اضافه شدن ۱۰۰ دوربین نظارتی به جاده‌ها

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است حدود ۱۰۰ دوربین به دوربین‌های جاده‌ای اضافه شود تا در معابر اصلی نصب شود، نصب دوربین‌های نظارتی از اولویت‌های کاری ما و فراجا است.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه هفدهمین همایش سراسری مدیران و رؤسای پلیس راهور فراجا اظهار کرد: در ابتدا از همه رانندگان محترم که صمیمانه و خادمانه خدمت‌رسانی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۸۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که ۲۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و به پایان رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود حدود ۸ هزار کیلومتر مسیر پرخطر در راه‌های فرعی و اصلی عنوان کرد: تقویت دوربین‌های نظارتی و شبکه عملیات پلیس و اصلاح ترافیکی و آشکارسازی علائم یک ضرورت است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه کانون تلاش در فاز اول ایمن‌سازی بیش از ۸۸۰ نقطه حادثه‌خیز است، گفت:‌ در شورای عالی حمل و نقل تصمیمات خوبی اتخاذ شد و رئیس جمهور نیز تاکید کردند که برای این موضوع تجهیز منابع صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال تجهیز راهدارخانه‌هایی هستیم که در ۳۰ کیلومتری شهرها قرار دارند و با وزارت کشور توافق کردیم که شهرداری‌های کلانشهرها امکانات آتش‌نشانی را در ۳۰ کیلومتری شهرها برای کمک مستقر کنند.

وی با اشاره به ایجاد ۱۰۰ ایستگاه فرهنگی و تفریحی در حدود ۱۰۰ نقطه در جاده‌های اصلی کشور گفت: همچنین در پایانه‌های اتوبوسرانی، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های ریلی نیز برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خوبی تدارک دیده شده است.

بذرپاش با اشاره به نظارت ویژه بر اتوبوس‌های مسافربری در ایام نوروز اظهار کرد: قرار است حدود ۱۰۰ دوربین به دوربین‌های جاده‌ای اضافه شود تا در معابر اصلی نصب شود، نصب دوربین‌های نظارتی از اولویت‌های کاری ما و فراجا است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای رفع خطر ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز هزینه شده است.

وی در ادامه و در خصوص آزادراه تهران ـ شمال گفت: آزادراه تهران شمال چهار قطعه است که قطعه اول و چهارم در حال استفاده است و قطعه دوم مراحل پایانی ساخت آن در حال انجام است.

بذرپاش از ایجاد کمیته مشترکی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت برای رفع نیازهای ناوگان حمل و نقل خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    امثال تو کشور رو بدبخت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس