فاطمی‌امین: مجموع تورم کالاها در حوزه وزارت صمت در سال 1401 کمتر از تورم کل اقتصاد بود

وزیر صمت گفت: سال گذشته مجموع تورم کالاهایی که در حوزه این وزارتخانه قرار می گیرند، کمتر از تورم کل اقتصاد ایران بود و در مقابل بیشتر از کل اقتصاد، رشد در بخش صنعت ثبت شد.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: رشد تولید شرکت های صنعتی معدنی که در بورس اوداق بهادار هستند در اسفند ۱۴۰۱، ۱۲.۸ درصد بوده است.

وی ادامه داد: چند ماه از سال ۱۴۰۱ میزان رشد تولید بیش از هشت درصد گزارش شد که این رقم در ۵ سال گذشته بی نظیر است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته به لحاظ رشد تولید و مهار تورم در بخش صنعت، اتفاقات خوبی رخ داد به طوری که مجموع تورم کالاها در حوزه وزارت صمت کمتر از تورم کل اقتصاد بود.

فاطمی امین همچنین تاکید کرد: در سال گذشته بیش از کل اقتصاد رشد در بخش صنعت داشتیم.

وزیر صمت متذکر شد: برای سال جاری برنامه این وزارتخانه برای مهار تورم و رشد تولید منتشر شده است و امیدواریم‌ نخبگان نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان کنند.

 وزیر صنعت درباره استیضاحش در مجلس گفت: استیضاح حق مجلس است و ما هم روز یکشنبه می رویم و پاسخ می دهیم و معتقدیم فرصت خوبی است برای عموم مردم و مجلس که ابهاماتی که هست برطرف شود.

فاطمی امین درباره اینکه یکی از نمایندگان گفته برای منتفی شدن استیضاح قبلی، شما به برخی نمایندگان خودرو داده‌اید، اظهار داشت: حتی اگر یک مورد بود، بگویید تا خودم پیگیری کنم چنین چیزی صحت ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس