معاون وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی گردش مالی در تجارت بین روسیه و چین به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، ایگور مورگولف، معاون وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی گردش مالی در تجارت بین روسیه و چین به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی در هفتمین کنفرانس بین‌المللی "روسیه و چین: همکاری در عصر جدید" گفت: کاملاً واضح است که ما می‌توانیم زودتر از زمانی که توسط رهبران دو کشور تعیین شده، به گردش مالی ۲۰۰ میلیارد دلار دست پیدا کنیم. ما می‌توانیم خیلی زودتر به این هدف برسیم، این امر تا پایان سال جاری امکان‌پذیر است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین بر روابط نزدیک مسکو و پکن و شکست آخرین تلاش‌های کشورهای غربی برای جدا کردن آنها از یکدیگر تاکید کرد.

روسیه و چین در چند سال گذشته روابط خود را تقویت کرده اند، از جمله این اقدامات اعلام شراکت "بدون محدودیت" در ماه فوریه بوده است.

بر اساس این گزارش، پکن از محکوم کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین خودداری کرده و بارها از تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه مسکو انتقاد کرده است.

قبل از شروع مناقشه در اوکراین، اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری روسیه بود که ۳۶ درصد یا ۲۸۲ میلیارد دلار از کل گردش مالی تجارت خارجی روسیه در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده بود.

تجارت سالانه روسیه با ایالات متحده نیز قبل از شروع درگیری اوکراین در سال های اخیر به طور متوسط ‌۳۱ میلیارد دلار بوده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه بر "پتانسیل پایان ناپذیر" روابط استراتژیک کشورش با چین تاکید کرد.

لاوروف گفت که همکاری مسکو و پکن با وجود تحریم‌ها و "جنگ اطلاعاتی" ایالات متحده همچنان در حال افزایش است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 1
    زیاد ذوق زده نشید
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      آبو بریز اونجا که میسوزه یانکی!! خخخخخخخ
    • ایرانی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      اللهم اشغل الظالمین با الظالمین عن تناول اطراف المومنین از این رو از ایجاد قطبی مقابل غرب خوشحال می شویم...
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    همگرایی سرنوشت محتوم آسیاست لکن رسوبهای فکری استعماری مانع تحقق این ضرورت فعلی و فوریست هند بیش از چین و ایران و روسیه گرفتار این استعمار زدگیست و سه کشور دیگر باید هند را از این موانع دور و رها کنند دوم چین است که موانع و ملاحظات هنوز او را اسیر کرده و روسیه بعد از چین در این موانع است اما ایران بخار انقلاب از این موانع گذشته و رها و آزاد و پیشتاز است البته این رسوبها و موانع در دانشگاههای ایران هنوز رنج می دهد و هرچه بدبختی و عقب ماندگی داریم از این رسوبات استعماری است
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره! خیلی استفاده کردیم استاد، واقعأ تنها چیزی که جلوی تحقق این امر رو گرفته همین رسوبهای فکری استعماری هست!!!
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 1
    به ما چه.سودش تو جیب مردم روسیه و چین می‌ره نه مردم ایران.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      به ما خیلی مربوطه، چون اربابای یانکی گاوچرونت ضرر میکنن و دستشون در مقابله با ایران خالی تر میشه!!!!
  • محسن IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    روسیه و چین هنوز دارن با دلار استکبار معامله میکنن؟؟؟ چقد خنده دار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس