1

مطالعات نشان می‌دهد اتفاقاتی که رخ داده است، هویت طبقاتی دارد، اما منظور از طبقه نه به معنای طبقه اقتصادی و معیشتی، بلکه به معنای عام و قشری اجتماعی است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز سه شنبه سوم آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که پیام امریکا برای توافق، حواشی حضور سخنگوی دولت در دانشگاه خواجه نصیر و شیوع آنفلوآنزا در بعضی از استان‌ها در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه اعتماد در شماره امروز خودگفت‌وگویی دارد با سیدحسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره چالش‌های اعتراضات خیابانی، شعارهای ساختارشکن و ضرورت اصلاحات وی در این مصاحبه که با تیتر «تکیه بر اکثریت به جای اقلیت» عکس یک شده، می‌گوید:

نباید ایران را به سمت سیاهچاله‌های ناشناخته هدایت کنیم، بلکه کشور را باید به سمت مودت و دوستی هدایت کنیم. سیستم از همین فردا می‌تواند اقدامات اصلاحی را آغاز کند. ابتدا دولت دست به تغییر کابینه بزند، صداوسیما روند تغییر را آغاز کند. اعتراض به رسمیت شناخته شود و دوستانی که در قوای سه‌گانه مسوولیت دارند اگر به آینده کشور علاقه دارند باید صدای معترضان را بشوند. هر چند حضور معترضان هنوز میلیونی و گسترده نیست، اما واقع آن است که این صداها از سوی جمعیت چند ده میلیونی مردم حمایت می‌شود.

مرعشی در ادامه گفته است:

مهم این است که سیاست گذاران متوجه این امر شوند که نمی‌شود کشور را با اقلیت اداره کرد. کشور باید با مشارکت ۶۵ به بالا پیش برود. جبهه پایداری اقلیتی است که خواب سیطره بر کشور را می‌بیند که هیچ وقت هم تعبیر نمی‌شود، آن‌ها هم باید یاد بگیرند که به اندازه سهم‌شان در مدیریت کشور حضور داشته باشند.

چرا برخی دانشجویان فحاش شده‌اند؟ / آغاز محاکمه آشوبگران بعد از بخشش پشیمان‌ها

روزنامه آرمان ملی از مطالبات غیرسیاسی نسل امروز گزارش داده و در تیتر یک خود با عنوان «عبور جوانان از ادبیات اصلاح‌طلبی و اصولگرایی» نوشته است:

 نسلی با ادبیاتی متمایز از ادبیات سیاسی کشور و خواسته‌هایی که اجتماعی است. این نسل فاقد هرگونه گرایش سیاسی از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی هستند و با ادبیات سیاسی اپوزیسیون خارج نشین فاصله دارند. از دموکراسی نمی‌گوید و با جدایی‌طلبی فاصله دارد و فقط می‌خواهد از استانداردهای یک زندگی معمولی برخوردار باشد.

علی صوفی به این روزنامه اصلاح‌طلب گفته است:

 جوانان امروز اولاً دیگر سیاسی نیستند. دوم این که شعارهای آنها به گونه‌ای است که سلطنت‌طلب و برانداز و منافق را هم قبول ندارند. از جنگ قدرت که جنگی سیاسی است عبور کرده‌اند. جوانان امروز حقوق خود را مطالبه می‌کنند و نمی‌خواهند همراهی جریانات سیاسی داخلی را به یدک بکشند. نسل امروز که کاملاً غیرسیاسی به دنبال اهدافی است محصول گسست اجتماعی فناوری پرشتاب اطلاعات است، انقلابی که نگرش فکری نسل جوان به وجود آمده را می‌توان به انقلابی اجتماعی شناسایی کرد که هیچ‌گونه سنخیتی با نسل قبلی ندارد.

چرا برخی دانشجویان فحاش شده‌اند؟ / آغاز محاکمه آشوبگران بعد از بخشش پشیمان‌ها

روزنامه کیهان گفت‌وگویی دارد با مهدی جمشیدی پژوهشگر علوم اجتماعی که با عنوان «بررسی اغتشاشات اخیر از نگاه جـامعه‌شناختی» تیتر دو شده است. وی در این مصاحبه می‌گوید:

مطالعات نشان می‌دهد اتفاقاتی که رخ داده است، هویت طبقاتی دارد، اما منظور از طبقه نه به معنای طبقه اقتصادی و معیشتی، بلکه به معنای عام و قشری اجتماعی است. همان‌طور که «وبر» سه‌گانه طبقه، حزب و شأن را مطرح می‌کند، اگر بخواهیم در چارچوب وی صحبت کنیم، اکنون ما با یک شأن اجتماعی مواجه هستیم، یعنی جمع و برشی از جامعه که هویت فرهنگی یکپارچه دارد. ما با یک طبقه اجتماعی مواجه هستیم نه یک نسل؛ در واقع مسئله کنونی دهه هشتادی‌ها نیستند، مسئله فعلی طبقه اجتماعی است که می‌توان آن را «طبقه اجتماعی متجدد» نام نهاد.

در ادامه این گفتگو آمده است:

اکنون ما با انتخاب‌های ناصواب و نابهنجار این طبقه مواجه هستیم. در واقع باید بدانیم که گسست نسلی رخ نداده و اصلاً چنین تصویری از دهه هشتادی‌ها مشاهده نمی‌شود که مثلاً متولدان این دوره از انقلاب بریده‌اند، اکنون اتفاق تازه‌ای نیفتاده، ما با این طبقه اجتماعی در ۴۰ سال گذشته، در حوزه‌های مختلف تضاد و تنش داشتیم.

چرا برخی دانشجویان فحاش شده‌اند؟ / آغاز محاکمه آشوبگران بعد از بخشش پشیمان‌ها

روزنامه هم میهن به بررسی افزایش تعارضات در بدنه دانشجویی و اقدامات مدیریت دانشگاه‌ها در اغتشاشات پرداخته و می‌نویسد: پرداخته و نسبت به «خطر شکاف در دانشگاه» هشدار داده است ونوشته است:

 شاید تشکیل هیاتی خارج از دانشگاه و با حضور افرادی معتدل و مورد اعتماد عموم، بهترین راه برخورد با مشکل کنونی دانشگاه باشد. چنین هیاتی طبعاً می‌تواند با حضور در دانشگاه‌ها، با گرایش‌های مختلف دانشجویی و نمایندگان آنها بدون واسطه به بحث بنشیند. درشتی‌های احتمالی آنها راتحمل کند و نهایتاً آنان را برای پذیرش توافقی که منجر به حفظ آرامش دانشگاه و خشنودی همه طرف‌ها شود، متقاعد سازد.

هم‌میهن همچنین به نقل از غلامرضا ظریفیان معاون دانشجویی وزارت علوم در دولت خاتمی نیز تاکید کرده که در درون دانشگاه اگر گفت‌وگو میان دانشجویان، جدالی باشد، مبارک است، اما اگر به سمت خشونت‌های کلامی باشد و منجر به برخوردهای فیزیکی شود، اعلام خطر برای جامعه است.

چرا برخی دانشجویان فحاش شده‌اند؟ / آغاز محاکمه آشوبگران بعد از بخشش پشیمان‌ها

روزنامه وطن امروز حضور بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در دانشگاه خواجه نصیر را مورد بررسی قرار داده و از «گفت‌وگو و مدارا» گفته است. این روزنامه ا با اشاره به اینکه حضور نمایندگان دولت در دانشگاه‌ها نوشته است:

برخی دانشگاه‌های کشور در هفته‌های اخیر شاهد برخی حرکات هنجارشکنانه و درگیری‌هایی میان دانشجویان بود... د. با تمام این اوصاف دانشگاه را کماکان باید یکی از کلیدی‌ترین محیط‌ها برای برقراری گفت‌وگو و نقد در جامعه دانست. البته حاکم شدن فضای هتاکی و حاشیه‌آفرینی مهم‌ترین مانع در برابر نقد و گفت‌وگو به حساب می‌آید. بر همین اساس، حرکت به سمت حاکم شدن فضای منطق و گفت‌وگو، ضرورتی جدی و انکارناپذیر برای محیط دانشگاهی کشور است.

در ادامه این گزارش آمده است:

ورود مسؤولان به دانشگاه‌ها و برقراری فضای گفت‌وگو میان دانشجویان با مقامات رسمی می‌تواند در فضای ملتهب فعلی رویه‌ای راهگشا باشد. بهادری جهرمی راهی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شد تا ضمن گفت‌وگوی مستقیم با دانشجویان، شنونده مطالبات معترضان باشد، حضور سخنگوی دولت در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در میان انبوهی از حاشیه و هتاکی نیمه‌تمام ماند.

چرا برخی دانشجویان فحاش شده‌اند؟ / آغاز محاکمه آشوبگران بعد از بخشش پشیمان‌ها

اغتشاش‌گران محاکمه می‌شوند

روزنامه جوان خبر داده است که در روزهای آینده شاهد برگزاری دادگاه‌های عوامل آشوب و ناآرامی‌های اخیر خواهیم بود. برای مردم که از مزاحمت‌ها و بعضاً ناامنی‌های ناآرامی‌های یک ماه گذشته به تنگ آمده‌اند و گاه روال عادی زندگی‌شان به هم خورده، این سؤال مطرح بود که چرا محاکمه دستگیرشده‌های آشوب زودتر آغاز نمی‌شود تا بلکه جدیت دستگاه قضایی در برخورد با عوامل آشوب، مانع تکرار آن شود؛ اما تکمیل پرونده و انجام بازپرسی‌ها طبعاً زمان می‌برد. سرانجام روز گذشته، رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که در هفته آینده، محاکمه‌ها آغاز می‌شود. پیش از این، رئیس قوه قضائیه از علنی بودن این دادگاه‌ها در صورت تشخیص قاضی گفته بود.

چرا برخی دانشجویان فحاش شده‌اند؟ / آغاز محاکمه آشوبگران بعد از بخشش پشیمان‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ایران قوی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    46 19
    اینا دانشجو نیستند
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      36 5
      پشیمان یعنی چه ؟ طرف همه کار کرده و با این حربه از مجازات فرار میکند و فکر میکند زرنگ است .
    • هاشمی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      9 4
      تف به لقمه حرام
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      6 5
      دانشجوهایی که با تخلفاتی که امسال در کنکور معلوم شد معلوم نیست چه جور در دانشگاه شریف قبول شدند و سه سال آنلاین کلاس رفتند و آنلاین امتحان دادند معلومه برای غیر حضوری شدن کلاس و امتحان تمام تلاششون رو انجام میدن
    • کارشناس IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      3 2
      راست میگه
    • SE ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      4 5
      این پیروان فرقه ...زگی در تلاشند با برپیدن حجاب و غذاخوری جدا فرصت یتبند که افراد بیشتری را جذب فرقه کرده و با کمک دشمنان کشور بر جامعه حاکم شوند
    • IN ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      9 6
      این دختران کشف حجاب کرده وسط دانشگاه دولتی رو هم می بخشبید؟ زنهای لختی تو خیابون رو هم؟ از این به بعد همین ها رو باید برای مبارزه با اسرائیل فرا بخونید.ما برای کشور سکولار خون نمی دیم
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      6 2
      پرورش یافتگان مکتب سلطنت طلب؛ بهایی منافق کومله و ... پدر مادر بی قید و بی دین و ایمان که اعتقادی به خدا و دین ندارند و منطق اونها فقط فحش است چیزی جز تحویل دانشجوی فحاش نیست
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      2 1
      طرح زوج و فرد نمودن دانشگاه ها را بررسی کنید. آقایان: زوج خانم ها : فرد
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      4 1
      راه حل شریف : 1- فارغ التحصیلان باید به مدت دو برابر مدت تحصیل در خدمت دولت باشند و اگر تصمیم به رفتن دارند باید هزینه ای که از جیب ملت ایران برای آنان پرداخت شده (30 میلیارد تومان ) بدهند و بروند. 2- دانشگاه شریف فقط مخصوص تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) شود و پذیرش با گزینش انجام دهد . و دانشجوی لیسانس نگیرد.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    14 9
    فحاشی بخاطرسبک زندگی وتربیت مادر
    • US ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      11 5
      چون فله ای بدون بررسی آنها وارد میشود. گزینش دوران سال ۶۴ بهترین راه حل است
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      3 1
      دقیقا
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    13 7
    مرگ بر اغتشاشگر
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    8 3
    درهم برهمکردن مطالب مرضی است که بعضی از سایتها همیشه داشته و دارند. اما دانشجویان فحاش دانشگاه را با کاباره ها اشتباه گرفته اند. زیرا باید خانوادگی تشریف بیاوردند بعد هم با هم شعار بدهند زن-زندگی -آزادی.آنموقع معلوم میشود شعارهای که مدهند قابلیت عملی شدن دارد یا .نه.
  • PL ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 3
    دانشگاه ها همیشه همینطور بوده اند فقط الآن فیلمش بیشتر منتشر می شود.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      1 3
      راه حل تمام مشکلات ایران طرح زوج و فرد است . طرح زوج و فرد نمودن دانشگاه ها را بررسی کنید. روز های زوج آقایان حضوری ؛ خانم ها آنلاین ـــ روزهای فرد خانم ها حضوری ؛ آقایان آنلاین
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    6 3
    چرا با اون مقدار کم اپدانشجو های هنجار شکن و اغتشاش گر و ارذل برخورد نمیکنید چرا کارت دانشجویی شون رو ابطال نمیکنید تا کی مدارا های غیر صحیح رو ادامه میخواند بدن؟!!
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 3
    اینهادانشجونیستندح نادانهای نفوذیند
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    12 2
    بر اساس چیزی که خودم دیدم و چند نفر هم برایم تعریف کردند اکثر قریب به اتفاق این دانشجویان وحشی و بی فرهنگ و وطن فروش هایی که شبها شعارهای رکیک می دهند و شعارنویس ها و این زنان و دختران بی حیا که با وضع بسیار شنیع بی پوششی در فضای عمومی شهر حاضر می شوند با فیلم گرفتن از رفتارهای داعشی خودشان و لگد زدن به جمهوری اسلامی و قوانین آن دنبال گرفتن به هر قیمت پناهندگی سیاسی اروپا و کانادا و آمریکا هستند فقط کافیه هرکدام را یک یا دو دهه ممنوع الخروج کنید تا جو دانشگاه های کشور و جو شبهای کشور آرام شود و شاهد رژه رفتن زنان و دختران بی حیا و بی لباس در شهر نباشیم .
    • IN ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      3 2
      بگیرید و بندازید زندان بلاتکلیف
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    7 4
    برهنگی فرهنگی و فرهنگ برهنگی غرب در این به اصطلاح دانشجوها تبلور یافته
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    7 2
    از اساتید و روسای دانشگاه ها بپرسید که سینه خیز میرن تا این فحاش ها رو به اسم اینکه دانشجو هستن مصونیت بدن. یعنی بی در و پیکر تر از ایران به لحاظ اجرای قانون ندیدم! هر چی گندتر باشی مصونیت و مقبولیتت بیشتره
  • Fara hare IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    6 5
    چون دانشجو نیستند وسگ وعامل سعودی هستند که ازطریق مجازی دستور کار میگیرند و اجرا میکنند.اینقدر خودتان رو به نادانی نزنید واینها رو دانشجو و اغتشاشگر و معترض جا نزنید.اینها عامل بیگانه وترورییست محسوب میشن و همه جای دنیا یک برچسب تروریست و وحشت آفرین که واقعاً هم هستند بهشون می‌چسبانند وبعد هم پوستشان رو میکنند و محاکمه شان میکنند.دفعه بعد این تروریست‌های وحشی رو وول کنید تو خیابون خود من به عنوان یک نیروی انتظامی همکاران رو واردار به اعتصاب میکنم و خودتان باید برید برای مقابله با تروریستها.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 6
    دانشجویان فحاشند چون به لطف کتابای درسی بیمحتوا فقط مایه دارا کمک درسی میخرند ورشد میکنند
  • علی افصحی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 1
    در زمان قدیم اشرار نوچه هایی داشتند که هروقت لازم می شد شرارت راه انداخته و بعد برای خاموسی شرارتی که اگر خودشان نبودند، نبود شرط تعیین می کردند حالا ماجرای اصلاح طلبان فاسد شده همان اشرار فتنه گر! اولا به دستور شیطان بزرگ فتنه می کنند، ثانیا فتنه گران را نسل جوان جا می زنند و سخن از گسست نسلی به میان می آورند و بعد برای کند کردن شتاب دولت مردمی سخن از ترمیم کابینه با چهره های بد نام و خائن به میان آورده و دست آخر آن چیزی را که در کف خیابان به دست نیاورده اند یعنی تضعیف قوای نظامی و امنیتی را پیش می کشند . باید به این جمعیت حرامخوار اصلاح طلب گوش به فرمان آمریکا گفت چطور جوانان رعنای بسیجی، هم خوانان میلیونی «سلام فرمانده» و مشارکت کنندگان در راهپیمایی عظیم اربعین ، گروه های جهادی در قالب چندین هزاری گروه های مختلف و.... را نسل حساب نمی کنید و فقط منگل های خودتان در فامت نوه های لوس غرب زده لاترا جوانان ایران اسلامی حساب می کنید؟ چرا باید در ترکیب دولت انقلابی عناصر آلوده اصلاح طلب سگ باز و زن کش و غارتگر جا داشته باشند؟
  • حسين DE ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 0
    اين يارو حسين مرعشى مردك بيسواد دلال همه چيز مجددًا فرصت را مغتنم شمرد و شروع كرد عسل خوردن
    • DE ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      1 0
      گنجشکک عشی مشی لب بوم ما نشین برو پیش مرعشی روی شانه هاش بشین یه کار عالی بکن منظور اینقدر جیغ بنفش بکش تا خالی بشی ....زن زندگی آزادیم ما اهل حزب بادیم
  • DE ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    12 1
    واقعأ عجیبه ، قهرمان و افتخار ایران با این سن کم مدال طلای آسیا را میگیرد ولی سایت ورزش سه کوچکترین اشاره ایی هم نمیکند انگار این دختر ایرانی نیست ، ولی اگر بی حجاب بود عکس و مطلب میذاشت،، این در حالیکه صبح تا شب اخبار فوتبالیستهای خارجی از حمام رفتنشون تا سرفه کردنشونو را بخورد جوانان کشور میده و التهاب و تشویش ذهن را با مهارت منتقل میکنه.مثل شادی نکردن فوتبالیستها در موقع گل زدن که تفهمیم کنه ،، این عمل در اعتراض به مردن دختران.. اینا بعنوان سایت ورزش حتی بک کلمه هم از ورزش باستانی خبر نمیذارن. نون و حقوق ایران اسلامی را میخورن و مدح و ثنای خارجیان. میکنند. فارس عزیز کامنت منو برای این سایت بفرست شاید وجدان در آنجا پیدا شود و بخواند. همین ولش کن و پشت گوش انداختن مسایل کم کم جمع شود وانگهی دریا شود. مرگ بر طرفداران بی حجابی و بی غیرتی و زنان گیس بریده.
  • سید IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 1
    بارها رفقای هم پالکی مرعشی به وی گوشزد کرده اند که چه خوب است تو به اندازه دانایی ات خرف بزنی نه به اندازه دارایی ات! ضمناً بهتر است به اندازه دارایی ات شنونده باشی نه به اندازه دانایی ات!!!
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    6 1
    من در دهه چهارم عمرم زندگی می‌کنم ، این نسلی که روزنامه‌های اصلاح‌طلب ازشون حرف میزنن با هم سن های متفاوت هستند ، نیاز هاشون رو در فضای مجازی پرورش فکری میدن و در فضای حقیقی و حاکم جستجو میکنند ، اهل گفتگو و عقلانیت هم نیستند، برخلاف ما که روابط با جنس مخالف رو یک حدودی و مرزی میان خودمون قائل بودیم، دنبال ارتباط بی حد و حصر هستند ، خصوصاً دختران که رفاقت با چند پسر بصورت هم زمان رو اصلأ عیب نمیدونن، متاسفانه واژه غیرت در پسران جوان امروز هم کاملآ مسخره و عقب ماندگی تعبیر میشه، اینها فقط دنبال پول و به تعبیر خودشون عشق و حال هستند، مسافرت گروهی، اختلاط بی حد و مرز، لودگی و هر آن چیزی که پایبندی به عقیده و اصول نامیده میشه
  • ساسان IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    6 3
    شماها در برابر آمریکا و اسراییل سوسک هستید
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 1
    گفتگو با هر نظر جایز و محترم است ما مشکلی نداریم که با گفتگو قابل حل نباشد الان که دولت اعلام آمادگی دارد و از جمله نماینده جوانش که نمونه نسل جوان امروزی هست در بین دانشجو ها میرود و رئیس جمهور و وزرا و نمایندگان هم در هر سفر در میان مردم رفته و میروند منظور دیدن و شنیدن از نزدیک و همان معنی حضور در میدان برای رفع اشکال و مشکلات میدهد جلسات با روزنامه نگاران و اقتصاد دانان و نامزدهای ریاست جمهوری هنوز در خاطرمان هست نشاندهنده عزم دولت برای گفت و شنود برای رفع مشکلات است پس گفتگو جز با دشمن مشخص که هدفش تضعیف و شکست نظام و تجزیه کشور بوده است با هر که نظری در چارچوب احترام دارد طبیعی و لازم است و خرد هم میپذیره این مملکت تعلق به همه دارد چه بسا نسل جوان که آینده متعلق به آنهاست مراقب افرادی که غرض و مرض دارند و بدنبال سوءاستفاده هستند باشیم
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 0
    مرعشی برادر زن هاشمی رفسنجانی است که با رانت حسابی کلفت شده و در مقابل نظام و ایران قرار گرفته
  • ح ر IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 2
    این به اصطلاح دانشجوها ی فحاش از همان ننه بابا های آشغال ضد مملکت هستند که پایشان به ناحق باز شده به دانشگاه دولتی که باید ضمن زدن تودهنی به این ها با تیپا از دانشگاه پرستان کرد تو زندان فشافویه که با آبروی دانشگاه مملکت بازی نکنند
  • سید فروزان CH ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 0
    به مرعشی باید کفت هر کی میکه پنیر تو سرت را بذار و بمیر خیلی دلسوز هستی ثروت باد آورده از قبال رانت و پارتی و هاشمی و امتیاز بدست آوردی را تقسیم کن بین مردم
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 1
    آن چیزی که از بعضی دانشجونما ها دیده شد هیچ‌ ربطی به دانش و علم و ادب و تعلیم و تربیت نداشت این ها بقیه دانشجو ها را هم اذیت می کنند رای سلف مختلط رقاصی می کردند و شیشه می شکستند خیلی عجیب بود واقعا
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 4
    آقا این دانشجویان اغتشاشگر احمق لاتهای بی سر و پا هستند که دولت به اینها پول میدهد اغتشاش کنند و افکار عمومی را از تورم که حتی یک مردی در ایران پیدا نمیشود آنرا مهار کند منحرف کند و الا با ده بیس تا بچه محصل که آشوب درست نمیشود اصل ماجرا همین است هشتاد میلیون یا خوابند یا نمی‌دانند جریان اغتشاشات چیست همش سیاه بازیه
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 1
    با دو سال کرونا و نبود کلاس و حضور حقیقی و بهمین ترتیب روانه شدن بسمت فضای مجازی و ترتیب یافتن پهنای باند و غیره و ذالک بدون توجه به اینکه چه در این فضا با فرصت پیش آمده میگذرد و یک نوعی خو گرفتن دانش پژوهان به آن ظاهرا و شاید الان تغییر فضا برای همین عده که خود را نمیخواهند و یا نمیتوانند با محیط دانشگاه که قانون حاکم هست بر عکس فضای رهای قبلی وفق دهند و اینگونه بدنبال هم رسانی و یکنواختی محیط اصلی با مجازی باشند و الا چنانچه اهل فرهنگ و گفتگو هستند فرصت فراهم هست و چنین گریزان نبودند و اعمال دور از شان و فرهنگ دیده نمیشد
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 3
    اول جواب بِدید که چرا همه‌ی مسئولین گستاخ و کذّابن؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!........................
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 1
    این سوال شما غلط است سوال درست اینست : "چرا بعضی فحاشان دانشجو شده اند ؟"
  • تهرانسری IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 1
    آقای مرعشی! اکثریت مردم در زمان حکومت حضرت علی وی را تنها گذاشتند آیا ایشان حکومت حق را رها کرد یا به میل مردم فریب خورده معاویه تغییر داد؟ تاسف برای شما
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 1
    یکی از مهترین دلایل ش رو می‌توان در فیلم ها مخصوصا سریال های شبکه خانگی پیدا کرد که فحاشی در این مثلا محصولات فرهنگی روزبه روز در حال افزایش
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 1
    از برکات رییس جمهوری قبلی و با ادبمون هست با اون بددهنیها
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 1
    بخاطر اینکه تو ی مدل مدرسه پرورش نیافتن
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    کاسبان تحریم
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 1
    جوانان را دریابید وقتی تربیت فرزندان توسط رسانه ها و فضای مجازی شیطان صفت انجام می شود تا اینکه توسط خانواده یا مدرسه یا مسجد و حکومت باید منتظر بدتر از این ها باشیم
  • سعید IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 1
    ترو خدا کاری بکنید بخشش تا کی؟ خدایا خودت به داد ما برس از شر این جوونهای بی عفت که ضد اسلام عمل میکنن.مشرق پخش کن
  • هادی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    غذا زیاد خوردن!!!
  • احمد IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 1
    اشتباه است فکر کنید دانشجو هایی امروز فحاش شده اند اساسا آزادی غربی آزادی فحاشی است
  • هاله IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 1
    به جای الگو برداری از فن و تکنیک غرب ،از فحاشی و بی بند و باری شون الگو گرفتن. به قول جلال آل احمد غرب زده های هرهری مآب
  • حامد IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    یاد گرفتند، نشدند
  • ابوالفضل IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 1
    از خواننده های بی ادب مشرق یاد گرفتن زیر هر خبرتو ببین چقدر بی ادبی وتهمت وگناه میشه
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 1
    مشرق شاید نظر منو منتشر نکنی ولی دلیل فحاشی دانشجوی بیست ساله رو من میدونم. دانشجوی بیست ساله فحاشی میکند به چند دلیل اولا خانواده این دانشجو بی ریشه بوده ثانیا سیستم آموزش معیوب بوده و معلمهای پاک نیت و پاک ذات در مدرسه حضور نداشتند
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 1
    از مسئولین یادگرفتن
  • NL ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 1
    گسترش بی ادبی و نفرت پراکنی
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 1
    خوب از قدیم میگفتند..ادب از بچه عزیز تره! حکایت الان ماست؛ حالا میخواد هر کی باشه.. باسواد، بیسواد، استاد، دانشجو یا.. دین ما دین ادب و اخلاقه وقتی فاصله ازش زیاد بشه میشه این.. زشتیهایی که گاهی میشنویم و یا میبینیم!! متاسفانه.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      1 1
      راه حل تمام مشکلات ایران طرح زوج و فرد است . طرح زوج و فرد نمودن دانشگاه ها را بررسی کنید. روز های زوج آقایان حضوری ؛ خانم ها آنلاین ـــ روزهای فرد خانم ها حضوری ؛ آقایان آنلاین
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
      1 0
      من به دانشجوها کاری ندارم ، اما مردم دارن از گرسنگی میمیرن
  • مهران GB ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 2
    با سلام دانشجویان فحاش شده اند زیرا که میدانند با آنها برخورد جدی نخواهد شد. اگر این دانشجویان از دانشگاه اخارج شوند و یا جریمه سنگین شوند و در صورت تکرار، زندان، اخراج و جریمه شوند، آنگاه حساب خود را خواهند کرد. البته دولت باید امکان اعتراضات مسالمت آمیز را به دانشجویان نیز بدهند و آنان را تشویق به شناسایی مشکلات و راه حل دادن نیز بکنند.
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 1
    سواد‌سوادسواد‌ وادب.ادب،ادب=فرهنگ
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 1
    سواد‌سوادسواد‌ وادب.ادب،ادب=فرهنگ
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    3 0
    تربیت شده کدوم تفکرند؟؟
  • حامد IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 3
    دانشجویی که رکیک ترین فحش ها را علیه ارزشی ترین نیروهای نظام بکار می برد صلاحیتی برای ایفای نقش در مملکت ندارد. اینها باید اخراج شوند.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 1
    واقعا این همه ندیدن و نشنیدن نوبره...
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 1
    راه حل تمام مشکلات ایران طرح زوج و فرد است . طرح زوج و فرد نمودن دانشگاه ها را بررسی کنید. روز های زوج آقایان حضوری ؛ خانم ها آنلاین ـــ روزهای فرد خانم ها حضوری ؛ آقایان آنلاین
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 2
    نوشته بودید چرا بعضی دانشجویان فحاش شدن اولاً این ها دانشجو نیستن دومأ اگر هم دانشجو باشن آموزش دیده ای منافقین هستن ؛ سومٱ اینا میخوان پناهنده بشن چهارمآ اینها دانشجو نیستن اینها فمنیست هستن
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 0
    اقای مرعشی. اینها تربیت شده. دوران اصلاح طلبان هستند .. تازه دانشگاه باز شده. و بخاطر کرونا دوسال تعطیل بود .. اما. شما مطمعنید فحاشا دانشجو هستند و اگر دانشجو هستند برنامه فحاشی. یکی از ایزار مبارزه انها تعریف و برنامه ریزی نشده. ،، ناگها ن دانشجوی شریف. نا شریف میشود ودر میان جمع انچه که اایق خودش هست. اواز سر میدهد که اعتراض دارد فحاشی. اعتراض است یا اغتشاش. ،،
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 2
    ممنون از مشرق
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 2
    غلط کردن که دانشجو هستند . اینه هنر کنند آدمهای مثل زشت کلام و بقیه غرب گدا ها خواهند شد . دانشجوی چی ؟ اینا دانشجو نیستن ، فحش جو هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس