نتانیاهو دستور استقرار گسترده پلیس در مسجد الاقصی را صادر کرد

در سایه تشدید تنش جاری در بیت المقدس، کابینه نتانیاهو دستور افزایش شمار نظامیان صهیونیست و حمایت آن‌ها از تداوم تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی را صادر کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری الجزیره دقایقی پیش از پایان نشست مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با کابینه نتانیاهو خبر داد و طی آن «یوآف گالانت»، وزیر جنگ، درخواست «ایتمار بن غفیر»، وزیر امنیت داخلی در افزایش شمار نظامیان در صحن مسجد الاقصی از فردا به بهانه تداوم تعرض شهرک نشینان به مسجد الاقصی را تأیید کرده است.

از سوی دیگر، کانال ۱۲ عبری به نقل از یک مقام ارشد صهیونیستی در گزارشی با اذعان به حجم خشونت پلیس در بی‌حرمتی به مسجد الاقصی و بدرفتاری با نمازگزاران فلسطینی اعلام کرد در جریان این درگیری‌ها به اموال این رژیم خسارت فراوانی وارد شده است.

به گزارش این رسانه عبری زبان، حجم درگیری نمازگزاران فلسطین با نظامیان اشغالگر قدس به حدی بالا بوده است که بایستی پرونده مستقلی از میزان این خسارت‌ها گشوده شود.

کانال ۱۲ عبری با اذعان به وضعیت شکننده در اطراف حرم ابراهیمی فاش ساخت وضعیت ملتهب و هر لحظه امکان درگیری وجود دارد و ساعات آینده سنگ محک خوبی خواهد بود که آیا این حجم از تنش ادامه خواهد یافت و یا خاموش خواهد شد.

در همین ارتباط، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش گزارش داد «ایتمار بن غفیر»، وزیر امنیت داخلی در فلسطین اشغالی در رایزنی با بنیامین نتانیاهو خواستار ادامه تعرض شهرک نشینان تندرو به مسجد الاقصی پس از پایان ماه رمضان شده و «یوآف گالانت»، وزیر جنگ کابینه نیز با این پیشنهاد موافقت کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس