کد خبر 1478830
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
نسخه برزگر برای شکست جادوگر آمریکایی

منصور برزگر سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص مبارزه حسن یزدانی با حریف آمریکایی گفت: تنها راه پیروزی مقابل دیوید تیلور تغییر رویه در مبارزه است.

به گزارش مشرق، منصور برزگر سرمربی و مدیر فنی اسبق تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان را می‌توان یکی از تئوریسن‌های کشتی ایران دانست که در دوران حضورش به خصوص در کسوت سرمربی، تاثیر زیادی بر کشتی ایران گذاشت و یکی از مقاطع طلایی کشتی آزاد را به ثبت رساند که شاگردانش با کسب مدال‌های متعدد جهانی و المپیک، بارها مردم را خوشحال کردند. این مرد خوش‌رو و افتاده کشتی ایران هنوز خسته نشده و در ۷۶ سالگی در باشگاهی کوچکی در منطقه ولنجک تهران به تربیت شاگردان می‌پردازد.

او در گفت‌وگویی پاسخگوی سووالاتی بود که در زیر می‌خوانیم:

منصور برزگر ضمن تبریک سال جدید به مردم و جامعه ورزشی کشورمان و همچنین ماه رمضان بیان کرد: عید نوروز جز اعیاد خاطره انگیز است، این عید باستانی در گذر تاریخ با تمام فرهنگ، سنن و تاریخ ما ورق خورده است.

وی بدترین خاطره خود را همزمانی عید با اردوهای تیم ملی دانست و توضیح داد: بدترین خاطره ما دوری از خانواده در شرایط دیگری رقم خورد که نتوانستیم در بهترین روزهای سال این جشن باستانی را در کنار آنان سپری کنیم. بهترین خاطره من نیز به زمان جوانی بازمی‌گردد که با توجه به فوت پدر هر ساله با جمع خانواده سوار اتوبوس می‌شدیم و به خانه دایی خود می‌رفتیم و اولین ناهار سال را در آن محیط صرف می‌کردیم، این خاطرات شاید شیرین و ماندگار را نمی‌شود مجدد دیگر زنده‌ کرد.

برزگر همچنین با اشاره به اولین و آخرین دیدار دیدار خود با جهان پهلوان غلامرضا تختی در ایام جوانی، بیان کرد: با توجه به سن و سال بیشتر جهان پهلوان تختی، نسل ما پس از این نام‌آوران به کشتی روی آوردند. تنها خاطره من مربوط به بیش از ۶۰ سال پیش بازمی‌گردد که برای دیدن رقابت‌های کشتی تهران با جمعی از دوستان برای تماشا به خانه‌کشتی شهدای هفتم تیر رفته بودم. با توجه به شلوغی جمعیت نتوانستیم وارد سالن شویم. پس از این ماجرا آن اتفاق ناراحت‌کننده برای ورزش کشتی کشورمان رقم خورد و جای مرحوم تختی برای کشتی‌دوستان خالی ماند.

نسخه برزگر برای شکست جادوگر آمریکایی

روسیه کار کشتی ما را در آسیا سخت خواهد کرد

از اتفاقات مهمی که در یک سال اخیر در سطح جهانی به وقوع پیوست محرومیت ورزش روسیه به دلیل جنگ اوکراین بود. ورزشکاران روس با محرومیت جهانی روبه رو شدند که این موضوع باعث شد تا بسیاری از کشتی‌گیران این کشور با توجه به آمادگی بالا، از حضور در رقابت جهانی ۲۰۲۲ بلگراد محروم شوند. این محرومیت ورزشی باعث شد تا روسیه به دنبال تغییر موقعیت ورزشی خود از قاره سبز به آسیا بیفتد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی به حضور روس‌ها در سطح ورزش آسیا اشاره کرد و گفت: روس‌ها از قطب‌های کشتی دنیا به حساب می‌آیند. به طور قطع این حضور شانس مدال‌آوری کشتی ما را در آسیا کمتر می‌کند. باید به این نکته اشاره کنم که ایران، روسیه و آمریکا سه قطب اصلی کشتی آزاد دنیا هستند که بودن آنها به طور قطع سطح توانایی آزادکاران ما را ارتقا خواهد داد.

یزدانی باید تغییر رویه بدهد

حسن یزدانی توانست با نشان نقره جهانی ۲۰۲۲ بلگراد، بیشترین مدال را در تاریخ کشورمان را در بین آزادکاران به نام خود ثبت کند. این موفقیت در حالی رقم خورد که رقیب جدی او در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد دیوید تیلور ملقب به جادوگر است. این دو نابغه کشتی دنیا تاکنون پنج مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که جادوگر توانسته در ۴ دیدار، یزدانی را از پیش رو بردارد. تنها شکست تیلور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو رخ داد که نابغه کشتی ایران توانست با نتیجه ۶ بر ۲ حریف خود را شکست دهد.

نسخه برزگر برای شکست جادوگر آمریکایی

دارنده ۴ مدال جهانی و المپیک در خصوص مبارزه نابغه کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک، گفت: آرزوی من این است که یزدانی بتواند در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دومین مدال طلای المپیک را برای کشتی رقم بزند. از این حیثت یزدانی با ۲ نشان طلا و یک نقره بهترین آزادکار ایران شناخته خواهد شد.

برگزر این راهم بیان کرد: تنها راه بردن یزدانی مقابل تیلور تغییر رویه در مبارزه است چرا که تیلور با این روش توانست پیروز دیدارهای رودرو باشد. اگر حسن یزدانی با این شرایط و سبک موجود بار دیگر به مصاف آزادکار آمریکایی برود نمی‌تواند برابر او به پیروزی برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 0
    یزدانی در برگشت ضعیفه،در خاک شگردی نداره،تعادل بدنی هماهنگی نداره،سطح 86دنیا پایینه که یزدانی،صاحب عنوان میشه...یزدانی خوش شانسه ،در74به باروز نخورد،در86به کاکس نخورد... علیرضا کریمی خیلی بهتر و فنی تره. .قانون هل دادن رو بردارن تا معلوم بشه کی کشتی گیره.... و هر کشتی گیری که سرعتش بالا باشه،یزدانی رو می تونه ببره....
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 1
    یزدانی در برابر تیلور عددی نیست
  • فاطمه دهباشی زاده مشهد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 0
    بشار عبدالواحد شما نظر نده لطفا
  • ایرانی با غیرت IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    بی شک یکی از ضعفهای حسن یزدانی خاک شدن در مقابل یورشهای ناگهانی است همانگونه که در کرواسی در ثانیه ابتدائی در مقابل یورش کشتی گیر ژاپنی در خاک نشست. نکته دیگر اینکه جردن باروفس قبل از شکست در برابر علی سوادکوهی تمام کشتی گیران ایران در طول بیش از ده سال برده بود در نتیجه اغلب کشتی گیران امریکائی که در مقابل ایران قرار میگیرند سعی میکنند با سبک جردن باروفس کشتی گیر ما را شکست دهند از جمله دیوید تیلور. پس بایستی حسن یزدانی بتواند در مقابل "سبک جردن باروفس" راهی برای موفقیت پیدا کند. نکته مهم دیگر اینست که تمام کشتی گیران آمریکائی در مقابل ایرانی ها درشت تر و سنگینتر نشان میدهند در نتیجه هنگام اجرای فن, حریف امریکائی روی او خراب میشود و مانع اجرای فن میشود. کافی است کشتی وزن 57 کیلوی ما با حریف آمریکائی را نگاه کنید که فن " یک دست یک پا " را خواست اجرا کند که به دلیل سنگینی حریف آمریکائی خودش به پل رفت.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 0
    تیلور کیه پهلوان حسن یزدانی سروره
  • امیر IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 0
    یزدانی در برگشت ضعیفه،در خاک شگردی نداره،تعادل بدنی هماهنگی نداره،سطح 86دنیا پایینه که یزدانی،صاحب عنوان میشه...یزدانی خوش شانسه ،در74به باروز نخورد،در86به کاکس نخورد... علیرضا کریمی خیلی بهتر و فنی تره. .قانون هل دادن رو بردارن تا معلوم بشه کی کشتی گیره.... و هر کشتی گیری که سرعتش بالا باشه،یزدانی رو می تونه ببره....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس