اسرائیل

تنش و درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در کمتر از یک ماه مانده به شروع ماه رمضان، افزایش پیدا کرده است.

سرویس جهان مشرق - روز یکشنبه، منطقه نابلس در فلسطین اشغالی شاهد وقوع یک عملیات شهادت طلبانه دیگری از سوی مجاهدان فلسطینی بود که طی آن، ۲ صهیونیست به هلاکت رسیدند. در دو ماه اخیر تعداد قابل توجهی عملیات های شهادت طلبانه در سرزمین های اشغالی بر علیه صهیونیست ها صورت گرفته است که تعداد قابل توجهی از اشغالگران طی این عملیات ها زخمی و یا به هلاکت رسیده اند.

این مسئله نتیجه سیاست های خشونت آمیز، افراطی و ضد فلسطینی سران دولت نتانیاهو است که باعث به شهادت رسیدن بیش از ۵۰ فلسطینی در دوماه اخیر شده است.

بن گویر، بلای جان رژیم صهیونیستی

وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به رهبری ایتمار بن گویر، طرح ها و برنامه های سختگیرانه ای بر علیه فلسطینیان را دنبال می کند. با دستور بن گویر، اسراء فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، تحت فشار های سختی قرار گرفته اند. موضوعی که هشدار جدی سازمان های مقاومت را در پی داشته است. مقاومت فلسطین در واکنش به این مسئله اقدام به شلیک راکت به منطقه سدیروت کرد. بن گویر نیز در واکنش به این اقدام و هشدار مقاومت فلسطین اعلام کرد این مسائل باعث نمی شود که من از سخت گیری بر زندانیان فلسطینی کوتاه بیایم.

ابوعبیده، سخنگوی شاخه نظامی سازمان حماس در رابطه با حملات وحشیانه صهیونیست ها به مناطق فلسطینی گفته است: مقاومت در غزه نظاره گر جنایات روزافزون دشمن صهیونیستی علیه مردم ما در کرانه باختری است و صبرش رو به پایان است.

افزایش درگیرها میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان

همچین، بن گویر در پی اجرای قانون اعدام مبارزان فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی است، موضوعی که باعث نگرانی مقامات صهیونیست شده است. حزب لیکود در تماس با بن گویر، از وی خواسته است که با توجه به شرایط فعلی در سرزمین های اشغالی و اینکه اکنون در نزدیکی ماه رمضان قرار داریم، از پیگیری قانون اعدام مبارزان فلسطینی اجتناب کند، اما او از پذیرفتن این موضوع اجتناب کرده و اعلام کرده است که این مسئله باید اجرا شود. کمیته وزرای قانون گذار رژیم صهیونیستی در نهایت این قانون را روز یکشبنه تصویب کرد.

شروع جنگ و تنش در ماه رمضان

سیاست های افراط گرایانه افرادی همچون بن گویر و اسموتریچ، فلسطین ها را در وضعیتی قرار داده است که احتمال وقوع انتفاضه سوم در این وضعیت، به هیچ عنوان دور از ذهن نیست. یونی بن مناحم، کارشناس برجسته رژیم صهیونیستی مدعی شد که سازمان های مقاومت فلسطینی در حال برنامه ریزی برای یک درگیری بزرگ قبل و در ماه رمضان هستند تا انتفاضه جدیدی را به وجود آورند.

خوشحالی فلسطین ها از هلاکت صهیونیست ها در جریان عملیات شهادت طلبانه در نابلس

زویی یهزکلی، روزنامه نگار و کارشناس صهیونیست در این رابطه گفت:همیشه در نهاد امنیتی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ترس وجود دارد، هر بار که به تقویم نگاه می‌کنید، می‌بینید که همه تعطیلات به رویدادهای امنیتی تبدیل شده‌اند. مناطق فلسطینی، پر از سلاح شده و شعله های تنش بالا است. ماه رمضان، یک محرک برای شروع درگیری است.

این روزنامه نگار صهیونیست افزود: اسرائیل در حال حاضر هیچ واکنش تاکتیکی و راهبردی به موج عملیات های شهادت طلبانه فلسطینیان که رخ خواهد داد، ندارد. من شعله های آتش را می بینم.

در حال حاضر میتوان گفت که سرزمین های اشغالی، وارد شرایط خاصی از درگیری ها و تنش میان فلسطینیان و صهیونیست ها شده است. موضوعی که به ارزیابی ها و گمان ها درباره شروع انتفاضه سوم قوت بخشیده است.

انتفاضه سوم، وحشت صهیونیست ها

روزنامه اسرائیل هیوم، عملیات های شهادت طلبانه علیه صهیونیست ها در سراسر مناطق اشغالی را «شروع انتفاضه سوم» ارزیابی کرده و در گزارش خود نوشت: «انتفاضه سوم شروع شده و حملات فعلی فلسطینی‌ها پایان ماجرا نیست،‌ بلکه آغاز مرحله جدیدی از تحولات است.»

عملیات شهادت طلبانه یک فلسطینی بر علیه اشغالگران صهیونیست

در نهایت باید گفت مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به از کنترل خارج شدن اوضاع در شهرهای فلسطینی بسیار وحشت دارند و از این رو برخی از تحلیلگران و مقامات فعلی و یا سابق رژیم صهیونیستی، نسبت به تبعات سیاه و غیر قابل جبران تصمیمات و اقدامات افرادی همچون بن گویر و اسموتریج برای موجودیت اسرائیل، هشدار میدهند.

همچنین بر اساس اخبار دریافت شده، در هفته های اخیر مقامات ارشد کشور مصر در رابطه با وضعیت سرزمین های اشغالی پیام هایی را به مقامات رژیم صهیونیستی ارسال کرده و نسبت و وقوع جنگ و پیامد های آن بر منطقه هشدار داده اند. بر این اساس، اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر هشداری به هرتسی هالوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل درباره وقوع انفجار در اوضاع امنیتی شرق بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن که می تواند منجر به بی ثباتی منطقه شود، ارسال کرده و از وی خواسته است تا بر دولت نتانیاهو به منظور مهار اقدامات خود علیه فلسطینی ها فشار وارد کند.

صهیونیست‌ها در آستانه جنگ با مقاومت فلسطین / ادامه عملیات‌های شهادت طلبانه علیه اشغالگران +عکس
ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

گفتی است که در کنار این مسئله، جامعه رژیم صهیونیستی به دلیل روی کار آمدن دولت فاسد و افراطی بنیامین نتانیاهو شاهد اختلافات داخلی و ایجاد شکاف اجتماعی است و اکنون حدود هشت هفته میشود که مناطق مختلف سرزمین های اشغالی، شاهد تظاهرات گسترده و مستمر علیه نتانیاهو و کابینه وی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    نابودی شما از انچه فکر مکینید به شما نزدیکتر است اسراقیل. منتظر انتقام خدا بوسیله فلسطین باشید.ان شالله با لطف مهدی فاطمه (س)
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 1
    جمهوری اسلامی باید همین حالا به یاری فلسطینی ها بشتابد و همین امشب با رمز یا صاحب الزمان کل تل آویو و حیفا و دیمونا را نابود کند الله اکبر یا مهدی ادرکنی
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 3
    کلمات جمع: عملیات، تظاهرات،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس