کد خبر 1471484
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
رهبر کره شمالی

«سرویس اطلاعات ملی» کره جنوبی ضمن هشدار درباره احتمال آزمایش موشک جدید قاره‌‍پیمای کره شمالی ادعا کرد که رهبر این کشور دارای یک فرزند پسر است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که انتشار تصاویر حضور دختر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در کنار پدر در برخی اماکن این کشور گمانه‌زنی‌های زیادی درباره جانشینی ایجاد کرده بود، نهاد اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شد که فرزند اول کیم، پسر است.

منابع رسانه‌ای از سئول پایتخت کره جنوبی خبر دادند که «کیم کیو هیون» رئیس «سرویس اطلاعات ملی» این کشور روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد که رهبر کره شمالی سه فرزند دارد.

به گزارش خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی، این مقام ارشد اطلاعاتی اعلام کرد که این باور وجود دارد که فرزند اول رهبر کره شمالی، پسر است اما هنوز اطلاعات موثق و تایید شده درباره جنسیت فرزند سوم او وجود ندارد.

به گفته «یو سانگ بئوم» عضو حزب حاکم کره جنوبی در پارلمان، در گزارش رئیس «سرویس اطلاعات ملی» آمده است: «ما شواهد دقیقی مبنی بر پسر بودن اولین فرزند او نداریم اما بر اساس اطلاعاتی که یک سازمان اطلاعاتی خارجی، متقاعد شده‌ایم که فرزند اول قطعا پسر است».

این نماینده پارلمان کره جنوبی همچنین اعلام کرد، شایعاتی درباره وجود برخی مشکلات جسمی و ذهنی فرزند پسر رهبر کره شمالی وجود دارد اما این شایعات تایید نشده است.

خبرگزاری یونهاپ با اشاره به حضور دختر کیم جونگ اون در کنار پدر و انتشار مکرر تصاویر آنها در کنار هم نوشت: «اما فرزندان اول و سوم کیم، هرگز در انظار عمومی دیده نشده‌اند».

به دنبال انتشار تصاویر دختر رهبر کره شمالی طی ماه‌های اخیر، برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال جانشینی وی مطرح شده بود.

در بخش دیگری از گزارش رئیس «سرویس اطلاعات ملی» کره جنوبی، به تنش‌های این کشور با کره شمالی هم اشاره شده و درباره احتمال تشدید شدن تنش‌ها هشدار داده شده است.

به گفته رئیس این نهاد اطلاعاتی سئول، احتمال می‌رود کره شمالی در ماه‌ جاری مارس و همچنین آوریل رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای انجام دهد؛ رزمایش‌هایی که در آن شاید موشک بالستیک قاره پیمای جدید کره شمالی با سوخت جامد جدید شلیک شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس