تر از همه اونهایی هستند که بعد از چهل سال هنوز وعده های سرخرمن مسوولان رو باور می‌کنند... خیلی خوبید شما
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    90 میلیون ایرانی بازیچه دست مصطفی .م.س شده تند یکی هم وجود و وجدان ندارد این انگل را از م.و.م. بندازه بیرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس