حاشیه از مجلس: بگو مگوی "پزشکیان" و "ادیانی" بر سر خاموش کردن میکروفون

تمیز کردن شیشه با دستمال کثیف ممکن نیست و برخی رجال سیاسی باید بدانند که تلاش برای اصلاح‌گری نیازمند برائت جستن از اکاذیب است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اصلاح امور کشور با دروغگویی!؟

وقوع ۳۰ عملیات روزانه علیه صهیونیست‌ها/ سلاحی که دشمن برای حمله به ایران ندارد!

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز و از وزرای دولت خاتمی به تازگی در خصوص اینکه آیا جا به‌جایی‌های صورت گرفته در کابینه دولت ابراهیم رئیسی را مثبت تلقی می‌کند یا نه؟ به جماران گفته است:

"نه! این روند مثبت نیست. به نظرم مشکل صرفا افراد نیستند و بر اساس تجربه‌هایی که داشتیم هر کسی که رئیس جمهور و مسئول کشور شده است طبیعتا ابتدا خواسته آنچه در ذهن خود خوب است را اجرا کند. وقتی شما افرادی که آورده شده را حذف می‌کنید آن‌ها ذخیره‌ای را می‌آورند که پائین‌تر است؛ آنها هیچ وقت فردی بالاتر که کارشناس و کاربلد است را نمی‌آورند. با عوض کردن وزرا مشکل تورم، گرانی و ماشین حل نمی‌شود و تا نگاه‌مان را عوض نکنیم هر کسی بیاید همین است؛ ما نباید راننده را عوض کنیم. بلکه اول باید راه را درست کرد بعد راننده جا به جا شود، مشکلات در جهت‌گیری و راهی که پیش گرفتیم است و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند قطعا بدتر خواهد شد."[1]

*اظهارات پزشکیان درباره مشکلات کشور و اینکه استیضاح وزیر، مثمر هست یا نیست در حالی است که "استیضاح" یکی از قوانین موضوعه کشور است و قانونگذار برای استیفای حقوق مردم و مقابله علیه ناکارآمدی آنرا وضع کرده است.

از منظر دیگر نیز عیار سخنان پزشکیان پیرامون مشکلات کشور را باید از آنجا یافت که این فرد در ماجرای درگذشت تصادف مرحوم مهسا امینی صراحتا از این گفت که مرگ وی نمی‌توانسته تصادفی باشد! [2]

پزشکیان علیرغم کشته شدن ده‌ها نفر در اغتشاشات سال گذشته و ایضا با وجود تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت عذرخواهی خواصی که دچار محاسبه غلط شده بودند اما هنوز حاضر به پذیرش اشتباه خود نیست و دروغی که به مردم گفته است را تکذیب نمی‌کند.

باید برادرانه و ناصحانه به آقای پزشکیان عرض کرد که با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد و از شروط تلاش برای اصلاح امور کشور؛ راستگویی و لجباز نبودن است.

***

سلاحی که دشمن برای حمله به ایران ندارد!

وقوع ۳۰ عملیات روزانه علیه صهیونیست‌ها/ سلاحی که دشمن برای حمله به ایران ندارد!

حضرت آیت‌ا... جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید و مفسّر برجسته قرآن کریم در دیدار اخیر خود با فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران طی سخنانی گفت: کسی که دارای اسلحه هست و مسلح، در جنگ مقابل کسی که اسلحه ندارد یقینا باید پیروز باشد، اما در جنگ هشت ساله دفاع مقدس بر علیه ایران که مظلومانه مورد حمله قرار گرفت، پیروزی از آن فرزندان ایران شد چرا که سلاحی که دست ما بود و دست آنها نبود «وَ سِلاَحُهُ الْبُکَاءُ» بود!

به گزارش رسا، وی افزود: مهمترین عامل حمله دشمن، اسلامیت ماست، چه آن جنگ هشت ساله که در ابتدای انقلاب بر ما تحمیل کردند و چه الان که مظلومانه مورد تحریم قرار می گیرد؛ اینها با اصل دین و استقلال کشور می‌جنگند و آنچه باعث پیروزی ما در این جنگها می شود و خواهد شد همان «و سلاحه البکاء» و ارتباط تنگاتنگ ما با خداست که این را باید حفظ کنیم.

آیت‌ا... جوادی آملی تأکید کرد: این سلاح های معنوی را بیگانه ندارد، لذا همیشه در مقابل رزمندگان اسلام شکست خورده است.[3]

*بیان فلسفی علامه جوادی‌آملی همان قاعده کلی و البته عقلانی "پیروزی خون بر شمشیر" در صورت بر حق بودن خون است.

البته بایستی دقت داشت که در کنار این قاعده، اصل "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ" نیز بعنوان گام دوم قرار دارد.

به این معنی که مجاهدان راه خدا بایستی ضمن قرار گرفتن بر مسیر عقلانیت و حقانیت؛ ‌ البته نسبت به ارتقای توانمندی خود در بالاترین سطوح ممکن نیز اهتمام داشته باشند تا بتوانند در صحنه مواجهه و مقاتله؛ شامل فیوضاتِ "و سلاحه البکاء" قرار بگیرند و بر دشمن استیلا بیابند.

بدیهیست که طی 44 سال گذشته از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ ‌ شاهد حرکت بازوان هژمونی ایران بر همین مسیر بوده‌ایم و توفیقات کشور در ابعاد مختلف که منجر به تبدیل ایران به هژمونی ایران شده نیز با رعایت گام‌های پیش گفته میسر شده است.

***

فرمانده کل سپاه خبر داد:

وقوع 30 عملیات روزانه علیه صهیونیست‌ها

وقوع ۳۰ عملیات روزانه علیه صهیونیست‌ها/ سلاحی که دشمن برای حمله به ایران ندارد!

سردار سرلشکر حسین سلامی، ‌ فرمانده کل سپاه پاسداران، روز جمعه گذشته طی سخنانی در مراسم سالروز بزرگداشت عملیات بازی‌دراز گفته است: شما امروز دیگر کمتر اثری از حضور نظامیان آمریکا در این منطقه می‌بینید. آمریکایی که آن فرمانده دلاور و رشید ما را در عراق که جبهه های مقاومت ما بود سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس؛ آن پرچمداران و غیرت‌داران مقاومت را شهید کرد تا قدرت مقاومت ایران و امت اسلامی را بشکند اما همگان دیدند که چگونه آن قهرمانان شهید زنده حاضر شدند و جریان مقاومت ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: امروز می‌بینیم آمریکا در حال ترک جهان اسلام در غرب آسیا و خاورمیانه است. او دیگر نمی تواند در سرزمین‌های اسلامی آزادانه و ایمن حرکت کند. سرزمین های اسلامی میدان جهاد است. این داستان آمریکاست که افسرده و ناتوان در حال ترک منطقه بوده و اگر در جایی هست ناکارآمد و تاثیر سیاسی او نسبت به گذشته بسیار اندک و تحت فشار است.

سردار سلامی همچنین تأکید کرد: اگر به رژیم صهیونیستی هم نگاه کنیم، می‌بینیم چگونه شعله‌های آتش در درون این رژیم جعلی زبان می‌کشد. در اجتماعات مردمی در آن سرزمین برای اولین بار هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند. روزانه حداقل ۳۰ عملیات در سرزمین‌های اشغالی علیه صهیونیست‌ها انجام می‌شود و کرانه باختری مسلح شده است.[4]

*"مسلح شدن کرانه باختری" راهبردی بود که در ابتدای دهه 90 توسط مقام معظم رهبری ترسیم شد.

راهبردی که در ابتدای کار سخت به نظر می‌رسید و حتی عده‌ای با تردید به آن نگاه می‌کردند اما به فضل الهی و با نگاه ولایی پیروان راستین ولایت فقیه؛ این راهبرد به منصه ظهور رسید و امروز نفیر گلوله‌های فلسطینیان علیه اسرائیل است که از کرانه باختری و داخلی سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسد.

پر واضح است که رژیم صهیونیستی، اکنون و با رؤیت واضح این 30 عملیات روزانه؛ باید انتظار روزهای سخت‌تری را در پروژه اضمحلال خود بکشد زیرا قطعا و یقینا عملیات‌های بیشتر و بزرگتری در راه است که البته محاسبات غلط صهیونیست‌ها نیز به دستاوردهای آنها دامن خواهد زد.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1593277

2_ khabaronline.ir/xjfZj

3_ rasanews.ir/0034wd

4_ https://irna.ir/xjMnqr

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • محسن IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    63 17
    به نظر اقراق میکنید .خودم که سالها پایبند به مذهب و حتی قاری قرآن بودم فهمیدم که دین دروغی بیش نیست و منافع است
    • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      4 3
      تو همین حالا شم مثل دروغ می گی . تو هیچ وقت متدین واقعی و قاری قرآن نبودی ، اگر هم بودی یک کسی مثل شمر بودی و هستی که هم قاری قرآن بود و هم قاتل نوه پیامبری بود که بر اون پیامبر قرآن نازل شده بود .
    • حسین IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      4 1
      چون شما برای کسب منافع خودتون به دین چسبیده بودید و چون برآورده نشد همه چیزت رو شد زیادند افرادی مثل شما
    • BE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      1 1
      چه میگوئی شیخ ؟ از شما بعید بود
    • رضا IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      سلام افراط کردی برادر!
    • BE ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      2 1
      به سرنوشت داروین دچار شدی
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    8 19
    در عوض سلاحی اونا دارن که ما نداریم! اصلاحطلب! سرمایه اسراییل. وطن فروش و خائن. ما چی داریم در سرزمینهای دشمن؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      4 10
      اصل حرف رو زدی
    • علی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      تو که داری صفات خودتو ذکر می کنی
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    15 1
    روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:{قالیباف} رئيس کنونی مجلس در دوران انتخابات با انتقاد از عدم مديريت قيمت مرغ گفته بود مرغ را مي‌توان با قيمت هر کيلو ١٠ هزار تومان به دست مصرف ‌کننده رساند.اکنون قيمت مرغ به بالای ٧٠ هزار تومان رسيده است و رئيس مجلس نيز هيچ واکنشی نشان نمی دهد.انتظار اينست که وی از ارائه راهکار مورد نظر خود به دولت خودداری نکند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    21 1
    فیدلیتی گیت چیست
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      1 1
      رسوایی دیگر
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 1
      رسوایی دیگر
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 1
      رسوایی دیگر
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 1
      رسوایی دیگر
  • ا س SE ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    مشرق عزیز ، کسی که کوری رنگ داره و رنگ خدا رو نمی بینه ، نمیفهمه دستمالی که دست گرفته کثیف و از کثافات سکوت در گذشته شخص خودشه و هم دوره هاش ........
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    1 2
    نه بابا لاست میگی سی تا عملیات میتونین من فکر کردم روزی هزار تا عملیات بدونین
  • م IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    درودها بر جناب پزشکیان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس