کد خبر 1475883
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
هفت سین ۵۰ میلیون تومانی در پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که با روش اسکیمر در پوشش فروش هفت سین نوروز بیش از سه میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که با روش اسکیمر در پوشش فروش هفت سین نوروز بیش از سه میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد و گفت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مالباختگان این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید لوازم عید نوروز و هفت سین از یک دستفروش در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

این مقام مسئول بیان داشت: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش فروش هفت سین با قیمت مناسب در بین دستفروش های تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده اند که با بررسی‌های تکمیلی و همه جانبه و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند این فرد را شناسایی و پس از تشریفات قضائی، مجرم را در حین ارتکاب جرم دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از ۳۵ نفر با این روش به ارزش ریالی حدود چهار میلیارد ریال اعتراف کرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

این مقام سایبری ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت به صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 2
    برواینستا تا500میلیونشوببینیداینااکثرااینفولئنسرن وبرای لایک وقمارتعدادرندوم لایکرقمارمیکنندوبعضیا واقعاپولدارولاکچریندکه علاقه دارن شوکنن
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      اصلاخودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس