وعده کره شمالی برای پاسخ کوبنده به رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی

خواهر رهبر کره شمالی و وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای‌های جداگانه هشدار دادند که رهگیری موشک‌های این کشور به‌مثابه اعلان جنگ است.

به گزارش مشرق، بعد از بی‌توجهی کشورهای کره جنوبی و آمریکا به هشدارهای کره شمالی درباره برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک، پیونگ‌یانگ درباره پاسخ کوبنده به این اقدامات تحریک‌آمیز هشدار داد.

وزارت خارجه کره شمالی بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای با مقصر دانستن آمریکا در افزایش عامدانه تنش‌ها با این کشور از طریق رزمایش با جنوب، گفت: «باوجود هشدارهای مکرر ما، ایالات متحده عمداً به وخیم کردن اوضاع دامن می‌زند».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: «رزمایش هوایی اخیر آشکارا نشان می‌دهد که طرح آمریکا برای استفاده از تسلیحات اتمی علیه کره شمالی، در سطح یک جنگ واقعی در حال پیشرفت رو به جلو است».

پیونگ‌یانگ ضمن ابراز تأسف عمیق از زورآزمایی غیرمسئولانه و نگران‌کننده آمریکا و کره جنوبی، اضافه کرد: «آنها دائما در حال کشاندن وضعیت در شبه‌جزیره کره به شرایط غیرقابل پیش‌بینی هستند. اگر اقدامات تحریک‌آمیز نظامی آمریکا و کره جنوبی ادامه یابد، هیچ تضمینی نیست که درگیری فیزیکی خشونت‌بار در شبه‌جزیره کره رخ ندهد، که در آن حجم زیادی از نیروهای مسلح دو طرف به‌شدت با هم درگیر خواهند شد».

همزمان «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی نیز در بیانیه‌ای جداگانه هشدار داد که پیونگ‌یانگ آماده است تا اقدامات کوبنده‌ای را علیه فعالیت‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی انجام دهد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، خانم کیم با بیان اینکه کره شمالی هر تلاش آمریکا برای رهگیری موشک‌های شلیک‌شده توسط این کشور را به مثابه اعلان جنگ آشکار علیه خود می‌داند، گفت: «ما تحرکات نظامی نیروهای آمریکا و ارتش دست‌نشانده کره جنوبی را رصد می‌کنیم و همواره برای انجام اقدام مناسب، سریع و کوبنده در هر زمانی که لازم بدانیم، آماده هستیم».

وی در واکنش به اظهارات «جان آکوئیلینو» فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه ایندوپاسیفیک مبنی بر اینکه موشک‌های شلیک‌شده توسط کره شمالی به سمت اقیانوس آرام را رهگیری می‌کنند، تاکید کرد: «اگر چنین اقدام نظامی برای مداخله در آزمایش‌های تسلیحات راهبردی ما - که بدون خطری برای امنیت کشورهای همسایه و در آسمان و آب‌های آزاد که متعلق به آمریکا نیست انجام می‌شود - صورت بگیرد، این اقدام را اعلان جنگ آشکار علیه کره شمالی می‌دانیم».

پیش از این، وزارت خارجه کره شمالی بامداد یکشنبه از سازمان ملل خواسته بود تا فوراً به رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود، پایان دهد.

این هشدارها بعد از آن است که مقام‌های آمریکا و کره جنوبی طی نشست خبری مشترک در سئول اعلام کردند که رزمایش نظامی ۱۱ روزه برای مقابله با تهدیدات کره شمالی، ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس