موشک‌های ایران - نمایه

نشریه «۱۹۴۵» می‌نویسد ایران پنج سلاح قدرتمند دارد که آمریکا و اسرائیل باید به یک اندازه از آن‌ها بترسند. از جمله‌ی این سلاح‌ها، موشک «سجیل» است که تهران-تل‌آویو برایش فقط هفت دقیقه طول می‌کشد.

سرویس جهان مشرق - اگرچه ایران صدها سال است جنگی علیه هیچ کشوری به راه نینداخته است، اما ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی، قادر به دفاع از مرزهای این کشور و منافع فرامرزی آن در منطقه، و بلکه هر نقطه‌ای از جهان، هستند. گزارش‌های بی‌شماری در رسانه‌های غربی تا کنون توانایی‌ها و جنگ‌افزارهای ایران را بررسی کرده‌اند. پایگاه اینترنتی آمریکایی «۱۹۴۵» که عموماً به مسائل نظامی می‌پردازد، اخیراً طی گزارشی تحت عنوان «۵ سلاح جنگی برتر ایران (یعنی موشک و زیردریایی) [۱]» به قلم «مایا کارلین» دبیر بخش دفاع خاورمیانه در این خبرگزاری، و تحلیلگر اندیشکده‌ی راست افراطی و ضداسلامی «مرکز سیاست امنیتی»، مستقر در واشینگتن، به همین موضوع پرداخته است: از موشک «سجیل» که تهران-تل‌آویو را در هفت دقیقه طی می‌کند تا سلاح‌هایی که ایران با هدف یکسان کردن «حیفا و تل‌آویو» با خاک، آن‌ها را ساخته است.

گزارش نشریه آمریکایی درباره پهپاد آرش-۲/ تل‌آویو و حیفا چگونه با خاک یکسان خواهند شد؟ + عکس و فیلم

تصویر منتسب به پهپاد انتحاری  «آرش-۲» مجهز به جست‌وجوگر اپتیکی. ایران می‌گوید این پهپاد را با برد ۲۰۰۰ کیلومتری برای هدف قرار دادن تل‌آویو و حیفا ساخته است. [جزئیات بیش‌تر(+)

در همین‌باره بخوانید:

›› پهپاد آرش-۲؛ تل‌آویو و حیفا چگونه با خاک یکسان خواهند شد؟

›› نگرانی اندیشکده آمریکایی از قدرت موشکی ایران


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های محافل رسانه‌ای-اندیشکده‌ای بین‌المللی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


همزمان با کم‌رنگ شدن امیدها به احیای توافق هسته‌ای مشترک ایران و آمریکا[۲]، تهران هم غیرمستقیم و هم علنی آمریکا و دشمن اصلی منطقه‌ای جمهوری اسلامی، یعنی اسرائیل، را تهدید کرده است. اسرائیل و ایران سال‌هاست که درگیر یک «جنگ سایه» هستند. با این حال، حوادث اخیر نشان‌دهنده‌ی افزایش شدید تنش‌هاست. مقامات ایرانی تهدید کرده‌اند که شهر نیویورک را منفجر خواهند کرد[۳] [ادعایی بر اساس یک ویدیو در یک کانال تلگرامی]، شهروندان آمریکایی را در خاک آمریکا برباید[۴] [ادعایی بر اساس گزارش مسیح علی‌نژاد]، و اخیراً درباره‌ی موشک بالستیک جدیدش، که طبق گزارش‌های موجود برای رسیدن به شهر حیفا طراحی شده، به خود می‌بالند [این مورد آخر، واقعیت دارد، هرچند در حقیقت، منظور، پهپاد انتحاری «آرش-۲» است، نه یک موشک بالستیک]. اگرچه بسیاری از ادعاهای رژیم تهران در گذشته اغراق‌آمیز بوده، اما ایران قطعاً دارای سلاح‌هایی هست که هم آمریکایی‌ها و هم اسرائیلی‌ها باید به یک اندازه از آن‌ها نگران باشند. بیایید نگاهی بیندازیم به آن‌چه که به اعتقاد من [نویسنده‌ی گزارش] ۵ سلاح جنگی برتر ایران هستند.

تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی +عکس و فیلم

نمایی کلی از پنج سلاحی که نشریه‌ی آمریکایی «۱۹۴۵» آن‌ها را به عنوان سلاح‌های برتر ایران در جنگ برمی‌شمارد. (+)

معرفی «پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳»؛ یکی از شهرهای پهپادی متعدد ارتش جمهوری اسلامی ایران در عمق زمین و زیر کوه [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› ژنرال اسرائیلی: اسرائیل دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را با ابزار نظامی ‌نابود کند

›› مقام سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: نمی‌توانیم به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کنیم

◄ خانواده‌ی موشک‌های «سجیل»

«سجیل[۵]» خانواده‌ای از موشک‌های بالستیک میان‌برد با سوخت جامد است. این موشک بالستیک سطح‌به‌سطح برای اولین بار سال ۲۰۰۸ آزمایش شد و به دلیل قابلیت جابه‌جایی بیش‌تر [پیش از پرتاب]، نسبت به همتایان خود در خانواده‌ی «شهاب» [که سوخت مایع دارند]، پیشرفته‌تر است. موشک‌های سوخت جامد قابلیت پرتاب سریع‌تر را دارند که در طول پرتاب نیز از آن‌ها محافظت بیش‌تری می‌کند. منشأ این موشک به دهه‌ی ۱۹۹۰ برمی‌گردد و بسیاری از تحلیلگران معتقدند چین تا اندازه‌ای به ساخت آن کمک کرده است.

تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی +عکس و فیلم

پرتاب آزمایشی یک فروند موشک «سجیل» در ماه می سال ۲۰۰۹. سوخت جامد سجیل آن را قادر می‌سازد تا بتوان آن را به‌سرعت به محل پرتاب منتقل و آماده‌ی شلیک کرد. به این ترتیب، احتمال هدف قرار گرفتن موشک پیش از پرتاب یا در مراحل اولیه‌ی پرتاب، کاهش پیدا می‌کند. (+)

تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی +عکس و فیلم

بخشی از مشخصات موشک سجیل. در تصویر بزرگ‌تر می‌توانید نوشته‌ها را به شکل واضح بخوانید.  (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› راه ایران به سوی ساخت موشک‌های قاره‌پیما هموار است

›› ایران در تولید موشک‌های بالستیک به نهایت تخصص رسیده است

طبق توضیحات «پروژه‌ی دفاع موشکی[۶]» [اندیشکده‌ی آمریکایی] «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل»، «موشک سجیل ۱۸ متر طول و ۱/۲۵ متر قطر دارد و وزن کل آن در هنگام پرتاب ۲۳,۶۰۰ کیلوگرم است. این موشک می‌تواند محموله‌ای در حدود ۷۰۰ کیلوگرم را تا برد ۲۰۰۰ کیلومتری خود برساند[۷] با توجه به این‌که سجیل حداکثر بردی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر دارد، برخی از کارشناسان عقیده دارند که ایران پس از ساخت سلاح هسته‌ای، از این موشک برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای استفاده خواهد کرد. از آن‌جایی که زمان گریز هسته‌ای ایران [زمان لازم برای ساخت یک سلاح هسته‌ای] به‌سرعت در حال کاهش است[۸]، تهدیدی که سجیل برای دشمنان این کشور ایجاد می‌کند، افزایش یافته است.

تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی +عکس و فیلم

بخشی از زرادخانه‌ی موشکی ایران و برد آن‌ها تا ماه آوریل سال ۲۰۲۰ به گزارش «پروژه‌ی دفاع موشکی» اندیشکده‌ی آمریکایی «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل». ایران بخش قابل‌توجهی از دشمنان و رقبای منطقه‌ایش و همچنین امکانات نظامی آمریکایی‌ها را زیر برد موشک‌های خود دارد. شماری از موشک‌های ایران توان هدف قرار دادن تمامی نقاط حاشیه‌ی خلیج فارس و همچنین فلسطین اشغالی، و حتی بخش‌هایی از شرق و جنوب شرقی اروپا را دارند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟

›› تغییر یارکشی‌ها در خلیج فارس/ اعراب دارند ایران را جایگزین آمریکا می‌کنند

◄ «غدیر» : زیردریایی‌های کوچک ایران

زیردریایی‌های ایرانی «غدیر[۹]»، از کلاس زیردریایی‌های کوچک [«میجت» یا «میدجت»]، برای عبور از آب‌های کم عمق خلیج فارس طراحی شده‌اند و بیش‌تر شناورهای [زیرسطحی] ایران را تشکیل می‌دهند. غدیر[۱۰] دارای جابه‌جایی تقریباً ۱۱۷ تُنی است و ابعاد کوچک‌تر این زیردریایی نیز شناسایی آن را [برای شناورها و رادارهای دشمن] دشوار می‌کند. اگرچه زیردریایی‌های کلاس غدیر ممکن است در ابتدا تهدید ترسناکی[۱۱] به نظر نرسند (به این خاطر که به اندازه‌ی ناوگان کلاس «کیلو» ی این کشور پیشرفته نیستند)، اما این زیردریایی‌های کوچک از قابلیت خاصی برخوردارند که این جنگ‌افزارها را برای نیروی دریایی ایران بااهمیت می‌کند.

شلیک موشک کروز از زیردریایی کلاس «غدیر»  [دانلود]

نیروی دریایی ایران در امتداد تنگه‌ی هرمز[۱۲] دریانوردی می‌کند؛ پهنه‌ای آبی که از نظر راهبردی حیاتی است و سالانه نزدیک به یک‌پنجم از نفت تولیدی جهان از آن عبور می‌نماید. تنگه‌ی هرمز بی‌اندازه کم‌عمق است و بنابراین کشتی‌های بزرگ‌تر و شناورهای زیرسطحیِ معمولاً پیشرفته‌تر، در عبور از آن با محدودیت مواجه هستند. نظر به همین عامل محدودکننده، زیردریایی‌های کلاس کیلو[۱۳] فقط می‌توانند در یک‌سوم از مساحت خلیج فارس فعالیت کنند. این در حالی است که زیردریایی‌های کلاس غدیر در سرتاسر این منطقه قابلیت عملیات دارند.

تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی +عکس و فیلم

یک فروند زیردریایی کلاس «غدیر» در بندرعباس در جنوب ایران در سال ۲۰۱۲. نیروی دریایی ایران، کلاس غدیر را به طور ویژه برای آب‌های کم‌عمق خلیج فارس طراحی کرده و از این زیردریایی‌ها در دریای خزر استفاده نمی‌کند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› اندیشکده اسرائیلی: فراتر از اسرائیل هم در تیررس موشک‌های ایران است

◄ «موج» : ناوچه‌های مسلح به موشک هدایت‌شونده

سومین ناوچه‌ی ایران از کلاس «موج[۱۴]» سال ۲۰۲۱ وارد خدمت نیروی دریایی ارتش این کشور شد. طبق گزارش‌ها، این خانواده از ناوچه‌ها مجهز به تجهیزات جنگ ضدزیردریایی و سایر سامانه‌هایی هستند که آن‌ها را قادر می‌سازد با تهدیدات سطحی و هوایی نیز مقابله کنند. ناوچه‌های کلاس موج دارایی جابه‌جایی ۱۵۰۰ تُنی است؛ سرعتی معادل ۳۰ گره دریایی دارد؛ و می‌تواند ۱۴۰ خدمه را در خود جای دهد. پایگاه اینترنتی بلژیکی «نیوی رکگنیشن» طی گزارشی توضیح می‌دهد که این ناوچه‌ها مسلح به چهار موشک ضدکشتی «نور» یا «قادر»، و همچنین مهمات دیگر، هستند[۱۵]. علاوه بر این، کلاس موج[۱۶] توانایی شلیک اژدر و رادارهای به‌روز نیز دارد؛ که این ناوچه‌ها را به پیشرفته‌ترین شناورهای نیروی دریایی ایران تبدیل می‌کنند.

تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی +عکس و فیلم

ناوچه‌ی «جماران» از کلاس «موج». این کلاس از ناوچه‌ها را پیشرفته‌ترین شناورهای نیروی دریایی ایران می‌دانند. (+)

تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی +عکس و فیلم

معرفی کشتی‌های جنگی و شناورهای کوچک‌تر نیروهای دریایی ارتش (پس‌زمینه‌ی سبز) و سپاه پاسداران ایران (پس‌زمینه‌ی صورتی) در راهنمای نیروی دریایی آمریکا، مربوط به ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› اعراب خلیج فارس هیچ پاسخی مقابل موشک‌ها و سپاه پاسداران ایران ندارند

◄ موشک «خلیج فارس»

موشک[۱۷] بالستیک ضدکشتی «خلیج فارس[۱۸]»، که برخی آن را «هواپیمابَرکُشِ» ایران [قاتل ناوهای هواپیمابر] یاد می‌کنند[۱۹]، نقش مهمی در توانایی‌های دریایی ایران دارد. این موشک شبه‌بالستیک تک‌مرحله‌ای سوخت جامد دارای بردی تقریباً ۳۰۰ کیلومتری است و می‌تواند محموله‌ای ۶۵۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند. «خلیج فارس» که بر پایه‌ی موشک «فاتح-۱۱۰» ساخته شده، به سامانه‌ی هدایت با قابلیت «گریز از رهگیری» مجهز است.

تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی +عکس و فیلم

موشک بالستیک ضدکشتی «خلیج فارس». برخی این موشک ایرانی را «قاتل ناوهای هواپیمابر» می‌دانند. (+)

خبرگزاری دولتی ایرانی «فارس»، هدف این موشک را «نابودی اهداف و نیروی دشمن در دریا» توصیف می‌کند. با این حال، این موشک به‌راحتی می‌تواند برای هدف قرار دادن نفتکش‌ها در تنگه‌ی هرمز نیز به کار گرفته شود؛ تاکتیکی که رژیم ایران اغلب از آن استفاده می‌کند. چنان‌که مجله‌ی خبری اینترنتی آمریکایی «دیپلمات» توضیح می‌دهد، ایران برای بستن مسیرهای کشتیرانی در تنگه‌ی هرمز احتمالاً از «ترکیبی از موشک‌های ضدکشتی، مین‌های دریایی، و یورش فوجی قایق‌های موتوری کوچک» را مستقر خواهد کرد. در صورت تحقق این سناریو، موشک خلیج فارس به کارزار رژیم ایران کمک چشم‌گیری خواهد کرد.

تهران-تل‌آویو در ۷ دقیقه: ۵ سلاح قدرتمند ایران به روایت نشریه آمریکایی +عکس و فیلم

تصویر ماهواره‌ای تعقیب ناوگروه آمریکایی «آبراهام لینکن» توسط قایق‌های ایرانی [جزئیات بیش‌تر(+)

در همین‌باره بخوانید:

›› ایران در آستانه دستیابی به فناوری نظامی هوش مصنوعی و «یورش فوجی»

›› ماجرای «یورش فوجی» قایق‌های سپاه پاسداران به ناوگروه آبراهام لینکلن آمریکا

›› رباتیک و هوش مصنوعی/ مجله آمریکایی: تهران فاصله‌ای با ساخت «تسلیحات خودمختار» ندارد

◄ گروه‌های نیابتی منطقه‌ای ایران

اگرچه شبه‌نظامیان همسو با ایران، در تعریف «سلاح» نمی‌گنجند، اما جنگ نیابتی به یک عنصر اصلی در راهبرد نظامی رژیم این کشور تبدیل شده است[۲۰]. یمن، سوریه، عراق و لبنان همگی میزبان شبه‌نظامیان مرتبط با ایران هستند که به نمایندگی از رژیم تهران، عمل می‌کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از طریق عملیات‌های قاچاق زیرزمینی و برون‌مرزی، به نیروهای نیابتی کشور، که اغلب آمریکا، اسرائیل، و دیگر دشمنان منطقه‌ای تهران را هدف قرار می‌دهند، تسلیحات ارسال می‌کند. گروه‌های نیابتی ایران طی چند سال گذشته، حملات خود را در سراسر خاورمیانه افزایش داده‌اند. به عنوان نمونه، از زمان کشته شدن سردار قاسم سلیمانی[۲۱] در سال ۲۰۲۰، گروه‌های وابسته به ایران در عراق دست به انجام ده‌ها حمله‌ی راکتی و پهپادی علیه پرسنل ارتش آمریکا زده‌اند.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

بخشی از زرادخانه‌ی راکت‌های غیرهدایت‌شونده‌ی متعلق به گردان‌های «قدس» شاخه‌ی نظامی جهاد اسلامی فلسطین، که به صورت بومی با کمک خارجی، تولید (ستون راست)، به صورت بومی، تقویت (ستون چپ، بالا)، و یا از خارج از نوار غزه تهیه (ستون چپ، پایین) شده‌اند.  (+)

 

نظر «نبیل خوری» دیپلمات آمریکایی،  درباره‌ی ترور شهید سلیمانی توسط دولت ترامپ [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› نه تحریم آمریکا و نه بمباران اسرائیل نمی‌تواند مسیر لجستیک محور مقاومت را ببندد

›› دیپلمات آمریکایی: سلیمانی برای مردم خاورمیانه مقدس بود

همزمان، شبه‌نظامیان حزب‌الله، نیروی نیابتی ایران که در لبنان مستقر است، حملات مکرری از آن سوی مرز علیه اسرائیل انجام داده‌اند. شورشیان حوثی [انصارالله] یمن، که آن‌ها نیز با ایران در ارتباط هستند، به نوبه‌ی خود با انجام حملات بی‌وقفه [علیه ائتلاف سعودی] [۲۲]، جنگ داخلی[۲۳] ویرانگر در این کشور را طولانی‌تر می‌کنند. اگرچه دشمنان ایران باید از زرادخانه‌ی موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌های مسلح این کشور نگران باشند، اما سلاح نهایی رژیم تهران، کنترلش بر گروه‌های منطقه‌ای است که دسترسی آسان‌تری به اهدافش دارند.

پیام همکاری‌های جدید تهران و مسکو برای تل‌آویو/ آیا موشک‌های ایران می‌توانند اسرائیل را نابود کنند؟ +عکس و فیلم

بخشی از زرادخانه‌ی راکت‌های غیرهدایت‌شونده‌ی متعلق به گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه‌ی نظامی «حماس» در فلسطین، که به صورت بومی با کمک خارجی، تولید (ستون راست) یا از خارج از نوار غزه، تهیه (ستون چپ) شده‌اند. گروه‌های همسو با ایران از درون فلسطین به‌راحتی می‌توانند نقاط مختلف فلسطین اشغالی را هدف راکت‌های خود قرار دهند. حال اگر این گروه‌ها، موشک‌های هدایت‌شونده داشته باشند، چه می‌شود؟ (+)

ماجرای دردناک «یسری» دختربچه‌ی یمنی که به خاطر جنگ یک چشمش را از دست داد (حاوی تصاویر دل‌خراش[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› «امنیت جمعی» و «بازدارندگی چتری» / محور مقاومت تبدیل به «اتحاد مقاومت» شده است

›› پاتک غزه: مستند آمریکایی درباره مقاومت فلسطینی‌ها


[۱] Iran’s ۵ Top Weapons Of War (That Means Missiles And Submarines) Link

[۲] Iran nuclear deal 'in ER room' -Israeli defence minister Link

[۳] Did Iran Just Threaten To Build Nuclear Weapons And Hit New York? Link

[۴] Iran Tried to Kill Me on American Soil Link

[۵] سجیل (موشک بالستیک) لینک

[۶] The Iranian Missile Threat Link

[۷] Sejjil Link

[۸] Iran: The Next Nuclear Weapons State? Link

[۹] زیردریایی کلاس غدیر لینک

[۱۰] Ghadir: Iran’s Mini-Submarines (Thanks To North Korea) Link

[۱۱] Iran Unveils Ghadir Submarine Upgrades Link

[۱۲] The Strait of Hormuz is the world's most important oil transit chokepoint Link

[۱۳] Iran’s Kilo-Class Submarine Is A Killer (Thanks To Russia) Link

[۱۴] ناوچه کلاس موج لینک

[۱۵] Home-made Mowj-Class frigate Dena officially joined the Iranian Navy Link

[۱۶] Iran’s ۵ Deadliest Weapons Of War America Should Fear Link

[۱۷] Iran’s Missiles: A Real Threat To Israel? Link

[۱۸] خلیج فارس (موشک) لینک

[۱۹] Meet Iran’s “Carrier Killer”: The Khalij Fars Link

[۲۰] Iran Is A Proxy Warfare Powerhouse Link

[۲۱] U.S. Strike in Iraq Kills Qassim Suleimani, Commander of Iranian Forces Link

[۲۲] Houthi Rebels In Yemen Hit Oil Refineries In UAE With Drone Strike Link

[۲۳] Yemen’s Tragedy: War, Stalemate, and Suffering Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    شما الان وظیفه ات اینکه بری از سپاه و صنایع دفاع بازخواست کنی برای ریزمهمات فضایی چرا کاری نکردن .....اگه ماهواره استارلینگ تو ترور محسن فخری زاده نقش داشته چرا خودتون را به اون راه می زنین.....همونطور که اینها گله ای از ریزماهواره ها را با یک پرتاپ تو فضا رها می کنن شما هم میتونی با یک پرتاپ گله ای از ریز راکت های هوشمند تو فضا پرتاپ کنی .....محل ریزماهواره را هم میشه از روی فرکانس امواجی که میفرسته و دریافت میکنه پیدا کرد ....شبکه ماهواره ها را باید زد .....
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      17 14
      ۱۲:۱۹ فیلم هندی زیاد نگاه نکن واست ضرر داره، جیگر گلوله ای از فضا بیاد کمونه میکنن و افقی میخوره به انسان و ماشین؟!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      6 2
      چطورمیتوان،باطراحی های جدیدتروموادوراهکارهای جدیدتراین زمان۷هفت دقیقه برسه به۳سه دقیقه؟
    • دکتر هوافضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      4 2
      تنها راه ایجاد شبکه مشابه نانو ماهواره های قاتل در مدار کره زمین هست در تعداد حداقل ده ها هزار فروند اصولا قضیه ضد ماهواره با نانو ماهواره ها در تعداد چند میلیون در آینده کلآ تمام هست از اول هم این داستان ضد ماهواره برای دل خوشی افراد آماتور بود...
    • CA ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      چه خبر؟
    • آرش IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      12 3
      تشنه خون اسرائیلی ها هستم
    • ek IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 2
      با کمک لیزر و هوش مصنوعی میتوان مقابله کرد
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 0
      عجب نادانی هست . برای سناریوی تخیلی زدن ماهواره ی استارلینک باید کل بودجه کشور رو مصرف کنیم یعنی دست کم چند هزار موشک قایم ۱۱۰ این ماهواره ها رو ب موشک های چند با مصرف و هر بار ده ها ماهوره به فضا میفرستن نمیشه که ما برای زدن هر کدوم از اینها یک موشک چند میلیون دلاری ب فضا بفرسیم
  • مسی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    15 68
    پس چرا نمیزنید. فقط حرف فقط حرف فقط حرف. برای ملت بی دفاع که خوب بلدین عرض اندام کنید
    • ح IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      ملت بی دفاع منظورت کومله است؟ داعش؟ یا این داعشی های وطنی؟ البته اگر اسرائیل عربستان و آمریکا رو ملت بی دفاع بدونید بله ما فقط زورمون به ملت بی دفاع میرسه از 110 نفری که ضربه خفیف مغزی😆😆(متخصصانی نغزو اعصاب پشماشون ریخت) چه خبر حالشون خوبه؟
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      14 3
      برای ملت سابرای فحاشان وتخریب گران قاتل که هیچ جای دنیا این تجمعات رابجزورشکسته های حیثیتی وضددین خوددرگیرتایید نکردفلسطن درحال ازادسازی است بدست ابراهیمیان فلسطین
    • SE ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 5
      قبل از گرم شدن تنور که نمیشه نون را چسباند. بوقتش
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    21 2
    موشکهای قاره پیما، ماهواره زن، هایپر سونیک، برابر س ٥٠٠، و انتقال تکنولوژی سوخو ٧٥ چک میت از الزامات است.
  • SE ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    منتظر بمب اتم هستیم
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      با این اوضاعی که غربی ها درست کردن اونم از واجبات تغییر فتوا و بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان قسم خورده ماست
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      9 29
      نسل کش که نیستید
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      5 8
      روسیه ، قدرت اتمی در همسایگیش رو تحمل نمیکنه . انگاری چند سال از جریان جنگ اوکراین خبر نداری .
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      2 0
      جواب به کسی که میگه نسل کش نیستید اون ها اسرائیلی ها اگه بتونن نمی گذارن نفس بکشی مردخای کیدار در تویتتر نظرات اش روبخون  اسرائیلی ها حتی با شاه هم دوست نبودن بهش خیانت کردن چه برسه به الان !!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    11 1
    تحلیل موشکی 2010رازده اند الان موشکهای ماهواره بروسوختهای مختلف ذخیره شده که مثل پازل سوارمیشن هرنقطه ای که بوی حمله ی فاسدان وجنایتکاران بین المللی باشدراتبدیل به قبرشان میکننداین رافاسدان واستکباربدون دین وهاربداندکه میداند قدرت علنی مایک صدم ازقدرت ماست که بازدارنگی ایجادکرده یک شهرموشکی مابرای همه ی مراکزاستکباری کافیست
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    اسرائیل موشک قاره پیما داره . موشک اتمی داره . باید رژیم اشغالگر از درون متلاشی بشه .جنگ موشکی اونا وای نمیسن نگاه کنن.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    11 4
    اگر چه جوانان عزیز اسلام و ایران در تولید ابزار دفاعی در تلاش اند، اما بزرگ نمایی قدرت ایران یک نقشه شیطانی برای ترساندن همسایگان ایران و فروش سلاح بیشتر به آنان است.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    9 17
    روسیه بیش از 2500 موشک به اوکراین شلیک کرد، حتی نتونست شبکه برق را از کار بیاندازد یا پدافند را سرکوب کند، امیدوارم درس گرفته باشید
    • ps IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      14 3
      منظ.رت از کاری یش نبرد این بود که 30 درصد خاک اوکراین رو به کشور خودش ضمیمه کرد و تازه کل اوکراین رو با خاک کوچه یکسان کرد و حتی یک موشک سمت روسیه نرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخ بماند که گریه های زلنسکی واسه پهباده ای 10 سال پیش ساخت ایرانم دیدم. شل کن همو
    • ح IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      8 2
      ببین از پای اون سعودی اینترنشنال پاشو روسیه مناطق شرقی اوکراین رو ضمیمه کرد احمق جان و آمریکا موشک بالای 300 کیلومتر به اوکراین نمیده اوکراین چیکار کرد حالا روسیه کجاش آسیب ذدید هرچی شد تو همون اوکراین شد پهباد امونم که دمار از روزگارت ن رو درآوردن اینو گفتم که عبرت بگیرید
    • محسن IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 1
      خوابی یا اخبار رو دنبال نمی کنی زد ناکار کرده شبکه برق سراسری اوکرائن را
  • FR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    8 3
    اگر بزرگتر از سجیل نساخته باشیم عقب ماندیم
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    9 29
    گول نخورید و باد نکنید.
    • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      6 4
      تو که داری گولِ آمریکا رو مزه مزه میکنی به کجا رسیدی
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    7 14
    سران مملکت با همین توهمات سر در گریبان بودند که اقتصاد رو نابود کردند و پراید هفت تومنی رو به دویست میلیون رسوندند و عملاً دیگه عرضه کنترل تورم و گرانی رو ندارند.
    • ع IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      17 2
      به یاد بیار از همون سال ۵۷ تا الان آمریکا تمام غرب و متحدان منطقه ای اونا با تمام امکانات سد پیشرفت ایران در همه زمینه ها شدن و این مملکت با همه اون مشکلات تا اینجا اومده حتی ستون پنجم های داخلی هم مانع پیشرفت شدن که قیمت پراید این شده . اگر این کارشکنی ها و دشمنی های ۴۳ ساله رو هر کشور دیگه ای داشت تا الان فقط اسمش تو تاریخ بود. بهتره منصف باشی
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      6 1
      ببم جان درخت برجام میوه نداد بخاطر همین قیمتها 10 برابر شد. برو یقه حسن بگیر
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    8 35
    اسراییل 400 تا موشک با کلاهک هسته ای داره که یکیش کار صدها هزار سجیل و مجیل را میکنه
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      11 2
      ماهم صدهاهزارسجیل داریم که کارنابودکردن جهان استکبارراخواهدکردرئیس موسادگفت ایران بخاطروجودحضرت لوط پسرخاله ی حضرت ابراهیم وپیامبران بنی اسراییل مقدس است این فاشیستهای نوکرفرعون هم میدونند ایران مقدس است وبخاطرتونل های موشکی نابودکردن این مساحت نابودی کره زمین راموجب میشود ضمن اینکه اشراف ماهواره ای وسایبری هرگون شلیک اتم راوبمبهای الکترومگناطیس ایران قبل ازشلیک سایت راخاموش میکند
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      4 2
      صهیونیستها درفلسطین قراره باتیرکلت فلسطین هاتسلیم یااسیربشن که مقاومت الان شعبات واحددرهمه ی جهان وحکومتهادارد
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 10
      ایران نهایتا 3 هزار بالسیتیک دوربرد داشته باشه چین و امریکا که نصف اقتصاد دنیا هستن چند هزار تا قاره پیما بیشتر ندارن شما عادت کردی به دروغ گویی
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      4 3
      عادت کردی به دروغ گویی روکه گفتین روی حساب همه رامثل خوددیدن وربیت خانواده شمامیدونم ولی خودنشریه ی مدلیست ازروی بردورزمایش موشکی ایران به این نتیجه رسیده که بردموشکها همه جهان راپوشش میده بجزکشتیهای اقیانوس پیما وماهواره برموشکی قرارنیست باکل اروپا وامریکادرگیربشیم اینا خودشون پرچم ونمادهای برده داری صهیوینستهارااتش میزنند وحیثیت وامنیت خیابونیشون بخاطرجیب زباله های اپارتایدصهیونیست که شرکتهای فیادسلاح شخصی والکل فروشی پربشه به یغمارفت ایران مرکزتوبه واصلاح ومجازات مجرمین ودرهمه جهان هم دینهاوهم فکروازاده وسالم داره نبردباتهران یعنی نبردی به همان حددرهم هی اجلاس کشورهای حامی فلسطین
    • میانه رو IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 3
      اتفاقا دشمن اصلی ایران امریکا و اروپاست اصولا برنامه اتمی ایران در زمان خاتمی توسط سرویس آلمان لو رفت که در اون فرد در نقش یه مترجم فرهنگی در ایران کار می کرد و مقالات و کتاب ها رو ترجمه می کرد شما بی خود داری تلاش می کنی اروپا و امریکا رو دوست نشون بدی در جریان حاج قاسم هم امریکا اومد جلو دقیقا مثل اواخر جنگ که امریکا وارد خلیج فارس شد و با زدن سهند و سبلان در نیروی دریایی و هواپیمای مسافربری و حمله غیر مستقیم شیمیایی و تهدید به حمله اتمی به فاو خرمشهر و خوزستان در نهایت جام زهر رو امام ره گفت مجبور هستیم بنوشیم رئیسی داره میگه دست انتقام حاج قاسم از آستین محور مقاومت بیرون میاد چرا چون به خاطر نداشتن بمب به شدت ناتوان هستیم حتی مقابل پاکستان به خاطر همین ایران به لطف فاجعه برجام و نداشت بمب اتمی فقط تماشاچی بود...حتی همان اسراییل اتمی رو هم بعد از یک دهه ترور صدها نخبه هسته ای و نظامی و..ایران نمی زنیم همه چیز مشخصه چون اگر واقعی اسراییل رو بزنیم هیروشیما و ناکازاکی در راهه...
    • سید محمد AF ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 1
      در جنگ بدر مسلمانان چند نفر بودند و کفار چند نفر؟؟؟؟
  • معینی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 16
    اسراییل یکی از 9 قدرت اتمی دنیاست و از این فشفشه بازیها نمیترسه اما 25 هزار سال آینده را نخواهد دید
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 2
      ویل لکل همزه لمزه
  • ادریس IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    10 12
    حالا اسرائیل نابود شد مشکل فقر و عقب ماندگی و محیط زیست حل میشه ؟ آخه کی عقلانیت حاکم می‌شود.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      8 10
      عقلانیت کجا بود، اینجا فقط باید سرسپرده باشی، اگر اسراییل نبود بیکفایتی خودشون را گردن کی می انداختند؟
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    6 3
    وقتشه سپاه بمب اتم رونمایی کنه. تا چشم تروریست های خارجی و داخلی یکجا دربیاد.
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 2
      بمب اتم نداریم
  • رضا IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    6 6
    کره شمالی دوم .
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 2
      فکر نکنم عین اون بشیم . کره شمالی یک روز آشوبزده در مملکتش نداره
  • مهندس یاسر IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 2
    روسیه اگر سلاح اتمی نداشت با این وضع زمین گیری که در اوکراین داشت قطعا ناتو مسکو رو بمباران می کرد و پوتین کلآ به شهادت می رسید تا زمانی که ایران سلاح اتمی نسازه امکان جنگ با یک قدرت اتمی نیست چه حتی پاکستان و ترکیه عضو ناتو چه رصد اسراییل فراموش نکنید اسراییل کلاهک های اتمی داره که روی موشک های بالستیک پهپادها کروزها سوار کرده که روی زیر دریایی ها شناورها و اخیرا جنگنده هاش هم نصب کرده در کنار بالستیک قاره پیما خانواده جریکوها فقط شلیک یکی از آنها معادل کل ذخایر دپو شده متعارف موشکی ایران چند میلیون کشته میده
  • اصلاح طلب IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 38
    اسراییل هم حتما تماشا می کنه! یه پاسخ اتمی بده نصف جمعیت ایران منقرض میشه حاجی!
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      8 1
      صهیونست باخودفلسطین نابودمیشه پدافند ایران هم وپادگانهای نظامی ایران درقلب کوههای تمام منطقه وامریکای لاتینه وتی پرچم کنارسفیرکاراکاس پرچم هوافضای سپاه است علاوه براین موشک بلندنشده پدافند میشه روسرخودشون بااشراف اطلاعاتی
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 36
    با همین سرعت پیش برید سال 1444 میشین کره شمالی امروز
    • مسی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 42
      کجایی عاموووو خیلی وقته کره شمالی رو هم رد کردیم.منتها مسئولین با دروغ و کلک هنوز برامون دارن لالایی میخونن وگرنه خیلی وقت پیش باید داد ملت درمیومد
  • ایران قوی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    جالبه آلبانی نشین ها به تکاپو افتادن از ترس دارن درخواست پوشک میدن
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 8
    ‌شما همش از تهران تا اسرائیل را می گویید از اسرائیل تا تهران چقدر است کار به سلاحهای مافوق پیشرفته ومتحدان مثل آمریکا اونا ندارم ماموران موساد منهوس وکفتا.ردر قلب تهران نیروهای ایران ترور می کنن شما حتی تروریست‌ها رو نمی تونید پیدا کنید اینقدر خودتون باد نکنید حالا بفرض محال چنتا موشکم زدید با ۰چهارصد تا بمب اتم وهیدروژنی چه می کنید نکنه از سازمان ملل کمک می خواهید یا چین وروسیه جمع کنید بابا
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      24 0
      دراخرین ارای سازمان ملل همه حکم به نابودی صهیونیست دادند بجزنوکربه لجن کشیده شده اش کاخ سفیدودومینیکن که اونهم بعدامثبت داداین نکته نکته بعدی بمبهای هیدروژنیدرنیومده باپدافند وبمب مغناطیس غیرفعالش میکنیم وبانیروهای غزه حمله وموشکهاراتسخیرمیکنیم
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    8 1
    جای اوجب واجبات آواکس خالیه راستی کجاست این بنده خدا
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 1
      یه قلپ دوغ ابعلی بزن لقمه پایین بره تو گلوت گیر نکنه قبلیا🤣
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    موشک جرگور ۶در پنج دقیقه
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 19
    زیر دریایی غدیر شبیه کاردستی است
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 2
    چرا عاملین ترور فخری زاده در وسط تهران دستگیر نمیشن! در یک سال گذشته چندین ترور دیگه در کنار خرابی چند سایت هوافضا متعلق به سپاه و وزارت دفاع داشتیم در پارچین اصفهان تهران و... چرا عناصر موساد به راحتی رژه برگزار می کنن
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      ماهورا ههای ایران هم که رویش سایت موشکی هست هرلحظه زمین راپایش میکنند ضمن اینکه بحث جنگال پدافند هم هست
  • محسن IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    تمام ای مقاله گویای وضع فعلی هست که اشوب و شلوغ شده ایرا ن لقمه ای گلو گیر شده دیگه فقط و فقط بابد دعا کرد کار به خیر تمام شود .
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    هی ببرید و بدوزیدها 🤣
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 2
    یکسوم پستها غیر قابل انتشار بوده ، چقدر بد هنیم
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 1
    باید دهها پاسخ به این مقالات داده شود . انها با بزرگنمایی و اتکا به دروغ های عوامل خود برای مردم جهان انگاره سازی میکنند و کسی نیست که درک کند که باید با این مقالات برخورد صحیح شود .
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 2
    آقای سپاه لطفا مراسم بزرگداشت شهدای چالدران را برگذار کنید.
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 1
      برگذاری مراسم بزرگداشت شهدای چالدران به اندازه بمب اتم برای دفاع از ایران قدرت داره،
  • AT ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    البته اینا سلاحهای 10 سال قبله که اجازه افشا دارند.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    2 3
    اردوغان باید رسما از هولوکاست بزرک آذری کشی در تبریز و اردبیل عذرخواهی کنه و غرامت پرداخت کنه ولی این کار رو نمیکنه چون مذهب اردوغان و طالبان یکی است
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    ای کاش ایران آرام می شد .ای کاش دنیا آرام می شد .ای کاش آدمهای قدرت طلب جایشان را به انسانهای صلح دوست می دادند. ای کاش ایران مثل اندونزی و ژاپن و سویس آرام می شد .
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    مفید بود
  • مهران IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 1
    خوب ۵ اسلحه موثر ایالات متحده موشک تاماهاوک برادران اثرش در بمباران پایگاه شعیرات سوریه ۲۰۱۹ دیدن بمب افکن ب ۲ احتمالا دوستان اثر بمباران ب همراه بمب سنگرشکن GBU 57 روی فردو می بینن موشک قاره پیما سری مینوتمن ۳ از واشنگتن تا میدان پاستور فقط ۷ دقیقه با سرعت ۲۳ ماخ بمب افکن ب ۵۲ شهر موشکی پرنده آمریکا و در آخر پهباد mq9 موفق و موید باشید.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    از تل آویو به تهران چقدره؟
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    آیا در روزهای آینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد
  • جیگر IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    خدا این کشور را از دشمنان لی حفظ کند
  • ایرانی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    چراهمش درسازجنگ میدمید
  • عیسی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 0
    بعضی هاچه قلمبه سلنبه میگن یه چهارتاواژه توهمین اینترنتی که بده پیداکردن بارهم میکنن سایت مشرق هم سرکارگذاشته همه روهی جنگ جنگ میکنن امریکا ابرقدرت بلامنازع نطامی تودنیایعنی کل دنیایه طرف !امریکایه طرف بااختلاف قدرتش ازهمه دنیابیشتره ایران هم ازنظرقدرت نظامی رده بیستم ،جنگ به نفع هیچ کس نیست وهمیناکه دوست دارن جنگ بشه موقع جنگ تاقطب جنوب فرارمیکنن
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    نشریه «۱۹۴۵» ؟؟؟؟!!!؟؟؟ وات؟؟؟ آمریکایی؟ توی ایران منتشر میشود اونوقت؟ یا کجا؟
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    2 0
    این هفت دقیقه مربوط به ده سال قبل است . در حال حاضر زیر 5 دقیقه به انجائی که باید برسد میرسد!
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    افتخارمیکنم که ایرانی هستم زنده بادایران وایرانی اسمش کافیه تا امریکا واسراییل وهرکشوری که دم ازدشمنی بزنه برخودبلرزه وهوس حمله بسرش نزنه که اگربزنه مطمعن باشه که ما یعنی ایران تمومش میکنه.ایران یعنی اتحاد اقتدار وسربلندی.
  • فدائی رهبر انقلاب اسلامی امام سید علی خامنه ای IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    آمریکائی‌ها و صهیونیستها بدانند انتقام سخت یعنی انتقامی که با یکبار و نابود کردن یک هدف نیست بلکه انتقام سخت یعنی در ابعاد مختلف و با آپشن های گوناگون تلافی میکنیم زیرا عبور از خط قرمز پیامدهای بسیار قاطعانه و سنگينی در بر دارد .جانم فدای امام سید علی خامنه ای و درود بر سربازان گمنام
  • فدائی رهبر انقلاب اسلامی امام سید علی خامنه ای IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 0
    همین الان هم اسرائیل را نابود شده بدانید زیرا صهیونیستها خودشان قبول کرده اند که ایران هر لحظه بخواهد تل آویو را نابود می‌کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس