1

علی رغم آنکه مقامات آمریکایی در اظهارنظر رسمی خود و برای ژست دروغین حقوق بشری گفته‌اند که مذاکرات از دستورکار این کشور خارج شده است اما وزیرامورخارجه از پیام آمریکا برای شتاب در مذاکرات خبر داد!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز یکشنبه، یکم آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌ها، پیام آمریکا برای توافق، طغیان آنفلوانزا و خطر بازگشت کرونا و تأثیر اغتشاشات بر بازار ارز در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه هم میهن در شماره امروز خود به بررسی دلایل سکوت و حاشیه نشینی خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی در حوادث اخیر پرداخته و نوشته است:

باید ریشه سکوت و انفعال نیروهای میانه و اصلاح‌طلبان را در سطحی کلان‌تر از موضوعاتی چون عافیت‌طلبی و یا هزینه کنش سیاسی دید. از ن منظر، اصولاً گفتمان و راهبرد اصلاحی نمی‌تواند وارد روندها و مسیرهایی شود که اولاً ثبات سیاسی و اجتماعی را به چالش می‌کشاند و ثانیاً (و مهم‌تر) فاقد برنامه، چشم‌انداز و رویکرد اثباتی سیاسی است. آنچه اپوزیسیون به عنوان راهبرد سیاسی مطرح می‌کنند و اصلاح‌طلبان و اکثریت جامعه را نیز به همراهی با آن می‌خوانند. اصولاً فاقد ویژگی‌ها و الزامات یک راهبرد سیاسی است.

رحیم بوالحسنی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز در این رابطه گفته: آقای خاتمی اگر قرار بود در این ماجرا حرف بزند باید جزئی از جریان می‌شد؛ اما ایشان نمی‌خواهد جزئی از این جریان باشد. درباره آقای احمدی‌نژاد می‌توانم بگویم که او عنصر پیچیده‌ای است که این جنبش هم جنبش احمدی‌نژاد نبود.

چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟ / پیام محرمانه آمریکا به ایران پس از ناکامی در آشوب سازی

روزنامه سازندگی با طرح این سؤال که ماجرای پهپادهای ایرانی چیست و ادعای فروش آنها به روسیه از کجا آغاز شد؟ نوشته است:

این اولین بار نیست که غربی‌ها به پهپادهای ایرانی، این هواپیماهای کوچک بدون سرنشین، واکنش نشان می‌دهند و مدعی استفاده روسیه از آنها در جنگ علیه اوکراین هستند. این موضوع حتی بر تحریم‌های جدید ایران نیز سایه انداخته و باعث شده که غرب محور تحریم‌های خود را بر مدار کمک‌های ایران به روسیه قرار دهد.

در ادامه این گزارش آمده است:

حتی اوکراین نیز با ادعای اینکه روسیه در این جنگ از پهپادهای ایرانی استفاده می‌کند، اعلام کرد که روابط سیاسی‌اش را با ایران کاهش می‌دهد. اولین بار یک مقام آمریکایی خبر داد که روسیه درصدد خرید پهپادهای ایرانی اس، نه ایران این خبر را تأیید کرد و نه روسیه. با این حال برای ایران خبر خوشحال‌کننده‌ای بود؛ زیرا تسلیحات نظامی ایرانی مورد توجه کشورهای مهمی قرار گرفته بود.

چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟ / پیام محرمانه آمریکا به ایران پس از ناکامی در آشوب سازی

خط فقر چقدر است؟

روزنامه آرمان ملی در تیتر یک امروز خود به بررسی راهکارهای برون رفت مردم از دایره خط فقر پرداخته و با تیتر «خط فقر ۱۸ میلیونی و درآمدهای ۶ میلیونی» نوشته است:

عدم تناسب بین درآمدها و افزایش قیمت‌ها به قدری است که به گفته کارشناسان خط فقر به مرز ۱۸ میلیون تومان رسیده است، هرچند شاخص‌های تاثیرگذار در اعلام نرخ تورم در شهرها و مراکز استان با توجه به دلایلی چون مسائل اجتماعی و فرهنگی متفاوت است اما افزایش قیمت اقلام اساسی و غیراساسی در کشور به هیچ وجه تناسبی با افزایش میزان حقوق و درآمدهای مردم ندارد و در این بین افراد بیشتری از دایره سطح درآمد متوسط خارج شده و به گروه آسیب‌پذیر می‌پیوندند.

این روزنامه اصلاح‌طلب می‌نویسد:

 به گفته نمایندگان مجلس این وضعیت باعث نارضایتی مردم شده است و تحمل آن را حتی برای نمایندگان مجلس سخت کرده است. به نظر این گروه افزایش حقوق‌های ناچیز ۹۰۰ هزار و یا ۲ میلیون تومانی دردی از مشکلات گرانی‌ها را حل نمی‌کند و در صورتی که راهکاری اساسی اندیشیده نشود تبعات منفی به دیگر حوزه‌های اجتماعی و خانوادگی کشانده خواهد شد.

چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟ / پیام محرمانه آمریکا به ایران پس از ناکامی در آشوب سازی

ماجرای پیام محرمانه آمریکا به ایران چیست؟

روزنامه صبح نو امیرعبداللهیان را عکس روی جلد کرده و با عنوان «پیام پنهانی آمریکا به ایران» سخنان اخیر وی را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه نوشته است:

علی رغم آنکه مقامات آمریکایی در اظهارنظر رسمی خود و برای ژست دروغین حقوق بشری گفته‌اند که مذاکرات از دستورکار این کشور خارج شده است اما وزیرامورخارجه از پیام پنهانی آمریکا برای شتاب در مذاکرات خبر داد. حسین امیرعبداللهیان که در ارمنستان به سر می‌برد در جمع خبرنگاران گفت: سه روز پیش پیامی از طرف آمریکا دریافت کردیم. آمریکایی‌ها در تبادل پیام‌هایشان حتی تعجیل دارند بر این که هرچه زودتر به نقطه توافق برسیم... م. تغییر رویکرد امریکا در خصوص مذاکرات اثبات کننده این موضوع است که می‌دانند ایران کشوری نیست که با جو رسانه‌ای، بیانه و تحریم متزلزل شود و یا اینکه در مقابل غرب عقب نشینی کند. همچنان که امروز از نزدیکی روسیه، چین و ایران به هراس افتاده‌اند و دریافته‌اند که بهترین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان مذاکرات هسته‌ای و احیای برجام است.

چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟ / پیام محرمانه آمریکا به ایران پس از ناکامی در آشوب سازی

روزنامه کیهان نیز سخنان دیروز امیرعبداللهیان را تفسیر کرده و با عنوان «التماس آمریکا برای مذاکره بعد از ناکامی در آشوب‌ها» نوشته است:

آمریکایی‌ها پس از آنکه دیدند از دمیدن در آتش اغتشاشات و توسل به عملیات روانی و تبلیغی و اعمال تحریم‌های متعدد و سریالی علیه تهران، آبی گرم نشده و نمی‌توانند از جمهوری اسلامی ایران امتیازی بگیرند با ژست دیپلماسی به التماس برای مذاکره روی آورده‌اند.

در این گزارش آمده است:

هنوز چند روزی از ادعاهای جدید آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه «برجام در دستورکار ما نیست»، نگذشته که وزیر خارجه کشورمان دیروز شنبه از شتاب واشنگتن برای توافق با ایران خبر داد. رویکرد متناقض آمریکایی‌ها به حدی آشکار و علنی شده که اظهارات آنان در قبال مذاکرات هسته‌ای را بیش از پیش، پیش‌پاافتاده و غیرقابل اطمینان ساخته است. مقامات آمریکایی تا چند روز پیش به بهانه‌های حقوق بشری و حمایت از اغتشاشگران و همچنین به بهانه ادعاهای جعلی پهپادی علیه ایران صریحاً اعلام کردند مذاکرات احیای برجام در دستورکار آن‌ها نیست و واشنگتن به توافق فکر نمی‌کند ولی حالا پیغام می‌دهند که حاضرند هرچه زودتر به نقطه توافق برسند!

چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟ / پیام محرمانه آمریکا به ایران پس از ناکامی در آشوب سازی

روزنامه ایران با استناد به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه درباره رویکرد آمریکایی‌ها نسبت به ادامه مذاکرات، تیتر زده «امریکا روی دور تناقض» و نوشته است:

وزیر امور خارجه کشورمان از پیام چند روز گذشته امریکایی‌ها پیرامون مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین خبر داده است. پیامی که درست در بحبوحه‌ای ارسال شده که دولتمردان امریکایی مدعی شده‌اند نگاه خود را از روی مذاکرات برداشته و بر حمایت از اغتشاشات داخلی در ایران دوخته‌اند.

ایران در ادامه می‌نویسد:

در حالی که وزیر امور خارجه از پیام‌های خصوصی واشنگتن به ایران برای دستیابی به توافق رفع تحریم‌ها و تزویر آنها خبر داد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا همچنان بر حمایت آشکار کشورش از اغتشاشات ایران تأکید کرده و در عین حال مدعی شده که توافق قریب‌الوقوع نیست چون ایرانی‌ها کماکان خواسته‌های فرعی مطرح می‌کنند. بلینکن در حالی در مواضع اعلامی خود نشان می‌دهد واشنگتن عجله‌ای برای توافق ندارد که پیام‌های شتاب‌زده این کشور به موازات مداخله در تحولات اخیر ایران باز هم از یک سیاست تاریخ مصرف گذشته برای کسب امتیازات بیشتر در زمین مذاکرات حکایت می‌کند.

چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟ / پیام محرمانه آمریکا به ایران پس از ناکامی در آشوب سازی

روزنامه «جوان» هم مانند بسیاری دیگر از روزنامه‌ها امیرعبداللهیان را به خاطر روایت اخیرش از درخواست آمریکایی‌ها برای مذاکره، عکس یک کرده و نوشته است:

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور نیز چند روز قبل به طعنه گفته بود که امریکا سی‌وچند بار تقاضای ملاقات مستقیم با ایران ارائه کرده، امیرعبداللهیان دیروز با لحن صریح‌تری در این باره صحبت کرد. وزیر خارجه در پاسخ به سؤال فارس درباره اظهارات مقامات امریکایی که گفته‌اند مذاکرات رفع تحریم‌ها از دستورکار خارج شده، از تداوم پیغام و پسغام‌های مقام‌های امریکایی با ایران درباره مذاکرات احیای برجام صحبت کرد و گفت: امریکایی‌ها گفتار و رفتارشان متناقض است.

چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟ / پیام محرمانه آمریکا به ایران پس از ناکامی در آشوب سازی

جوان در واکنش به پیام محرمانه آمریکا می‌نویسد:

سه روز پیش پیامی از طرف امریکایی‌ها دریافت کردیم؛ گفتیم موارد اتهامی آژانس حل و فصل شود. وزیر خارجه ایران هرچند در صحبت‌های دیروز هم تأیید کرده که «امریکایی‌ها تلاش می‌کنند در مسائل روزهای گذشته در ایران بدمند»، ولی تأکید می‌کند که برخلاف روایت رایج این روزها بین مقام‌های امریکایی، ارزیابی ما (ایران) از پیام طرف امریکایی این است که نه تنها [مذاکرات] اولویت آنهاست بلکه شتاب هم دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حیدری IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    23 8
    خاتمی و روحانی و احمدی نژاد ميدونند کوچکترین مقبولیتی تو جامعه جوانان ایران ندارند پس چه بهتر که سکوت کنند
    • سید IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      10 2
      منافق هرگز نمی تواند با اهل کفر مرزبندی داشته باشد تا علیه اقدامات دین ستیزشان موضع مخالف بگیرد! علت آن که خاتمی و روح.... نمی خواهند یا نمی توانند در مقابل اقدامات آشوبگران موضع گیری آن هم به صراحت داشته باشند این است که پایگاه اجتماعی شان در بین همین جماعت بی دین و اوباش است نه در بین مؤمنین و انقلابیون و ایشان نگران از دست رفتن جایگاه شان در این پایگاه هستند!
    • شاکی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      8 1
      لابد منتطر اوامر کدخدا شون هستن
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      5 2
      اصلا همه رئیس جمهورها بدند
    • هاشمی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      3 0
      این احمق ها فکر میکنند رژیم عوض بشه جزو وزنه های مردمی حکومت اینده هستند خخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      آفرین با دین بابا
    • FR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      1 0
      خاتمی در روزهای اول اعلامیه ای احساسی در مورد فوت مهسا امینی داد چرا که نه قصد نامزدی ریاست جمهوری را دارد و نه امیدی به این جایگاه دارد ولی وضعیت روحانی و احمدی نژاد فرق می کند اینها نامزدی مجدد ریاست جمهوری را در دور آتی انتخابات را در سر می پرورانند با این وضع اگر بر علیه معترضان سخنی بگویند آرائ خود را در بین این بخش از دست داده و در میان جناح مقابل هم شانسی نخواهند داشت
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    39 9
    افراد یادشده بانیان ومشوقان آشوب واغتشاش در کشور هستند دلتون خوشه انتظار دارید اغتشاش محکوم کنند
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      16 4
      افراد یادشده بیشترین لذت را از این اغتشاشات می برند
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      6 2
      باید گفت چرا شما با اون سابقه ای که این دو نفر دارن محاکمه شون نمی کنید؟ چون می ترسید. پس دلیلی نداره محکوم کنن چه بسا بتونن خودشون هم زمینه آشوب رو فراهم می کنن.
  • بختیاری IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    32 3
    از دوخائن که هرچه درتوان داشتند برای سرنگونی وآشوب در ایران به کار گرفتند واقعا انتظار موضعگیری به نفع ملت وکشور دارید؟؟99 درصدمطئنم با لبخندی موذیانه از اغتشاش وآشوب اعلام رضایت کردند.مثل لبخندی که بعداز تصمیم گرانی یکباره بنزین به لب داشت.
  • علی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    26 3
    این دو نفرخودشان سرکرده اغتشاشات هستند موضع گیری بر علیه خودشان کنند
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    25 6
    سکوت این سه نفر خاتمی و روحانی و احمدی نژاد نشانه رضایت انها از این اغتشاشات است.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      10 10
      حرف مفت زدن ماليات نداره !!! مشرق حتي از نوشتن نام دكتر احمدي نژاد ترس دارد!!!!تيتر ناقص ميزنه
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      6 1
      جهانگیری فراموش نشود
  • شیراز IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    9 0
    خاتمی وروحانی؟؟!! خودشون بانیان فتنه واغتشاشن توقع داری علیه خودشان موضع بگیرن؟؟!
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    17 3
    اخه حرفی واس گفتن ندارن.خودشون باعث این اوضاع واحوال شدن.دستشون تامفرق اغشته بخون شهدای امنیته.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 0
    تا کی قراره این نامردهای دروغگو و دشمن مردم‌ رو اعصاب ملت راه برن؟ چقدر میتونن به این ملت انرژی منفی بدن.. والله.. دشمن نمیتونه ملت ما را بشکنه، مایوس کنه.. اینها میکنند
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    8 0
    اسم روحانی نیاره که حالم ازش بهم میخوره اون باید سکوت رو بشکنه البته نه در مورد اغتشاشات بلکه در مورد بی کفایتی خودش ووزیرانش
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 1
    چه سئوالی می پرسی بزرگواری! اینها خودشون هرکدام ۸سال همه اختیارات رو داشتن، تازه الن طلبکار هم هستن. هرچند موضع گرفتن شون هم فایده ای نداره، ولی چهار تا صندلی بدرد نخور در دور میز مجمع تشخیص رو اشغال کردن دیگه ۴۷۴۷۷
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    6 0
    روحانی و خاتمی از اغتشاشات خوشحال هستند. از نظر آنها هر گونه ناآرامی و ضربه به حاکمیت و ایران به نفع آنهاست. البته آنها خواب برگشتن به قدرت را به گور خواهند برد.
  • حامد IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 1
    روحانی و خاتمی هر کدام در هشت سال دوران ریاست جمهوری خود بزرگ ترین ضربه رو به اقتصاد و فرهنگ کشور وارد کردند و خود عامل اغتشاش و آشوبند. در دوران این دو مخالفان نظام ثروت و قدرت کسب کردند. در دستگاه ها و اقتصاد کشور نفوذ کرده بالا رفتند.
  • بازنشسته IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    در باره خط فقر که ۱۸ میلیون گفته شده، یک مسئول با عرضه جواب بده چطور میشه با دریافتی های پنج شش میلیونی، به مرز فقیرشدن که همون ۱۸ میلیون هست رسید؟؟!!
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      2 0
      چرااین سوال راارخاتمی وروحانیتون نمپرسید که عامل عقب ماندگی کشور وطمع دشمنان شده اند؟این وضع حاصل باندهای سبز وبنفشتونه که هورا میکشیدید...وفکر این روزهانبودید.....
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    برای اینکه منافقند....
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 4
    باعث تاسف است كه نام رئيس جمهور ارزشي و انقلابي دكتر احمدي نژاد را كنار اسم ممد خاتمي و حسن فريدون مي اوريد!!!
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 0
    شیطان به اصلاح طلبان نیاز داره اتیش را روشن کردن رفتن توسایه .ولی حالا که انطرف کاری از پیش نرفت واغتشاش خاموش شد حتما ظاهر خواهند شد ونصیحت خواهند کرد اما جوری که انطرفیها بگند ازما دفاع کرد واینطرفیها برعکس .چنان با نیک وبد سر کن.که بعداز وردنت عرفی ....مسلمانت به زمزم شوید اشوبگر بسوزاند هندو بسوزاند
  • عباسعلی سعادت IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    4 2
    احمدی نژاد هیچ گاه از آشوب ها خوشحال نخواهد بود هر چند که اعلام موضع نکند. اما روحانی و خاتمی صد در صد از آشوب ها خوشحال هستند و اگر زمینه را فراهم ببینند حتماً از آن اعلام حمایت خواهند کرد. اینها از روسیاهان تاریخ بوده و هستند و خواهند بود.
  • CA ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 0
    چون خودشون مسبب این اغتشاشات هستند همونطور که انتخابات ۸۸ رو بهانه کردند و اغتشاش و آشوب بپا کردن تا دولت احمدی‌نژاد رو ساقط کنن. این اصلاحطلب‌های فتنه‌گر غربگدا، جز خودشون هیچکس رو نمیتونن تحمل کنن.
  • شاهرخ IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    7 2
    خاتمی و روح.... کی گفته جزئی از این جریان (اغتشاشات) هستند؟؟؟ شاه مهره و خود اصل جریان هستن که ابتدا زیر دیگ رو زیاد می کنند همیشه بعد میرن یه گوشه و دنبال فشار به نظام هستند. واقعا بنده موندم این افراد مدعی چه جوابی محضر خداوند متعال و اولیائش بویژه لوتی شهید طیّب خان حاج رضایی دارن. طیّب خان امام خمینی(ره) رو ندید و جونش رو فدای انقلاب کرد اما آقایون در ادعای همراهی امام از هم سبقت میگیرن و هر روز چنگ به صورت انقلاب می کشن. این آقایون به اندازه یه نخ کلاه شاپو شهید طیّب خان هم ارزش ندارن.
    • مهدي IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 2
      شما به كار خودت برس تو كار خدا هم دخالت نكن
  • بی نام IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    4 0
    چرا متولیان حفظ امنیت فکری به حال هجمه سنگین وتبلیغات وحشتناک برای آشوب و بلوا توسط رسانه های ضد انقلاب مثل بی‌بی سی ویا سعودی نشنال و.....شبکه های غربی نمی‌کنند اینها همچنان بر طبل شورش میکوبند وهمچنان صحبت از تظاهرات وتجمعات می‌کنند
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    میدونید چیه؟ کم باشه با هم بخوریم (اصطلاحا) دردی نیست راضی هستیم. مشکل اینجاست که بعضیا خیلی میخورن. حتی حق بقیه رو. چون میتونن. قدرت دارن. رااااانت دارن.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    این فتنه ها و سخت تر از اینها هم انشالله خواهد گذشت، ولی من دوست دارم حال خیانتکاران رو ببینم، یکیش روزنامه شرق، آرمان و دهباشی.... اللهم انصر جیوش المسلمین واخذل الکفار وامنافقین، الساعه الساعه....
  • محموداعرابی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 0
    چون خاتمی سربازش روتربیت کرد روحانی هم شرایطش رو بوجود آورد اللن هم ماحصل زحمات این دو رو شاهدین
  • US ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 3
    کسی رو که از همه چیز ممنوع می کنید!انتظار کمک و موضعگیری هم دارید؟! عجب رویی!!!
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    چون موافقند
  • مهران GB ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    4 0
    چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟ چه سوال احمقانه ای. این دو خود از عاملین وضعیت موجود در کشور هستند.
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    3 0
    سبد !!! محمد خات... و ملک حسن روحا...از طراحان اخیر هستند آنها این جریان را به راه انداختند و الان کنار ایستاده اند و منتظر فرصت هستند تا ضربه جدید را دارد کنند.
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 1
    اگر نظام پشتیبان مردم بودوبابی عدالتی ها مردم را رنج نمیدادامثال روحانی وخاتمی و تمام اصلاح طلبان خائن ادب می شدند.بزرگترین مشکل حکومت تبعیض وبی عدالتی است که بیشترازگرانی ها مردم را رنج میدهد.
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 0
    این حضرات ساکت باشند خیلی بهتره..! بیشتر گرفتاری و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و.. که الان کشور درگیر باهاش نتیجه حرفهای نسنجیده و بدعملی و کم کاری این آقایان هست که زمانی مسئول بودند..
  • محمدایوب IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 0
    با کمی بررسی در سیاست متوجه می شویم بنیانگذار اغتشاش واشوب خاتمی وشروع آن تیرماه 78 وتوسط سربازان او اصلاح طلبان می باشد و ادامه آن فتنه 88که برنامه ریزی شده و هدایت اصلی آن توسط سرماندهی آنها مغروق بود وباشکست فتنه 88با برنامه ریزی وکلاهبرداری از مردم روحانی دولت را دردست گرفت وگرانی سرسام آور وتعطیلی کارخانه ها ونساختن حتی یک مسکن وتعطیلی ساخت مسکن مهری که توسط احمدی نژاد شروع شده بود زمینه را برای اغتشاش مستمر اماده کرد وباافزایش یک شبه قیمت بنزین ومسخره کردن مردم در صبح جمعه که با پوزخند گفت من هم صبح فهمیدم کبریت آتش فتنه جدیدی را زد که خوشبختانه رهبر حکیممان با درایت این توطئه آنها را خنثی کرد پس الان آنها در گعده هایشان جشن گرفته اند سوکت آنها از پی شادی است واما احمدی نژاد اگر یک جو عقل داشت باید می فهمید اگر در زمان روحانی تعدادی از مردم از سر مستاصلی وگرفتاری دور او جمع می شدند ونامه میدادند به خاطر این بود که روحانی از کاخش بیرون نمیرفت که کسی اورا ببیند امروز رییسی آمده به آنها سر میزند و درمیان آنها میرود وبه مشکلات آنها رسیدگی میکند ووزرایش هم بالطبع نیز مانند او هستند پس باید بفهمد آن تعداد مردم از سر ناچاری به گربه میگفتند عمو در زمان انتخابات فهمید که دیگر حنایش رنگی ندارد پیش مردم
  • محمدایوب IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    4 1
    روزنامه آرمان که روزنامه خانوادگی مغروق است در این زمان این تیتر را انتخاب می‌کند از او انتظاری نیست چون فائزه زندان است کینه این خانواده از ابتدای رهبری حکیم وفرزانه ما قابل درک است چه کسی سودای رهبری داشت وارزوی آنرا به گور برد واما جای سئوال است چراکسی مدیر مسئول این روزینامه به یک مناظره دعوت نمیکند تا علل خط فقر 18میلیونی را بررسی کنند چه کسی با 8سال غربگدایی وگرفتن کاسه گدایی پشت درب خانه کدخدا التماس میکرد وکارخانه ها را تعطیل وبا نساختن یک مسکن وگرانی های سرسام آور را دامن زد مگر روحانی رییس جمهور شما وشاگرد مرادتان مغروق نبود چرا در آن زمان خفه خون گرفته بودید حالا که اغتشاشی که به پاکردید با این تیتر میخواهید شعله ور کنید .... اتو کشیده بدانید فرزندان خمینی وسربازان خامنه‌ای مگر مرده باشند که شما به نیت شومتان برسید انشاالله این آرزو را مانند پیر ومرادتان به گور خواهید برد
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    4 0
    چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟".چون اربابشان ناراحت میشود!.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    نون به نرخ روز خوردن بعضی ها
  • فهیم IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 0
    خودشان یک پایه و اساس اغتشاشات هستند
  • علی افصحی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    برخلاف روزی نامه دزد بیت المال کرباسچی (هم میهن) اتفاقا سه رئیس جمهور نه تنها حاشیه گزینی و سکوت نکرده اند بلکه علیه انقلاب و انقلابیون، به ویژه خاتمی همان روز اول بیانیه چرکین و ضد انقلابی صادر کرده و حتی از دعوت امام خامنه‌ای به عذر خواهی از اظهار نظر خائنانه استنکاف کرده و می کنند. کرباسچی دزد بیت المال اما کلک مرغابی زده و با جا زدن خاتمی و روحانی فاسد به عنوان ساکتین، می خواهد خاتمی را از زیر بار عذر خواهی قسر در ببرد!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    مماشات را کنار بگذارید
  • احسان معتمدی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    خاتمی و روحانی خودشان در ناراحتی و شعله ور شدن خشم جوانان نقش داشته اند و تمایل دارند کشورمان مدام در فلاکت و بدبختی باشد و سخنانشان دعوت به اشوب و نا امیدی در کشور بوده است .
  • محمد IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    افراد یاد شده چرا بدست قانون آویزان نمی شوند؟ چون عقبه و نفوذ دارند اجرای قانون برایشان رنگی ندارد . قانون فقط درباره ضعیفان و بی نفوذان خوب اجرا میشود
  • شریف نیا IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 0
    چرا روحانی و خاتمی علیه اغتشاشات موضع گیری نمی‌کنند؟ خوب معلومه ته دلشان دارند قند آب می کنند. و این را می خواهند اگر اغتشاشات ادامه پیدا نکند سکته می کنند.
  • اصلاح طلب IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    روحاني و خاتمي به اين علت در باره اغتشاشات موضع گيري نمي كنند چون ارباب روحاني انگليسي ها (دكتراي خود را از كشور انگليس گرفته است.) و خاتمي هم كه نوكر آمريكايي هاست. چاقو كه دسته خودش را نمي برد. پس اگر اينها عليه اغتشاشگران كه دوست آنها هستند، موضع گيري كنند مورد بي مهري انگيس و آمريكا خواهند شد.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 3
    خاتمی سالهاست که آشتی ملی رو طرح کرده اما کسی به پیشنهاد دلسوزانه ایشون توجهی نمیکنه
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 3
    چرا یادی نمیشه از احمدی نژاد؟اون بدتر ازین دوتاست
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      3 0
      درود بر دکتر محمود احمدی‌نژاد
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    مماشات با اغتشاشگران را متوقف کنید. خسته شدیم
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    جدا از اینکه آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی چه عقیده ای در مورد حجاب داشته باشند، در چنین مواردی دست کم لازم بود برای آرام کردن اغتشاشات بمیدان می آمدند.
  • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    چون فکر می‌کنند مملکت برمیگرده و اونا دنبال یه پست و مقام تو اون مملکت هستند ، البته شایدهم خودشون از سران آشوب هستند ، البته هم اسناد و مدارک کافی موجود است که اونها سران آشوب ۸۸ بودند
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    امریکا هرجنگی را ابتدا با دروغ وشایعه شروع می کند و دروغ را وسعت می دهد تا همه گیر شود سپس بر اساس این دروغها برای عده ای محیط ترس ونگرانی ایجاد وآنها را با خود همراه می کند یک روز سلاح کشتار جمعی به صدام می دهند ویک روز برای سلاح کشتار جمعی به عراق حمله می کنند در جنک اوکراین هزاران تن سلاح فبل از جنگ به این کشور فرستادند روسیه را در تهدید قرار دادند وباعث جنگ شدند واکنون بازی برای مشارکت پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اکراین .امریکاییها شرف ندارند وجدان ندارند جز آتش افروزی و باجگیری و توطئه بر علیه حکومتهای ملی وبقول خودش یاغی کار دیگری ندارد از صدا وسیما انتظار می رود از لاک خود بیرون آید و عاقلانه و تخصصی (نه گزارش هفت تیرکشی وسیل وآتش سوزی و سقوط یک هلی کوپتر در آمریکا و....) وارد میدان شود و با درایت ماهیت این کشور یاغی را بر مردم جهان در برنامه های مختلف بر ملا کند و همچنان که آنها دائما علیه ما تبلیغ دروغ می کنند ما با حقیقت شان برعلیه شان بجنگیم تا کاملا از اعتبار نزد ملتها بیفتند . زند ه باد ایران زنده باد ملت ایران.
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    موضع انها کاملا معلوم است خائنن
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    موضع انها کاملا معلوم است
  • بابایی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    سر گروهشون همینان
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 1
    در این چهل وسه سال ثابت شده که قطعا"بعد اتمام دوره رئیسی ،ایشان راهم خائن خطاب خواهید کرد!
  • سپهر IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    واقعا حواستون هست چه میگویید؟ مگر میشه همه روسای جمهور کشور که جز ملت بوده اند و قبل از رئیس جمهور شدن در ننهادهای حکومتی مشغول بوده اند از فیلتر نهادهای اطلاعاتی امنیتی و شورای نگهبان عبور کرده و میلیون ها رای اکثریت را کسب کنند اونوقت جملگی بد باشند و عامل دشمن ؟
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    من بعنوان قطره ای ازاقیانوس ملت ایران درعجبم که آمریکا واروپا تمام سناریوهای خودراعلیه ملت ایران اعمال میکندوبعدازناکامی بدون هیچ مشکلی میادواعلام می‌کند آماده مذاکره است ...آخه انعطاف مسولین ایرانی تا کی؟
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    انوقت که کاندیداها برای رای جمع کردن هر حرفی میزنند وبه اسم رقابت هر خرابکاری توجیه میشود ودرستادهای تبلیغاتی ازادی برقراره وحمایت منحرفین مورد تشویق قرار میگیره بهتر از امروز ثمری نمیده برای جلب رضایت امریکا چه مرزهای که برداشته میشود
  • امیر IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    اینها همان تفاله های بجای مانده از گذشته بوده آمد . بنابراین نباید بیش از این انتظاری داشت . اگر تا امروز به دادگاه کشیده نشده آمد ، از کم کاری و سستی مسئولین بوده است . هرچند در آینده نزدیک و بیاری خداوند قاصم الجبارین خواهید دید که بخشی از این اوضاع زیر سر همین منافقین داخلی است .
  • هموطن IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    براندازها به گندم ری نخواهند رسید. باید ریشه سکوت و انفعال نیروهای میانه و اصلاح‌طلبان را در سطحی کلان‌تر از موضوعاتی چون عافیت‌طلبی و یا هزینه کنش سیاسی دید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس