1

حالا که برخورد با دیوار واقعیت جامعه ایران رویکرد براندازی غرب را تغییر داده چرا نباید مدل مذاکره برای جبران خسارت تغییر کند؟

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۳۰ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که ارسال سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در میان خانواده شهدای حادثه تروریستی شاه‌چراغ، سیگنال‌های برجامی میان ایران و اروپا و تحلیل اغتشاشات در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

هبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام این حادثه تلخ را موجب داغدار شدن دل‌ها، اما ماندنی در تاریخ ایران خواندند و با تأکید بر رسوا شدن دست‌های پشت پرده این خباثت یعنی امریکایی‌های کینه توز و به وجود آورنده داعش، خاطرنشان کردند: دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید این حادثه با عظمت را همچون قضیه عاشورا و سایر مسائل تاریخی مورد توجه قرار دهند و به آیندگان منتقل کنند.

روزنامه جوان با اشاره به این دیدار نوشته است:

یک دست کوچک شش ساله، یک دست بزرگ ۸۳ ساله؛ هر دو آسیب دیده از تروریسم علیه مردم ایران. هر دو نشانه‌ای از مظلومیت و اقتدار ملتی که می‌خواهد گوشه‌ای از این زمین پر وسعت، مستقل زندگی‌اش را بکند. دو جانباز از دو دهه متفاوت با چندین دهه فاصله دیروز با هم در حسینیه امام خمینی دیدار کردند و در مهربانی این دیدار، حتی اگر کلامی هم نبود، دست‌های مجروحشان راویان مظلومیت بودند. تحجر و تکفیر و تروریسم در همه دهه‌های گذشته، ایرانیان را هدف قرار داده است.

جوان در ادامه نوشته است:

در مسجد یا زیارتگاه یا حتی وسط خیابان. هدفش هم همیشه همه بوده‌اند، از بزرگ و کوچک، تا مرد و زن تا شهروند عادی یا مسئولان کشور. از همان سال‌ها می‌خواستند ایران را زمین بزنند، اما آن امام جمعه تهران که می‌خواستند ششم تیر سال ۶۰ در مسجد ابوذر ترورش کنند و زنده نباشد، حالا ۳۳ سال است رهبر ایران است؛ برای فردای صاحب آن دست شش ساله مجروح هم تجربه می‌گوید روزهای روشنی در پی است. او به لطف الهی نماد «زخمی سربلند دوران‌ها» خواهد شد، همچون صاحب آن دست ۸۳ ساله و همچون خود ایران، همچون آرتین.

جسد برجام روی میز است یا جسد پروژه اغتشاش؟ / قاتل شهید عجمیان لیدر اغتشاشات نیست!

روزنامه همشهری در سرمقاله خود به بازتاب مطالبات رهبر انقلاب پرداخته و نوشته است:

مدت‌هاست رهبرانقلاب در سخنرانی‌های مختلف از جهادتبیین می‌گویند. از دیدار با هیئتی‌ها و تا دانشجوها و تا پرستارها و تا نظامی‌ها و غیره. حرکت هست اما کند و ناتمام است. اغتشاشات اخیر ثمره قطعی تحریف واقعیت و یک نشانه است. نشانه‌ای برای آنها که باید بیدار شوند و نقش تاریخی خود را در بیان واقعیت پیدا کنند.
رهبرانقلاب در دیدار با شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز به اهمیت همین موضوع اشاره کردند؛ اینکه خاک و ناموس و مام وطن برای شورا می‌شود ذهن‌ها و مغزها. امروز دشمنی سازمان‌یافته در رسانه‌ها چنان است که جای شهید و جلاد را حتی در وقایع مشهودی مثل عملیات تروریستی شاهچراغ عوض می‌کنند. تحریف واقعیت را به جایی می‌رسانند که مادر کیان ۹ ساله صدای مظلومیت فرزندش را نزد قاتلانش می‌برد. تحریف واقعیت، انسان‌ها را مسخ و ویران می‌کند تا آنجا که اکثریت دستگیرشده‌های اخیر وقتی با حقیقت مواجه شدند، تازه از خلسه رسانه‌ای بیرون آمدند و از رهزنی‌ها و نعل وارونه‌های سایبری گفتند. گلایه مجدد رهبرانقلاب اینجاست؛ اینکه چرا نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای نقش خود را در این جنگ ذهنی هنوز پیدا نکرده‌اند. حقیقتا مخاطب این گلایه‌ها همه‌ماییم. کم گذاشتیم.

جسد برجام روی میز است یا جسد پروژه اغتشاش؟ / قاتل شهید عجمیان لیدر اغتشاشات نیست!

رمزگشایی از مذاکرات برجامی اردن

حاشیه نشست بغداد ۲ برای مشارکت و همکاری به میزبانی امان پایتخت اردن میزبان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیرخارجه ایران بود تا مذاکرات متوقف‌شده وین برای احیای برجام را مورد بحث و رایزنی قرار دهند. به نظر می‌رسد محور اصلی این دیدار بررسی آخرین روند مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم‌ها و همچنین نوع موضع‌گیری برخی از مقامات اتحادیه اروپا و غربی درباره تحولات اخیر ایران بوده است.

روزنامه هم‌میهن با اشاره به دیدار وزیر خارجه با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نوشته است:

دیدار روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که با حضور معاونان این دو در اردن برگزار شد، امیدهایی در خصوص احتمال از سرگیری مذاکرات برجامی زنده کرده است. توئیت نماینده اتحادیه اروپا چند نکته مهم دارد که باید به آن توجه شود؛ نخست اینکه، او در این توئیت، دیدار با امیرعبداللهیان را ضروری توصیف کرده است. معنای این سخن می‌تواند این باشد که اتحادیه اروپا همچنان مذاکره با ایران را با هدف احیای برجام بااهمیت می‌داند و همچنان برجام را به‌عنوان یک نگرانی امنیتی به‌حساب می‌آورد که باید رفع شود.

جسد برجام روی میز است یا جسد پروژه اغتشاش؟ / قاتل شهید عجمیان لیدر اغتشاشات نیست!

روزنامه آرمان ملی در تیتر اول خود با عنوان «مذاکره برای مذاکره» می‌نویسد:

در شرایطی که تقریبا چشم اندازی برای احیای برجام دیده نمی‌شد، دیروز نمایندگان سیاسی طرف‌های برجامی در دو نشست به تبادل نظر و البته بیشتر متهم کردن یکدیگر پرداختند. یکی در نیویورک و شورای امنیت سازمان ملل و دیگری در امان پایتخت اردن و در کنفرانس بغداد ۲ که برای هم اندیشی در باره کمک به عراق بود ولی ژوزف بورل و معاونش با عبداللهیان و معاونش رو به روی هم نشستند و در باره چگونگی احیای برجام مذاکره کردند. در همان حال سخنی از جو بایدن رئیس جمهوری امریکا شنیده شد که برجام را مرده اعلام کرد. آیا احیای برجام بی‌فایده است یا می‌توان همچنان به موفقیت آن چشم دوخت؟ به نظر می‌رسد در این شرایط دو طرف عملا پذیرفته‌اند که مذاکره برای مذاکره می‌تواند عاقلانه‌ترین راه باشد. زیرا هیچ یک نمی خواهند شکست مذاکرات را اعلام کنند.

جسد برجام روی میز است یا جسد پروژه اغتشاش؟ / قاتل شهید عجمیان لیدر اغتشاشات نیست!

روزنامه شرق نیز مذاکرات را ماندن یا رفتن خوانده و نوشته است:

سناریوی احیای برجام، مجرد از دیگر موضوعات به‌خصوص تحولات سه ماه اخیر ایران و ارسال پهپاد به روسیه» را به ذهن متبادر می‌کند؛ این سناریو می‌گوید اروپا و در کل غرب به دلیل نگرانی از اوج‌گیری فعالیت‌های هسته‌ای، حتی با وجود دیگر اختلاف‌ها با تهران در سایر موضوعات، سعی دارد مذاکرت احیای برجام را به صورتی مجزا و مستقل پیش بگیرد تا حداقل بتواند آن را به‌عنوان دستاورد دیپلماتیک و نیز اهرمی برای نرسیدن تهران به نقطه گزیر هسته‌ای پیش ببرد و به موازات آن از این توافق برای ترسیم مسیری در جهت توافقات بعدی از حقوق بشر گرفته تا همکاری نظامی با روسیه، نفوذ منطقه‌ای، توان دفاعی و... استفاده کند.

جسد برجام روی میز است یا جسد پروژه اغتشاش؟ / قاتل شهید عجمیان لیدر اغتشاشات نیست!

ادعای فشار بیرونی برای هل دادن ایران به سوی توافق در حالی از سوی این روزنامه اصلاح‌طلب مطرح شده است که پیش‌ازاین روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشته بود که غربی‌ها روی اغتشاشات در تهران حساب ویژه بازکرده‌اند، این روزنامه آمریکایی نوشته بود که دولت‌های غربی به این تحلیل رسیده‌اند که هر چه قدر آتش آشوب‌ها در چند محله دامنه بیشتری پیدا کند، اثرات آن باعث می‌شود که عمق راهبردی ایران ضعیف‌تر شده و امتیازات بیشتری روی میز به‌طرف مقابل بدهد، این جمله به این معنا بود که طرف آمریکایی به‌خوبی می‌دانست که نمی‌تواند روی اسب بازنده اغتشاشات شرط‌بندی کند؛ زیرا براندازی در داخل ایران را غیرممکن می‌داند، اما می‌تواند بر سر میزی قمار کند که روی آن نبازد! ایال پینکو کارشناس ارشد صهیونیست در یادداشتی دراین‌باره نوشته است: براندازی ایران؛ مأموریت غیرممکن برای کاخ سفید است، آن‌ها باید مدل بازی با ایرانی‌ها را عوض کنند.

روزنامه ایران از ادامه مذاکرات برجامی با چند پیش‌شرط خبر داده و می‌نویسد:

با وجود آنکه بورل و مورا پیام ازسرگیری مذاکرات را به کشورمان رساندند اما روز گذشته اظهاراتی به نقل از رئیس جمهور امریکا در برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر شد که وانمود می‌کرد امریکا به این مذاکرات نیاز ندارد. در این اظهارات بایدن در پاسخ به سؤالی در این خصوص که برجام مرده است پاسخ منفی می‌دهد اما بعد از اصرار سؤال کننده می‌گوید «برجام مرده است اما ما نمی‌توانیم این را اعلام کنیم.» این اظهارات در حالی دیروز بازنشر شد که در واقع حدود ۵۰ روز پیش و در حاشیه یک کمپین انتخاباتی بایدن در کالیفرنیا در حالی که توسط تعدادی از چهره‌های خواهان براندازی در ایران دوره شده بود این سخنان را مطرح کرد.

جسد برجام روی میز است یا جسد پروژه اغتشاش؟ / قاتل شهید عجمیان لیدر اغتشاشات نیست!

روزنامه فرهیختگان به تحلیل معنای سیاست دوگانه اروپا و آمریکا در قبال مذاکرات پرداخته و نوشته است:

رویکرد فریبکارانه آمریکا در لغو تحریم‌های ایران نشان می‌دهد که تهران برای انتفاع اقتصادی از هرگونه توافقی نیازمند است تا چیزی بیشتر از یک قرارداد حقوقی که تجربه نشان داده به‌راحتی زیرپا گذاشته می‌شود را مطالبه کند. ایده‌هایی همچون دریافت تضمین اقتصادی آن‌هم در شرایطی که آمریکا ایده‌ای به نام توافق موقت را در دستور کار قرار داده است از این جهت بسیار می‌تواند کار آمد باشد. ایران می‌تواند در برابر ایده توافق موقت طرف غربی، به جای اینکه صرفا بر رفع تحریم تمرکز کند به طرف غربی گوشزد کند که ایران بدون توجه به مواضع مقامات و نمایندگان کنگره آمریکا، لیستی از منافع اقتصادی را مطالبه دارد و زمانی که این منافع تامین شود تهران نیز درمقابل لیستی از اقدامات متوازن را اجرایی می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است:

از اسفند ۱۴۰۰ تاکنون خیلی چیزها تغییر کرده است. مکرون میز مذاکره با ایران را برای دیدار با مسیح علی‌نژاد ترک کرده، آلمان راهپیمایی تجزیه‌طلبان را میزبان بوده، انگلیس تروریست‌های رسانه‌ای را در زیر چتر حمایتی خود پناه داده و بایدن نیز رویای براندازی ایران را فریاد زده است. حالا که برخورد با دیوار واقعیت جامعه ایران رویکرد براندازی غرب را تغییر داده چرا نباید مدل مذاکره برای جبران خسارت تغییر کند.

جسد برجام روی میز است یا جسد پروژه اغتشاش؟ / قاتل شهید عجمیان لیدر اغتشاشات نیست!

قاتلی که لیدر اغتشاشات نیست!

برخی روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر با انتشار برخی روایت‌های جهت‌دار از متهمان؛ لیدرها، و عوامل اصلی اغتشاشات علاوه بر خون شویی از دست قاتلان به نیابت از رسانه‌های تروریستی در خارج از کشور عمل می‌کند. د ر حالی که اینترنشنال، بازوی سرویس های جاسوسی رژیم موقت صهیونیستی و سعودی و رسانه های مشابه در خدمت CIA و MI۶ انگلیس هستند، روزنامه‌هایی در تهران با دریافت یارانه دولتی برای آنها بیگاری کرده و خوراک تهیه می‌کند. اعتماد از جمله همین دست رسانه‌هاست؛ این روزنامه با عبور از خطوط امنیت ملی در گفتگو با خانواده یک قاتل حرفه‌ای سعی کرده است نقش او در شهادت یک بسیجی مدافع امنیت را به یک فرد عادی تقلیل دهد. این روزنامه نوشته است:

وقتی در ۱۲آبان‌ماه حمید ‌قره‌حسنلو و همسرش، فرزانه، برای حضور بر سر مزار یکی از نزدیکان‌شان عازم بهشت سکینه در کرج می‌شدند، این دکتر رادیولوژی ۵۳ساله و همسر ۴۶ ساله‌اش هرگز تصور نمی‌کردند، این سفر کوتاه چنین سرنوشت عجیبی را برای‌شان رقم بزند. آن‌طور که خبرگزاری‌ها در همان روز نوشتند، حدفاصل بهشت سکینه تا حصارک کرج تجمعات اعتراضی شکل می‌گیرد؛ تجمعاتی که سرنوشت حمید و فرزانه را برای همیشه تغییر می‌دهند. حمید قره‌حسنلو «متهم به فساد فی‌الارض و محکوم به اعدام» است و همسرش محکوم به «۲۵ سال حبس نفی بلد در اهواز»، «به نحوی که تحت مراقبت بوده و با هیچ کس معاشرت و ملاقات نداشته باشد!

جسد برجام روی میز است یا جسد پروژه اغتشاش؟ / قاتل شهید عجمیان لیدر اغتشاشات نیست!

این روزنامه در گزارش خود بدون اشاره به شراکت این فرد و همسرش در شهادت بسیجی مدافع امنیت شهید عجمیان نوشته است:

در مراحل اولیه پرونده، آقای قره‌حسنلو حتی از دسترسی به وکیل تسخیری هم محروم بوده است. به گفته او، سند یا مدرکی علیه او در دادگاه ارایه نشده و اعتراف همسر وی هم «در شرایط خاصی» انجام شده است. قره‌حسنلو هم در دادگاه اتهام «لیدر بودن» را رد کرده و گفته که قصد حضور در آن مکان را نداشته است! فاطمه قره‌حسنلو خواهر این پزشک قاتل می‌گوید که برادرش به بیمارستان اعزام شده است و حکم اعدام در همین بیمارستان به او داده می‌شود.

این ادعای دروغین اعتراف اجباری درحالی از سوی روزنامه اعتماد مطرح شده است که تصاویر دوربین‌های مدار بسته و نیز تصاویر به دست آمده از دوربین تلفن همراه عوامل اغتشاشات نقش این پزشک جلاد و همسرش در اغتشاشات کرج و مشارکت در شهادت روح الله عجمیان را به خوبی نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • علی افصحی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    10 3
    ظاهرا الیاس حضرتی کله پز خور با اختلاس گر رند شهرام جزایری با تجدید فراشی که کرده بود هزینه هایش به دلیل فساد زدایی دولت انقلابی ، بالا زده و با خود زنی و تنزیه جنایت کار قره حسنلو و زنش، که معاونت در شهادت شهید عجمیان داشته اند، می خواهد به خاطر فساد هایی که در شورای پول و اعتبار در دولت فاسد روحانی-جهانگیری و.... داشته ، خود را نه فاسد که حامی جنایت کاران که در قاموس این مزدوران، معترض و فرهیخته اند، جا بزند. باید به امثال الیاس حضرتی فاسد گفت که دولت انقلابی و مردمی جناب رئیسی در هماهنگی با قوه محترم قضائیه مصمم است تا همه مراکز و عوامل فساد را در هم کوبیده و نظام اسلامی را از لوث فاسدان پاکسازی کند.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      8 5
      اغتشاشگرانی که به جان و مال و ناموس مردم تعدی می کنند در اسرع وقت باید اعدام شوند این یک مطالبه عمومی است.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 4
      مطالبه عمومیی که تو میگی ، مثل توالت عمومی هست که توی پارکها و ترمینالهای مسافرتی هست ، فقط اونها که خرابکاری میخوان بکنن ، لازمش دارن .
    • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      1 1
      دولت مردمی
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      1 0
      در واقع این اعتراضات اغتشاشگرانه
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      1 0
      قره حسنلو باید اعدام بشه .اگر بیرون بیاد معلوم نیست سر سالم به گور ببره دکتر کثیف
  • US ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 5
    بایدن هم گفت برجام مرده،
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      7 2
      بایدن مگه حرف راست هم میزنه
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      19 1
      حمایت اصلاح طلبان تهوع آور از چاقوکشان و قداره بندان ابداً تعجب آور و غیرمنتظره نبود! چون آراء خود را از همین اوباش دارند و به ایشان به عنوان پیاده نظام خود محسوب می کنند! همین اوباش بی سواد بودند که برای امضای برجام ننگین در خیابان ها با اوباشگری مثلاً جشن گرفته بودند! قضیه آن نادانی که وقتی در کنار خانقاهی برای استراحت و بیتوته کردن خرش را بست و داخل شد و صوفیان گرسنه خرش را فروختند و با پولش بزمی آراستند، صاحب خر هم بی خبر از همه جا با ایشان همخوانی می کرد و دست افشانی که خر برفت و خر برفت!!!
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      10 1
      آمریکا از برجام خارج شد در حالیکه ما همه تعهداتمان را انجام داده بودیم. مرگ بر نیرنگ آمریکای جنایتکار
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      4 1
      برجام یک جنازه متعفن است خود ظریف و روحانی باید آنرا دفن می کردند.
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 2
      اتمی یک تله برای ایران بود .
    • SE ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      باید روز یک جرعه از گنداب لاشه برجام بدیم به کسانی که به برجام عمل نکردن بنوشند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    21 4
    دکتر جلاد رو دار بزنین کثافت اشغال
    • سامان IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      2 24
      فعلا از ترس مردم جرات اعدام معترضان شجاع وطن و ندارن
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      10 1
      به سامان ــ فعلاً از سوراخ موش بیرون نیا تا جزو اعدامی ها نشوی!!
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      6 1
      دکتر جلاد و زنش جلادش
    • فامیل دور IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      8 1
      به کوری چشم همه وطن فروشها ، انشاءا... همه جنایتکاران و قاتلین رو اعدام میکنن
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      7 1
      سامان خان وقتی این دکتر زپرتی و لجن دارزدن ان وقت. میفهمی
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      10 1
      سامان داداش شجاع اونی بود که جلوی تیغ وتوحش داعش ایستاد نه کسی که همشهری خودش روبافحاشی تکه تکه کنه
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      یک‌نفر رو اعدام‌کرد
    • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      ال ۹۰ رو از ۸۰۰ بیار رو ۵۰ که بود
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    14 3
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 1
      بایدن یه جمله گفت برجام مرده
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    6 1
    حنای آمریکا ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد. اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • ناشناس IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    16 1
    تو را خدا این روزنامه اعتماد را ببندین چون این روزنامه رسانه دشمن است
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      2 7
      دشمن کیه ؟
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      2 3
      دشمن منظورت کدوم کشوره؟
  • حجت IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 1
    میگه نه لیدر بوده نه می خواسته اونجا باشه.چرا بعضیا فکر می کنند ما درازگوشیم.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 1
      خب ثابت کنید لیدر بوده . ارتباط مالی و لجستیکیش رو با خارج ثابت کنید ،اگر میتونید ؟
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      ثابت کردید
  • جواد IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    3 5
    شما که به مذاکره و برجام اعتقادی ندارید پس چرا تقلا میکنید برای آن هر چند مشکلات داخلی بقول شما ارتباطی با تحریم ندارد و ناشی از سو مدیریت هستش پس الان درستش کنید چون الان همه چیز یکدست هستش
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      3 1
      مذاکرات برجام چون به قطعنامه های شواری امنیت متصل میشه و به عبارتی یک موصوع حقوق بینالملل هست ، هیچ طرفی نمیگه که کلا از مذاکره خارج میشم ‌ . در عین حالا هیچ طرفی هم به توافق نهایی نخواهند رسید ، برای همین ، همیشه بلاتکلیف نگهش میدارن .
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 1
      مذاکرات برجام چون به قطعنامه های شواری امنیت متصل میشه و به عبارتی یک موصوع حقوق بینالملل هست ، هیچ طرفی نمیگه که کلا از مذاکره خارج میشم ‌
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      4 2
      هیلاری کلینتون: تحریمهای نفتی و بانکی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 1
      اوباما رسمن گفته حمایتی از سبزها و اصلاحطلبها نکرده
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    6 0
    این بیشرفهای نجس و یاغی و موزمار و منافق و تروریست غربی حالا که دیدن تیرشان در رابطه با ادامه اغتشاشات به سنگ خورده دوباره جسد متعفن و کرم زده برجام منحوس را بزک کرده و میخواهند به عنوان سندی معتبر در ازای از بین بردن قطعی توان هسته ای و زرادخانه های موشکی و واگذاریه عمق استراتژیک از نو به ما قالب کرده و در عوضش بعد از اینکه از انجام تمامی موارد فوق مطمئن شدند یک بیلاخ درست و حسابی به جای پولهای بلوکه شده و سرمایه گذاری خارجی تحویلمان خواهند داد.
  • سید فروزان CH ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    7 0
    قاتلان شهدای امتیت و اغتشاشکران دو سر افعی هستند که از یک تنه استفاده میکنند ،بک سر افعی روزنامه های اصلاح طلب و سر دیکر اغتشاش کران ، قوه قضاییه هم مقدار که برای اغتشاشکران از جمله آن دکتر بی شرف محکومیت صادر میکند ،برای نویسندگان روزنامه های غربکدا هم باید محکومیت صادر کند این بر خلاف وجدان و انسانیت است که بانیان شورش و اغتشاش (اصلاح طلبان ) در منازل خود راحت و در آرامش جوسازی کنند و قانون سراغ آنها نرود
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    5 2
    مردم باید از خساراتی که از طرف اغتشاشات به مملکت توسط داخل وخارج وارد شد اگاه شوند
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 2
      اگه قرار به گرفتن خسارت زنندگان به مملکت باشه که : گر حکم شود که مست گرند ...
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 4
    چه خبر از مصاحبه فرخ نژاد با اینترنشنال؟ چه خبر از دیدار پهلوان علی کریمی با رئیس جمهور آلمان؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      4 2
      خخخخخخ،پهلوان فراری وطن فروش.خخخخخ
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      3 1
      خبر مرگ ان هنرپیشه بیشرف وان کریمی وطن فروش
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    3 2
    لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت: احیای مذاکرات در صورت واقعی به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی اعلام کند: ۱- ما آماده گفتگوی مستقیم با واشنگتن هستیم. ۲- ما قبول داریم که پادمان ها باید با آژانس بین المللی انرژی اتمی و حمایت شما حل شود. ۳- ما حاضریم در مورد تدارکات نظامی روسیه با طرف های غربی گفتگو کنیم. @AkhbareFori
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 4
      منطقیه
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 0
      لارنس نورمن غلط کرد
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    3 2
    اگر بخواهیم موقعیت امروز جامعه ایران را با زمان جنگ صفین مقایسه کنیم رسانه های اصلاح طلب دقیقا کار خوارج را انجام می دهند همان ها که به روی حضرت علی علیه السلام شمشیر کشیدند و گفتند به مالک اشتر بگو برگردد و دست از کشتن معاویه بردارد و گرنه تورا می کشیم
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 1
      شمشیر ؟؟؟!!! یا عینک لازم داری ، یا روانپزشک .
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    5 1
    پزشکی که قاتل است و بی رحم و صد البته ضدنظام و اسلام , به غیر از اعدام هرحکمی نا عادلانه و جفا به جامعه است .... اینها از خود اسلام کینه دارند و خواهان رفتن نظام اسلامی هستند..
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    1 1
    برجام دیگه مرده.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    1 3
    تا دیروز که برجام بد بود و خیانت بود و ....؟
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      2 2
      حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    1 2
    اگر حکم محارب و افساد فی الارض در حق اون بنده خدایی که کارش منجر به قتل هم نشده بود اونقدر سریع اجرا میشه چرا در مورد این پزشک که اتفاقاً کارش منجر به شهادت فرد بسیجی هم شده داره اینقدر طولانی میشه؟! اون بنده خدا کسی نبود براش سر و صدا کنه و زودتر اعدام شد و این یکی چون بیشتر براش سر و صدا می کنند قوه قضائیه می ترسه حکم رو اجرا کنه؟!!
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      اتفاقن اعدام همون اولی باعث تکون خوردن تمام نطام دیپلماسی جهان شده . اعدام ، محک زدن و دیدن جوابش رو .
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    4 1
    از اول برجام اشتباه بود چون آمریکا هیچوقت به عهدش وفا نخواهد کرد
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 2
      مثلا برجام نبود ، توضیح و تبیین میدید الان در چه شرایط و موقعیتی بودیم ، مملکت ؟
  • SE ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 2
    جالبه! موضوع بحرانی جهش قیمت ارز و تورم حدودا ۵۰ درصدی و له شدن مردم مثل اینکه برای شما اونقدر بحرانی نیست
    • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      دیگه پیشرفت کردن
  • علی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 2
    افراد را نمیتوان به جرم آتش زدن سطل اشغال یا زخمی کردن یک بسیجی اعدام کرد ؟
    • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 1
      نه نمیتوان
  • برات خان IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 1
    دفاع از قاتلان به این امید که شاید از جنبش فواجع برای احیای تن مرده اصلاحات! بتوان بهره برو. چقدر بدبختن
    • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      برای احیای مملکت
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 1
    ثابت کنید ، لیدر هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس