کد خبر 1464682
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

به گزارش مشرق، محمد حسین کریمی پور طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به عنوان یک ناظر غیر متخصص در بابِ سازمان مجاهدین خلق، حس می کنم در تحولات جاری و آتی، آنها بازیگری موثرتر از توقع ما خواهند بود. بگمانم برای تصرف قدرت، بدترین و شاید از بعضی جهات، آماده ترین گزینه اند. گمان می کنم ایرانیان باید این بازیگر قدیمی پنهانکار را پایش کنند. چند نکته از دید من، شایان توجه است:

۱-سازمان دیگر پیر نیست!

‏نفرت انباشته ۸۸ تا ۹۸ از حکومت در کنار پروژهٔ تطهیر سابقه سازمان از طریق تبلیغ اعدامهای ۶۷ و همچنین گسترش فقر ، دروازهٔ عضوگیری را بر آنها گشود. گویا در اعتراضات ۹۸، در حاشیه تهران هر جا شلوغ می شد، سر وکلهٔ تیم های میدانی آنها سبز می شد. در کشورهای غربی هم حضور نسل ۳ و ۴ ، ملموس تر شده است. حالا فقط فسیل هایی چون ابریشمچی و جعفر زاده را نمی بینید، کلی شبنم خانم جوان و فعال دارند.

۲- توان میدانی دارد!

‏بگمانم عناصر میدانیش در کشور حالا گویا هزاران نفرند. تنها اپوزیسیون غیر قومیست که اولا تجربه جنگ شهری دارد. ثانیا سابقه تعامل عملیاتی گسترده با ارتش/سرویس دارد. ثالثا پول برای سرباز گیری دارد. ساختار فرقه ای دارو دستهٔ رجوی برای جنگ شهری، مناسبترست. اگر آنها در نظامیگری هم مثل حقوقی و تبلیغات و دیپلماسی سراغ مشاورین متخصص رفته باشند، ممکنست روی زمین، عملکردی بهتر از شکست مرصاد نشان دهند !

۳- پول دارد!

‏سازمان یک دورهٔ طلایی حمایت مالی صدام را در کارنامه دارد. زان پس تا زمانی که با میانداری پرنس بندر به خزانه سعودی وصل شد، محدودیت منابع مالی آشکار بود. ولخرجی سالهای اخیر نشان می دهد چیزی که اصلا کم ندارد پول (انارالله برهانه) است!

۴- حرفه ای شده!

‏به اسامی وکلا و مشاوران علنی آنها در دنیا بنگرید. حرفه ای و گرانند. فرقه، بلدم بلدم را کنار گذاشته و مثل حشاشین سراغ اهل فن رفته، پول می دهد و کارِ خوب می گیرد. کمپین دیپلماتیک و حقوقی شان به وضوح حرفه ای تر شده و در جذب چهره های سیاسیِ غربی و حذف خود از لیست تروریسم و تله گذاری برای طرف مقابل بهتر شده اند.

۵- توان کار با غرب وعرب!

‏در کریدورهای قدرت آمریکا و اروپا، لابی موثرتری از ج ا و سلطنت خواهان دارند. عناصری از نسل جدیدشان به دولت، پارلمان، شهرداری ، اتاقهای فکر و آکادمی کشورهای غربی راه یافته اند. کلی رفیق سیاستمدار و خبرنگار و لابییست های گران دارند و فن دشوار لابیگری را که ج ا نیاموخته، آموخته اند. نه تنها بخش مهمی از حزب جمهوریخواه علنا با آنهاست، بلکه گویا گزینهٔ اعراب، لااقل ریاض هم هستند.

۶- اعجازِ پروکسی!

‏بین تودهٔ مردم‌ منفورند. لذا بطور موثر خیریه ها، سازمانها و چهره های پروکسی می سازند. آدم قابل طرح را پیدا و پر رنگ و بی سر وصدا اداره می کنند. همزمان از موتور تولید نفرت ج ا و پروژه های موفق تبلیغاتی مثل اعدام ۶۷ وگردهمایی های پر زرق و برق هم برای اصلاح تدریجی چهره سازمان بهره می برند. خیلی خوب بلدند بعد از استقرار ، وقتی کشور صحنه جنگ خیابانیست، چگونه همه را خفه کنند. ولی تا آن موقع باید چهره های مقبولِ غیر سازمانی برای بازی در صحنه داشته باشند. چهره هایی که اسم زشت سازمان رویشان نباشد. بازی پروکسی را بلدند.

۷- نفوذ در ساختار حکومت!

‏ج ا را می شناسند و پرونده هسته ای نشان داد توان نفوذ دارند. یادمان نرود سیا در آخرین جنگ صدام، خیلی از ژنرال ها و مقامات را خریده بود. در تهران، هرچه مشروعیت حکومت کمتر شود، آنها امکان بیشتری برای دلالی چنین معاملات کثیفی دارند.

۸- عمل گراتر از ابلیس اند!

‏در رسیدن بقدرت ملاحظه اخلاقی یا ملّی ندارند. ولو بتوانند بر نیمی از یک ایران ویران حاکم شوند، پیش می روند. در لحظه سرنوشت و آنگاه که نایره جنگ خیابانی بر افروخته شود، خیلی از دیگر بازیگران، نگرانِ میزان تلفات غیر نظامی، تجزیه، ویرانی یا وجهه خود می شوند. اما فرقه فقط بر تصاحب قدرت متمرکز خواهد بود، هر جور و به هر بهایی!

بگمانم در مسیر آینده ملت دردکشیدهٔ ایران ، سازمان یک خطر جدی است. در مورد آن نباید اغراق کرد. آنها فرقه ای زشتند و نقاط ضعف مشترک فرقه ها را دارند. اما اصلا و ابدا نباید دست کمشان گرفت.

اگر دردم یکی بودی، چه بودی؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    23 6
    عجیب هست چطور اینها با پول تو جیبی که صدام به اینها میداد دارند کار میکنند و با این سوابق تروریستی از شرق و غرب دارند لابی گری میکنند و آدم ها رو میخرند که علیه ما نفرت پراکنی کنند ولی ما با این همه سرمایه و درامد نمیتوانیم مثل قطر و امارت چندتا سیاستمدار غربی رو اجیر کنیم نه برای اینکه به نفعمون کار کنند بلکه دستکم برای اینکه دست از سر ما بردارند و اینقدر استرس و جنگ روانی به مردم وارد نکند
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      22 3
      درسته که اونا پوست انداختند ولی صیاد های نسل جدید نیز فراوانند. هر غلطی بکنند چندین مرصاد بر سرشان هوار میشود
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 2
      دوست عزیز ما حتی اگر تحریم نباشیم درامدهامون رو برای هشتادمیلیون حمعیت و گستره جغرافیایی ایران هزینه کنیم ولی امارات و... باید برای چندصدهزارنفر و مساحتی به اندازه یک استان کوچک ما هزینه کنه.چون اکثر جمعیت اون کشورها غیربومی هستند.پس بنظر شما ما میتونیم ریخت و پاشهای اونا رو انجام بدیم؟
    • SE ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      12 1
      کثیف تر و خبیث تر از منافقین خودشان هستند و برای همین دشمنان ایران برایشان پول پاشی میکنند تا در جاسوسی و خیانت و جنایت علیه مردم ایران دوچندان تلاش کنند
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 1
      به نظرم کمی بزرگنمایی بوده. تحلیل زمانی درست در مکان درست نیاز هست. اینکه لابیگری کردند برای غربیها، به نظرم غربیهای راس قدرت، بویی از انسانیت نبرده اند که بخواهند واسطه زرنگی سازمان بشوند...یعنی عملا یک هدف دارند، دشمنی علیه ایران. همچنین الی مسائل دیگر... اما مسئله‌ی یارگیری مخفیانه در بزنگاههای خیریه و که جمعیت امام علی یکی از اونهاست که ظاهرا هنوز مشغول فعالیت هستند. بایستی جدی رهگیری شود. اینها خود شیطان انسی هستند. از هر طریقی برای رسیدن به قدرت.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      4 0
      یکی از دلایل موفقیت جمهوری اسلامی در این 44 سال، دست کم نگرفتن حتی کوچکترین دشمناست. این هم بر می گردد به دشمن شناسی رهبری عزیز.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      ۱۰:۰۸ اولا فقط صدام نبود که از عربستان تا اسقاطیل و آمریکا و.... به اینها پول دادند بماند که ما سیاست ماکیاولی را دنبال نمی‌کنیم که هدف وسیله را توجیه کند ما پیرو اسلام و پیامبر گرامی و ائمه اطهار هستیم و با توکل بر خدا و توسل به بزرگانمان پدر این سازمان و اربابهای متنوع آنرا در آورده و خواهیم آورد به اذن الله تبارک و تعالی
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    35 7
    فقط یک مشکل دارند. ان هم منافق هستند ان المنافقین فی الدرک اسفل من النار
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    6 1
    خشونت ودگمیسم سازمان رجوی وپیوند سیاسی باسعودی حداقل افرادرادوپهلوومرتبط ده خواه با ج اسلامی میکند
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    25 14
    همچین میگه نفرت انباشته از حکومت از 88 تا 98 ... دادا حکومت باید چه کار کنه؟ اگه خودت رو به نفهمی زدی بگو چیزی نگیم... مشابه این اتفاقات 88 و 98 و ... رو تو کشورهای دیگه از همه نوع غرب و شرق افتاده! چه کار کردند با اونا؟ تو ایران چه رفتاری کردند؟ اینکه میگی این سازمان خطرناکه بله خطرناکه اما نه اینکه به اون معنی ای که تو میگی تقصیر ایران باشه! همین اینترنت رها یکی از ابزارهاشه (‌همین تلگرامی که شما استفاده میکنی ... ) اینکه نفوذ دارند لبه نفوذ میکنند تا اونجایی که مزه آدامس رو بدونند ... تو این اتفاقات اخیر هم همه زورشون رو زدند ... دقت کن ... همه زورشون رو زدند و هنوز هم دارند زور میزنند ... همین بحث اعدامای 67 که میگی تقصیر رافت بیجای حکومت بوده که کار به اونجا میکشه ( البته بخشودگی و عفوی که تو همون سال گرفتند چندین برابر اعدامی ها بوده و ... ) با گروه تروریستی باید چه کار کرد؟ با کسی که اسلحه به مردم میکشه باید چه کرد؟ با کسی که بمب گذاری میکنه باید چه کرد؟ با کسی که امنیت مردم رو از بین میبره باید چه کرد؟ و ... اینکه در عرصه رسانه بی عرضگی میکنیم و چوب بی عرضگی اهل رسانه رو میخوریم یک بحث دیگه است
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      2 0
      احسنت موافقم. اگر اوضاع ول باشه، از توی ایران پنج تا مملکت در میارن. بعدشم میندازن شان به جان همدیگر.
  • SE ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    18 13
    بالاخره یکی پیدا شد که حرفهای دقیقی در مورد سازمان منافقین خلق بزنه
    • EE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 2
      حاجی چند تا استخوان بیشتر جلوی مشرق سانسورچی بندازید که داره به وظایف خودش خوب عمل میکنه!
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    5 5
    دقیقا
  • سید IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    28 8
    اگر مانند اهل کوفه نباشیم جای هیچ نگرانی نیست! سازمان منافقین به شدت فرد محور است و مصداق این موضوع مخفی نگه داشتن مرگ مسعود رجوی است که برملأ شدن آن مساوی است با از دست رفتن نیروهای زیادی در سازمان و ان شاءاللّه مریم قجر هم اواخر عمر منحوسش را طی می کند و با مرگ او هیچ کسی را که توانایی جانشینیش داشته باشد از ترس کودتا در این سازمان جنایت پیشه اجازه رشد نداده اند !
  • سید IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    16 5
    اگر مانند اهل کوفه نباشیم جای هیچ نگرانی نیست!
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    14 5
    خیلی بزرگنمایی کرد قدرتشون رو در بحث جذب جوانان ،جوانان این زمان با جوانان دهه چهل و پنجاه خیلی فرق دارند ،راحت طلب شدن و این طیف از جوانان مخالف جمهوری اسلامی اصلا دنبال ایدئولوژی و...نیستند اصلا بحثشون با جمهوری اسلامی بحث نبودن شغل و رفاه هست یا بحث نبودن آزادی و تفریحات آنچنانی که در هر صورت هرگز تن به زندگی فرقه ای و پادگانی مجاهدین نخواهند داد،در بحث جنگ شهری هم و عملیات نظامی اون موقع که در داخل کشور پایگاهی داشتند و سازماندهی شده بودند و در عملیات مرصاد هم پشتیبانی مثل صدام داشتند و نظام در دوران شکل گیری و تثبیت بود و سیستم و سازمان های نو پای اطلاعاتی داشت هیچ غلطی نتونستند بکنند و سنگین ترین ضربات خوردن حالا که وضعیت دو طرف اصلا قابل قیاس با دده شصت نیست
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    15 5
    آیه 4 سوره منافقین: وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسَامُهُمْ ۖ وَإِنْ يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ ۖ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ ۖ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ ۚ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ ۚ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ ۖ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ. و هرگاه آنان را ببينى، قيافه آنان (چنان آراسته است) كه ترا به شگفت وادارد و اگر سخن گويند، (به قدرى جذّاب و زيباست كه) به كلامشان گوش فرادهى، گويا چوب‌هايى هستند (خشك و بى‌مغز و بى‌فايده و به هم) تكيه داده شده، هر ندايى را عليه خود مى‌پندارند، آنان دشمنند، پس از آنان دورى كن، خدا آنان را بكشد، چگونه از حق منحرف مى‌شوند.
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      14 8
      تمام مواردی که در مقاله امده بیشتر و بهترش را اول انقلاب داشتند از نفوذ حتی در نخست وزیری و حزب جمهوری اسلامی تا مثلا همراهی بسیاری از نخبه های دانشگاهی که الان پیر پاتال شدند اما خوبه دائما مستند هایی از نوع در اغوش یاران تکثیر و تکرار شود فقط ذکر همراهی انان با صدام در جنگ علیه ایران و نه جمهوری اسلامی خیل عظیم ایرانیان را اگاه میکند
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      13 12
      اعدامهای 67 بعد از هجوم انها در عملیات مرصاد بوده که با پشتیبانی صدام به غرب کشور حمله شده و در نتیجه کاملا طبیعی بوده است
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    12 3
    کاملا موافق هستم !!!!!!!!!!!!!! لطفا خبرگزاری ها بیشتر به این گروه بپردازند و تحلیل کنند تا مسخره کردن تا بتوان جنایاتشان را واضح تر نشان داد با ساخت مستند های بیشتر فیلم ها و یا برنامه ها در دانشگاه ها و مدارس و .... در حوادث 98 خودمم به چشم دیدم که خیلی قوی تر شده اند و افراد جوان دارند یا شاید ارازلی که بابت پول هر کاری می کنند را استخدام کرده بودند ؟؟
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      جوانان الان به قول دوستمون، اونهایی که میخان حرکتی برای اغتشاش بزنن، بیشتر رفاه طلب شدند... آنچنانی آرمان خواه نیستند که جانشون رو کف دستشون بگیرند.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    5 19
    فکر نکنم منافق جماعت قابل این حرفها باشه، با وجود همه ی اینها که فرمودین هنوز مورچه هم حساب نمیشن چه برسه به کله پاچه.
  • US ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    7 5
    می شود لشگری سایبری درست کرد خیلی قدرتمند تر از آنها عمل کند. تا در فضای مجازی که تاثیر بیشتری بر ذهن جوانان دارد فعال شوند. برنامه ای پیشرفته تر باید تدوین کرد. به هر حال در موقع نیاز مالی افراد بیشتر فریب می خورند. چرا هزینه هایی که دولت و نظام می خواهد بعد ازخرابکاری منافقین بپردازد ، را قبلش صرف مبارزه و خنثی سازی نمی کند. از همین بسیج محلات شروع کنید. بگذاری محله به محله مشرف شوند بر فعالیت این منافقین کوردل. دشمن از هر امکانی دارد استفاده می کند. چرا مانکنیم؟؟
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    11 8
    اقتل الموذی قبل عن یوذی موذی را بکش قبل از اینکه تور اذیت کند
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    8 5
    موسوی لیدر اونهاست راه جذب هم قوانین دوران موسوی وخاتمی است که بر مردم فشار ایجاد میکنه
  • هاشمی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 12
    نویسنده هم مقهور این قوم لعنت شده، گردیده.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    10 2
    تا فرزندان مسئولین هستن نیازی به سازمان منافقین نیست
    • ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 1
      البته مسولان دولتهای قبل روحانی-لاریجانی-خاتمی-..... این دولت بچچه هاشون ژن برتر هنوز نشدند
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    8 8
    فکر میکنم نویسنده قصد داشته واقع گرا باشه، از اون طرف بوم افتاده. قدری خارج از واقعیت رفته. مثلا خارج شدن از لیست تروریسم میتونه بیشتر ازاینکه نشان دهنده توانایی اونها باشه، عزم و شیطنت غرب باشه. یا اینکه طبیعتا پولداری باعث ولخرجی میشه و استخدام حرفه ای ها با پول پاشی ممکنه. یا در مورد جذب عوامل جدید؛ طبیعتا تعارض شدیدتر امروز بین ج ا و غرب باعث ایجاد تلاطمهای بزرگ میشه و رادیکالهای آزاد بیشتری بوجود میاد که خب جذبشون راحتتره. نشان هنر و تلاش بیشترشون نیست. کما اینکه در طرف دشمن برای اولین بار راهپیمایی ۲۲ بهمن اسرائیلی داشتیم! نهایتا این یک نبرده
  • CA ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    7 10
    جالب بود
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    13 4
    مرگ بر منافق
  • ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    10 4
    آفرین تحلیل زیبایی بود متاسفانه فرقه رجوی در خیلی از ادارات از جمله اموزش و پرورش با بعضی از معلمان نالایق ، ذهن کودکان معصوم را غبارالود و خشمگین می کنند.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 4
    آفرین تحلیل زیبایی بود
  • ahmad IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    12 4
    هیچ غلطی نه خودشون نه ارباباشون نمی توانند بکنند.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 0
    از اول هم نوع عملیات و آشوب عینا شبیه میلیشیای مسلح دهه 60 بود. معلوم بود بقیه بازیچه هستند و منافقین اصل عملیات که البته هیچ غلطی نکردند و نخواهند هم کرد
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    8 3
    من متولد دهی سی هستم انقلاب را بخوبی یادم است که چطو اینها چریکهای فدایی خلق را محو کردند با ارتباط با ساواک و ..... ولی در ادامه کار با کثافت کاریهای که در صدر سازمان رجوی و زن قبلی و مریم که زن شالچی بود انجام دادند وا دادند و دشمن مردم شدند و تا کنون هزار هزار جوان نخبه ایرانی را کشتند در زمان جنگ با همدستی با صدام در جبهه ها ضررهای انسانی زیادی به بار اوردند الان هم اگر المان و امریکا حمایت میکند عاشق چشم و ابروی اعجوزه مثل مریم رجوی نیستند باج می خواهد و سهم
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    اتفافا اسلا قدرت جذب ندارند وکلامشان کاملا برای نسل جدید وحتی آدمهای ۴۰ ساله هم نا مفهوم است فکر کنید مریم برای تحریک در وقایع اخیر از عبارت ماهی کوچولو که برای دهه ۵۰ است استفاده میکند کلا پرت هستند وحتی خانواده خودشان که کینه دارند در داخل همراهشان هستند.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    دستتون با همه برعندازای صادراتی توی یک کاسه است از منافقین تا ربع پهلوی سر سفره نظامتون نشستن و پیمانکارتون هستند
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    در اغتشاشات امسال هم بازیگر اصلی بودند. شلوغ شدن میدان ولیعصر که مقر اصلی سازمان بود بی‌دلیل نبود. همینطور دانشگاه شریف و محله هفت‌حوض که قبل از انقلاب محل سکونت اصلی اعضای مجاهدین بود(به دلیل نزدیکی به دانشگاه علم و صنعت که اونجا هم از پایگاههای مهمشون بود) و امسال هم آخرین جایی که ساکت شد هفت حوض بود. اینها باید مورد توجه قرار بگیره
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خلاف به عرضتون رسوندن چون همونطور که طالبان و داعش و القاعده پیمانکار امریکا هستند اما در ظاهر باهم دشمنند در واقع دست نظامتون هم با همه برعندازای صادراتیش توی یک کاسه است از منافقین تا ربع پهلوی سر سفره نظامتون نشستن و پیمانکار نظامتون هستند
  • بلال خان IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    تحلیل جالب و درستی بود ولی لازم هست به یه نقطه ی حیاتی دقت کنیم اون هم زنده بودن مسعود رجویداست ولی با جمله ای که از دهان یک مقام سعودی خارج میشه و همه ی تحلیلها رو کاملا وارونه کرده که رجوی مرده است اون هم بدون دلیل و سند و احتمالا بشدت در حال کار کردن با چراغ خاموش و درست کردن بدل منافقین در بستر مناسب و دور از چشم همه در کشورهای عربی از جوانهایی با روحیات خاص از جنگ سایبری تا زمینه چینی برای اشتباه محاسباتی مسئولان نظام ولی بنظرم آسیب پذیرتر شدند چون ملاک فقط پول اگه ملاک رو بگیری یا معادله رو بزنی به هم راحت از هم میپاشند
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    تحلیل جالب و اطلاعات خوبی داشت 1- منافقین همان داعش است که غرب دوباره با دمیدن دلار های اعراب به کالبد منافقین و حمایت تبلیغاتی بعد از مرگ سیاسی داعش زنده کرده اند تا ایران را در خاورمیانه مشغول به داخل خود کند 2- فرق منافقین و داعش این است که سنی ها منافقین را به شیعه نسبت میدهند و این برای سنی ها منطقه غیر قابل قبول بوده اند 3-با مرگ سیاسی داعش و شکست پروزه داعش برای مشغول کردن ایران در خاورمیانه غرب سراغ منافقین رفته اند تا ایران را در داخل تحت عنوان معیشت و .... مشغول کرده تا امتیازات مورد نظر خود را از ایران بگیرند اگر مشل معیشت و سفره مردم حل شود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
  • جاوید ایران اتمی NL ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    این چه متنی هست منتشر کررررردید!!!!!! این متن میتونه بی نهایت برای مجاهدین خلق خوشایند و عالی باشه!!!! این متن میتونه خوراک تبلیغاتیشونو برای مدتها درست کنه، حالا با این متن موج سواری هایی که نخواهند کرد!!!! با این متن انرژی بی نهایتی بدست میارن، حالا میرن این متن رو نشون دولت های غربی میدن و بهشون میگن دیدید ما اینقدر مهم بودیم!!!! دیدید اینقدر عرضه داریم پس از ما حمایت کنید برای آلترناتیو جمهوری اسلامی!!!! چی بگم والا، آدم میمونه چی بگه با این کاراتون
  • جاوید ایران اتمی NL ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    اینکه باید هشیار باشیم درسته اما این متن چنان عجیب بود که احساس میکنم توسط خود مجاهدین خلق نوشته شده، هیچ بعید نیست نویسنده این متن در ظاهر مخالفت با مجاهدین داره به نفع مجاهدین کارمیکنه و شایدم آدم مجاهدین باشه. همون چیزی که خودش درباره نفوذ گفته شاید یکیش خودش باشه.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    یکی از مواردی که نباید از ان غافل شدترور۱۷ هزار انسان بیگناه بدست این سازمان دست ساز امریکا هست .یعنی به راحتی ادم میکشن و ژست آزادی خواهی میگیرند
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    خداوند مکارترین مکر کنندگان است و جمهوری اسلامی هم یک ثانیه بیکار نمی نشیند و برعکس نظر بالا اتفاقا کوچکترین دشمن رو هم دست کم نمی گیرد چه برسد به گفتارهاییون رجوی ها. اگر دست کم می گرفت فتنه های وحشتناک رو یکی پس از دیگری پشت سر نمی گذاشت. ما در. تمام این ۴۴ سال بیشترین ضربات رو از رجوی های کثیف خورده ایم. من بعد این ما هستیم که با جنگ نرم رسانه ای علیه آنها و تلاش برای بهبود اقتصاد به آنها ضربات مهلک آری می زنیم. ایران می داند که دشمنانش به هر بهایی قدرت می خواهند و مردم فهیم ما هم خوب می دانند. شاید اینترآشغال فکر کند می تواند همه رو داعشی کند همه رو خشمگین کند همه رو فریب دهد اما خیلی از مخاطبان اینترآشغال همزمان طرفدار جمهوری اسلامی هم هستند.... مردم ایران در جامعه ای. مملو از افکار و عقاید سیاسی مختلف پیچ و تاب خورده اند و پیچیده تر شده اند هرگز قابل پیش بینی نیستند ممکن است فردی که صبح طرفدار رجوی هاست شب برای جمهوری اسلامی خدمت کند..‌‌
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    از بسیج محلات شروع کنید داعشی های وطنی رو رسوا کنید مردم ذاتا امنیت رو دوست دارند و همین کفایت می کند تا هر چه بیشتر از داعشی های رجوی پرست بیزارند بشوند... مردم رو در کوچه و محلات با جنایت های این کثافت ها آشنا کنید
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    این فرقه غیر قابل نفوذ نیست و ضد ضربه. از این دو نقطه ضعف میشود بهره برد
  • محسن IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    11 2
    نظر خداوند بر تنها کشور شیعه انشاالله حجت حق قبول بفرمایید ناکسان و منافقان بدتر از کفارند
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله بعدش مردمان ادن کشور شیعه نباید تابع ولی فقیه باشن؟ مخصوصا تو فرزند آوری و ازدواج درست و عدم بهانه آوردن های بنی اسرائیلی و ‌...
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 1
    بسیار نکته بجا و معقولی بود. منتظر بودم یکی پیدا بشه و چنین مطلبی بنویسه و البته اجازه انتشار پیدا کنه. متاسفانه نظام داره خیلی این سازمان رو دست کم می گیره و این ابدا خوب نیست. حیف شد، زمانی که میشد و امکانش کاملا فراهم بود تا ریشه این سرطان از بیخ و بن کنده بشه نمی‌دونم چه کسانی مانع شدند تا اینها باقی بمانند. آنهایی که مخالف نابودی کامل این جماعت بودند رو بیشتر مورد شناسایی و تحقیق و مراقبه قرار دهید!
  • DE ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    - عمل گراتر از ابلیس اند! ‏در رسیدن بقدرت ملاحظه اخلاقی یا ملّی ندارند. ولو بتوانند بر نیمی از یک ایران ویران حاکم شوند، پیش می روند. در لحظه سرنوشت و آنگاه که نایره جنگ خیابانی بر افروخته شود، خیلی از دیگر بازیگران، نگرانِ میزان تلفات غیر نظامی، تجزیه، ویرانی یا وجهه خود می شوند. اما فرقه فقط بر تصاحب قدرت متمرکز خواهد بود، هر جور و باهر بهایی به هر بهایی!و از همه مهمتر رییس ستاد انتخابات افراد میشوند و هزاران دخترکان آرایش کرده مامانی را با شال و کلاه و پارچه رنگ مشخص حالا سبز یا بنفش یا رنگ دیگر در خیابان راه می اندازند و بادلبری جو انقلاب مخملی راه می اندازند و بعد مهره ها و خر مهره های خود را وارد دستگاهها میکنند.....
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    سلام. خدا با ماست، همان خدایی که آمریکا و شاه و نوچه هایش را از کشور ما بیرون انداخت، همان خدایی که صدام را از کشور ما بیرون انداخت، همان خدایی که داعش را از بین برد، همان خدا، شر منافقین را هم از سر ما کم می کند. هرکس که با خدا است، نمی ترسد. منافقین عددی نیستند.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 0
    همه ی عقده ای ها در منافقین جمعمد
  • علی افصحی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    بر اساس آموزه های تشیع انقلابی هیچ دشمنی را نباید دست کم گرفت اما دست بالا گرفتن دشمن هم خود خطای مهلک است. سازمان رجوی منافق است و منافق یعنی همان ماکیاولیست در دنیای مدرن. به هر خباثتی دست می زند از هیچ جنایتی رویگردان نیست دوست و دشمن ندارد با هر کس و ناکث همراه می شود ترکیبی از معاویه و عمروعاص است. هزار خط است در سیاست هرجایی است! غیرت سیاسی ندارد و دیوث سیاسی است. در مقابل اما اگر با منافقین سیاسی برخورد شود قطعا نتیجه ای جز آن که شیطان بزرگ آمریکا و غرب وحشی به آن رسیده ، نمی رسد و آن وسوسه بهره گیری جداکثری از این گروه «هرجایی و ولنگار »است. راه برخورد سیاسی با منافقین بسته است چرا که در سیاسی کاری منافقین دست برتر دارند به مانند مایعی هستند که به شکل هر ظرفی خود را در می آورند در قبل از انقلاب اسلامی مستشار آمریکایی ترور می کند در اغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی سوپر انقلابی اندو خواستار افشای اسامی ساواک ، در آغاز جنگ خواهان جبهه مستقل برای مقابله باصدام ، در ادامه جنگ در کنار صدام قرار گرفتن و برعلیه ایران جنگیدن و پس از همه خباثت ها،در کنار پرویز ثابتی ساواکی پایه گذار شکنجه های ددمنشانه ساواک و البته بهایی ،شعار زن زندگی آزادی دادن! با همه این ها چون در مقابل منافقین ، مومنین انقلابی ولایی قرار دارند منافقین هرگز نمی توانند در جامعه ایمانی کاری از پیش ببرند.چرا که الله تبارک و تعالی فقط برای مومنان فرموده «ان الله یدافع عن الذین امنوا» و نیز در سوره روم آیه چهل و هفت می فرماید «لقد حقا علینا نصر المومنین یاری مومنان در برابر منافقین حقی است که ما تعهد کرده ایم» بنابراین اگر انقلابیون مومن به ولایت فقیه بوده و در رکاب ولی فقیه باشند هرگز اسیر نله های غلط انداز منافقین نمی شوند در دعای ندبه شاخص شناخت مومن از منافق ولایت امیرالمومنین عنوان شد و گفته شده لو لا انت لم یعرف المومنون بعدی ولایت شاخص ایمان و منافق است لذا تا زمانی که التزام عملی به ولایت فقیه و ولی فقیه امام خامنه‌ای داشته باشیم اطمینان داریم نه تنها سازمان منافقین بلکه هیچ تشکیلات هفت خط دیگری غلطی نمی توانند بکنند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    الحمدالله رب العالمین کثیرا علی کل حال-تراز تجاری ایران خوشبختانه مثبت شده در سال 1402 ان شاالله بهتر می شود مولفه تاثیر گذار دیگر روی تورم هدایت نقدینگی در کانال تولید است با اجرای برنامه های جامع دولت به حول قوه الهی سال 1402 سال خوب برای مردمان ایران زمین است دولت با ابزارهای قانونی مثل مالیات بر خانه های احتکار شده و خودرو و دلار و سکه و بستن مالیات سنگین بر واردات کالای نامطمن مثل سیگار و کاهش مالیات تولید و صادر کننده گان به راحتی قدرت هدایت نقدینگی در جامعه را دارد موضوع آخر کاهش دادن تفاوت حقوق دریافتی مستخدمین دولت است امروز هیات علمی پزشکی دانشگاهها فقط 120 میلیون تومان کارانه البته برخی دارند این غیر از حقوق-اضافه کار-محرومیت از مطب -حق مدیریت ووو است در حالیکه یه کارمند معمولی بیمارستان مجموع دریافتی 10 میلیون نمی شود این بی عدالتی باید خاتمه پیدا کند شاید بهترین راه عدم دخالت ذینفعان در تصمیم گیری و حل تعارض منافع در کشور و مسئولین فقط درخواست های صنوف صدا بلند نشنوند بلکه حامی همه مردم باشند متاسفانه این نامگذاری روزهای سال به نام اصناف مختلف شده فرصت مناسب برای صنوف که از مسئولین درخواست های بی شمار کنند و امتیاز خارج از چارچوب بگیرند یک بار برای همیشه یک قاعده برای پرداخت حقوق همه حقوق بگیران با درنظر گرفتن مدرک تحصیلی-سابقه خدمتی-دوری از مرکز-ضریب سختی کار در نظر بگیرند الان رقابت روی امتیاز گرفتن توسط صنوف است یکی بخاطر کرونا امتیاز می گیرد خوب کرونا هم یک بیماری است مثل همه بیماری ها طبیعت برخی مشاغل می طلبد مواجهه پیدا کنند درخواست مازاد بر حقوق غیر منطقی است
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 2
    اگر یک سازمان کوچک بدون هیچ قدرت و امکاناتی اینقدر تونسته پشرفت کنه و قوی بشه و با همه سازمان ها همکاری داشته باشه که کشور به بزرگی ایران رو تهدید کنه پس خاک بر سرت دولت . خاک بر سرت دولت . خاک بر سرت دولت
    • بلال خان IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 1
      خاک بر سر نفهم تو خاک بر سر نفهم تو خاک عالم بر سر نفهم تو چقدر بچگانه حرف زدی بزرگترین و مدعی کدخدایی جهان رو زدیم تو عین الاسد جرات نکرد حتی یه تیر شلیک کنه که تو تاریخ مثلش نیست تو اونوقت به دولت میگی خاک بر سرش نفهم نفهم آدمهایی مثل تو هستن که منافقین که لات کوچهای خلوت هستند رو فکر میکنی عددی هستن و با یه هشدار اونم طبق تحلیل که آمریکا از ترس اقدام متقابل ایران اینها رو تامین میکنه با چند کشور اروپایی و عربی رو خیلی هنرمندانه بنفع منافقین تحلیل کردی
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    یک سازمان کوچک هم اینقدر قوی و قدرتمند با این همه رابطه شد ..... ایران هر روز داره ضعیف تر و تنهاتر میشه ..... پول دارایکم و پالایشی را پس بده دولت انقلابی .. مردم رو اینقد از خودت دور نکن
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 2
    داداش جون منافقین کیلو چند؟ همش یه جا چند؟ ....غضنفرو بچسب...اگر خودفروخته داخلی و بی تدبیری ها بزارن منافقین خر کی باشه...فقط تبیین...اونم از نوع جهادیش...
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    به نظرم کمی بزرگنمایی بوده. تحلیل زمانی درست در مکان درست نیاز هست. اینکه لابیگری کردند برای غربیها، به نظرم غربیهای راس قدرت، بویی از انسانیت نبرده اند که بخواهند واسطه زرنگی سازمان بشوند...یعنی عملا یک هدف دارند، دشمنی علیه ایران. همچنین الی مسائل دیگر... اما مسئله‌ی یارگیری مخفیانه در بزنگاههای خیریه و که جمعیت امام علی یکی از اونهاست که ظاهرا هنوز مشغول فعالیت هستند. بایستی جدی رهگیری شود. همچنین گسلهایی بین خیلی عذرمیخام شیعیان تندرویی که ضدو مخالف جدی وحدت هستند، نیازی به اسم اون افراد نیست دیگه... که از این گسلها، نهایت استفاده رو میکنن. اینها خود شیطان انسی هستند. از هر طریقی برای رسیدن به قدرت.
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 1
    هیچ دشمنی را نباید دست کم گرفت ومومنان زیرک وکیس اند و تابع ولایتند پس خداوند حامی ویاورآنان است وبه آنان فرقان وبصیرت وبینش الهی داده است واین نظام ومملکت صاحب دارد و آماده بوده وهست وخواهدبود که دربرابر همه شیاطین عالم قدعلم کندوچنین کرده ومیکندوحزب الله پیروز است!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    تنفس مصنوعی به ایرانیانی که سربازان صدام ملعون بودند دوست عزیز مواظب ناراضی تراشها باشید در دادگستری و استانداریها - شهرداریها و ...که با تمام توان مشغول ناراضی کردن مردم هستند.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    منافقین را فقط مشرق و ... جدی می گیرد. برای مردم منافقین و اصول گرایان و اصلاح طلبان سه ضلع یک مثلث هستند
  • مهدی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    مهمترین نکته همان نفوذشان در حکومت از اول انقلاب تا امروز است. متاسفانه حتی نویسنده ی این تحلیل هم بسادگی از کنار این جنبه از خطر عبور کرده است.
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    پدر جد داعش اند
  • FR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    متاسفانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس