بروجردی

ایران اسلامی هم‌اکنون به "هژمونی ایران" و قدرت چتر تبدیل شده و این هژمونی به گواه دوست و دشمن توان برخورد با قدرتهای ظالم دنیا را نیز دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نقش اجرا نشدن یک قانون در ایجاد "فتنه اقتصادی"

مسئولانی که باید مثل بی‌حجاب‌ها رصد شوند

مسئولانی که باید مثل بی‌حجاب‌ها رصد شوند/ "هژمونی ایران"؛ هماورد قدرت‌های نخست جهان

اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه ایسنا پیرامون معضل خانه‌های خالی با بیان اینکه ما در شهرهای بزرگ شاهدیم که برخی از بنگاه‌های اقتصادی خانه ساخته و آنها را خالی از سکنه نگه داشته و این خانه ها را به عنوان یک دارایی ثابت برای خود لحاظ می کنند، تصریح کرد: مجلس یازدهم بر این اساس "قانون اخذ مالیات از خانه های خالی" را به تصویب رساند تا سازمان امور مالیاتی، وزارت اقتصاد و وزارت راه به سراغ شناسایی خانه های خالی رفته و از خانه های خالی به صورت پلکانی مالیات اخذ کنند. بر اساس این ساز و کار به نفع افراد است که خانه های خود را اجاره داده تا خالی از سکنه نماند.

او می‌افزاید: علیرغم اینکه این قانون بسیار در بهبود وضعیت بازار مسکن و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا در این بازار موثر بود ولی آن طور که باید اجرایی نشده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به اعلام شهردار تهران مبنی بر وجود ۳۵۰ هزار واحد مسکونی خالی در شمال شهر بیان کرد: از نظر بنده شاید حتی بیش از این رقم در تهران خانه خالی وجود داشته باشد و نیاز است که همه بخش ها دست به دست هم داده و آنها را شناسایی کنند.

حسین‌زهی با بیان اینکه رضایت چندانی از اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی نداریم، گفت: دستگاه ها باید پای کار بیایند و خانه های خالی را شناسایی کنند. آن‌گاه به نفع مالکان این خانه ها است که واحدهای خود را اجاره دهند و بدین ترتیب شاهد برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن خواهیم بود. [1]

*اظهارات این نماینده محترم مبنی بر اجرا نشدن قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در حالی است که همه می‌دانیم معضل افزایش قیمت مسکن و اجاره‌خانه به شدت جان مردم را آزرده و از طرفی اجرای کارای قانون مذکور به راحتی می‌تواند موجب کاهش قیمت مسکن و اجاره‌خانه شود.

پس چرا شاهد اجرای کارای این قانون نیستیم و علت تعلل مسئولان دولتی در اجرای این قانون چیست!؟

کدام نهاد نظارتی و قضایی بایستی به این ترک فعل محرز که جان مردم را آزرده است ورود کند!؟

در برخی محافل تحلیلی گفته می‌شود برخی مسئولان از آنجا که معتقدند ذینفع عمده مسئله مسکن؛ قشر متوسط رو به بالا و مرفهین هستند و از قضا همین قشر حساسیت‌های بیشتری نیز نسبت به فرایندهای سیاسی دارند؛ پس نباید اقدام به ناراضی‌سازی آنها کرد تا رضایت برساخته‌ی آنها در موسم انتخابات به کار بیاید.

ما اگرچه قضاوت درباره این تحلیل را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم اما نمی‌توان از این نکته به سادگی گذشت که تعلل و اهمال در قبال اجرای قانون مهم "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" عواقب بسیاری سوئی دارد و حتی می‌تواند به عنوان کاتالیزور برای طرح بانیان آشوب در ایجاد "فتنه اقتصادی" نیز عمل کند.

***

"رأی خوب مردم" در هژمونی‌های عادل دموکراتیک، مشکلات را حل می‌کند

"هژمونی ایران"؛ هماورد قدرت‌های نخست جهان

مسئولانی که باید مثل بی‌حجاب‌ها رصد شوند/ "هژمونی ایران"؛ هماورد قدرت‌های نخست جهان

علاالدین بروجردی، از نمایندگان ادوار مجلس و رئیس کمیته دوستی ایران و چین، روز یکشنبه گذشته طی سخنانی در آیین روز ملی خلیج فارس در بوشهر گفته است: ایران اسلامی و نیروهای نظامی آن امروز نقشی راهبردی در مدیریت منطقه خلیج فارس دارند.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید:‌ پیش از انقلاب اسلامی سفیر آمریکا با یک تماس تلفنی برای مدیریت کشور تعیین تکلیف می‌کرد اما امروز ورق برگشته و نمونه آن دستگیری نیروهای شناور آمریکایی است که به اشتباه وارد حریم ایران شدند.

بروجردی گفته است: جایگاه و هدایت رهبری نقشی اساسی در این زمینه ایفا کرده و ایران را در ریلی قرار داده که توان برخورد با قدرت‌های نخست دنیا را دارد. [2]

*مسئله مهم تبدیل شدن ایران به "هژمونی ایران" بایستی بیش از این مورد اقتراح و توجه رسانه‌ها و خواص کشور قرار گیرد.

چه اینکه ایران امروز فراتر از یک قدرت منطقه‌ای به تأثیرگذاری جهانی مشغول است، از متحدان خود در اقصی‌نقاط عالم حمایت‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و... دارد، توانسته مثبتات و امتیازاتی را در فضای داخلی خود و برای شهروندان به ارمغان آورد و ایضا همانطور که بروجردی هم تصریح دارد به یک قدرت هماورد در مقابل قدرت‌های ظالم جهانی بدل شده است.

و این مسئله بایستی به ملکه ذهن مردم و مسئولان تبدیل شود.

در عین حال بیان این نکته نیز ضروریست که وقتی در حال صحبت از یک هژمونی هستیم؛ این سخن هرگز بدین معنی نیست که آن هژمونی دچار هیچ مشکلی نیست و همه اوضاع بر وفق مراد اوست. چه اینکه می‌بینیم هژمونی‌های بزرگ دنیا درگیر مشکلات عدیده و ایضا روزمره هستند و باید پذیرفت که "مشکل" بخشی از زیست اجتماعی است.

لکن هژمونی‌ها و قدرت‌های چتری که روش‌های ظالمانه ندارند؛ همواره بر مسیر صلاح و فلاح قرار دارند و مشکلاتشان با سرعت‌های بیش و کم در فرایند حل شدن قرار می‌گیرد.

یعنی در قبال یک نظام هژمونیک غیر ظالم، هرگز بن‌بستی برای هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر آن نظام هژمونیک عادل؛ دارای مردمسالاری نیز باشد؛ طبعا معجزات زیادی از "رأی خوب" مردم در آن نظام قابل تصور خواهد بود که به رفع مشکلات مختلف جامعه منتج خواهد شد.

***

1_ isna.ir/xdNLdv

2_ https://irna.ir/xjMkh7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    22 2
    هژمونی یعنی چین یعنی آمریکا!
    • سهیل IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      17 1
      هر وقت دلار شد بیست و هشت هزار دم از هژمونی بزنید
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    62 2
    من مستاجرم و در همه ی انتخابات شرکت کرده ام ، احساس حماقت کردم، چون منافع مردمی که می خواهند سالم زندگی کنند و دنبال دلالی و سوداگری و مال اندوزی نیستند ، برای مسئولین اهمیت ندارد ، در انتخابات آتی شرکت نمی کنیم.
  • یاران امام IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    حدود 10 درصد مدیران مسئولان روسایی سازمانها واداره کل ها و شرکتها پاکدست و با وجدان هستند و به منافع ایران فعالیت می کنند 90 در صد مدیران ارشد با سفارش نمایندگان و انتصابات تهدیدی هستند با این کار نمی توان وضعیت اجتماعی و توسعه پایدار را عملی نمود. حدود 20 درصد مدیران ارشد کشور مدرک دانشگاههای معتبر ایران را دارند 80 درصد مدیران ارشد مدرک دانشگاهی شان غیرانتفاعی و آزاد و موسسه آموزش عالی شهرستانها گرفتند و تخصص کافی ندارند. 90 درصد مدیران مطابق مدرک دانشگاهی با پست سازمانی و تخصص سازمانی غیر مرتبط هست. 95 درصد مدیران ارشد تخصص مدیریتی ندارند بصورت سنتی سازمانها را مدیریت می کنند. 86 درصد کارشناسان سازمانها و شرکتها که پست مدیریتی ندارند فقط کار کارشناسی همان زیردستی کار می کنند نخبه و خلاق هستند. 84 درصد کارشناسان می گویند که درجلسات مدیران ،از حرف و سخنان مطالب علمی ما را نمی فهمند. در کشوری که علم کارشناسان بالاتر از مدیران ارشد باشد به زبان ساده بیشتر بداند وضعیت آن سازمانها و شرکتها رو به رکود می روند و توسعه نمی یابند. همین که هستیم پیش می آید. 76 درصد مدرک دکترای برخی مسئولان از دانشگاه آزاد و علم کاذب حتی یک ساعت در کلاسها حضور نداشتند مقالات و رساله دکترا با پول خریدند ارائه نمودند. یعنی درحد دکترا نیستند. براساس مستند یکی از مسئولان بحث علمی شد به پیر وبه پیامبر نتوانست معادله درجه 2 دبیرستانی را حل کند حتی یک کیس مدیریتی که تصمیم گیری در مواقع پیچیده را نتوانست حل کند بالاتر ازاین در یک سناریو مانوری نتوانست ماموریت و استراتژی سناریو را بنویسد. بدبختی ما همینه. شایسته سالاری در سازمانها صفراست اگر کسی پارتی و فامیل مقاماتی دارند می توانند خیلی راحت آن پست مدیریتی تسخیر نماید تخصص و خلاقیت خریدار ندارد.
  • ناصر IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    3 39
    از این جمله حال کردم "هژمونی ایران"؛ هماورد قدرت‌های نخست جهان
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 3
    اگر اجاره خانه را در تهران ارزان کنید تمام روستاییان و تمام شهرستانی ها می ریزند تهران و بقیه ایران از جمعیت خالی میشه
  • FR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    دقیقا گرانی ها در ارز و طلا و مسکن و اتومبیل و سایر کالاهای سرمایه ای به نفع طبقه متوسط و متوسط به بالاست و هم آنها اغلب معترض و منتقد جمهوری اسلامی هم هستند متاسفانه هم آنها هم برای حفظ منافع خودشان هم که شده در حفظ نظام موثرند ….. این تفاوت اساسی در اثر مثلا تحریم ها و مشکلات اقتصادی در جامعه روسیه و جامعه ایرانی ست
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    مخصوصا بی سواد ها
  • مجتبی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    2 0
    عزل وزیر اقتصاد
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    45 1
    آنچه درایران وجودداردهژمونی توهم
  • علی افصحی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 1
    امام صادق فرمود « اول من قاس الابلیس اولین کسی که دست به « قیاس »زد ابلیس بود» و این ببان تحولی امام صادق باعث شد فقه شیعه هرگز پی « قیاس » نرفته اما برعکس قیاس در فقه اهل سنت بسیار برجسته شد. و شد آن چه شد فقه شیعه تنها فقهی شد که باب مفتوحی تا روز قیامت یافت. از جمله جریاناتی که همواره دنبال قیاس بوده رسانه‌های اصلاحات آمریکایی امثال ایسنا بود. این جریان برای منفعل شدن مدیران همهٔ مسائل را پشت سر هم ردیف می کنند تا مدیر با خود بگوید حجاب که نمی شود چون مسکن که نشده ، مسکن که نشده اشتغال هم همین طور و... پس فقط در کنار آمدن با آمریکاست که مشکلات حل می شود!ته قیاس اصلاح طلبان فاسد از جمله ایسنا این است که تیتر شیطانی می زند « مسئولانی که باید مثل بی حجاب ها رصد شوند » اصلا گفت و گوی زهی در بارهٔ مسکن چه ربطی به این قیاس دارد به قول فقهاء کاملاً « قیاس مع الفارق » است هیچ ربطی به هم ندارند. اصحاب قیاس که امروزه اصلاح طلبان فاسدند نه عرضهٔ اداره جامعه را دارند و نه این امرجایگاهی در شبه دیدگاه خود دارند. اصلاحات آمریکایی میراث دار گعده های روشنفکران چپ بریده از جامعه اند که فقط چند تا « مزه» بلدند که نظام اسلامی را مسخره کنند و یک جملهٔ تکرار شونده « آقا نشد و نمی شود چرا دنبال آن هستید و این نه»؟! این مرتجعین نمی فهمند که مسائل جامعهٔ پویا نزدیک به بی نهایت است. فلذا تقسیم کار به وجود آمده و نهادی مسئول بخشی از مسائلند برخی رصد بی حجابان را کرده و برخی نابسامانی مسکن ، نان ، شغل ، آب ، برق ، گاز و... را.کسی نمی تواند بگوید چرا حجاب رصد می شود مسکن نه! پس حجاب را هم رها کنید! مرتجعین اصلاحات آمریکایی اصلا نمی فهمند که موضوعات قابلیت اولویت پذیری داشته ، برخی بخش ها در درازمدت نتیجه می دهد و برخی کوتاه مدت‌. مثلاً مبارزه با بی حجابی اگر جدی و همه جانبه باشد خیلی زود جمع می شود چون بی حجابی غیر شرعی و غیر قانونی است اما موضوع مسکن در دوسال امکان ندارد حل شود هرکسی هم مدعی باشد کلاهبردار است، بله مالیات بر خانه های خالی بخشی از موضوع را حل می‌کند اما « نهضت ملی مسکن » چیز دیگری است. این که جناب رئیسی را انتخاب کنیم و متوقع همراهی مدیران میانی که جایابی شده چندین دهه حاکمیت اصلاح طلبان فاسدند شویم خیال باطلی است. نهضت ملی مسکن به زودی نقش تحولیش را نشان خواهد داد. صبر صبر
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 12
    هژمونی ایران هژمونی دفاعیست.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    خانه خالی رو چطور تشخیص میدید؟ طرف پنجره خونه رو پرده میزاره . یه چراغ تایمردار هم توی حال یا اتاق خواب میزاره که ساعت 6 روشن و 12 خاموش بشه . اگر کنتور گازش هم سوا باشه ( نه مشترک) و پکیج هم نداشته باشه فقط کافیه شیر گاز توی تراس (بالکن) که برای پکیج گذاشته شده رو خیلی کم باز کنه تا گاز خارج بشه و در هوای آزاد پخش بشه بره تا کنتور گاز بچرخه !
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    49 0
    شما فقط یک مسئول نام ببر که در پایین شهرتهران زندگی میکند یا مستاجراست یا فرزندش بیکار است .......دیگه این همه تفسیر نمیخواهد
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    52 1
    هر کشوری با آمریکا مشکل داشت بدبخت دو عالم شد
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    52 0
    این مسئولانی ک فرزندان و خانواده هایشان در اروپا و آمریکا اقامت دارند و خودشان تابعیت دوگانه دارند بدانید جاسوس و دزد هستند
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    46 0
    جمع کنین بساطتتونو بابا
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 10
    خیلی ارواح شیخ حسن روحانی کذاب بی حجابها رصد میشوند که مسئولان شوند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    46 0
    آشغال های کثیف
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    55 0
    شما که ملت رو محتاج همه چیز کردید
  • DE ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    51 0
    فقر.قیمت مرغ.گوشت....اجاره.خط فقر مهم نیست
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    13 0
    هژمونی ایران 😆😆 عاشق اعتماد بنفستونم
  • سعید IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    تا زمانی که مالک در چرخه عملیات اجرایی ساختمان حضور داشته و دخالت مستقیم می کند ، مشکلات عمده بخش مسکن وجود خواهند داشت .
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 5
    از حقیقت فشار بخور
  • سامان IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    مسله حجاب
  • مقایس IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    مقایسه رصد بی حجابی و مسئولین اشتباه است. هر دو خطاست ولی ربطی به هم ندارند.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    بی حجاب ها را رصد می کنین ؟! ای پس معلوم شد چرا به اجرای هیچ کدام از احکام اسلام نظارت ندارید
  • ایرانی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    متاسفم که منافع فاسدان سرمایه داری را تامین می کنید که به هیچ رکنی از جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    56 0
    تو قرآن نوشته وای بر کم فروشان وای بر ظالمان و ستمگران اما هیچ جا ننوشته وای بر بی حجاب ها .
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    مالیات از خانه خالی مساوی است با تعطیل ساخت و ساز تعطیل ساخت و ساز هم همین بلائی است که امروزه مستاجران به ان مبتلی هستند می بایست برای ساخت و ساز اصولی را رعایت کرد تا سازنده منتفع شود و برآن اساس مسکن ارزان ساخته شود با مالیات جز فرار سازنده چیز دیگری درست نمی شود
  • قلی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    42 0
    هرکس مسئول میشه اولین کاری که میکنه خونشو از پایین به شمال شهر منتقل می‌کنه .آخه در شان مدیر نیست بین مردم عادی زندگی کنه!!نمونشو خودتون دیدین.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    30درثد مشکلات کشور را مدیران و کارمندان و 30درصد را بانک ها و 40درصد را پولدارها ایجاد کرده اند لطفا دنبال نخود سیاه نگردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس