کد خبر 1460991
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
ناتوانی اتحادیه اروپا در قطع وابستگی اقتصادی به چین

اتحادیه اروپا در حال حاضر آمادگی خوبی برای جداسازی اقتصادی از چین ندارد، زیرا ابزار کافی را برای این امر در اختیار ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا که به دنبال جدایی اقتصادی از چین است، هنوز ابزار و راهبرد مناسبی را برای تحقق این هدف در اختیار ندارد.

به نوشته این روزنامه، در شرایطی که واشنگتن به دنبال استفاده از اختیارات فدرال خود برای جدا کردن اقتصادش از پکن است، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا زمینه مشترکی با آمریکا در مورد چین پیدا کند. اتحادیه اروپا در تلاش است از فلسفه اقتصادی بیان شده توسط اورزولا فون در لاین رئیس کمیسون اروپا در ماه گذشته در کنفرانس داووس پیروی کند که اجتناب از ریسک تلاش کردن برای جدایی از اقتصاد چین را خواستار شد.

طبق گزارش فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا ساز و کارهای جمعی خود را برای تنظیم کنترل‌های اقتصادی در اختیار دارد، اما تأثیر سیاست و وزن واشنگتن در میان کشورهای عضو ممکن است نظر جمعی کشورهای اتحادیه اروپا را کم‌نفوذ کند و به ایالات متحده اجازه دهد تا سیاست‌هایی را که مناسب می‌داند، اجرا کند.

این گزارش می‌افزاید: اتحادیه اروپا در حال حاضر آمادگی خوبی برای جدایی اقتصادی از چین ندارد، زیرا بروکسل و کشورهای عضو باید سخت تلاش کنند تا طرحی را تهیه کنند که خطرات و پیامدهای این جدایی را کاهش دهد.

گفتنی است که کشورهای اروپایی نسبت به جدایی سریع اقتصادی از پکن هشدار داده اند. آلمان نیز خواستار این شد که به تدریج این کار را انجام دهند زیرا جدا شدن یکباره از بازار چین منجر به از دست دادن مشاغل در بزرگترین اقتصاد اروپا می‌شود.

این تحولات در حالی است که چین به عنوان اولین شریک تجاری بیش از ۱۲۰ کشور، طبقه بندی شده است، به طوری که مرکز آمریکایی «ویلسون» اعلام کرده است که چین در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری خارجی اتحادیه اروپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    2 0
    اروپا و آمریکا در همه کشورها فساد کردند. به همین خاطر جهان در حال برقرای ارتباط با چین هست. از این جهت نمی توانند چین رو تحریم کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس