راهور

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: حرکت در شانه راست جاده منجر به توقیف ساعتی خودرو می شود حتی اگر افراد خانواده در خودرو حضور داشته باشند.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در خصوص خط قرمزهای پلیس راهور در طرح نوروزی اعلام کرد: خط قرمز پلیس تخلفات حادثه ساز است.

وی با بیان اینکه بیشترین مورد تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت غیر مجاز است اعلام کرد: البته در طرح نوروزی به ضرورت موضوع بستن کمربند ایمنی هم تاکید کرده‌ایم.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: در خصوص کاهش سرعت نیز بنا بر تاکید پلیس راهور در شورای عالی ترافیک هم مصوب شد که ده کیلومتر سرعت جاده ها را کاهش دهیم چرا که در تصادفات، سرعت بسیار کشنده است.

سردار هادیانفر در ادامه به موضوع مهم ترافیک و به تبع آن تردد وسایل نقلیه از شانه راست جاده‌ها پرداخت و گفت: در سفرها در جاده‌هایی که دچار ترافیک می‌شوند اگر راننده‌ای از شانه راست جاده حرکت کند حتماً پلیس ماشینش را متوقف می کند؛ آن هم توقیف ساعتی سه تا پنج ساعت.

وی ادامه داد: چنین راننده‌ای فکر می کرد که با حرکت در شانه خاکی راه مثلاً پنج دقیقه در مسیر جلو می افتد در حالی که در ادامه با توقیف پلیس، سه ساعت در محل متوقف می‌شود.

سردار هادیان فر اعلام کرد: توقیف ساعتی این دسته از خودروها حتما اجرا می شود حتی اگر در خودرو، افراد خانواده هم حضور داشته باشند.

رئیس پلیس راهور کشور خطاب به هموطنان اعلام کرد: رانندگان به این نکته توجه کنند که در طرح نوروزی در معابر و جاده ها قطعاً در ترافیک خواهند بود و این را بدانند که اگر یک محور را قبلا از مبدا تا مقصد به طور معمول سه ساعت می‌رفتند در ایام تعطیلات نوروزی بطور مثال باید در هشت ساعت طی کنند؛ پس دقت کنند و این شرایط را در نظر بگیرند و آستانه تحمل شان را بالا ببرند؛ از طرف دیگر هم تجهیزات کامل و سوخت کافی داشته باشند چون ترافیک و معطلی در مسیر طبیعی است و همه در آن مقطع می خواهند به سفر رفته و نمی توان استثنایی قائل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیمان IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 1
    پیشاپیش از پلیس محترم راهور به خاطر این اقدام و ادامه و پیگیری این موضوع بالاخص در جاده چالوس تشکر می کنم.
  • DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    قوانین موقت که خودشون هم قبول ندارند!
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    عالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس