کد خبر 1465961
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
ماکرون: فرانسه خواستار شکست روسیه در اوکراین است

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه پاریس هم خواستار شکست دولت مسکو در اوکراین اما تاکید کرد که موضع کشورش هرگز خُرد کردن روسیه یا حمله به خاک آن کشور نبوده و نیست.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه شنبه گفت که پاریس خواستار شکست روسیه در عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس است.

ماکرون در مصاحبه با هفته‌نامه «لو ژوقنال دو دیماش» توضیح داد: «گمان نمی‌کنم که هدف ما باید شکست کامل روسیه و حمله به آن در خاک خودش باشد، برعکس چیزی که عده‌ای می‌خواهند».

وی با بیان اینکه فرانسه هم خواستار شکست روسیه در اوکراین است، اما تصریح کرد: «آن افراد می‌خواهند روسیه را خُرد کنند. این مسئله، هرگز موضع فرانسه نبوده و هیچوقت هم موضع ما نخواهد بود».

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه کشورهای غربی نباید به فکر تحقیر روسیه در اوکراین باشند، اظهار داشت: «چون در هر حال زمانی که اوکراین با کمک‌های گسترده غرب بتواند در موقعیت کافی برای گذاشتن شرط‌های خود باشد، آنگاه ولادیمیر پوتین هم پای میز مذاکره می‌آید».

طبق این مصاحبه، ماکرون با بیان اینکه روسیه باید ضربه بخورد اما بدون اینکه به‌عنوان انتقام تلقی شود، ادامه داد: «آنچه امروز لازم است انجام شود این است که اوکراین یک حمله نظامی انجام دهد که جبهه روسیه را مختل کند تا مجبور به بازگشت به مذاکرات شود».

وی ضمن پیش‌بینی اینکه هیچکدام از طرفین، نه روسیه و نه اوکراین نمی‌توانند به‌طور کامل در جنگ پیروز شوند، افزود :‌«ما همچنین باید بتوانیم تسلیحات را خودمان تولید کنیم و معماری امنیتی خود را بدون اینکه مجبور باشیم آن را به دیگران، یعنی آمریکایی‌ها یا چینی‌ها واگذار کنیم، بسازیم».

پیش از این نیز «الیور وران» وزیر مسئول در دولت فرانسه گفته بود که پاریس به دنبال جنگ با روسیه نبوده بلکه تنها از اوکراین حمایت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    حتی به قیمت نابودی زیرساختها وافغانستانیزه کردن بعدازحضورسنتکام بایدشرم کنید وقتی بخاطرانقلاب سوروسی صهیونی برای غارت ونابودی اروپای شرقی که دررزومه خودفساد وغارت وجنایت راداردحاضربه علنی سازی همکاری باداعش وهیتلری های ازوف وصهیونیست شوید که بعدا مجمع الجزایرتروریستی وصاردات انتحاری مردم کش کنید هرچند ازکسی که دائم الخمری وازدواجهای ضدعقلی را نشانه خودش میداند وسرکوبهای قرون وسطایی راکاملا مجازمیداند توقع امنیت وعقل نیمه بعیده
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 1
    اگه یه زن جوان هم سن خودت داشتی اینقدر چرندیات نمی گفتی
  • مجتبی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    3 0
    شکست روسیه در اوکراین ناتو را به طور مستقیم در مقابل ایران قرار می دهد
  • مهدی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 1
    این رهبران غرب چقدر از پیروزیهای روسیه در میدان اوکراین و بین الملل ناراحت و احساس سوزش میکنند . خیلی نزدیک که از حسد و عصبانیت دق و سکنه و بمیرند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس