کره شمالی

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از آمریکا خواست «همه اقداماتی را که امنیت پیونگ یانگ را تهدید می‌کند» متوقف کند.

به گزارش مشرق، وی این اظهارات را درست چند ساعت پس از اقدام کره شمالی در آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما بیان کرد. بنا بر اعلام وزارت دفاع ژاپن، این موشک در منطقه ویژه اقتصادی این کشور فرود آمد.

به گزارش الجزیره انگلیسی، خواهر کیم جونگ اون با انتشار بیانیه‌ای بسیار خصمانه بار دیگر توجه‌ها را به خود جلب کرده است، در حالی که ماه‌ها بود تا حد زیادی توجه از روی وی و دختر کیم جونگ اون و گمانه زنی‌ها درباره نقش احتمالی وی در دولت برداشته شده بود.

کیم یو جونگ چند سال پیش همزمان با دیپلماسی اجلاس بین کره شمالی و آمریکا به شهرت رسید. این بیانیه مؤید آن است که وی هنوز شخصیت بسیار بانفوذی است. وی با محکوم کردن آمریکا و کره جنوبی اعلام کرد این آزمایش موشکی پاسخی قدرتمند و کوبنده به تهدیدها از جانب کره جنوبی و آمریکاست. وی همچنین بار دیگر بر این واقعیت تاکید کرد که کره شمالی هیچ گونه قصدی برای گفتگوی رو در رو با کره جنوبی ندارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد هر گونه احتمال گفتگو بین دو کره منتفی است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی هم این پرتاب موشکی را تمرین شلیک موشکی ناگهانی توصیف کردند. بنا بر اعلام کره شمالی، موشکی که آزمایش شد، هووآسانگ-۱۵ نام داشت و یکی از موشک‌های بالستیک قاره پیمایی است که آن‌ها تولید کرده اند. این موشک پس از حدود ۹۰۰ کیلومتر پرواز به سمت شرق در نزدیکی جزیره هوکایدو، واقع در شمال ژاپن فرود آمد. با این حال، از همه جالب‌تر این است که میزان ارتفاع گرفتن این موشک از سطح زمین بود. این موشک تا ارتفاع حدود شش هزار کیلومتری رسید و بسیار شبیه ارتفاع گرفتن یک موشک بالستیک قاره پیمای دیگر است که نوامبر گذشته شلیک شد.

کره جنوبی، آمریکا و ژاپن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرده اند. نمایندگان این کشورها در حاشیه نشست امنیتی مونیخ نشستی برای گفتگو درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی برگزار کردند. در این نشست پارک جین، وزیر خارجه کره جنوبی به خاطر این شلیک موشکی خواستار تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی شد. وی همچنین بار دیگر خواستار بازگشت پیونگ یانگ به گفتگوهای خلع سلاح هسته‌ای شد، اما ظاهراً چنین چیزی چندان محتمل نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    3 0
    دم سرکار خانم کیم یو جونگ گرم، واقعأ جانشین بر حق جناب آقای کیم جونگ اون هستند و واقعأ خوب میزنن تو برجک این یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز!!!
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 3
    اشرف ایران
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    احسن به غيرت تو شير زن
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    احسن به غيرت تو شير زن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس