مهسا امینی - نمایه

نشریه «بلک‌لیستدنیوز» می‌نویسد اغتشاشات اخیر در ایران و اعتراف غربی‌ها به تسلیح تروریست‌ها توسط عوامل خارجی، همه نشانه‌های کودتا توسط سی‌آی‌ای و ام‌آی۶ به سبک کودتای ۲۸ مرداد را داشتند.

سرویس جهان مشرق - اغتشاشات اخیر اگرچه به بهانه‌ی درگذشت مهسا امینی آغاز شد، اما در ادامه نشانه‌های یک عملیات گسترده‌ی خارجی برای «تغییر رژیم» در ایران را پیدا کرد. حمایت‌های علنی دولت‌های غربی از اغتشاشگران و اعتراف مقامات آمریکایی به تسلیح آشوبگران توسط عوامل برون‌مرزی نشان می‌دهد اغتشاشات خیابانی و عملیات‌های تروریستی طی ماه‌های گذشته صرفاً با هدف ناامن‌سازی کشور نبوده، بلکه کارزاری هماهنگ‌شده و سازماندهی‌شده با هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

«بهار فارسی»؛ تلاش ناکام سیا و ام‌آی۶ برای کودتا در ایران+ عکس و فیلم

مجله‌ی آمریکایی «تایم» پیشاپیش برای جلد آخرین شماره‌ی خود در سال ۲۰۲۲، «زنان ایران» را به عنوان «قهرمانان سال» انتخاب کرده و اغتشاشات ایران را «مبارزه برای آزادی» توصیف نموده است. (+)

تصاویر دوربین‌های مداربسته از لحظات منتهی به درگذشت «مهسا امینی»؛ اتفاقی که جرقه‌ی اعتراضات مردمی را زد و زمینه‌ساز سوءاستفاده‌ی عوامل خارجی و بروز اغتشاش در کشور شد [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› دفاع از اغتشاش و تهدید به حمله نظامی؛ ایران در سند راهبرد امنیت ملی دولت بایدن

›› ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی

نشریه‌ی «بلک‌لیستدنیوز» اخیراً به تناسب خیزش‌های عمومی و شورش‌های مسلحانه‌ی اوایل دهه‌ی ۲۰۱۰ در بخش بزرگی از جهان عرب، که به «بهار عربی» مشهور شدند، نام «بهار فارسی» (یا «بهار ایرانی») را روی اغتشاشات اخیر در ایران گذاشته و طی گزارشی تحت عنوان ««بهار فارسی»: اجرای نمایش‌نامه‌ی لیبی و سوریه اکنون در ایران[۱]» توضیح می‌دهد که چگونه کارزار تغییر رژیم اخیر در ایران نشانه‌های دخالت سی‌آی‌ای و ام‌آی۶ را دارد و به نوعی یادآور کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران است. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ترجمه‌ی گزارش بلک‌لیستدنیوز است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی تبلیغاتی در کالیفرنیا، در آستانه‌ی انتخابات میان‌دوره‌ی کنگره، می‌گوید: «ایران را آزاد می‌کنیم.» سخنگوی کاخ سفید بعداً این اظهارات را تعدیل کرد و توضیح داد که منظور بایدن «اظهار همبستگی» با معترضان در ایران بوده است. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› هذیان جدید بایدن: «ایران را آزاد می‌کنیم»


جان بولتون، ایران‌ستیر بدنام و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، اخیراً اعترافی کرد که البته جای تعجب ندارد؛ بولتون گفت سلاح دارد در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که در حال اجرای جدیدترین کارزار برای تغییر رژیم در تهران هستند[۲]. از ۱۶ سپتامبر، یعنی کم‌تر از ۲۴ ساعت پس از پیوستن ایران به «سازمان همکاری شانگهای» (اتحادی که هدفش توسعه‌ی سیاسی، اقتصادی و نظامی روابط در منطقه‌ی اوراسیاست)، اعتراضاتی که ابتدا در واکنش به مرگ مهسا امینی[۳] (دختر ۲۲ ساله‌ای که به طور ناگهانی پس از مواجهه با یک پلیس زن در تهران فوت کرد) آغاز شده بود، به‌سرعت به شورش‌های خشونت‌آمیزی تبدیل شد که خیلی سریع تمام جمهوری اسلامی را فراگرفتند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکایی، ضمن تأکید بر ضرورت پیگیری سیاست رسمی «تغییر رژیم» در ایران توسط دولت آمریکا، اذعان می‌کند که اغتشاشگران در ایران از خارج از مرزهای کشور تسلیح می‌شوند. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› «سگ هار» سیاست خارجی آمریکا کیست؟

›› بولتون یک نومحافظه‌کار جنگ‌طلب است که اعتقادی به قوانین بین‌المللی ندارد

ماهیت ناگهانی و خشونت‌آمیز این شورش‌ها و پوشش هماهنگ آن‌ها توسط رسانه‌های غربی، همه‌ی نشانه‌های یک انقلاب رنگی سازماندهی‌شده توسط سی‌آی‌ای را داشت. این نشانه‌ها بعداً با دخالت مسیح علی‌نژاد[۴] تأیید شدند. علی‌نژاد یکی از عوامل آمریکاست که پیش از این با مایک پمپئو[۵]، وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و یکی دیگر از افرادی که مانند جان بولتون از حامیان قدیمی تغییر رژیم در ایران هستند، دیدار کرده است[۶].

«بهار فارسی»؛ تلاش ناکام سیا و ام‌آی۶ برای کودتا در ایران+ عکس و فیلم

«مسیح علی‌نژاد» (چپ) در دیدار با «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا، در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۹. پمپئو نیز، مانند «جان بولتون»، یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکایی است و او را از طراحان اصلی عملیات ترور شهید سلیمانی می‌دانند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› «بریج‌فای»؛ نسل جدید پیام‌رسان برای معترضان خیابانی

›› «جوکر»؛ تازه‌ترین نمادسازی آمریکا برای عملیات‌های خرابکارانه

واقعیت این است که سرنگونی خشونت‌آمیز حکومت در ایران [توسط غربی‌ها] سابقه‌ی تاریخی نیز دارد. ام‌آی۶ و سی‌آی‌ای سال ۱۹۵۳ [۱۳۳۲ شمسی] عملیات «آژاکس[۷]» را سازماندهی کردند که موجب سرنگونی محمد مصدق، نخست‌وزیر وقت ایران، شد که تصمیم گرفته بود ذخایر عظیم نفتی این کشور را ملی کند. [محمدرضا] شاه پهلوی، جانشین مصدق که مورد حمایت غرب بود، خودش در انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ سرنگون شد؛ انقلابی که آیت‌الله خمینیِ ضدآمریکایی و ضدصهیونیست را به قدرت رساند؛ و جمهوری اسلامی از آن زمان تا کنون دشمن سرسخت غرب باقی مانده است.

«بهار فارسی»؛ تلاش ناکام سیا و ام‌آی۶ برای کودتا در ایران+ عکس و فیلم

سربازان ایرانی ماه آگوست سال ۱۹۵۳ میلادی (مردادماه ۱۳۳۲)، پس از سرنگونی دولت منتخب محمد مصدق، نخست‌وزیر ایران، در تهران به دنبال مردم معترض هستند. کودتای ۲۸ مرداد توسط سی‌آی‌ای آمریکا و ام‌آی۶ انگلیس و پس از اقدام مصدق در ملی‌سازی صنعت نفت ایران، صورت گرفت. در اعتراضات مردمی علیه این کودتا حدود ۳۰۰ نفر به ضرب گلوله در خیابان‌های تهران کشته شدند. (+)

با این وجود، اعتراف بولتون مبنی بر این‌که سلاح در اختیار «اپوزیسیون ایران» قرار می‌گیرد، سابقه‌ی تاریخی بسیار نزدیک‌تری دارد: ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۱، اعتراضات در لیبی نیز که با هدف اصلاحات دولتی آغاز شده بودند، به‌سرعت تبدیل به شورش خشونت‌آمیز شدند و طولی نکشید که تمام این کشور آفریقایی را فراگرفتند. تروریست‌ها به لطف تسلیحاتی که سی‌آی‌ای[۸] و ام‌آی۶[۹] در اختیارشان گذاشته بودند، و تحت پوشش منطقه‌ی پرواز ممنوعی که ناتو تحمیل کرده بود، در عرض هشت ماه کشور را تسخیر کردند. معمر قذافی، رهبر لیبی، نیز که برنامه‌اش برای ایجاد ارزی موسوم به «دینار طلا[۱۰]» جرقه‌ی عملیات تغییر رژیم را زده بود، ماه اکتبر همان سال در یکی از خیابان‌های شهر سِرت «اعدام خیابانی» شد؛ و کشورش که زمانی پررونق [و ثروتمندترین کشور آفریقایی] بود، تبدیل به یک جنگل بی‌قانون تبدیل شد[۱۱].

ابوعطاخوانی قورباغه: وقتی جان بولتون از دیپلماسی با ایران می‌نویسد

«جان بولتون» (دوم از چپ) در کنار «مریم رجوی» سرکرده‌ی گروهک «مجاهدین خلق» در مراسم بزرگداشت نوروز. بولتون یکی از حامیان دوآتشه‌ی منافقین است. (+)

اظهارات چند سال قبل «جان بولتون»: «سیاست آمریکا باید سرنگونی حکومت ایران پیش از جشن چهل‌سالگی‌اش باشد.» [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› ابوعطاخوانی قورباغه: وقتی جان بولتون از دیپلماسی با ایران می‌نویسد

›› «دیکتاتور خوب» و «جنایتکار جنگی خوب»؛ سیاست خارجی آمریکا بر چه مبنایی است؟

ماه مارس سال ۲۰۱۱ نیز عملیات تغییر رژیم مشابهی در سوریه آغاز شد؛ وقتی تروریست‌های مسلح‌شده توسط آمریکا[۱۲]، انگلیس[۱۳]، اسرائیل[۱۴]، و عربستان[۱۵] کنترل بخش‌های وسیعی از جمهوری عربی سوریه را به دست گرفتند. دلیل این عملیات، امتناع بشار اسد در سال ۲۰۰۹ از موافقت با ساخت یک خط‌لوله توسط قطر، متحد آمریکا، در کشورش بود، چراکه احداث چنین خط‌لوله‌ای ممکن بود روابط اسد با متحد کلیدی‌اش روسیه را به خطر بیندازد.

آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان سعودی/ اهداف و دستورکار «مرکز اعتدال» چیست؟ + عکس و فیلم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، «ملک سلمان» پادشاه سعودی، و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، در جریان نشستی در سال ۲۰۱۷ در ریاض. در جریان این نشست، سعودی‌ها «مرکز جهانی مبارزه با ایدئولوژی افراط‌گرایی» موسوم به «مرکز اعتدال» را تأسیس کردند که تبدیل به کانونی برای خرابکاری و آشوب‌آفرینی در منطقه، از جمله در ایران، شده است. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› «مرکز اعتدال»؛ آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان

این در حالی است که سوریه، بر خلاف لیبی، توانسته است طی ۱۱ سال گذشته در برابر این کارزار تغییر رژیم مقاومت کند؛ و اسد تا امروز همچنان در قدرت باقی مانده است. صدالبته مداخله‌ی ایران در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ به این امر کمک بزرگی کرد. دمشق و تهران [در مواجهه با تهدیدهای نظامی دولت جورج بوش پسر پس از حوادث ۱۱ سپتامبر] با یک‌دیگر توافق دفاع مشترک امضا کرده بودند[۱۶]، و حملات هوایی روسیه نیز، که از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ و به درخواست دمشق آغاز شده بود، موجب شد «ارتش عربی سوریه» بتواند مناطقی که تحت کنترل تروریست‌ها قرار گرفته بود، از جمله شهر کلیدی حلب، را باز پس بگیرد.

«بهار فارسی»؛ تلاش ناکام سیا و ام‌آی۶ برای کودتا در ایران+ عکس و فیلم

پس از حمله‌ی داعش به سوریه و تصرف بخش‌هایی از این کشور با حمایت آمریکا، بسیاری تصور می‌کردند دولت بشار اسد به پایان کار خود رسیده است، اما داعش نهایتاً به لطف همکاری ایران و روسیه با سوریه شکست خورد و اسد همچنان در سوریه قدرت را در اختیار دارد. (+)

همین‌جاست که، با توجه به شباهت‌ها میان اتفاقات لیبی و سوریه و آن‌چه هم‌اکنون در ایران در حال وقوع است، احتمالات شوم مطرح می‌شود. اگر ناآرامی‌های کنونی در نهایت به جنگ نیابتی علیه ایران تبدیل شود، لابی تغییر رژیم بدون شک به سمت درخواست برای «مداخله‌ی بشردوستانه» به سبک لیبی علیه جمهوری اسلامی حرکت خواهد کرد. البته از آن‌جایی که ایران یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی در خاورمیانه را در اختیار دارد[۱۷]، هرگونه تلاش برای بستن آسمان این کشور بدون شک منجر به استفاده‌ی این کشور از قابلیت‌های موشکی‌اش[۱۸] علیه متحدان منطقه‌ای واشینگتن، مانند اسرائیل و عربستان، خواهد شد و جنگ نیابتی را به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای تبدیل می‌کند.

ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی +تصاویر

«مهسا امینی باید امروز زنده می‌بود. در عوض، ایالات متحده و مردم ایران در سوگ او هستند. ما از دولت ایران می‌خواهیم آزار نظام‌مند زنان را پایان دهد و اجازه‌ی اعتراض مسالمت‌آمیز را صادر کند.» توئیت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه‌ی آمریکا، در حمایت از اغتشاشگران در ایران (+)

ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی +تصاویر

«ایلان ماسک» یکی از ثروتمندترین انسان‌های دنیا و کارآفرین سرشناس آمریکایی که در رأس شرکت‌های بزرگی مانند خودروسازی «تسلا»، و اکنون توئیتر، قرار دارد، فرصت اغتشاشات در ایران را غنیمت شمرد و بلافاصله درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا و مجوز ارائه‌ی اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» به کاربران ایرانی را مطرح کرد. دولت آمریکا نیز برای حمایت از آشوبگران در ایران و کمک به آن‌ها برای برگزاری تجمعات بزرگ‌تر، شرکت «اسپیس‌ایکس» متعلق به «ماسک» و ارائه‌دهنده‌ی خدمات «استارلینک» را از تحریم‌های ضدایرانی مستثنی کرد. (+)

در حقیقت، ایران توانمندی‌های خود در این زمینه را پیشاپیش، ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰، در حمله‌ی موشکی تلافی‌جویانه‌ی علیه پایگاه هوایی عین‌الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق، در واکنش به ترور قاسم سلیمانی، فرمانده‌ی نیروی قدس سپاه پاسداران توسط یک پهپاد آمریکایی، اثبات کرده است. با این حال، سناریوی یک درگیری بزرگ منطقه‌ای ممکن است حتی منجر به تصمیم برخی از متحدان ایران برای ورود به جنگ شود. ماه مارس سال ۲۰۲۱، ایران و چینِ مسلح به سلاح هسته‌ای، قرارداد همکاری[۱۹] ۲۵ ساله‌ای به منظور گسترش روابط در زمینه‌ی توسعه‌ی زیرساخت‌های انرژی امضا کردند.

«بهار فارسی»؛ تلاش ناکام سیا و ام‌آی۶ برای کودتا در ایران+ عکس و فیلم

دیدار «ابراهیم رئیسی» (راست) رئیس‌جمهور ایران، با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، در حاشیه‌ی نشست سال ۲۰۲۲ «سازمان همکاری شانگهای» در سمرقند، پایتخت ازبکستان. تهران و پکن سال گذشته‌ی میلادی (۲۰۲۱) یک توافق جامع ۲۵ ساله با یک‌دیگر امضا کردند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› تفاوت ماهیتی سند همکاری تهران-پکن با برجام

›› چرا روسیه و چین، ایران را تقویت می‌کنند؟

پس از مداخله‌ی روسیه در اوکراین، تهران و مسکو نیز روابط خود را تقویت کردند[۲۰]، از جمله طی سفر ماه جولای ولادیمیر پوتین به پایتخت ایران. احتمال این‌که در صورت اقدام نظامی غرب علیه ایران، پکن یا مسکو تصمیم به مداخله بگیرند، بسیار زیاد است؛ و بنابراین این‌که ناآرامی‌های فعلی در ایران هرچه سریع‌تر فروکش کند، نه‌تنها به نفع این کشور، بلکه به نفع کل جهان است.

بخشی از صحبت‌های «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در دیدار با «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران، طی سفر رئیسی به مسکو [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› گزارش رسمی پایگاه ریاست‌جمهوری روسیه از دیدار رئیسی با پوتین

›› بازنویسی قواعد بازی در خاورمیانه توسط ائتلاف ایران-روسیه مقابل چشم آمریکا


[۱] The ‘Persian Spring’ – Libya and Syria Script Now Playing Out in Iran Link

[۲] آمریکا در قبال اعتراض‌های سراسری در ایران چه موضعی باید بگیرد؟... لینک

[۳] West politically exploits death of Mahsa Amini through fake news Link

[۴] The Exiled Dissident Fuelling the Hijab Protests in Iran Link

[۵] Iranian commander Soleimani had been in Pompeo's sights for years Link

[۶] Secretary Pompeo’s Meeting With Iranian Women’s Rights Activist Masih Alinejad Link

[۷] ۶۴ Years Later, CIA Finally Releases Details of Iranian Coup Link

[۸] U.S. agents were in Libya before secret Obama order Link

[۹] Fancy your chances against the SAS, Gaddafi? Elite troops and MI۶ spies poised to help Libyan rebels Link

[۱۰] Saving the world economy from Gaddafi Link

[۱۱] Libya: From Africa’s Wealthiest Democracy Under Gaddafi to Terrorist Haven After US Intervention Link

[۱۲] Exclusive: Obama authorizes secret U.S. support for Syrian rebels Link

[۱۳] Britain to resume training Syrian rebels Link

[۱۴] After years of speculation, IDF chief admits Israel supplied Syrian rebels with weapons Link

[۱۵] Saudi Arabia, the CIA and the arming of Syrian rebels Link

[۱۶] Iran and Syria confront US with defence pact Link

[۱۷] Iran air defenses can hit $۹۰۰k cruise missiles at a cost of only $۱۰: Cmdr. Link

[۱۸] Iran develops its first hypersonic missile Link

[۱۹] ۲۵-year agreement ‘remarkable milestone’ in Iran-China ties, secures regional stability, says analyst Link

[۲۰] Iranian-Russian cooperation beefed up considerably since beginning of ۲۰۲۲ — Raisi Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 30
  • سید IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    42 15
    و ترفند به کار می برند و خداوند بهترین ترفند کننده است! دنیا باید بداند از بین دو نظام ایران و اسرائیل لاجرم یکی می ماند و البته آن که خواهد رفت ایران نیست!!!!!
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      13 4
      خدا ناظر است! کجایی دادستان دقیقا کجایی؟ دیجیکالا خوب کالا می‌فروشد! از غیرت تا وطن! اما بدتر از او متاسفانه برخی مسئولان هستند که حتی برای دستورخود (مبنی بر جرم مشهودبودن تشویق به کشف حجاب) هم ارزش قائل نیستند چه رسد برای شرع و قانون و شهدا... #مسئولان_ترسو #مجرمان_گستاخ
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      7 2
      یکی از اهدف این اغتشاشات این بود که مسدودی اینترنت به نام اقای رئیسی نوشته شود.
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      7 1
      احسنت
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      11 1
      شبیه کودتای 28 مرداد با یک تفاوت جای لات سیبیلوی وحشی چندتا جوجه ماشینیه لاک زده و رنگ شده رو فرستادن تا کودتا کنن ولی زرشککککک
    • کارگر IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      1 1
      پاییز ایرانی ، تمرین بهار آزادی .
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    30 10
    خیال کردن جمهوري اسلامي مثل دولت لیبرال مصدق است که‌ بتوانند آن راسرنگون کنند جمهوری اسلامی پشتوانه‌ی بزرگ مردمی دارد که درهمه عرصه ها پشتیبان انقلاب هستند،واز آن حراست می نمایند
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      3 1
      همان دو روز اول با اینکه در سیاست نیستم فهمیدم بازی کثیف رسانه ای هست که بزرگش کنند
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    26 7
    دوران مصدق نیست که امریکا و انگلیس بتوانند کودتا کنند
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 2
      جنگ جهانی دومه
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    15 12
    آقای قاضی به خدا قسم من نبودم من فقط قمه بیرون آوردم و دو تا ضربه کوچک وارد کردم آقای قاضی به من رحم کنید من اغفال شدم جوگیر شدم من آدم خوبی بودم تعهد میدم تکرار نکنم منشکر خوردم
    • CA ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      15 1
      و مصی و نازنین بنیادی و ریحانه پارسا همراه با حرمسرای مسعود رحوی با پرچم آمریکا در دست فریاد میزنند من «.. .....»!!! البته این وکالت دادن بی‌حیاهاست. 😈👺
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    9 5
    تلاش سیا و ام آی 6 خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    23 35
    خجالت بکشید. ازادی های اجتماعی رو به مردم پس بدید. کمتر هم اسمون ریسمون ببافید.
    • رضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      10 4
      آزادی های اجتماعی یعنی چه ؟ کاباره ؟ همجنس گرایی؟ فمنیسم؟ رهایی از قید و بند عفت و نجابت؟ توکه نمیدانی پیاده نظام شیطانی ومنکر سخنان مایک و جان بولتون که جهان آنرا شنید میشوی شرافتت کجا رفته است ؟ شما نسل جدیدی از بی خدایانی هستی که مثل شیطان دروغ میگویی و منکر فدا شدن دولت مصدق میشوی همان مصدقی که میگفتید قهرمان ماهم هست ! اینکه همجنس گرایی ودرمفهوم کلی انواع فساد در ایران غیرقانونی است آزارتان میدهد ؟ وقتی به همه اپوزیسیون ج ا ا نگاه میکنیم همه لذت جویانی هستند که غرق در فسادهای روز هستند و یک آدم پیدا نمیشود که حتی تظاهر به اخلاق کند وخیال داری ملت به صف شوند تا فسادها وتحت قیمومیت بایدن و دوستان را بخواهد ؟ ایدئولوژی شما دروغ وآرمانهایتان حیوانی است ... شما اعتراض را به خشونت آمیخته اید روی پدران خودتان هم چاقو میکشید و سازمانهای اطلاعاتی نامبرده شده دست گذاشتند روی کسانی که خال خالی بودند سوابق ضداجتماعی داشتند ومجرمینی در جامعه بودند وکپی دوره مصداق را اربابان اجرا کردند لااقل یاد بگیرید به دشمنان ایران نچسبید و تجارت نکنید ( مزدوری آن ورآبی ها ) تو نمی فهمی اما حتی چادرنشینان این مملکت میدانند هدف شکستن ایران وایرانی است حتی تو و خانواده ات ، مردباشید و دروغ نگویید که آزادیهای اجتماعی موردخواسته تورا ملت ایران هم میخواهد . من همیشه میگویم کجاست یک شهید راه وطن درتمام تاریخ ایران ازغربگرایان ؟ اگر میخواهید ایرانیان دست از این مذهبشان بکشند زهی خیال باطل اگر نمیدانی سرویسهای اطلاعاتی غربی و یهود میخواهند ایران مثل لیبی مثل سوریه یا بقیه باشد دراین قبری که سرش گریه میکنید فقط آرزوی ویرانی ایران و جنگ داخلی خوابیده است . روزانه یک ساعت ماهواره را خاموش کن گوشیت را خاموش کن و یک ساعت در آرامش بیاندیش آخر رضایت آمریکاییها کجاست ؟ این سوال را از خودت بپرس و بدان ج ا ا میلیونها جانثار دارد که برای اسلام وخدا حاضرند هزاران بار بمیرند وزنده شوند وبازبمیرند وزنده شوند اما کفار وایادیشان را نپذیرند . شرف باعث میشود آدم آخرراهش راهم نگاه کند وبی شرفان ونفهم البته جلوی پایشان را نمی بینند
    • ح IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      10 2
      آزادی اجتماعی؟؟ منظورت لخت گشتن فاجعگی تو یه کشور مسلمونه؟؟ نه عزیزم تز این آزادی ها نداریم!
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      13 2
      11:06 اگه همجنس بازی زودتر برو اروپا پناهنده بشو ، تو ایران تو و امثال تو باید خجالت بکشین! ایران جای این کثافت کاریها به اسم آزادی اجتماعی نیست کلنگی!!!!
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      8 11
      چه چیزا اینجا مگه سوییسه فقط قول میدم یکم از طالبان بهتر باشم تا دژمن شک نکنه
    • SE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      14 12
      منظورت ازادی های زن برای هرزگی و بردگی است؟
    • من IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      9 3
      آزادی اجتماعی یا قانون جنگل؟
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      1 5
      رضا // شلوغش نکن، معنی آزادی اجتماعی این نیست.
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 2
      ح // اینچیزها مینویسید ، ادمهای با سواد خارج ایران میخونن ، میگن ایرانیها الف بای علوم اجتماعی رو بلد نیستن . ازادی اجتماعی یک تعریف تقریبا شناخته شده در تمام دنیا هست و منطور اینها که عصبانیت کرده نیست .
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    15 8
    برای تنهایی آرتین برای مظلومیت شهید آرمان ، روح الله ، کرم پور برای ایران اسرائیل باید نابود بشه . # آرتین # سپاه _ متشکریم # شاهچراغ # آرمان _ علی _ وردی # روح _ الله _ عجمیان # مرگ _ بر _ اسرائیل _ کودک _ کش # مرگ _ بر _ آمریکا
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    12 14
    اینجا جمهوری اسلامی ایران است. جایی نیست که اجنبی بتواند بهار راه بیندازد. از دریای خون باید عبور کند . ما ایستاده و آماده برای مقابله با دشمن هستیم.
  • حسین IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 1
    نباید در دام دشمنان بیفتیم
  • مصطفی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    3 0
    اینا اگر تحریم ها رو بر می داشتن و اجازه دسترسی ایران به همه چی رو میدان زودتر به مقصدشون می رسیدن. اما احمق ها دارن از ایرانی ها فولاد آبدیده می سازن. نتنها ایران بلکه کل دنیا باید یاد بگیرند. بدون ارباب زندگی کنند.فقط خدا
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 2
    این نشریه رو از کجا در آوردید خخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    بیگانگان در صورتی موفق به کودتا و سقوط نظام خواهند شد که اولا کسانی از درون حکومت به آنها پشتیبانی سازمان یافته دهند و ثانیا عامه مردم با آنها موافق و همسو گردد و یا آنکه دست بسته فقط نظاره گر باشد.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 0
    من هم به البهلوی پالانی وکالت میدهم خخخخخخخ
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 0
    متاسفانه در ایران همیشه نفوذی هایی بوده اند که با روسوخ در حکومت و لایه های قدرت منافع غربی ها را تامین مینمایند.انها بدون توجه به منافع ملی برای اخذ ویزای غربی و اسکان خانواده در غرب به اصافه حق و حقوق ماهیانه حاصرند کل کشور را هم تسلیم صهیونیزم جهانی کنند.بر اثر فعالیت این افراد ایران سالها است اگر چه در ظاهر مستقل ولی در پشت پرده انچه در کشور اجرا میگردد سیاست های غربی و انگلیسی امریکایی یا به قول معروف سیاست صهیونیستی است .رعایت پروتکل های بهداشت جهانی،سازمان ملل،بانک جهانی و دیگر دستورات نظام سرمایه داری غرب باعت شده که انها مو به مو سیاست های خود را در ایران اجرا کنند .که نتیجه ان وجود اقتصاد غیر اسلامی واموزش و پرورش ودانشگاه های با محتوی غیر اسلامی در ایران است که هنوز بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی نتوانسته ایم انرا اصلاح و حتی از اجرای ان پیشگیری کنیم .و امروز هم متاسفانه این افراد وابسته به غرب در رایزنی های خود منافع غرب را بر منافع ملی ترجیح میدهند و به اسم اصلاحات و طرح دوستی وصلح طلبی منافع ملی را از بین میبرند و جای پای دشمنان قسم خورده را در کشور محکم میکنند.و الی امروز بر همه دنیا ثابت شده که تمام سیاست های کشور های اروپایی و امریکا در راستای منافع صهیونیزم جهانی است و انها هیچگاه از سیاست های جهانی خود عقب نشینی نمیکنند تا همه دنیا را تسخیر خود کنند.لذا در مقابل این سیاست صهیونیستها هیچ راهی جز اتحاد کشور های مستقل با هم نیست تا با کمک هم بتوانند این غده های سرطانی را نابود نمایند .دادن هر گونه امتیاز به این غده سرطانی حال چه کشور های اروپا یی باشد و یا امریکا و یا کشورهای وابسته به انها باعث رشد بیشتر این غده های سرطانی میگردد. لذا بهترین را ه برای خنثی سازی سیاست های صهیونیستی ایجاد رابطه قوی با کشورهای مستقل همچون کشور های محور مقاومت و منطقه و کشور های چون روسیه و چین وونزوئلا وکوبا وکره شمالی و غیره است .
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 0
    خدای بزرگ آسمان ها و زمین نابودتون کنه که فقط به فکر خون و خونریزی و ظلم و ستم به مردم دنیا هستین. ان شاء الله به حق مولا علی (ع) تمام فتنه هاتون برگرده به خودتون و ذلیل و زبون بشید و تمام آرزوهاتونو به گور ببرید مثل آریل شارون، ملکه الیزابت، بوش پدر، تاچر و شیمون پرز گور به گور شده. آمین.
  • ح IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    کدام شعارشان برای اقتصاد بود؟؟
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      دریافتند که اقتصاد سیاسی شده
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    5 0
    چه نشریاتی چون بلک لیستد نیوز بنویسند یا ننوبسند ایران اسلامی از ولی فقیه و رهبری خردمندی چون امام خامنه‌ای برخوردار است که در همان روزهای آغازین فتنه ترکیبی دشمن، انگشت اشاره خود را به سمت شیطان بزرگ آمریکا و چند کشور غرب وحشی نشانه رفت که عامل اصلی این فتنه ترکیبی اند. امام خامنه‌ای ضمن معرفی آمر اصلی فتنه به مردم ولایی امر فرمودند در برابر فتنه گری اراذل اجاره ای شیطان بزرگ «ید واحده » باشند. همین روشنگری الهی امام خامنه‌ای بود که آشوب آشوبگران بی بنیاد را به حضیض نابودی برد. چرا که شیطان بزرگ این بار با نظریه « تکانه و تنه ی به نظام» با بهره گیری از سلاح های آمریکایی ، همه گروهک های تروریست، کانون های شورشی برخی خانواده های منافقین و کومله و...زنان خیابانی، اراذل و اوباش معتاد و سارق و...به میدان آمده بود وقتی شیطان مشاهده کرد در میدان خیلی زود دستش رو شده و طبیعی است که شکست بخوردبه سرعت عرصه فتنه را به جنگ ارزی و بهره گیری از متحدانش در غرب وحشی در عرصه دیپلماتیک و...تغییر داد و البته در این عرصه هم به شدت شکست خواهد خورد.چنان که نشریه بلک لیستد نیوز هم همانند شیطان بزرگ اشاره کرده، ایران اسلامی همانند هیچ یک از کشور های منطقه نیست ایران اسلامی قدرت برتر منطقه بوده و متحد قدرت های اول جهان،و در برابر خباثت شیطان بزرگ و غرب وحشی به راحتی می تواند منطقه را جهنم همه نیرو های غرب وحشی مستقر در ده ها پایگاه فتنه نماید بنابراین شیطان بزرگ وقتی از فتنه ترکیبی تنه به نظام نتیجه نمی گیرد به سرعت میدان را خالی می کند. در این میان اما چهره «منافقین انقلاب »درمجموعه اصلاح طلبان فاسد بسیار بیش از گذشته رسوا شدند که چسان خبیثانه فتنه ترکیبی شیطان را دیده و ضمن استقبال از فتنه ترکیبی با بیانیه های همدلانه ،آن را اعتراض مردمی جا زده و می زنند!اما این خباثت ها در برابر جهاد تبیین امام خامنه‌ای رسوا و بی آبرو تر از گذشته شدند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 3
    یکی از اهدف این اغتشاشات این بود که مسدودی اینترنت به نام اقای رئیسی نوشته شود. حالا دیگر اصلاح طلبان تا سالها با یاداوری مسدودی اینترنت میتوانند در انتهابات رییس جمهوری و مجلس برنده شوند و هربار مسدودی اینترنت را بیاد مردم بیاورند
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      رئیسی میتوانست بدون قطعی اینترنت اقدام به مقابله با بحران بکنه
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      دلار و رکورد شکنی تورم همینطور
  • ائلدار IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 0
    شرم بر افراد روشنفکرنمایی که فکر می کنن از همه بیشتر می دونن و به هر کسی با هر اعتقادی توهین می کنن و نمی فهمن که هدف، ویران کردن مملکت ماست و کسی دلش برای مردم ما نسوخته. چه طوریه که تو یه لحظه با یک بمب یک مدرسه دخترانه تو افغانستان میره رو هوا، هیچ سلبریتی ککش نمی گزه ولی یه دختر که تو ایران طبق فیلم ها می افته و... همه سلبریتی های دنیا یقه جر می دن؟ فکر کردی به خاطر خون آریایی ایرانی هاست که این همه قیّم و طرفدار و دلسوز پیدا کردن؟؟؟؟؟ دلیلش اینه که می خوان به دست غربزده ها مملکت ما رو ویران کنن.
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      1 0
      دلیلش اینه ده درصد جمعیت ایران در خارج زندگی می کنه. فکر کنید یک ابرشهر در خارج دارید.
  • US ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 0
    هر چه قدر نظام انعطاف پذير مي شود و با محكومين به اعدام و اغتشاشگران مماشات مي كند دشمن وقيح تر و جسور تر مي شود. مماشات نظام اشتباه بزرگ و خيانت ناخواسته به انقلاب و مردم و ميهن است.آقاى اژه اى هوشيار باش. حكم محكومين به اعدام را اجرا كنيد. مدارا و مماشات در مقابل دشمن، خيانت به خود است. جسارت و انقلابى بودن و بى توجهى به هارت و پورت دشمن را از پوتين ياد بگيريد و تا دير نشده اقدام بكنيد. مردم از دست شما عصبانى هستند چرا متوجه نيستيد؟
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    3 1
    چرا سرعت اینترنت رو کم کردند؟ الانکه همه چیز تموم شده مردم بیشتر به شک میفتند که احتمالا حوادثی هست وگرنه همه به پلتفرمها دسترسی دارند این وسط کاربران عادی اینترنت اذیت میشوند
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      شک نیست
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    5 7
    از بین رفتن جمهوری اسلامی ایران رو در خواب هم نخواهند دید
  • شریف زاده IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    4 0
    وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ و دشمنان نقشه کشیدند؛ و خداوند برای حفظ و حراست ، چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. دشمنان به زعم خود می پنداشتند که کار نظام تمام است با این سیل بنیان کن توطئه و اغتشاش ، اما در برابر تدبیر الهی انگشت به دهان ماندند. غافل از اینکه خداوندحافظ و نگهبان خون شهدا در راه دین الهی است. ترفندشان به سنگ خوردو دامن خودشان را گرفت. و با خفت و خواری همه خودفروخته گان را رسوا کرد. و درخت تنومند انقلاب را آبیاری نمود. مرده باد دلهای مایوس کننده و فرصت طلب که واقعیت های این کشور را همواره سیاه نشان می دهند . و ذهن جوانان مان را دچار اضطراب و تشویش می نمایند. خداوند ریشه این قبیل جماعت را از بیخ و بن بخشکاند. آمین
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 1
    تهاجم آفند " واکنش تهاجمی" ، تندروی بی عقلی نیست ! یک" استراتژیه" بخوری نزنی ؛ باختی! اونایی که حرف از تعامل گفتگو میزن پاسخ رفتارشانون دیدیم ! بس تکرار تجربه های تلخ ! الان وقت تهاجم جنگ!
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    با این اوضاعی که ما دیدیم من به همه شک دارم ....مشکوکم
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    تکست خوبی بود ولی نتیجه گیری نداشت من متوجه نشدم به عنوان یک شهروند که از غرب و امریکا متنفرم و هیچ ارزشی برای انها قایل نیستم باید در چه مواردی بهوش باشم .....متوجه اید منظورم چیست ....به عنوان کسی که شاید طرفدار ظیف خاصی نباشم ولی ایران و این خاک برایم مقدس اشت باید در چه مواردی بهوش باشم.
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 3
      باید احزاب باشه تا تو بتونی در سریع ترین حالت چیزی رو بشنوی و چیزی رو بگی. علت سردرگمی اینه.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      بایدنظارت میدانی باشه وشفافیت تاگودال فساد درست نشه
  • US ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 1
    بهار فارسی یعنی چه؟ این جمله غلط است و باید بهار ایرانی باشد.
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      هویت اصلی این کشور پارسی است و بقیه محلی محسوب می شوند.
  • علی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 1
    چشم حرف شما صحیح اصلا این اغتشاش که تموم از نظر شما همه میخواستن لخت شن ولی چرا دولت نمیتونه تورم و قیمت ارز رو کنترل کنه؟ افزایش بودجه صدا وسیمام و تمام نهاد های دولتی ۵۰ درصد اکی،چرا با تورم ۵۰ درصدی حقوقا فقط ۲۰ درصد زیاد شه؟ خوب اگه دلسوز مردمین وضعیت اقتصادی رو درست کنین اون وقت هر بی سر و کسی جرات نمیکنه شعار ضد حکومت بده ایران رو درست کنین یه کم با مردم رفیق باشین اونوقت اگه کسی حرفی زد اعدامش کنین تروخدا بفکر این مردم باشین سیاست خارجی رو درست کنین به امید خدا خیلیا هسان این نظامو دوست دارن
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      متاسفانه ، خواب و خیال
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 0
    باید یکی از ماهواره های ایلان به وسیله موشک یا لیرز نابود شود اگر درصدد نیستند مجوز از دولت ایران بگیرند و خود مختار بخواهند اینترنت به ایران ارائه کنند تا حواسشان را جمع کنند
  • Vessle IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    عجب مقاله قوی ای بود . خیلی هوشمندانه نوشته بود . خارجیا بهتر از ما خبر دارن از واقعیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس