حمیدرضا جلایی‌پور

یک تئوریسین اصلاح‌طلب اخیراً در اظهاراتی پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است: روشن است که ورزشکاران و هنرمندان مردم معترض را رها نمی‌کنند که دل حکومت خطاکار را به دست بیاورند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

عیان شدن بی‌ریشگی اغتشاشاتِ مهسا

نماینده‌ای که حوزه انتخابیه‌اش را نمی‌شناسد!/ نظام جمهوری اسلامی چگونه شکست می‌خورد؟

حمیدرضا جلایی‌پور، از تئوری‌پردازهای جریان چپ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، گفته است:

"خیزش اعتراضی مهسا در صد و ده روز گذشته و در پاییز ۱۴۰۱ به حکومت نشان داد که راهبردهایش سراب و بی‌کفایت است. روشن است که در این بحران نخبگان نمی‌آیند از حکومت خطاکار حمایت کنند و ورزشکاران و هنرمندان هم مردم معترض را رها نمی‌کنند که دل حکومت خطاکار را به دست بیاورند!"[1]

*دقت شود که این اظهارات جلایی‌پور در حالی است که اولا آنچه در حوادث اخیر دیدیم "اغتشاش" بود نه خیزش یا اعتراض. زیرا آن جمعیت خیابانی نه هیچ مانیفست عقلانی داشتند، نه به هیچ اصولی معتقد بودند و نه از یک رهبری گرانپایه بهره می‌بردند.

ثانیا پیروز مناقشه اخیر نظام اسلامی بود که خیلی ساده اغتشاشگران را به خانه‌هایشان برگرداند، سرانشان را دستگیر کرد و یک قدم هم از عقاید عقلانی خود عقب‌نشینی نکرد. فلذا مشخص نیست جلایی‌پور از چه رو مشغول دست‌افشانی است و چطور می‌تواند ادعا کند که این اغتشاش نشان داد حکومت بی‌کفایت بوده؟!

و ثالثا نه آقای جلایی و نه "بانیان آشوب" هرگز نتوانستند در جریان "اغتشاشات 70 روزه" اثبات کنند که نظام اسلامی مرتکب یک خطای سیستمی شده است.

چه اینکه بهانه اصلی این اعتراضات درگذشت تصادفی یک دختر در حین فرایندهای قانونی مبارزه با بدحجابی بود که شامل جرم یا قصور نبود.

اکنون چگونه است که جلایی‌پور نظام که در رأس آن یک حافظ عقلانیت و دین به نام "ولی فقیه" قرار دارد را متهم به خطاکاری می‌کند و البته هیچ سندی هم در این رابطه ارائه نمی‌کند؟!

پس از این 3 گام البته بایستی یادآوری کرد که حق با "حق" شناخته می‌شود نه با اشخاص و نه با این رجل سیاسی و آن سلبریتی اینستاگرامی!

پس احتجاج آقای جلایی‌پور به اینکه آن نخبه و بهمان ورزشکار از خطا حمایت نکرده‌اند و در سمت معترض قرار گرفته‌اند نه تنها اثبات‌گر هیچ حقی نیست بلکه نشان از عداوت یا کم‌فهمی آن مراجع اجتماعی (برخی ورزشکاران و سلبریتی‌ها) و ایضا اشتباه کسانی از مردم است که به این افراد "حمال‌الخطایا" اقبال کرده‌اند و دین و دنیایشان را به کسانی فروختند که هیچ عقلی در بساط ذهنشان نبود.

اظهارات این کنشگر چپ بوضوح هرچه تمام‌تر؛ عوامزدگی، بی‌ریشگی و تهی‌بودن اتاق فرمان اغتشاشات اخیر را نمایان می‌کند.

***

نماینده‌ای که حوزه انتخابیه‌اش را نمی‌شناسد!

نماینده‌ای که حوزه انتخابیه‌اش را نمی‌شناسد!/ نظام جمهوری اسلامی چگونه شکست می‌خورد؟

محمد سرگزی، نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی اخیراً در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است:

"استان سیستان و بلوچستان از گاز طبیعی که مردم بتوانند خودشان را با آن گرم کنند بی بهره است، در این شرایط با کمبود شدید نفت سفید و سیلندر گاز مواجه هستیم به نحوی که مردم برای گرم کردن خود در روستاها از هیزم و فضولات حیوانی استفاده می کنند."[2]

*مردم سیستان و بلوچستان همانند همه مردم ایران هستند و نظام اسلامی به اثبات اسناد و آمار؛ بلکه بیشتر از سایر نقاط ایران پیگیر رفع مشکلات سیستان و بلوچستان است.

لکن سیاه‌نمایی و دوری از واقعیت هم مجاز نیست!

آقای سرگزی و همه کسان دیگری که استان عزیز سیستان و بلوچستان و اقلیم کویری و سخت آنرا نمی‌شناسند باید بدانند که زیست‌بوم این سرزمین پهناور به لحاظ جغرافیای و سبک زندگی مردم به گونه‌ای نیست که خدمات‌رسانی به آن آسان باشد. اگرچه نظام اسلامی خود را موظف می‌داند که حتی همین اقلیم صعب را نیز مورد خدمترسانی خود قرار دهد و در همین مسیر نیز قرار دارد.

کیفیت زندگی در سیستان و بلوچستان نیز بگونه‌ای است که ذات زندگی روستایی و عشایری در برخی از نقاط آن همواره باقی خواهد ماند و خود مردمان ساکن هم تمایلی به تغییر این شیوه ندارند.

به این معنی که استفاده از هیزم و سرگین برای ایجاد آتش؛ برای برخی روستاهای سیستان و بلوچستان که کم هم نیستند روشی سنتی است نه مذموم!

کما اینکه در برخی نقاط دیگر ایران نیز مردم برخی روستاها همچنان با هیزم غذا می‌پزند و با هیزم خودشان را گرم می‌کنند.

کما اینکه طوفان شن، پوشیدن صندل، خانه‌های کپری و خیلی مقولات دیگر نیز بخشی از سبک زندگی مردمانی است که آبا و اجدادشان، سیستان و بلوچستان را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

افکار عمومی باید بدانند که مثلا در سیستان و بلوچستان روستایی داریم که فاصله آن تا جاده اصلی 4 ساعت است و این مسیر 4 ساعته نیز صرفا با موتور یا پیاده امکان تردد دارد و البته جمعیت آن روستا نیز بیش از 20 یا 30 خانوار نیست. ضمن اینکه مردم روستا نیز بنا به اعتقادات خود حاضر به ترک محل زندگی و متجمع شدن در حیطه امکانات شهری را ندارند.

آیا اکنون باید مردمان عزیزی که این سبک زندگی را انتخاب کرده‌اند ریشخند کرد یا از روش‌های زندگی آنها ابزار سیاه‌نمایی ساخت؟!

مجددا تأکید می‌شود که نظام اسلامی وظیفه دارد و البته در همین مسیر نیز در حرکت است که به تمام اطراف و اکناف سیستان و بلوچستان خدمت برساند.

لکن همانطور که اشاره شد برخی ابعاد سبک زندگی ربطی به محرومیت یا امکانات ندارد و الزام محیطی است نه ابزار سیاه‌نمایی.

پیش از این و چند سال قبل بود که یک فعال رسانه در پایتخت نیز در فضای عدم شناخت پیرامون تمایز سبک زندگی با محرومیت؛ مدعی تناول گوشت گربه در برخی مناطق سیستان و بلوچستان شد که این ادعا واکنش شدید مردم عزیز سیستان و بلوچستان را در پی داشت.

ادعای عجیب این فرد در حالی بود که سیستانی‌ها و بلوچستانی‌ها همواره به سفره‌داری و مهمان‌نوازی شهره تاریخ بوده‌اند و سفره‌هایشان و بزرگواری‌شان بسا که رنگین‌تر و بیشتر از دیگران نیز هست.

اما کسی می‌تواند این حقایق را بفهمد که بداند خانه کپری یا استفاده از هیزم در برخی مناطق؛ بخشی از یک سبک زندگی است نه محرومیت(!) سبکی که گاه حتی با وجود امکانات نیز ادامه خواهد یافت.

***

احتمال شکست حتی در حکومت علی(ع)؛ به روایت علامه جوادی‌آملی

نظام جمهوری اسلامی چگونه شکست می‌خورد؟

نماینده‌ای که حوزه انتخابیه‌اش را نمی‌شناسد!/ نظام جمهوری اسلامی چگونه شکست می‌خورد؟

آیت‌الله جوادی‌آملی، مفسّر شهیر قرآن کریم و از مراجع عظام تقلید اخیراً طی سخنانی در دیدار با اعضای ستاد بنیاد حفظ ارزشهای دفاع ‏مقدس استان قم گفته است: برای حفظ ارزشها و حفظ خون شهداء، دو اصل لازم است. یکی همین کاری است که شما انجام می دهید تا ‏این آثار حفظ شود، این کار خوبی است چرا که اینها آثار دینی ماست و باید حفظ کنیم و به آیندگان برسانیم ولی اصل دوم این است که این ‏خون شهداء را باید در عمل هم حفظ کنیم، مرحله اول برای تاریخ لازم است اما اگر بخواهد بماند، باید عمل شود تا حفظ شود، این دو کار ‏همزمان با هم لازم است!‏

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد ستون مملکت است، بیان می‌کند: اقتصاد ستون مملکت است. ملتی که ‏جیبش خالی است گدا نیست، فقیر است و فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، کیف و جیب شما ستون شماست «وَ لا تُؤْتُوا ‏السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاما» اگر می خواهید آبرومندانه زندگی کنید، باید جیبتان پر باشد نه اینکه حتما سرمایه دار باشید!‏

به گزارش شفقنا، آیت‌الله جوادی آملی همچنین تصریح کرد:

"داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، رهبر اگر علی بن ابیطالب علیه السلام هم باشد مادامی که مسئولین بی ‏عرضه باشند و در جامعه اختلاسی و نجومی باشد، شکست حتمی است.‏"[3]

*صحبت فلسفی علامه جوادی‌آملی یک هشدار و یک تحلیل راهبردی پیرامون خطرات "فساد سیستماتیک" است.

فسادی که اگر در ساختارهای اجرایی و حکومتی کشور رخنه کرده و موجب فسادزایی سیستم بشود؛ آنگاه است که حکومت شامل سنن الهی شده و بر جای نخواهد ماند.

صد البته امر فساد به لحاظ عقلانی و ماهیتی هرگز قابلیت صفر شدن ندارد و مثلا قضیه اخیر دستگیری و اعدام یک جاسوس انگلیسی که در بدنه یک مجموعه عالی رخنه کرده بود نیز نشان داد فساد از آنجا که امری نفسانی است؛ هرگز حد و مرز ندارد و در هر جایی و نزد هر مسئولی ممکن است.

کما اینکه در دوران حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) نیز شاهد بروز مفاسد و اختلاس‌هایی بودیم اما آن فسادها سیستماتیک نبودند و سیستم هم فاسد نبود. نظام جمهوری اسلامی ایران هم اثباتا فاسد نیست و فساد سیستمیک ندارد.

اما همانند حکومت امیرالمؤمنین علی(ع)، مواردی از بروز فساد در برخی افراد و کارگزاران نظام دیده شده است که بایستی طبق هشدار علامه جوادی‌آملی برخورد و مراقبت کرد که این بیماری شیوع پیدا نکند و الّا شکست در پیش است.

باید دانست که اگر نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون و در تندترین طوفان‌ها شکست نخورده و به پیشرفت ادامه داده است؛ ثمره همین ضد فساد بودن و تطابق با سنن الهی در رفتارهای حکومتی است.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1581442

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-592032

3_ https://fa.shafaqna.com/?p=1509391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    22 27
    شماوامثال شماافسارطلبهای وطن فروش بی غیرت رابحساب ملت نزاریدماملت پشت ولایت ودین مان هستیم بخاطرشکم سروصدانمیکنیم
    • یزدان IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      23 12
      تا الان جیرت رسیده و جیبت پر بوده بچه جون بخدا یساعت گشنگی بکشی منکر همه چی از بیخ میشی امثال تو امتحانشون رو پس دادن
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      14 6
      منظورش از هنرمندان و ورزشکاران همان سلبریتی هایی دو تابعیتی است که در میانشان فساد اخلاقی و پول حرف اول را می زند و الان هم بیشترشان در کشورهای غربی زندگی می کنند؟!
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      4 3
      البته بی کفایتی از دولت ها و مسئولینی است که خود مردم بواسطه وعده ها و تبلیغات دروغ انتخاب می کنند.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      3 2
      مشکل مدیریت
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      2 3
      آنچه که حمیدرضا جلایی پور خیزش اعتراضی مهسا مینامد نیم خیز آزارطلبانه عده ای رانتخوار و زالوی اقتصادی بود که مختصات انسانیت را گم کردند
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      3 1
      یزدان جون امثال تو امتحان که سهله که همه چیزت حتی عقلت را هم از دست داده ای پس جوش بیخود نزن و چشم بسته غیب نگووو
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    10 11
    به زودی اصلاح طلبان با وعده بازگرداندن اینترنت عادی، به ریاست جمهوری و مجلس باز میگردند؟ و هربار این قطعی اینترنت در زمان اصولگرایان را به مردم یاداوری میکنند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      3 6
      اصلاح‌طلبان دیگربه قدرت برنمی گردنند کجا دنيا می ‌گذارند مخالفان حکومت درانتخابات کاندید داشته‌ باشند
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 1
      ۹:۲۲ اعتیاد به اینترنت خودت را به همه نسبت نده
  • سید IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    14 9
    چه زیباست که کسانی مانند جلایی پور و تاجزاده و حضرتی و.... همانند صهیونی ها و یانکی ها حکومت و نظام ایران را خطاکار می دانند!!!! آیا راهی بهتر از این برای شناخت منافق هست؟!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    24 0
    فرزندان مسئولین و رفتارهای آن ها مهمترین تهدید برای نظام جمهوری اسلامی هستند.
  • ا IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    9 8
    ممنون از مشرق
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    11 10
    بازگشت اصلاح طلبان یکی از اهداف غرب از آشوب بود
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      4 4
      منظورت اینه اصولگراها ایران را عرش بردن که اصلاح طلب ها نتونستن !! ثابت کردین همتون بی سوادید
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 2
      اصلاح طلبان در 24 سال که عهده دار دولت و مدیریت کلان کشور بودند بجای کار کردن، باد کاشتند که الان مردم و دولت مردمی بایستی، بجای آرامش دچار زطوفان زدگی محصولات آنها را یعنی طوفان زدگی آنه شده اند.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 4
      بحث اصولگرایی و حزب بازی نیست.اصلا اصولگرا و اصلاح طلب معنا نداره.بحث بحث انقلابی بودن و طرفداد امت وتاریخ و تمدن هزاران ساله ایران بودن یا طرفداد غرب بودن هست.این جماعتی که به اصلاح طلبی معروف شده بیشترین سهم دولت رو بعد از انقلاب داشته و اگر کیی بخواد مشکلات رو بشمره باید اینا پاسخگو باشن چون بیشتر در قدرت بودن از جمله ۸ سال پیش که مملکت رو به اینجا کشوندن و صنایع هسته ای رو هم به عقب روندن.رییسی کلا کمتر از ۲ ساله اومده و مشکلات ۸ ساله رو نمیشه تو ۱ سال و ۲ سال حل کرد.اما تفاوت رو شما در بحث کرونا دیدید.از ۷۰۰ فوتی در روز رسیدیم به ۰ اونم وقتی که هنوز تو اروپا کرونا جولان میده.حکومت باید در دستان افراد معتقد به اسلام و تمدن و تاریخ ایران باشه تا کشور پیشرفت کنه نه دولت های غرب گرا و خواهان سکولاریسم و غربی شدن.ما با هزاران سال تاریخ و اسلام به اندازه کافی فرهنگ و تمدن داریم که نیازی به غرب نداشته باشیم فقط مسعول و دولت صالح و پای کار میخایم.توسعه هم تو یک روز و ۲ روز اتفاق نمیفته باید حداقل یک دهه تلاش کرد.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    4 1
    مشکل ایران اقتصادی هست اقتصاد ایران از چهار چیز ضربه خورده رانت قاچاق انحصار اختلاس این چهار چیز در تمام کشورها با هر دین و گرایشی جرم محسوب میشه اما در ایران با یه بهانه دینی همشون برای برخی مجازه
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    2 2
    مغز آقای جلایی پور کوچکتر از آن زنی است که با مکرون عکس یادگاری می گیرد و هر روز در اینترنشنال و بی بی سی و ... فریاد می زند
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    6 1
    حکومتی که مشروعیت مردمی نداشته باشه مشروعیت الهی هم نخواهد داشت
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 2
      تو از کجا بودی نابغه دوران
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 2
    اصلاحات خیلی وقته شکست خورده. چون از قلب مردم که بیرون اومده بود،
  • ع. رها FR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 23
    کسی که در این مملکت راست راست راه می رود و علیه نظام لجن پراکنی می کند و حرف مفت می زند لابدحق دارد اگر حق نداشت الان باید توی گونی بود تا قدر عافیت را بداند. مماشات تا کی ؟؟
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    2 0
    چرا مستقیم حمله نمیکنی مادامی که فساد و اختلاس و رانتخواری و و از همه بدتر با رانت مسئول و مدیر بیکفایت و کارنابلد ولو سالم که نمیشه گفت اونهم سالمه چون انسان خداترس کاری که ازش بر ننیاد رو مسئولیتش رو به اسم خدمت قبول نمیکنه و مسیولین دو تابعیتی و اونها که خانواده هاشون در خارج از کشور زندگی میکنن و نوعی جاسوسان اونها هستن و از همه باز مهمتر قانون شفافیت بیقید و شرط که اکثر مسئولین بخاطر منافع شخصیشون عملا باهاش مخالفن و در شعار موافق و از این دیگه نگم ربا خواری که مملکت مارو به زوال و بی هویتی و بیدینی سوق داده که بانکها بصورت کلاه شرعی وقانونی انجام میدنو دلالی بانکها جمع نشه و قانون از کجا آورده ای پیاده نشه و مسئولینی که دهه ها در قدرت و بدون در نظر گرفتن شایطتگی در پستها میچرخن بکنار نروند و نخبگان جوان خداترس انقلابی ساده زیست جای پخمگان دنیا پرست زالو صفت رو نگیرن ما نیازی به دشمن خارجی نداریمو دیر نیست که پایه های نظام توسط همین فاسدین بظاهر دوستداران نظام فرو میریزه و وطن پاره پاره میشه و نامجمهوری اسلامیدر تاریخ به اسمبزرگترین تجزیه کننده وطن و شاید محو کننده نام ایران از نقشه دنیا ثبت شه
  • حسن IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 1
    متاسفانه اپوزسیون کثیف وبزدل با تزریق افکار شیطانی ودروغ در شبکه ماهواره و شبکه مجازی درافکار تعدادی از مردم درداخل که اکثرا یا جاهل هستند ویا جو گیر واصلا در اصل خبر کنکاش نمی کنند وطوطی وار آن متن را باور و منتشر می کنند صدرصد نفوذ کرده و زنگ زدائی رسوبات متعفن از ذات این آدم ها کار طاقت فرساست و نمونه این آدم هاهمین جلائی پور وتاجزاده وخانواده رفسنجانی وزیبا کلام و،،، هست
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    9 0
    با این اوضاع،مردم بین انتخاب بد وبدتر گیرکردنند یا منتظزند ازهردو عبورکنند
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    4 0
    با این اوضاع،مردم بین انتخاب بد وبدتر گیرکردنند یا منتظزند ازهردو عبورکنند
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    4 0
    با این اوضاع،مردم بین انتخاب بد وبدتر گیرکردنند یا منتظزند ازهردو عبورکنند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    2 0
    با این اوضاع،مردم بین انتخاب بد وبدتر گیرکردنند یا منتظزند ازهردو عبورکنند
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    نه شرق نه غربی جمهوری اسلامی حالا نه چپی نه راستی اقتصاد بین الماللئ
  • محمد IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 2
    اگر به این هشدارهای آیت الله جوادی آملی در دوره حسن فریدون و اکبر هاشمی عمل می شد مشکلات جامعه اینقدر نبود اغتشاشات نتیجه مفتخوری و اختلاس در دولت های کدخدا محور است
  • عمو IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 0
    قبل از اوّلین برف سال دیگه
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 1
    حکومت مسلما دنبال ماندگاری پایدار است ولی گاهی اوقات میدان در دست کسانی می افتد که یا عمدا یا غیر عمد پایه رو لرزان میکنند با تصمیمات و تفکرات نادرست
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 0
    خیلی چیزها که به نظر ساده هستند مثلا دیروز رئیس اتحادیه لوازم خانگی صحبت از افزایش کرد امروز ۶ تا ۷ برند که اونام اکثرا مونتاژ کارن و داستان خودرو داره تکرار میشه ۳۰ درصد گرون کردند فردا وزارت صمت میاد میگه مجوز نداشتن بعد سکوت و افزایش صورت میگیرد همین چیزها مردم عاصی کرد تولیدی که بخواد بجای عامه مردم جیب چند نفر پر کنه بدرد نمیخوره
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 2
    همه چی بازی است
  • ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    6 0
    از چه چیز ممنون هستید حمایت چشم بست از یک جناح حمایت می کندگرانی ها (وضع خودرو -لبنیات روغن نباتی...... گور هستید وضع جامع را نمی بینید
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 0
    یه انتقاد جدی به جناح حاکم الان است که چرا هیچوقت توانایی جلب رضایت عامه مردم ندارند ؟
  • SE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 1
    اگر خلایی پور و دوستانش الان هیئت دولت را در اختیار داشتند نه تنها حکومت خطاکار نبود که بهترین حکومت بر روی زمین در جهان بود
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 0
    بدترین ستم به مردم شریف،سیستان وبلوچ های دوست داشتنی این است که مدام بگوییم استات محروم وعقب مانده
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    4 1
    تورم آینده ای برا کشور عزیزمان نذاشته و رو به زوالیم
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 2
    آقا این اصلاح طلبان رو از حکومت بر ایران منع کنید.تشکیل مجلس سنای اسلامی راه حل کار میتونه باشه
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    2 3
    با تاسف نظام سالها پیش شکست خورد....عدم پذیرش شکست مانع بازسازی بنیادین است
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 1
    عدم پذیرش شکست مانع بازسازی بنیادین است . مسولین شکست را قبول کنند و بازسازی کنند ..
  • علی افصحی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 1
    این پدر پسر فتنه گر محبوس در زندان جلایی پور فرزند بنکدار بزرگ که لحظه ای آلام واقعی مردم انقلابی را نچشیده و فرزند و خودش در دیار غرب مشق براندازی دیده اند قطعا از دیدن یک جریان فاسد و به شدت آلوده به فحشا و تباهی که بیشترین بار آن بر دوش زنان خیابانی، عرق خواران ، اراذل و اوباش ، معتادان ، ثروتمندان در رفت و امد بین کشورو مراکز فساد غرب، اختلاسگران، سارقان اموال مردم، سلطنت طلبان ، تجزیه طلبان کرد،منافقین و... با هدایت رسانه های مزدور همکار پیشین جلائی پور تحت مدیریت سازمان های جاسوسی با دلارهای خونین بن اره ، انگلیس خبیث و شیطان بزرگ آمریکا ، بوده ، ذوق زده شده و خود را نخبه جا زده و در کنار اراذل و اوباش قرار می گیرد. جلایی پور آن چنان از سرکوب شدن فتنه ترکیبی جا خورده که سفیهانه ترین سخنان را در مثلا تحلیل فتنه اراذل به زبان آورده تا نشان دهد هدف اصلی این دشمن خدا فقط ولی فقیه خردمند امام خامنه‌ای است.هدف جلایی پور و طیف اختلاسگر و فاسد و اشرافی اش همچون امریکا و غرب وحشی فقط زدن ریش ولایت فقیه است چرا که با لجاجت و عناد عمیق ابلیسی اش با این که امام خامنه‌ای دانشور و خردمند،در بیش از ده سخنرانی بی نظیرش به ابعاد فتنه ترکیبی دشمنان پرداخته و نیز خود دشمنان و مزدورانش از برنامه و طراحی فتنه از مدت هاپیش، سخن گفته اند باز این مرتجع اشرافی فتنه را اعتراض جا زده و اراذل و اوباش را «نخبه»!و عامل آن را نه طراحی دشمنان غدار ، بلکه به خطای موهوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز منسوب می کند.جلایی پور چند عدد ورزشکار قارون چون دایی و کریمی و سلبرینی هم جیب اختلاسگران فاسد را جامعه هنرمند و ورزشکار دیده و این فاسدان را که دست در جیب مردم داشته و از غارت اموال عمومی به طغیان علیه نظام اسلامی دست زده اند، با مردمی نمایاندن ، سفید سازی می کند. جلایی پور چنان سخن می گوید که انگار روز اول فتنه است ، نه اقرار اراذل موجود است، نه اعدام محاربان در جریان است، نه عصبانیت غرب وحشی از شکست فتنه مدتی است آغاز شده و نه جنگ و جدل ضدانقلاب مزدور فراری را می بیند که همدیگر را عامل شکست فتنه می دانند و...کثیف تر و پلشت تر از پرت و پلا گویی جلایی پور ناشر آن که سایت جاهل جماران تحت مدیریت حاج حسن مصطفوی است که این خزعبلات را علیه امام خامنه‌ای،انقلاب و انقلابیون نشر داده است.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    2 0
    بزرگترین و نزدیکترین خطر برای نظام بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی و فساد و عدم شفافیت مسولین است چون نظام بصورت مردمی ایجاد و محافظت شده. اگر مردم روی برگردانند دبگر هیچ.
  • ح IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    با از بین رفتن خانواده!!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 2
    بازگشت اصلاح طلبان یکی از اهداف غرب از آشوب بود __ به زودی اصلاح طلبان با وعده بازگرداندن اینترنت عادی، به ریاست جمهوری و مجلس باز میگردند؟ و هربار این قطعی اینترنت در زمان اصولگرایان را به مردم یاداوری میکنند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 1
    بازگشت اصلاح طلبان یکی از اهداف غرب از آشوب بود __ به زودی اصلاح طلبان با وعده بازگرداندن اینترنت عادی، به ریاست جمهوری و مجلس باز میگردند؟ و هربار این قطعی اینترنت در زمان اصولگرایان را به مردم یاداوری میکنند
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    شکست ، بخاطر همینه دست زده و مظلوم کشی
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 1
    ن از 80 میلیون حداکثر 50 هزار نفر دست به اعتراض و آشوب زده اند. و ملت هم هم زد تو دهان خودفروختگان و منافقین و افساد طلبان غربگرا.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    حالم از افساد طلب های ل طلب غربگدا داره به هم میخوره. میخوام بالا بیارم
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب آیت الله جوادی آملی فرمودند: حکومت حضرت علی علیه السلام به دلیل مدیریت بد کارگزاران ایشون به شکست انجامید.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    ایا سخنان جلایی پور از حزب منحله اتحاد ملت تحلیل و سخنانی کوته فکرانه در قضیه اغتشاشات اخیر نیست. ایا جای شک نیست که اطاق فکر این گروه را جاسوسان و شبکه های خارج نشین هدایت می کنند.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    رابط بسیار مهم اینترنشنال در ایران و تامین کننده بخش موثری از محتوای شبکه سعودی، داماد یکی از اپوزوسیون‌های خارج نشین، رابط سرویس جاسوسی در تهران، عنصر اصلی گروه جوانان محلات و پخش کننده پول بین اراذل و اوباش؛ همه این‌ها یک نفر بودند که اخیرا بازداشت شده است.
  • فرهاد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    خطرناکترین جبهه ای که ما داریم ازش ضربه میخوریم تهاجم فرهنگی هست.
  • محمد IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    خدایا اگه کسی رو دوست نداشته باشی با یک خروار مدرک تحصیلی چشم دهانو گوشش مهر میزنی خدایا مارا گرفتار دنیا طلبان نکن ما منتظر ظهور موعودیم
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    خائن تر از اصلاح طلبان خودشان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علوی IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 1
    مثلا اصولگرایان عزیز!!! آیا واقعا فرمایشات رهبر فرزانه را توجه و تامل میکنید ؟!! مثلا در همین سخنان اخیر جبهه انقلاب را از جناحی گری منع فرمودند لذا باید از رفتار جناحی اصولگرا و اصلاح طلب فاصله گرفت. جمعی از .اصلاح طلبان به آمریکا وصل هستند و جمعی از اصولگرایان به انگلیس! اما جبهه انقلاب وصل به رهبرحکیم و ایشان وصل به امام زمان و آنحضرت وصل بخدا ؛حال در کدام جبهه قرار دارید ؟!! لطفا فرامین رهبری را بعنوان احکام روز که موجب نجات مسولیت اجتماعی و فردی در آخرت خواهد بود نگاه شود...در مسجد کوفه هم نماز می‌خواندند و سخنان امیرالمومنین علی ع را می‌شنیدند و بدون عمل به خانه هایشان می‌رفتند....
  • بلوچ IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    شما دیگه کی هستی؟؟؟ نماینده سیستان و بلوچستان مطالبه گری نموده و حق مردمش را میخواهد. حال شما خودت را بالاتتر از نماینده مردم می دانی ؟ شده ای وکیل و وصی نظام؟ به بلوچستانی بلوچستان را می شناسانی؟ خیلی خود عاقل پندار شدی
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    میشود گروهی پیروشیطان .درکشور اشوب واغتشاش بشود اینگروه همیشه فساد نقشی دران نداشته باشند اگرچه ابتدای جرقه را دوتن ازانها بااعلام ضربه مغزی مهسا اعلام کردند بعضیها گمان کردند بادرسایه قرارگرفتن وعدم رهبری حرکت انها زیاد نقش ندارند حالا کمکم با هویدا شدن امثال جلایی پور واظهار نظر .چهره انها هویدا میشود .اصلا میشود دشمنان اشوبی بپا کنند واصلاح طلبان بی نقش باشند اینبار بعد ازشروع درسایه قرار گرفتند تا بوقتش ظهور کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس