پوست شیر پلیس

با خوش‌رقصی‌های اخیر پلت‌فرم‌ها در ساخت مکرر آثار پلیسی امید می‌رود، مقامات فرهنگی ناجی هنر بر اشتباه ساخت سریال پوست شیر در تاکید بر نمایش بی‌کفایتی دستگاه پلیس نظارت بیشتری داشته باشند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - سریال‌های پلیسی- کاراگاهی دارای مخاطبان فراوانی هستند، اما بررسی آثار تولید شده اخیر در شبکه نمایش خانگی نشان می‌دهد مضامین این آثار به جای اعتبارآفرینی برای پلیس و فراجا موجب تضعیف جایگاه اجتماعی نهاد مذکور در افکار عمومی می‌شود.

متاسفانه مدیران فرهنگی دستگاه‌های پلیسی تصور می‌کنند سریال‌های پلیسی اخیر شبکه نمایش خانگی جنبه تبلیغاتی فراوانی برایشان به ارمغان خواهد آورد در حالیکه بررسی جزئیات این آثار دارای رگه‌های ضد تبلیغی برای این نهاد محسوب می‌شوند. سریال پوست شیر که توزیع آن همزمان با آشوب‌های اخیر با موضوع قتل یک دخترجوان آغاز شد، از جنبه‌های مختلفی فراجا را یک نهاد منفعل تصویر می‌کند.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

چرا پوست شیر سریالی ضد تبلیغی علیه فراجا است؟

جنبه‌های ضدتبلیغی سریال پوست‌شیر را می‌توان در چینش کاراکترها در پردازش ضعیف شخصیت‌های پلیس جستجو کرد. در سریال «پوست شیر» محب به عنوان پلیس قربانی معرفی می‌شود. قربانی که دخترش توسط یک قاتل سریالی به قتل رسیده و از نظر روانی دچار یک فروپاشی روانی شده است. مهمترین نکته‌ای که در متن سریال لحاظ شده و اعتبار فراجا را به چالش می‌شد، مرکزیت کاراکتری پلیس است که دختر قربانی یک قتل سریالی است.

این چاشنی دراماتیک این خط القاء را در تمام قسمت‌ها را دنبال می‌کند که سیستم پلیسی دچار ضعف است و حتی نمی‌تواند امنیت فرزندان پرسنل خودش را تامین کند.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

با قتل ظاهری ساحل (پردیس احمدیه) چون نشانه‌های قتل شبیه پرونده قتل سریالی با عنوان «درختی» است محب مشکات پس از تحمل یک دوره بیماری روانی پس از یافتن قاتل دخترش به سرکار بازمی‌گردد. علی‌رغم که سازندگان به صورت ظاهری او را پلیس مقتدری می‌خواهند تصویر کنند اما او رنجور است و انتقام قانونی از قاتل دخترش{ همانطور که در قسمت‌های پایانی فصل دوم اشاره می‌کند} او را راضی نکرده است.

محب به عنوان نماد قانون، تمایلی بیشتری داشته تا قاتل دخترش را به صورت انفرادی مجازات کند و اعدام قانونی وی زمینه ناآرامی‌های روانی او را چند برابر کرده است و به همین دلیل است که در قسمت پایانی فصل دوم نعیم را بازداشت نمی‌کند.

این احتمال در فصل سوم بسیار پررنگ است که محب این پرونده را از طریق مراجع رسمی دنبال نکند. با رخ دادن چنین رویدادی ویژگی تم پنهان سریال در ناکارآمد جلوه دادن زیرپوستی فراجا و جایگاه پلیس، تقویت می‌شود.

روایت سریال پوست شیر از دو بخش تشکیل می‌شود، یک خط روایی که به تحقیقات پلیس می‌پردازد و بخش دیگر، روایتی است که به تحقیقات غیر پلیسی دسته گنگستری، نعیم و رضا پروانه می‌پردازد.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!
تصویری از سریال پوست شیر قسمت دوم فصل اول

بیشتر بخوانید:

شبکه نمایش خانگی چگونه چرخه خشونت و پلیس‌کشی را عادی‌سازی کرد؟

پلیس حتی در نمونه برداری دقیق و آزمایش DNA ناموفق است؟

در اغلب سریال‌های پلیسی که در کشور انگلستان توسط واحد نمایشی بی‌بی‌سی انگلیسی ساخته شده، روی قدرت آزمایشگاهی پلیس اسکاتلندیارد همواره تاکید ویژه‌ای وجود دارد که نمونه شاخص آن در سریال کلاسیک شده پوآرو وضوحی غیرقابل انکار دارد.

اغلب سریال‌های جنایی آلمانی، بلژیکی، ایتالیایی و ... که طی سال‌های اخیر از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده، به طبع فرمول ‌ بخش نمایشی ‌بی‌بی‌سی، تاکید ویژه‌ای روی قدرت آزمایشگاهی پلیس دارد. در واقع این بخش یک جنبه تبلیغی قدرتمندانه برای آثار شاخص پلیسی در این گونه به شمار می‌رود.

در سریال پوست شیر، به صورت ظاهری پلیس به نعیم و لیلا والدین ساحل اعلام می‌کند که دختر آنان توسط یک قاتل سریالی کشته و جنازه‌اش سوخته است و پلیس با نمونه‌برداری و آزمایش اولیه DNA قتل دختر را به صورت رسمی به خانواده‌اش اعلام می‌کند، اما در نیمه دوم سریال مخاطب ناگهان متوجه می‌شود که دخترک زنده است. البته سازندگان متوجه این اشکال شدند و در فصل جدید آن را اصلاح کردند.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!
نمایی از سریال پوست شیر/ فرامرز کاراکتر فرعی سریال که خودروی عامل ربودن ساحل مولایی را به اوراقی سپرده است

خلافکاران از پلیس‌ها پیش می‌افتند!

در خلال تحقیقات برای یافتن قاتلان ساحل تشکیلات مختلف خلافکاران با ترکیب دونفره «رضاپروانه» و نعیم همکاری می‌کنند و این دو به مدد همیاری و همکای دسته‌های تبهکار در یافتن عاملین از پلیس پیش می‌افتند. سریال از منظری هوشمندانه نسخه اجتماعی - امنیتی خود را با ناکارایی پلیس به صورت نامحسوسی در نقاط عطف دراماتیک سریال لحاظ می‌کند.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

مثلا در یافتن زانتیایی که ساحل توسط آن دزدیده شده دسته خلافکاران پروانه- نعیم موفق‌تر از پلیس عمل می‌کنند و فرامرز که زانتیا را به اوراقی تحویل داده را خیلی سریع‌تر از نیروهای پلیس پیدا می‌کنند و به زنجیره یافتن مهره‌های مرتبط با این قتل مثل بهنام عزیزی و محل اختفایش را زودتر کشف می‌کنند.

در مسیر القاء کارایی دسته تبهکاران نسبت به گروه تحقیقات پلیس یک گاف اساسی رخ می‌دهد. زمانی که پلیس اقدام به یافتن لاشه زانتیا از طریق اوراقی‌ها می‌کند نعیم و پروانه آنان را تعقیب می‌کنند. آنها به نخستین اوراقی مورد مراجعه پلیس می‌روند و تعقیب پلیسی متوقف می‌شود. اما در سکانس دیگری آنان به اوراقی دوم می‌روند. چگونه امکان دارد که نعیم و پروانه در حالی که در اوراقی اول هستند، بتوانند اوراقی دوم را بدون تعقیب پلیس پیدا کنند.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

نعیم؛ پدرخوانده‌ای از رفقای اکبر طبری؟!

این روزها در صفحات مجازی در ارزیابی این سریال باگ‌های این سریال به صورت بسیار گل‌درشتی مطرح می‌شود، به عنوان مثال شخصیت اصلی، نعیم، چگونه تامین مالی می‌شود که می‌تواند هزینه‌های یک تحقیقات خارج از دستگاه پلیسی را با همراه همیشگی‌اش، «رضا پروانه» پیش ببرد.

او با این هیکل نحیف و لاغر وقتی از زندان بازمی‌گردد در مسیر مصنوعی تلاش برای یافتن دخترش تبدیل به تجسد ثانی آرنولد شوایتزنگر در فیلم ترمیناتورمی‌شود. او پیش از سرقت مسلحانه و تحمل ۱۵ سال حبس مگر از رفقای «اکبرطبری» بوده که یکی از دوستان میلیاردش یک خانه ویلایی چند هزار متری را در اختیار او قرار داده است؟

اعتبار فعلی نعیم که در گذشته کارگری شکست‌خورده‌ بوده و بعد در گذشته برای ارتقاء موقعیتش دست به سرقت مسلحانه می‌زند از کجا آمده است؟

در سراسر این فیلم او اغلب بازجویی‌های مربوط به قتل ظاهری دخترش و افراد مشارکت کننده در این عمل جنایی را در همین خانه انجام می‌دهد. برای برابر نشان دادن قدرت دسته‌جات اراذل در همراهی با نعیم، دوستان و رفقای بیهوده تعریف نشده‌ای {از حیث دراماتیک} در سریال گنجانده می‌شود.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

رضا پروانه در شفیره، ناگهان پروانه شد

در آثار پلیسی محصول هالیوود، اغلب شخصیت‌های روایت‌های پلیسی و امنیتی، مامور بازنشسته یا بازخرید شده، در پیگیری غیررسمی خود می‌توانند به واسطه ارتباطات سازمانی گذشته، در پیش بردن تحقیقات {غیررسمی} موثر عمل کنند.

«رضاپروانه» در سریال پوست شیر با داشتن یک خانه ۵۰ متری و یک وانت از رده خارج چگونه می‌تواند با چند تماس ساده باسمه‌ای در میان مناطق چندگانه تهران، افراد مرتبط با این پرونده را پیدا کند.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

این شخصیت دارای مهارت ورزشی خاص، هوش و ذکاوت استثنایی، اندام ورزیده و مرتبط با دستگاه پلیسی و امنیتی خاصی نیست و در در چند درگیری سریال که وضوح قابل اعتنایی دارد حتی کتک می‌خورد.

او از بیماری سرطان رنج می‌برد و دائما خسته است. پروانه با این خصیصه‌ها باید در شفیره ماقبل درام باقی می‌ماند، چون پروانه‌ شدن واجد یکی از ویژگی‌ اشاره شده خواهد بود و سازندگان تلاش می‌کنند با بازی اورکت و اگزجره علیرضا کمالی و افزایش نشانه‌های روشنی از لات و لمپن‌های کلاسیک فیلمفارسی، ضد قهرمانی پیشرو تصویر کنند.

بر اساس داده‌های سریال هوش یکی از دستیاران محب مشکات(شهاب حسینی) {به عنوان مثال رسول} به اندازه رضا پروانه یا صدراکوهستانی نیست.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

مژگان عروسک خانگی پروانه

کاراکتر مژگان و دیالوگ‌هایش را اگر از سریال حذف کنیم، کیفیت پوست شیر چند برابر می‌شود. ژیلاشاهی بازیگری است که در هر فیلم و سریالی که بیش از یک صفحه دیالوگ داشته به متن آن اثر لطمه می‌زند.

در متن رویدادها، کاراکتر مژگان یک زن صیغه‌ای لوس، پخمه و با گیرایی بسیار سطح پایین‌تر از یک شهروند معمولی است. او مثل ربات است و هرکسی هر کاری از او بخواهد به سادگی انجام می‌دهد. مخاطب تصور می‌کند این ویژگی مژگان صرفا در نسبت با شوهرش دارد، اما مرد دیگری وارد زندگی او می شود و در یک ملاقات نه چندان پیچیده او را به سادگی قانع می‌کند وارد شبکه توزیع مشروبات الکی شود. سادگی این شخصیت و اجرای ضعیف ژیلا شاهی در سکانس یافتن کاراکتر زنی به نام طناز است که تتوی نریمان را روی بدنش ثبت کرده است.

پلیس محقق متوهم بدون ویژگی خاص

در سریال نقطه عطف‌های تحقیقات در مورد قتل ساحل مولایی به محبعلی مشکلات (شهاب حسینی) الهام می شود. هیچ نقطع عطفی در مسیر کشف پلیسی بر اساس تحقیقات بدست نمی‌آید.

مشکات همواره یک آب معدنی در دستش دارد که به اکسسوری {تجهیزات جانبی کاراکتر} تبدیل می‌شود. در واقع مخاطب با پس زمینه سریال پلیس جوان مجذوب بازیگری می‌شود که نسبت به سایر همکارانش در عرصه بازیگری محبوب‌تر است و آب خوردن یا استفاده مدام از عینک، اخم کردن‌های زائد، فریاد زدن‌های بیهوده او را بیشتر به پلیس‌های فرنگی شبیه می‌کند.

مهمترین ویژگی برای یک افسر برجسته حوزه جنایی، بر اساس الگوهای هالیوودی نسبت دادن یک ویژگی و مهارت است که او را نسبت به سایر همتایانش متمایز می‌کند. مشکات هیچ مهارتی از خود نشان نمی‌دهد جز موقعیت آزاردهنده ورود به سرویس بهداشتی و همزمان الهام شدن نقاط عطف‌های پرونده؛ حتی با پیش فرض پذیرفتن الهامات مختلف، چرا عمده الهامات در سرویس بهداشتی رخ می‌دهد.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

سایر پلیس‌ها نیز فاقد ویژگی هستند، به عنوان مثال رسول کاپشن خود را هیچگاه از تنش خارج نمی‌کند در حالیکه که حین تحقیقات در باشگاه مربی بوکس در مقابل او با لباس آستین کوتاه ایستاده است. رسول حتی آنقدر توانایی پلیسی ندارد که حین فرار صمد ترک موتوری که نعیم آنرا هدایت می‌کند یک شلیک نصفه و نیمه به سوی مجرم انجام دهد.

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

لیلا برزگر از سوسک می‌ترسد اما با جنازه هم خانه است!

لیلا بزرگر (پانته‌آ بهرام) در طول مسیر روایی سریال که وابستگی مستقیمی به شوهرش دارد و تا قبل از جدایی از همسرش(بابک کریمی) تنها هنرش این است که قربان صدقه شوهرش می رود همه وسائل را واگذار می کند و استقلال سست خود را در قصه به بوته آزمایش می‌گذارد. بود و نبود او در مسیر روایت چه تفاوتی ایجاد می‌کند؟ چگونه یک زن ترسوی بی پناه با قتل نریمان غلامی کنار می آید؟ در حالیکه لیلا از فوبیای سوسک رنج می‌برد، چگونه بدون هیچ هراسی با یک جنازه در یک باغ دراندشت کنار می‌آید؟

پوست‌شیر ضد تبلیغ جذاب علیه فراجا/ وقتی خلافکاران همیشه یک قدم از پلیس‌ جلوتر هستند!

صدرا کوهستانی؛ بچه‌ای خانگی که ناگهان گنگستر شد

صدرا کوهستانی تمثیلی از یک بچه خانگی پولدار عاشق پیشه است. او این همه پول را از کجا می‌آورد؟ سودای انتقام او نیز با اما و اگرهایی همراه است و او سایر شخصیت‌های سریال که به این کاراکتر علاقه‌مند هستند، حتی در یک سکانس پس از مراسم خاکسپاری، بر سر مزار او حاضر نمی‌شوند. هیچ کس از بستگان صدرا سراغ او را نمی‌گیرد و این کاراکتر طی مدت رخدادهای پس از قتل از یک «بچه خانگی» تبدیل به گنگستر جسور تمام عیار می‌شود.

نکته جالب اینجاست این گروه ترسو و بزدل متشکل از نعیم مولایی، رضا پروانه، صدراکوهستانی، لیلا برزگر و مژگان و سایر خلافکاران مرتبط به این گروه همواره موفق‌تر از گروه پلیسی و ظاهر کارکشته‌تر از گروه مرتبط با محب مشکات هستند.

در دوره مشابه مدیریت فعلی در سازو کار دستگاه پلیسی کشور، خروجی یکی از محصولات مرتبط با این سیستم تبدیل به اثری جنجالی با عنوان خانه پدری شد. با توجه به خوش‌رقصی‌های اخیر پلت‌فرم‌ها در ساخت مکرر آثار پلیسی انتظار می‌رود که مقامات فرهنگی ناجی هنر مرعوب فضای ساخته شده پلت‌فرم‌ها نشوند و اشتباه ساخت سریال پوست شیر در تاکید بر نمایش بی‌کفایتی دستگاه پلیسی تبدیل به رویه نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    5 2
    اسمش رو از ناجا به فراجا تغییر دادید
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    15 15
    وقتی برخورد صورت نمی گیره این ها روز به روز گستاخ تر می شن، پناه بر خدا از دست مسئولین گاگول و احمق
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      10 6
      این همه فیلم تو امریکا و اروپا و هند ساخته میشه برعلیه پلیس چه گیری دادید خب فیلم هست واسه سرگرمی واقعیت که نیست
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      3 3
      چندتا فیلم از همون جاها که گفتی نام ببر که اینقدر پلیس و نیروهای حافظ امنیت رو به لجن میکشن و ضد انسانی نشون میدن البته قطعا چیز خاصی گیرت نمیاد چون اونجاها جرأت ساخت همچین آشغال هایی رو ندارن
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 0
      شما فیلم سریال خارجی دیدی ؟؟؟؟؟ شما چی انتظار داری ؟ یپلیس بیاد همون اول سریال قاتل پیدا کنه و تموم بشه ؟ بهتر نیست بری سریال مانی هیست رو ببینی که یه عده خلافکار از بانک مرکزی اسپانیا دزدی میکنن و پلیس هیچ غلطی نمیکنه بعد بیای حرف بزنی؟؟
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    7 8
    ای کاش یه فکری به حال این خودتحقیرهای رسانه ایی میکردند... رسانه ایی یعنی اثرگذاری جمعی متاسفانه.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    7 6
    مدتها است که دیگه فیلمو نگاه نمی کنم،‌ دیگه خیلی افراطی شده، آدم بخواد فیلم ببینه خوب پول می ده برای نفلیکس که تنوعش هم بیشتر روی اعصاب هم نیست!!!!
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      5 1
      کار نمیکنه این اظهار نظرها ی عجیب برای بردن ما سمت نت فیلیکس
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    14 4
    بابا جان فیلمه.
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      3 0
      بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۰۲ به رؤسای سازمان سیا گفتم برای ایرانی‌ها سریال‌های هالیوودی پخش کنید، خودشان نظام‌شان را تغییر می‌دهند، قضیه جایی جالب می شود که بدانیم مدیریت اکثر این شبکه های نمایش خانگی دست افسادطلبان یا همان سرمایه های اسرائیل در ایران است
    • وطن پرست DE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 1
      اره٬ ما هم می گیم یک چندتا فیلم هم اونجوری باشه. چه ایراد داره. چرا تو همه فیلم ها پلیس بدبخته! یک چندتا فیلم پلیس خوشبخت هم بسازید. بده؟
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    10 4
    پس بیچاره پلیس امریکا که تو فیلم Angell fall و white house fall کاخ سفید حتی سقوط میکنه. من
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    13 4
    بعیده شما اینقدر خنگ باشید و احساس میکنم داری با ما شوخی میکنی مشرق درسته؟
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      2 5
      خنگ اون کسانی هستن که به این فیلم های ضد ملی و ضد وطنی مجوز ساخت میدن و از اونها داغون تر کسانی هم که عمرشون رو پای این اباطیل دسته چندم میزارن و تماشا میکنن
    • علی DE ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      در جواب این دوستمون که میگه خنگ کسیه که این فیلم هارو نگاه میکنه. عزیزم تو که با دقت تر از همه نگاه کردی کل سریالم که نقد کردی هرچند نقد شمارو اصلا قبول ندارم
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    17 5
    به نظرم شما هنوز درکی از فیلم ندارید. مستند نیست برادر، این فیلم هست فیلم.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    5 1
    واقعیت رو دارن نشون میدن؟
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    2 1
    چه کسی قراره این مسائل رو کنترل کنه؟؟
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    5 1
    40 ساله جنگ ایران و عراق تموم شده
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    20 5
    50 تا شبکه دارید مزخرف به خورد مردم میدید حداقل بزارید به جای ماهواره فیلیمو ببینیم
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 2
      مگه به آزادی بیان معتقد نیستید؟!اگه بر فرض مزخرف نوشته، نظرشو گفته. شما همون پلت فرما رو دنبال کنید. منم دنبال میکنم ولی برام سرگرمیه، پلت فرما وحی منزل و خدا نیستن که. تا وقتی مخاطبای متعصب اینجوری هستن، معلومه پلت فرما و سایتا و شبکه های اجتماعی و ماهواره ای و غیره هرجور بخوان محتوا می سازن!
  • پدی ازپیج همسایه IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    8 6
    بعد عمری یه سریالو دنبال میکنیم اونم چشمتون برنمیداره.
  • محمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    7 0
    کسی از تو که هیچ تخصصی نداری
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    2 0
    4 دستگاه امنیتی
  • SE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    6 2
    همین که اینجوری از این سریال انتقاد میکنید معلومه
  • بیژن IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    9 1
    اصلا این سریالا همه بد و اشتباه و مبتذل خوب مردم سلیقشون اینه،نمیشه که همه چی عین سریالا ی صدا و سیما باش
  • علیرضا TR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    11 1
    الان تو امریکا پره از فیلم ضد پلیس ولی چون سیستم بسته نیست کسی به خودش نمیگیره
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      3 0
      درسته.باید آزاد باشی انتقاد و خورده بگیری از همه..البته بحق
  • شهاب IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    7 1
    این همه شبکه تلویزیونی هست هر کدومشون میتونن یه سریال برای پلیس بسازن که پلیس رو بسیار دقیق و قدرتمند نشون بده حالا گیر دادید به یک سریال از یک شبکه اینترنتی
  • علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    13 3
    من هر روز صبح که از خواب پا میشم یک سری سایت های خبری رو مطالعه میکنم که اولی مشرق نیوز است ولی با خواندن این تفسیر آبکی و متعصبانه و غیر منطقی واقعا ناراحت شدم دو تا سریال خوب هم میسازن شماها نمیذارید. دوست دارید مردم فقط من و تو و شبکه های ترک نگاه کنن؟
  • سلاح دلار IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    3 4
    مشرق اینا رو فعلا بیخیال شو شبکه خانگی دست صدری ها، بقایای قاجاری ها و... است پروژه ضد اصلاح اقتصادی (پیش زمینه سقوط پترو دلار) با سرکردگی آمریکا (جنگ مستشاری و غیر مستقیم ، بمباران تبلیغاتی سوشیال مدیا) ، انگلیس (طراحی سیاسی) ، آلمان (شمیایی و کردها)، فرانسه (تامین مالی و نظارت ساخت آثار سینمایی ضد ایرانی و تاریک) را مطلب بزن
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    2 3
    پلیس باید بتواند تامین مالی خلافکاران را به سرعت و دقت کشف و شناسایی کند تا بتواند امنیت آفرین باشد و ذهن شهروندان راحت باشد
  • Reza IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    7 1
    شما دیگه رد دادید با این تحلیل آبکی که از سریال دارید
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    4 2
    این یه نقد و تحلیل است که نظر نقاد است .....ولی چرا همیشه میخواهید همه چیز گل و بلبل باشه فیلم سینمایی جنگی می سازنند . ایرانی ها همه را می ترکانند در حالی که در واقعیت دست بسته زنده به گورمان می کردند . نباید دنبال پایان خوش فیلم باشیم این سریال جالبه چون هر دفعه تماشاچی غافلگیر میشه نمیتونه قسمت بعدی یا اخر سریال را پیش بینی کنه در حالی که سریال فارسی آخرش معلومه همه چیز به خوبی و خوشی تمام میشه . بهتره بگذارید تماشاچی در بی خبری و غافلگیری بمونه .
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    3 1
    ینی خیلی باید ی سایت باشه که به استاندارد ترین سریال تاریخ ایران ایراد بگیره
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    7 0
    روبیکا و بیقه چه گندی بزنن بدتر از اینستاگرام، حداقلش اینستاگرام امنیت کامپیوتری داشت و ناگهان عکس و خصوصی ملت دست دله دزدها سرقت نمی شد ولی اگر روبیکا و بقیه بخواد مثل پراید باشه صد در صد امنیت کامپیوتری اون دردسرهای بزرگ درست می کنه
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    هل من ناصر ینصرنی🚩
  • احمد IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    اون وقت یکی جیب این نمک به حروم ها رو بزنه، پلیس کمتر از یه روز دزد رو کت بسته پیدا میکنه. اگر یکی دست به اینها بزنه، پلیس میره طرف رو از زیر سنگ شده پیدا میکنه. اگر هزار تا جفتک به حکومت و نظام و ارزشهای کشور بزنن، هیچ کس کاریشون نداره. خود کرده رو تدبیر نیست.
  • سروش IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    4 0
    چشم صدا و سیما کور سرمایه هاش نگه میداشت تا ملت سینمای خانگی تماشا نکنن خیلی هم سریال های زیبائی میسازند دمشون گرم
  • یزدان IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    حقیقت همینه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    چرا اسم نماوا رو توی مقاله ذکر نمیکنید بعنوان سازنده و نمایش دهنده اثر ولی ماهی یکبار مقاله بر علیه فیلیمو می‌نویسید
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    2 0
    آقای اردوغان نتوانستی از ایران اجازه بگیری تا بهت اجازه بده به شمال سوریه حمله کنی، ای کاش به ایران بهتر خوشخدمتی میکردی تا شاید ایران دست نوازش روی سر تو بکشد.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    آقای رئیسی بزرگوار مذاکرات خود را با پوتین برای تقسیم باکو بین ایران و روسیه آغاز کنید. باکو تبدیل به یک خال چرکین بر صورت خاورمیانه شده است نیاز به جراحی است.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 1
    مشرق ابو بریز اونجا که میسوزه.
  • همت IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 1
    چی می گید شما هر دو سه روز یک بار گیر بدید به این پلت فرم ها ؛ خدایی خودتون می شنید سریال های صدا و سیما رو ببینید که آنقدر بی کیفیته باز لااقل همین سریال های پلت فرم های داخلی بهتر از چرندیات ماهواره ها هستش: مگر که. دوست دارید این ها هم تعطیل بشه ملت سریال هاشون را در شبکه های ماهواره ای دنبال کنند
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 1
    برداشت شما کاملا غلطه. شما همه را خفه کرده اید. از معاونین سازمان صدا و سیما
  • کارشناس IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    5 0
    اگر نیروی انتظامی فعال بود این همه خلافکار و دزد تو خیابون جولان نمیدادند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    قشنگ واضح
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    گشت امنیت اخلاقی
  • بی نام بی ادعا IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    3 0
    همه بدن طبق معمول شما خوبین راست میگید یه فیلم خوب در همین حد بسازید که مخاطبانو با خودتون همراه کنید اما نه میتونید نه میخواید
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 0
    چی فکر کردید مسلمه خلافکارا از پلیس جلو تر هستند خونه دوستم رو دزد زده هر چی طلا بوده برده بعد از نه ماه پلیس میگه اگه میتونی بگیری بیا جای من بشین
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    مشرق ول کنت گیر کرده به نمایش خونگی ها
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 1
    آخ گفتی این پوست شیر، آخه این چه مسخره بازیه، ساحلو چرا کشتین...گند زدین به سریال، دیگه نگاهش نمیکنم...
  • مولایی IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 0
    سلام:تحلیل بسیارسطحی بود۰پلیس به لحاظ قانونی دستانش همواره بسته است۰اگر اینطورنیست دادن حکم جلب سیاربه شکات به چه معناست؟بهتراست منتقدان که خوش رقصی میکنندتامحبوب شوندکمی اجازه جسارت به کارکردانان بدهندتاشاهدرشد سینما وحتی رشد ناجادرزمینه کشف و دستگیری متهمان باشیم۰باسپاس
  • ناشناس IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 0
    مشک انست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید همیشه منتظر تعریف و تمجید نباشید یکبار هم نقطه ضعف های خودتان را مسئولین محترم بپذیرید و همیشه توپ تو زمین ملت نندازید
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    خلافکاری یک ننگ اجتماعیه خوب حالا آدم های احمق اونا رو قهرمان تصور کنند و بهشون ایمان بیاورند گستاخ شده تحت تاثیر الکل ادعاگری می کنند باج خواهی می کنند طلبکار میشن زورگیری می کنند به قول معروف ماشاءالله همه سنگ پا قزوین نه شرمی نه مرزی نه حیایی نه آبروی همه فحاش و دریده معلوم نیست چی مصرف می کنند این طور هنجار شکن و اعتماد بنفس در دیزی بازه؛ حیای گربه کجا رفته؟
  • مهلا IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 0
    خیلی سخت میگیرید جنبه فیلم و سریال ندارید بعد میگید انتقاد پذیرم هستید! در فیلمهای خارجی پلیس خیلی وقتها جاسوس و همکار فلان باند خلاف و قاچاق و .. هست اونا چی بگن؟؟ امریکا پر از فیلمهای ضد پلیس داره٫ ضد حکومت امریکا داره٫ تو سریال خانه پوشالی رییس جمهورش ادم کشه . واقعا کجای کارید؟بیخود نیست امریکا یه کشور دموکراسیه حالا شما از یه سریال که تازه پلیس خیلی دقیقه و خوب هم نشون داده( اغراق شده) داری باز میگی چرا فلان؟؟؟؟ همین کامنتم میترسی نشر بدید
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 1
    وزارت ارشاد دقیقا چه کار میکنه وبر چی نظارت داره؟؟؟؟؟؟! کسی یک نتیجه کاری از اونها سراغ داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 3
    باتوجه به بازی یک مزدور بی شرف به نام شهاب حسینی در این سریال بازی کرده سریال باید توقیف و عوامل پخش آن بازداشتت و سریعا اعدام شوند
    • مولایی IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      تکبیییییییییر
  • محمد IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    لابد تو سریال امریکایی که همیشه خلافکار پیروز و با موفقیت بانک میزنن هم پلیس رو ناکارمد نشون میده ، یا مثلا یه ابر قهرمان میاد دنیا نشون میده و پلیس کار نشون هم نا کارامدی پلیس هست اینا ، خواهشا فرق دنیای سریال با دنیای واقعیت بفهمید ممنون
  • مولایی IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    چرا نظر بنده را سانسور کرده اید؟پاسخ بدهید
  • علی DE ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    در این که سریال باگ داره حرفی نیست مگه سریالی هم وجود داره که نداشته باشه؟ شما breaking bad رو هم که ببینید همه این نقد ها بهش وارده اینکه یه معلم شیمی میاد و میشه بزرگترین تولید کننده شیشه، پلیس آمریکا که تو اون سریال محو بود کلا پس با منطق شما نباید مجوز ساخت میگرفت، اما بهش مجوز دادن تا بهترین سریال تاریخ آمریکا(بر اساس رنک imdb) ساخته بشه
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    وقتی صدا وسیما سیاسیه نتیجه میشه این که از خودی بخورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس