پاسخ سخنگوی ارتش متجاوز اسرائیل درباره حمله به فرودگاه دمشق

با وجود حمله موشکی صورت گرفته از سوی صهیونیست ها علیه فرودگاه بین المللی دمشق، اما سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است در این ارتباط اظهارنظر نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، پس از تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی علیه فرودگاه بین المللی دمشق، سخنگوی نیروهای متجاوز اسرائیلی از اظهار نظر درباره این حمله خودداری کرد.

این در حالی است که خبرگزاری‌هایی مانند رویترز و سانا حملات موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه دمشق در سوریه را در بامداد دوشنبه تائید کرده اند.

با این حال سخنگوی ارتش متجاوز اسرائیل در واکنش به حمله صورت گرفته در پاسخ به خبرگزاری روسی تاس گفت: «ما در این مورد درباره گزارش‌های مطرح شده در رسانه‌ها اظهار نظر نمی‌کنیم.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هیچ توضیحی درباره حمله موشکی بامداد دوشنبه به فرودگاه بین المللی دمشق ارائه نداده است.

این در حالی است که حداقل دو نظامی ارتش سوریه در نتیجه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق جان خود را از دست دادند.

گفته شده همچنین دو نفر دیگر در تجاوز موشکی بامداد دوشنبه به فرودگاه بین المللی دمشق زخمی شدند.

به گفته خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، فرودگاه بین المللی دمشق فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است.

حمله موشکی بامداد دوشنبه از سوی رژیم صهیونیستی باعث ایجاد خسارت‌هایی به فرودگاه بین المللی دمشق شد.

ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «رگباری از موشک‌ها در ساعت ۲ بامداد به فرودگاه بین المللی دمشق اصابت کردند و این موشک‌ها از سمت دریاچه طبریه اهدافی در خاک سوریه را هدف قرار دادند.»

همزمان با شلیک این موشک‌ها، شبکه تلویزیونی الاخباریه اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه روز دوشنبه علیه اهداف هوایی بر فراز بخش جنوبی دمشق فعال شده و تعدادی از این موشک‌ها را رهگیری کرده است.

اگرچه هنوز صهیونیست‌ها به صورت رسمی واکنشی به حمله بامداد دوشنبه نداشته اند، اما این حمله موشکی نخستین تجاوز صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی علیه سوریه در سال میلادی جدید و همزمان با شروع بکار بنیامین نتانیاهو در تل آویو به عنوان نخست وزیر جدید است.

با وجود تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تا کنون سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی جهت توقف این اقدامات تجاوزکارانه انجام نداده اند.

پیشتر، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی در مجلس این کشور گفته بود: اسرائیل با متحدانش یعنی آمریکا، غرب استعمارگر و رژیم ترکیه حامی تروریسم در منطقه بوده و خواهد ماند و از انجام هر گونه تجاوز به منظور تضمین تداوم گروه‌های تروریستی و جلوگیری از فروپاشی آنها دریغ نخواهد کرد و تجاوزات اخیر به خاک سوریه نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است که نشان از محاسبات اشتباه و احمقانه تل آویو دارد.

همچنین پیش از این نیز، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه سوریه را محکوم کرده و گفته بود: «ما حملات هوایی غیرقانونی مداوم توسط نیروی هوایی اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

در ماه نوامبر، حداقل چند حمله هوایی به فرودگاه نظامی شعیرات در شرق شهر حمص و حملات از دریای مدیترانه به سوریه گزارش شد. بر اثر این حملات، در مناطق مرکزی و ساحلی، شش سرباز سوری کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.»

ماه گذشته نیز «اولگ یگوروف»، معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) اعلام کرد که حداقل سه موشک از هشت موشک شلیک‌شده رژیم صهیونیستی به مناطقی در استان حمص، توسط سامانه‌های پدافند هوایی سوریه رهگیری و سرنگون شده است.

به گزارش تلویزیون المیادین لبنان رژیم صهیونیستی در این حمله فرودگاه الشعیرات در استان حومه حمص را قرار داد که در پی آن ۲ نظامی کشته شده و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس