کد خبر 1474227
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
کلاهبرداری با ترفند تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتا استان گلستان نسبت به کلاهبرداری با ترفند تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت و همچنین کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر به شهروندان هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سعید تجری بعدازظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک از طریق خطوط تلفن همراه و یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی تحت عنوان تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت در آستانه سال نو، شما را به صفحات جعلی هدایت کرده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی شما اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: کاربران باید به این موضوع توجه داشته باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به پرداخت وجه نیست و هرگونه پیام با این مضمون، جعلی و کلاهبرداری است.

تجری همچنین نسبت با اشاره افزایش خریدها در شب عید نسبت به کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در این خصوص گفت: مجرمان سایبری در پوشش فروشنده و با استفاده از دستگاهی به نام اسکیمر اطلاعات کارت‌بانکی خریدار را کپی کرده و سپس با پرسیدن رمز کارت می‌تواند از کارت کپی شده برداشت وجه داشته باشد لذا در صورت خرید با کارت‌بانکی، از ارائه رمز عبور به فروشنده خودداری کرده و شخصاً رمز را در دستگاه کارت‌خوان وارد کنید.

وی عنوان کرد: در این خصوص فروشگاه ملزم به همکاری با مشتری بوده و باید دستگاه پوز را در معرض دید و در دسترس مشتری قرار دهد تا خریدار بتواند رمز را خودش وارد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس