کد خبر 1478078
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
تغییر سبک کشتی یزدانی امکان پذیر است؟

دارنده چهار مدال طلای جهان به آسیب شناسی تغییر سبک حسن یزدانی برای رویارویی با جادوگر آمریکایی پرداخت.

به گرارش مشرق، علیرضا دبیر در گفت‌وگویی با بیان اینکه شکست یزدانی برابر تیلور بدترین اتفاق کشتی در سال ۲۰۲۲ بود گفت: حسن یزدانی از بهترین آزادکاران ایران و جهان به شمار می‌رود، اما برای شکست دیوید تیلور آمریکایی، نیاز به تغییر سبک دارد. تغییر سبکی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو کار ساز شد.

تاکید رییس فدراسیون کشتی بر تغییر سبک یزدانی بهانه‌ای شد پای سخنان ابراهیم جوادی دارنده چهار نشان طلای جهان و برنز المپیک بنشیند.

وی در این گفت‌و گو با آسیب شناسی تغییر سبک کشتی حسن یزدانی، گفت: تغییر سبک کار راحتی نیست، اما می‌شود با یک آنالیز درست از سد جادوگر آمریکایی گذشت.

متن کامل این گفت و گو در زیر آمده است:

علیرضا دبیر باور دارد که یزدانی برای شکست تیلور باید تغییر سبک بدهد؛ شما چه نظری در این خصوص دارید؟

دبیر خودش یکی از قهرمانان کشتی بوده و به طور قطع می‌داند قهرمانی چه مسیر سختی و پر پیچ و خمی دارد، ولی تغییر سبک به این سادگی نیست. حسن یزدانی یک کشتی‌گیر تازه‌کار ۷ یا ۸ ساله نیست که به او آموزش داد و سبک کشتی او را به یکباره تغییر داد چرا که این اقدام غیرممکن و ناشدنی است.

به عنوان یک کارشناس ضعف حسن یزدانی برابر تیلور چیست؟

در مبارزاتی که حسن یزدانی با دیوید تیلور داشته به وضوح دیدیم که او در زمان مبارزه پاهایش به عقب نمی‌رود تا با خیمه سنگین، زیرگیری حریفش را خنثی کند و به همین دلیل تیلور به دفعات از یزدانی زیر گرفت. قبلا یزدانی از این شگرد برای خنثی کردن حملات حریفانش بهره می‌برد ولی چند سالی است که ناخداآگاه نمی‌تواند پاهایش را به عقب سوق دهد و تیلور توانست در چند دوئل با زیرهای برق‌آسا نابغه کشتی ایران امتیاز کسب کند.

اگر ابراهیم جوادی سرمربی کشتی آزاد بود، چه نسخه‌ای برای عبور از تیلور می‌پیچید؟

راه‌های پیروزی برابر این کشتی‌گیر آمریکایی بردن دست زیر کتف این حریف است. با توجه به اینکه از لحاظ قدی و استایل فیزیکی، یزدانی از وضعیت بهتری برخوردار است با این روش می‌تواند تیلور را به راحتی خاک کند. در مبارزه آخر به وضح دیدیم که یزدانی هیچ شگردی از خود ارائه نکرد و همانند سایر رقابت‌های خود هیچ هجومی و یا اقدامی برای زیرگیری از رقیب سنتی خود نداشت. تنها راهکار برای شکست تیلور توجه به برخی ریزه‌کاری‌ها و تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف‌اش است.

چرا مربیان راهکاری برای مهار تیلور در ۴ مبارزه گذشته نداشتند؟

به نظر من باید مربیان پیش از مبارزه آنالیز کافی را از رقبای خود داشته باشند. در گذشته در کنار تیم تنها ۲ نفر به عنوان کادر فنی (سرمربی و مربی) حضور داشتند ولی اکنون با توجه به بهره‌بردن پزشک تغذیه، ماساژور، بدنساز، فیزوتراپ و آنالیزور به خوبی توانسته‌اند خلاءهای خود را برطرف کنند. شاید تغییر سبک کشتی حسن یزدانی کار راحتی نباشد اما مربیان می‌توانند با آنالیز دقیق و یافتن نقاط ضعف تیلور راه شکست جادوگر آمریکایی را پیدا کنند.

روس‌ها نیز به دنبال رو کردن ستاره‌هایی برای شکست حسن یزدانی هستند؛ آیا موفق می‌شوند.

روس‌ها به دنبال این هستند تا با مدعیان جدی به دنبال کسب مدال در وزن ۸۶ کیلوگرم باشند. در گذشته با توجه به نبود نفرات قدرتمند خارجی و البته آنالیز کشتی‌گیران روس، برابر آنها به پیروزی می‌رسیدیم. تنها راه پیروزی برابر کشتی‌گیران روسی آنالیز به موقع از سبک و توانایی آنها است تا بتوان جلوی قدرت و هجوم آنان را به خوبی سد کرد. روس‌ها فعلا ستاره‌ای برای شکست یزدانی ندارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    4 0
    اولا: هیچکس بد حسن یزدانی را نمیخواهد, در حضور یک گروه از پیش کسوتان کشتی و با حضور خود حسن یزدانی ایرادات وارد بر کشتی او را به طور دقیق برایش مشخص کنید. ثانیا : لازم نیست حسن یزدانی سبک کشتی اش را کلا تغییر دهد فقط و فقط در مبارزه با دیوید تیلور نکات ریزی که کادر فنی و دیگر پیش کسوتان کشتی به او متذکر شدند را در کشتی اش لحاظ کند. بدیهی است که او اگر مدال خوشرنگ طلای المپیک را که حق اوست میخواهد بایستی در مقابل دیوید تیلور جور دیگری ظاهر شود. به امید حق و دعای ملت پیروز خواهد شد.
  • امیر IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    یزدانی بدنش یکجورهایی خیلی نامتعادله... وقتی میره برای زیر در صورتی که نتونه حریف رو خاک کنه به راحتی خودش خاک میشه... یزدانی در برگشت بسیار ضعیفه... کشتی یزدانی در فینال 70کیلو 2015 رو ببینید تا متوجه نقاط ضعفش بشین... تنها یک رقیب قابل داره که از پس اون بر نمیاد... قوانین کشتی به داد حسن یزدانی و خیلی از کشتی گیران ما رسیده که با هل دادن امتیاز میگیرن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس