کد خبر 1560640
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
سریال گناه فرشته

حامد تهرانی و دادگاهی که او در قسمت نخست در آن حضور پیدا می‌کند، نحوه برگزاری و حتی شیوه دفاع از وکیلش ، به نمونه‌مشهور تاریخ سینما، وکیل مدافع شیطان شباهت دارد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - در سریال «گناه فرشته» که طی هفته‌های اخیر از پلت‌فرم فیلیمو پخش می‌شود،یکی از انتقادات مطرح شده در فضای مجازی این است که چرا کاراکتراصلی این سریال در مقام وکیل شباهتی با سایر وکلای ایرانی ندارد.

کاراکتر حامد تهرانی(شهاب حسینی) ،«رنجرور سوار» (یادآور وکیل لینکلن سوار) از زندگی سوپرلاکچری برخوردار است و با حمایت از مفاسدان اقتصادی و بهره‌مندی کلان مالی، در آوای «باب دیلن»، «ون موریسون»، «جیمز براون» غرق می‌شود.

تمامی این نشانه‌های حاکی از آن است که مولفان برای خلق این کاراکتر و بسط روایت از نمونه‌های فرنگی استفاده کرده‌اند و به همین دلیل وکیل این سریال، بومی به نظر نمی‌رسد.

حامد تهرانی در این سریال به تمامی وکیل‌های شناخته شده و مشهور تاریخ سینما شباهت دارد و دادگاهی که او در قسمت نخست در آن حضور پیدا می‌کند، نحوه برگزاری و حتی شیوه دفاع از وکیلش، به نمونه‌مشهور تاریخ سینما، وکیل مدافع شیطان شباهت دارد.

در طراحی داستان زمانیکه نخستین جلسات دادرسی با حضور شهاب حسینی اجرا می شود و او قرار است از یک متهم اقتصادی (همزمان با موج خبری تبرئه محمد امامی) دفاع کند، محتوای جلسه دادگاه رسیدگی، کاملا شبیه جلسه دفاع کوین لوماکس (کیانو ریوز) از متهمی با عنوان الکساندر کالن( کریگ تی نلسون) در فیلم سکانس مشهور وکیل مدافع شیطان است. ویدئو زیر شباهت را به صورت علنی‌تر آشکار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • شهروند IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    33 2
    اوضاع سریالها و برنامه های نمایش خانگی واقعا هر روز که میگذره بدتر هم میشه. اصلا هیچکس نظارت نمیکنه. انگار نه انگار که اینا دارن خوراک روحی به جامعه میدن. ساترا فقط یه اسمه و از نظارت هیچ خبری نیست. تهیه کننده های برنامه ها و سریالای خونگی بدجور دارن باهم رقابت میکنن سر ابتذال. بنظرم ساترا رو منحل کنن بهتره. لااقل در بودجه صرفه جویی میشه. متاسفانه حوزه فرهنگی رو خوراک روحی مردم اصلا برای بعضی از مسئولین مهم نیست. فضای مجازی که رها شده و هیچکی به هیچکیه الان نمایش خونگی هم اینطوری شده
    • منتقد گمنام IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      1 1
      دادگاه نمایشی برای منافقین مشابه دادگاه نمایشی علیه نظام در خارج است. متهمین هر دو دادگاه غایب !
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    28 0
    سینمای ایران در پیته دیگه همه چیزش تقلید و کپی است
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      موافقم
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 2
    شهاب حسینی پس
  • نادر مهدوی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    22 3
    تولیدات فیلیمو با ارزش‌های اسلامی همخوانی ندازه مشخص نیست چرا باهاش برخورد نمیشه
  • سید فروزان CH ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    15 2
    این یارو شهاب حسینی مگه اعلام نکرده بود که دیگه در هیچ فیلمی بازی نخواهد نکرد ،حتی قسم هم خورده بود ؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 1
    چرا باید ارشاد به همچو فیلمهایی که باورهای مذهبی را زیرسوال می برد مجوز بدهد؟ گناه فرشته یعنی چی؟ فرشته ها گناهی نمی کنند و شیطان هم طبق ایه قران از جنس جن بود نه فرشته. و یا اسامی مثل همگناه فقط باعث جری تر شدن گناهکاران و قوت قلب گرفتنشان می شود. بهائیت در ارشاد هم رخنه کرده
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      1 0
      فرشته اسم شخصیت فیلم هست که متهم به قتله چه ربطی داشت😐
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 1
    چرا باید ارشاد به فیلمهایی که حتی اسمش هم باورهای مذهبی را زیرسوال می برد مجوز بدهد؟ گناه فرشته یعنی چی؟ فرشته ها گناهی نمی کنند و شیطان هم طبق ایه قران از جنس جن بود نه فرشته. و یا اسامی مثل همگناه فقط باعث جری تر شدن گناهکاران و قوت قلب گرفتنشان می شود. گویا بهائیت در ارشاد هم رخنه کرده
  • DE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بجای این فیل های ات و اشغالی و توخالی و آپارتمانی که گویا خاک مرده روشون پاشیده ،بهترنیست فیلم نامه هایی بهتر با محتوای مبنی بر واقعیت های قهرمانی 45 ساله به سوی ایرانی آبادتر درست بشه، فیلم سینمایی وسریال هایی در مورد نقش جها سازندگی و حرکت های زنده بسیج سازندگی در مورد آبادانی روستاها بعنوان سبک زندگی انقلابی دهه 90، فیلم درمورد حرکت فرهنگی گردشگری روستاها بوم گردی ، نقش قهرماناه سپاه در مقابله با تروریسم و دشمنان ایران در خطوط مرزی ، نقش قهرمانه سپاه درمبارزه با قاچاق چیان مواد مخدر ، قاچاق چیان بنزین ، قاچاق چیان اثار باستانی نفوذی های صهیونیسم ، فیلم سینمایی در باره جنبش بی نظیر سازندگی و ایجاد ساختارهای آبادانی بدست جهاد سازندگی در روستاها و استواری و قوام روستاها ، ساختن فیلم سینمایی درباره نقش جهاد سازندگی در سنگرها و دفاع مقدس سنگرسازان بی سنگر ، فیلم سینمایی سازنده و هیجانی نفش سازمان هلال احمر در مورد مدیریت بحران مقابله با سیل ، مقابله با کرونا ، ، کمک رسانی و نجات مردم در زلزله. کمک به مردم غزه توسط سازمان هلل احمر ساخته بشه. اصلا چرا یک سریال در مورد هلال احمر از دفاع مقدس تا کمک رسانی و نجات بخشی در زلزله ، در کرونا ، در سیل و در غزه تابحال نساختید؟ یک سریال از نقش نجات بخش سپاه در قلع و قمع بحران های طلبیعی و نفوذی های دشمنان ایران درطول 45 سال بدست سپاه مردمی و نقش سپاه ساخته نشده. اینهمه سوژه واقعی و زنده دراین 45 سال عرض اندام کردندوفیلم سازان و کارگردان ها متاسفانه در خواب تشریف دارند. درحالی که اگر این ظهور در کشورهای دیگه اتفاق می افتاد، صدها فیلم سینمای بی نظیر براش می ساختند. فیلم نامه نویسان سینمای انقلاب و دفاع مقدس سرزمین بکر و دست نخورده پیش رویشان است تاهمتی کرده و نقش افرینی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس