نیویورک تایمز: حامیان تحریم روسیه‌‌ بزرگ‌ترین مشتریان این کشور شده‌اند

نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت، برخی از کشورهای غربی حامی تحریم‌های روسیه، واردات از این کشور را از ماه فوریه به بعد افزایش داده‌اند.

به گزارش مشرق، نیویورک تایمز بر اساس داده‌های تجاری رصدخانه پیچیدگی اقتصادی (Observatory of Economic Complexity) نوشت: تعدادی از کشورهای در سال جاری میلادی به میزان چشمگیری، حجم واردات ماهانه خود از روسیه را افزایش داده اند.

در ادامه این گزارش آمده است، هند و ترکیه به عنوان واردکنندگان بزرگ کالاها و محصولات روسی ظاهر شده اند و میزان واردات شان از این کشور به ترتیب  ۴۳۰ و ۲۱۳ درصد  افزایش یافته است.

واردات برزیل از روسیه نیز ۱۶۶ درصد افزایش یافته که در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته است.

صادرات روسیه به چین نیز ۹۸ درصد افزایش یافته است. در عین حال، واردات کالاهای روسی از سوی عربستان نیز رشد ۴۵ درصدی را ثبت کرده است.

برخی از کشورهایی که فعالانه خرید کالاها و محصولات از روسیه را افزایش داده اند، نقش فعالی در مخالفت با عملیات نظامی این کشور در اوکراین داشته اند از جمله می‌توان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آنهایی که از تحریم های ضد روسیه حمایت می کنند، اشاره کرد.

به عنوان مثال، خرید کالاهای روسی از سوی اسپانیا افزایش ۱۱۲ درصدی را ثبت کرده و در عین حال صادرات روسیه به بلژیک ۱۳۰ درصد بیشتر شده است.

هلند نیز واردات از روسیه را ۷۴ درصد افزایش داده و خرید کالاها و محصولات روسی از سوی ژاپن نیز ۴۰ درصد رشد داشته است.

در حالی که آلمان و نروژ، واردات از روسیه را به ترتیب ۳۸ و ۲۱ درصد افزایش داده اند.

علاوه بر این، کل مبادلات تجاری روسیه با هلند ۳۳ درصد، با ژاپن ۱۳ درصد و با بلژیک ۸۴ درصد افزایش یافته است.

در عین حال، بیشتر این کشورهایی که صادرات خود را به روسیه کاهش داده اند، سبب شده اند تا مازاد تجاری روسیه با آنها مثبت شود. هند، بزرگ ترین واردکننده کالاهای روسی در این فهرست، صادرات خود را ۱۹ درصد کاهش داده این درحالی است که صادرات برزیل و اسپانیا به روسیه به ترتیب ۱۳ و ۴۴ درصد کاهش یافته است.

آمریکا و انگلیس به ترتیب با ۸۴ درصد و ۷۱ درصد بیشترین کاهش را در صادرات به روسیه داشتند. سوئد صادرات به روسیه را ۶۱ درصد کاهش داد.

اما صادرات پکن به روسیه ۲۴ درصد و ترکیه ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

به نظر می رسد کشورهای اروپایی راه هایی برای دور زدن تحریم های روسیه یافته اند بطوریکه به عنوان مثال چندی پیش، نهادهای دولتی هلند گزارش دادند، دولت این کشور، ۹۱ مجوز برای معافیت کسب و کارها از اجرای تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه صادر کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه هلند گفت، این وزارتخانه به همراه وزارت امور اقتصادی، دارایی، زیرساخت ‌ها و آموزش و پرورش، اجازه یافته‌اند تا معافیت‌هایی از تحریم‌ها اعطا کنند و در مواردی خاص درجه‌ای از انعطاف‌پذیری از خود نشان دهند.

اتحادیه اروپا و کشورهای غربی پس از درگیری نظامی روسیه و اوکراین، مسکو را تحت تحریم قرار دادند. این کشورها تلاش کردند تا با این تحریم ها درآمدهای مسکو را کاهش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    حالا که کار به اینجا رسیده باید پول کالاهای روسی رو به روبل پرداخت کنید تا روسیه در پول و ثروت غرق بشه به نظر می رسد فصل پول پارو کردن فرا رسیده اگر روسیه پول فروش انرژی و کالاهایش را به روبل دریافت کند ثروتمندترین کشور جهان خواهد شد از نظر ارزش پول در رده نخست خواهد بود بالاتر از دلار و یورو
  • علی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    یعنی آخر دورویی، از کشورهای دیگر می خواهند روابط باروسیه را قطع و یا محدود کنند بعد برای خودشان هزار جور تبصره و استثناه می زنند و روابط تجاری خودشون را بیش از پیش گسترش می دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس