قیمت اجاره مسکن در محله بلوار کشاورز تهران چند است؟

بسته مصوب هیات وزیران در خصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها ابعادی دارد که مردم همچنان منتظر اجرای سریعتر آن از سوی مردان دولت رئیسی هستند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

بسته هیئت وزیران برای ساماندهی مسکن؛ شاید وقتی دیگر

کنایه جالب باهنر به اقدام تحریمی اروپا علیه سپاه/ گرانفروشی بزرگ، جریمه‌های کوچک

ایسنا به تازگی طی گزارشی در توضیح برنامه‌های دولت برای کنترل بازار مسکن و اجاره‌بها نوشت: پس از آن‌که ۲۹ خرداد امسال سران قوا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها در تهران به میزان ۲۵ درصد و سایر شهرها به میزان ۲۰ درصد را به تصویب رساندند، هیات دولت در روز ۲۲ تیرماه جزییات بسته پیشنهادی ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها را به تصویب رساند.

از رئوس بسته مصوب هیات وزیران در خصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها می‌توان به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ایجاد مشوق برای موجرانی که مصوبه دولت را رعایت می‌کنند، نرخ‌گذاری خدمات مشاورین املاک و ارتقای توان فنی و تخصصی آنها و کمک به تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه تمام مسکن (خصوصی و حمایتی) اشاره کرد.

مجموع برنامه‌هایی که به اختصار توضیح داده شد بخشی از اهداف کوتاه مدت دولت در بخش مسکن را محقق می‌کند. در کنار این عوامل، دولت به‌دنبال کنترل بازار مسکن است. یکی از چالش‌های فعلی خانواده‌ها رشدهای سنگین قیمت مسکن است که بخش زیادی از آن در دوره‌های قبل اتفاق افتاده است. یکی از عوامل مهم افزایش قیمت در بازارهای غیرمولد، رشدهای نقدینگی است که باید کاهش یابد. مطابق آماری که به تازگی ارایه شده میزان رشد نقدینگی از ۴۰ درصد در مهرماه پارسال با کاهش حدود هفت درصدی در آذر امسال به ۳۳.۴ درصد رسیده است.[1]

*خوانش این توضیح هم از آنرو ضرویست که همه موظفیم برای موفقیت هر دولتی دعا و همکاری کنیم.

و ایضا به این دلیل که مردم و قاطبه جامعه؛ قاضیان خوبی برای قضاوت عملکرد دولتی هستند که به او رأی داده‌اند.

***

گرانفروشی بزرگ، جریمه‌های کوچک

کنایه جالب باهنر به اقدام تحریمی اروپا علیه سپاه/ گرانفروشی بزرگ، جریمه‌های کوچک

رئیس اتاق اصناف ملارد گفته است: در سالجاری ۲۹۴ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به اداره تعزیرات ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، طاهر میر حسن زاده روز یکشنبه گذشته در نشست مشترک خبری روسای اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان ملارد با تشریح فعالیت های اصناف اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ واحد بازرسی اصناف ۴ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی در سطح شهرستان داشته است، همچنین گشت مشترک سطح شهرستان نیز ۱۴۷ مورد بوده و تعداد پرونده های ارسالی به اداره تعزیرات ۲۹۴ مورد به ارزش ریالی ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال ثبت شده است.

او افزوده است: گرانفروشی و عدم درج قیمت از جمله تخلفاتی است که جریمه تعزیرات این پرونده‌ها چند برابر ارزیابی می‌شود و بیش از ۸ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.[2]

*طبق این خبر و با عنایت به نتیجه تقسیم ریاضی؛ میزان جریمه‌ای که برای جرم هریک از 294 پرونده تعزیراتی فوق (که عمدتا جرم گرانفروشی بوده) در نظر گرفته شده؛ حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان بوده است!

و اکنون ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که آیا در نظر گرفتن چنین جریمه‌ای می‌تواند مانع گرانفروشانی باشد که از قِبل قیمت‌گذاری بیقاعده سودهای سرشاری به جیب زده‌اند!؟

لازم به تأکید است که معضل اصلی فعلی در بازار اقتصاد ایران بحث "گرانی بیقاعده" و نبود نظارت کارا بر بازار قیمت‌های خودرو، مسکن، مواد غذایی، خدمات و... است.

و پر واضح است که این معضل نیز با جریمه‌های جزئی و نبود پیوست‌های قضایی لازم و بازدارنده نه تنها رفع نخواهد شد بلکه بیش از این هم شعله خواهد کشید.

مسئولان محترم باید هوشیار باشند که اجرا نشدن راهکارهای ساده‌ی این معضلات اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز بروز "فتنه اقتصادی" باشد.

***

کنایه جالب باهنر به اقدام تحریمی اروپا علیه سپاه

کنایه جالب باهنر به اقدام تحریمی اروپا علیه سپاه/ گرانفروشی بزرگ، جریمه‌های کوچک

محمدرضا باهنر، فعال اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در نشست سیاسی جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به لایحه پارلمان اروپا برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران گفته است: برخی از رفتارهای استکبار از سر استیصال است و این حرکت آخر پارلمان اروپا در رابطه با قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست نیروهای تروریست در دنباله همین استیصال است درحالیکه این سپاه بود که با محوریت حاج قاسم سلیمانی خطر داعش را در منطقه خاورمیانه، در اروپا و در جهان دفع کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی تصریح کرد: از این رفتار پارلمان اروپا زشت‌تر نمی‌توانیم پیدا کنیم. البته برخی مقامات اروپائی گفتند این تصمیم احساساتی بوده است اما واقعا چرا احساسات این‌ها هیچ وقت منطق ندارد و برای خون به ناحق ریخته شده مسلمانان مظلوم احساساتی نمی‌شوند!؟ [3]

*کنایه دقیق باهنر به اقدام غیر عقلانی اروپا؛ بخشی از فضاحت تصمیم پارلمان اروپا را هویدا می‌کند.

فضاحتی که مهم نیست به گوش اروپائیان برسد یا نرسد لکن نسل‌های فعلی و آینده ایران اسلامی و همه دوستداران نظام جمهوری اسلامی در اقصی نقاط جهان بایستی متوجه آن باشند و بدانند که دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران مستلزم چه میزان از بی‌عقلی و تناقض است.

در بحث اقدام غیر متمدنانه و غیر قانونی پارلمان اروپا برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران لازم به تأکید است که اگرچه موضع‌گیری و صحبت های سیاسی و دیپلماتیک در واکنش به این اقدام یک ضرورت است لکن باید یک یا چند اقدام عملی تأثیرگذار نیز انجام شود تا پرونده این قبیل رفتارهای غلط علیه سپاه پاسداران که در پیشانی فعالیت‌های انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و ایضا بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان نیز هست؛ برای همیشه بسته شود.

پیش از این دولت آمریکا نیز سپاه را بعنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد که متأسفانه دولت قبلی واکنش مناسب و درخوری به این اقدام ابلهانه نشان نداد و بدین قرار زمینه رفتار اخیر پارلمان اروپا نیز فراهم آمد.

***

1_ isna.ir/xdNbM2

2_ https://irna.ir/xjLyyY

3_ khabaronline.ir/xjFgf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    5 4
    این اقدامات اروپا و آمریکا بی تاثیر نیست.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      2 6
      این اقدامات اروپا و آمریکا بی پاسخ نخواهد بود.
    • US ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      1 0
      عیبی نداره نمادین باشه!قبح قضیه رو بی شرمانه ریختند!ولی ، مجلس هم خروج از NPT رو به صورت نمادین تصویب کند ببینند یه من ماست چقدر کره داره،
  • سید IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    12 4
    سخنی با سازمان تعزیرات و سایر نهادهایی که به اصطلاح با گران فروشی مبارزه می کنند و برای اجناس یا بهتر بگوییم سرمایه های مردم قیمت گذاری می کنند آیا مثلاً این نوع قانونگذاری را که برای اصناف خُرد مانند لوازم التحریر و بقالی و قصابی و نانوایی و میوه فروش و مرغ فروش و آرایشگری و ... دارند برای مثلاً لاستیک فروش و زرگر و آهن فروش و شیرآلات بهداشتی و لوازم ساختمانی و پارچه فروش و ... دارند؟! که ندارند و نمی توانند داشته باشند! هرگز به این گروه دوم نمی توانند بگویند براساس صورت خریدت با فلان درصد سود باید بفروشی! و این فروشندگان اجازه دارند نرخ خود را براساس قیمت روز تنظیم کنند! خوب؛ آن خرده فروش هم در واقع سرمایه اش که هرچیز باشد برایش حکم همان طلا یا آهن و .... گروه دوم را دارد! چگونه به خود اجازه می دهیم که گروهی از کسبه نرخ روز را برای سرمایه خود داشته باشند، اما گروهی دیگر نرخی را که سازمان تعزیرات اعلام می کند رعایت کنند؟!؟!
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    کنایش چی بود ؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      1 0
      میخواست بگه بالاخره یه جمله حرف حساب هم از باهنر شنیدیم!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 1
    برو تو صف نونوایی وایسا ، هزارتا کنایه غیر قابل نشر یاد میگیری
    • آرش فکور و فانی در خدا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      1 2
      اگر محیط شما اینقدر فاسد است پس چرا از آنجا هجرت نمیکنی تا در صف نانوایی فحش و فضیحت نشنوی و فرزندانت ملحد نشوند
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    3 1
    وقتی درهمین تهران به گرانفروشان اجاره رسمیت تفاوت گرانفروشی 5 درصد بیشتر و تبعیض نسبت به سایر شهرها را اعمال می کنید نتیجه بهتر از این وضع نخواهد بود. خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر ایوان است.
  • FR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 2
    همین کارهای احساساتی ده دوازده میلیون قیمت سکه را برد بالا و ‌هفده هجده هزار تومن دلار را 
  • خوشبین IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 1
    سلام لطفا به مسئولین بگویید حتی حکومت غیر اسلامی مصر چندید دختر را به اتهام ضربه ضدن به عفت عمومی و بنیان خانواده در فضای مجازی بازداشت و محاکمه کرده است
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 1
    اگر به باورهای خودتان اعتقاد عکس این آدمها را بدون اطلاع و هشدار قبلی آنهم بالای صفحه هایتان نزنید. کاش خودشان هم با مشاهده کارنامه خاکستری و خالی از خاصیتشان قدری حیا کرده و بعد از اینهمه مقتخوری باقی عمر را در سکوت میگذراندند.
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    این حرکات احساسی همان چیزیست که کمر ضعفا را نشانه رفته
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 1
    این حرکات احساسی همان چیزیست که کمر ضعفا را نشانه رفته
  • ناشناس IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 1
    جاتون که نرم و گرمه و غم گرانی و بیکاری و اینطور چیزا رو هم که ندارید اونوقت چرا به کنایه سخن نگویید ؟
    • جیم IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 1
      اون پزشک داعشی قاتل و زن بدتر از خودش با ماهی یکصد میلیون تومان غم نان داشتن یا جای گرم و نرم نداشتن که اون بسیجی مظلوم را داعشی وار و مثل لشکریان یزید بشهادت رسوندن .در قیامت شما هم به اندازه یه متلک انداختن یا همراهی با دشمنان خدا و نظام اسلامی یقینا مسول هستید .
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    قیمت خرید و اجاره مسکن در ایران بشدت غیرمعقول و نامتوازن با توان مردم است. دولت هم هیچ گام موثری برنداشته. نه در ساخت مسکن دولتی نه در کنترل بازار. وضعیت مسکن جنایت در حق مردم حامی انقلاب، آینده جوانان و کشور است
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    یکنفر به این باهنر بگوید توبه بکن .
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    باهنر همیشه کنایه هاش بی هنر است!!!
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 1
    به قطع بگویم شکست قطعی است دلیلش این هست که اگر امریکا وغرب بخواهد امتیازی بدهد ان را به روسیه می دهد که یه کشور ابر قدرت هسته ای است وبا ان امتیاز ایران وجه المصالحه قدرتها خواهد شد و اگر بخواهد به ایران امتیاز بدهد یه شکست برای غرب است وایران نمی تواند روسیه را وجه المصالحه کند وبعدش باید به روسیه هم امتیاز بدهد وهمین طور عربستان و بقیه کشورها هم ادامه این دومینو خواهند شد پس اگر قرار به امتیاز به ایران باشد تنها راه گفتگو مستقیم با امریکا هست البته اگر ایران هم در رفتارش تغییری ایجاد کند
  • تک سوار DE ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    پولی بوده که به خبرگزاری داده تا اسمش سرزمین ها بیوفته.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    قرارداد کرسنت
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    چقدر ما ملت بدبخت شده ایم
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    باهنر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس