زارع‌پور: حذف هشتک‌هایی مانند آرتین در پلتفرم‌های خارجی عین‌ دیکتاتوری است

وزیر ارتباطات با اشاره به حذف هشتگ آرتین و حادثه تروریستی شاهچراغ در پلتفرم‌های خارجی گفت: اینکه اینها نگذارند صدایی غیر از صدای خودشان در فضای مجازی جریان پیدا کند و شنیده شود، عین‌ دیکتاتوری است.

به گزارش مشرق، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، درباره دیکتاتوری رسانه‌ای پلتفرم‌های غربی به ویژه اینستاگرام در ماه‌های اخیر گفت: ما در یک سال گذشته دیدیم که این‌ها هر چیزی که خودشان دوست داشته باشند را ترند می‌کنند و بالا می آورند و حتی به هشتگ آرتین و حادثه تروریستی شاهچراغ هم رحم نکردند و مطالب در مورد آن‌ها را نیز حذف کردند.

وی افزود: این سیاست آن‌هاست در حالی که در همین شبکه‌ها دیدیم که بر خلاف قوانین مصوب خودشان که فروش سلاح ممنوع است، به راحتی در کشور ما تبلیغات و آگهی فروش سلاح در این شبکه‌ها وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما باید در این حوزه هم پلتفرم‌های بومی خودمان را داشته باشیم و هم بتوانیم این‌ها را نیز تنظیم کنیم. بحث تنظیم‌گری و قاعده‌مند کردن فعالیت در پلتفرم‌های بین‌المللی مبحثی است که در همه کشورها دنبال می‌شود.

زارع‌پور ادامه داد: در همین روزهای اخیر در خود ایالات متحده آمریکا پلتفرم تیک تاک که یک شبکه اجتماعی چینی است، در بسیاری از ایالت‌ها برای کارمندان دولت ممنوع شد و مقدمات‌اش را فراهم می‌کنند که در کل آمریکا این اتفاق بیافتد. مسئولین آمریکایی مصاحبه‌های خیلی تندی در این خصوص انجام دادند و حتی رگلاتور حوزه ارتباطات‌شان مصاحبه کرد که این‌ها در حال جهت‌دهی به افکار عمومی آمریکا هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: حوزه اثرگذاری افکار عمومی از طریق پلتفرم‌های بین‌المللی مسئله‌ای است که همه کشورها به آن توجه می‌کنند و ما هم در این حوزه باید فضا را قاعده‌مند کنیم. اینکه آن‌ها می‌گویند هر چیزی که ما انجام بدهیم باید باشد و لاغیر و نگذارند صدای غیر از خودشان در این فضا جریان پیدا کند و شنیده شود، عین‌ یک دیکتاتوری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موریس IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 0
    کم کردن سرعت اینترنت،کم فروشی سرعت اینترنت که 16 مگ سرعت رو به 2 مگ میرسونید،گرفتن هزینه ثابت 20 هزار تومنی تلفن ثابت دیکتاتوری و ظلم نیست ؟!
  • محمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 0
    ..؟..
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    3 1
    به جای مسخره بازی ها به فکر اقتصاد باشین کاری نکنید یه سال دیگه همه بریزن خیابون
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    اونها هر جنایتی مرتکب شوند درست است وما هر کار درستی انجام بدهیم جنایت است!
  • NL ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 0
    نگرانی وزیر ما هشتک هست نه سرعت اینترنت
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    3 1
    تیک آبی اینستاگرام و توییتر مبارک تان باشد!
  • حسن IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    این آزادی بیان غربیها که گوش فلک راکر کرده تمام دروغ ولاف است.شبکه های پرس تی وی ایرانی رابایکوت کرده اندتاحقیقت بگوش مردمشان نرسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس