کد خبر 1434131
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
حسن رشوند

بیش از یک ماه بود که دانشگاه‌ها در کانون بحران قرار داشت و هر سخن خیرخواهانه ره به جایی نمی‌برد، اما امروز که تقریبا پرده‌ها فروافتاده شاید بتوان گوشه‌ای از آنچه بودیم و آنچه باید باشیم را بازگو کرد.

به گزارش مشرق، حسن رشوند طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: تحلیل وقایع همیشه در زمانی که چشم‌ها و گوش‌ها بسته است و نمی‌تواند حقیقت را از میان انبوهی از دروغ و شبه‌حقیقت تمیز و تشخیص دهد، سخت است. این وضعیت به‌ویژه برای مجموعه‌هایی که عنصر تشکیل‌دهنده آن جوانانی باشند که در شور و حرارت جوانی قرار دارند و همه‌چیز را می‌خواهند در کمترین زمان فهم کرده و انرژی خود را برای تحقق خواسته خود صرف کنند، سخت‌تر به‌نظر می‌آید.

بیش از یک ماه بود که دانشگاه‌ها در کانون بحران قرار داشت و هر سخن خیرخواهانه و واقعیتی ره به جایی نمی‌برد، اما امروز که تقریبا پرده‌ها فروافتاده و تا حدود زیادی سره از ناسره روشن شده‌است، شاید بتوان با ذکر برخی واقعیت‌هایی که در مقاطعی از تاریخ این کشور در سال‌های پرالتهاب جنگ در محیط‌های علمی کشور رخ داده و تطبیق آن با شرایط حاضر، گوشه‌ای از آنچه بودیم و آنچه باید باشیم را بازگو کرد.

۱- ۲۷دی‌ماه سال ۱۳۶۵در تقویم دانشگاه تبریز، سالروز بمباران وحشیانه رژیم بعثی عراق به دانشگاه و دانشکده فنی این دانشگاه نام گرفته است. داستان از این قرار بود که در سال ۱۳۶۵تعدادی از دانشجویان، استادها و حتی کارمندان دانشگاه تبریز در کارگاه دانشکده فنی این دانشگاه در ساعات غیردرسی درحال تولید بخشی از مهمات موردنیاز رزمندگان در جبهه‌ها بودند. این در شرایطی بود که حتی کشتی حامل سیم‌خاردار خریداری شده ما در دریای خزر را فقط به بهانه اینکه سیم خاردار مصارف جنگی دارد، توقیف کرده بودند، چه رسد به اینکه سلاح و گلوله جنگی در اختیار ما قرار دهند تا از کیان این کشور دفاع کنیم. این اقدام از اوایل دی‌ماه سال ۱۳۶۵شروع شده بود و در ۲۷دی‌ماه همان سال، درحدود ساعت ۲۲:۳۰ با همکاری ستون پنجم دشمن (منافقین) مورد هجوم وحشیانه رژیم بعثی قرار گرفت و دقیقا بمب هواپیمای عراقی روی کارگاه دانشکده فنی فرود آمد که در نتیجه‌ آن، ۲۲نفر از بهترین دانشجویان که در کارگاه دانشکده فنی مشغول کار بودند، شهید و ۸نفر مجروح شدند.

ممکن است حافظه تاریخی امثال من ۲۲شهید کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز را فراموش کند، اما یقینا در تاریخ این کشور «ایستاده شهید شدن» شهید محسن محمد غریبانی درآن شب را یا جمع‌کردن تکه‌های بدن پاک شهید سیدمحسن جواهری از جای‌جای آن کارگاه را فراموش نخواهد کرد. اقدام دانشجویان و استادان دانشگاه مختص دانشگاه تبریز نبوده و نیست و این وضعیت خودجوش و متعهدانه را در دیگر مراکز علمی اعم از شریف، اصفهان و... شاهد بودیم و بزرگ‌ترین دلیل این اقدام، خروج کشور از وابستگی تسلیحاتی موردنیاز برای دفاع درمقابل دشمن متجاوز بود و دانشجویانی که آن حرکت بزرگ را انجام می‌دادند، یک پایشان در میدان رزم با دشمن و پای دیگرشان در کلاس درس و رفع نیازهای جنگ در کارگاه‌های فنی دانشگاه‌ها بود. نتیجه آن جانفشانی استاد، دانشجو و کارمند این شد که در سال‌های پایانی جنگ این گلوله‌های آر.پی.جی و تجهیزات جنگی ایرانی بود که به مصاف جنگ با دشمن بعثی به‌کار گرفته می‌شد.

ممکن است این پرسش مطرح شود که در طول این سال‌های پر فراز و نشیب بعد از جنگ هم باز همان انرژی استاد و دانشجو در خدمت سازندگی کشور قرار گرفته و دانشگاه شریف، تبریز، اصفهان و... مرکز تولید محصولات برای صنایع کشوربوده ‌است تا جایی که پیوند بین صنعت و دانشگاه عملا رقم خورده‌است.این نگاه درستی است اما اگر توجه داشته باشیم درخواهیم یافت جنس استاد و دانشجویی که امروز بی‌هیاهو به‌دنبال رفع نیاز صنعت کشور است از همان جنسی است که در سال ۶۵در کارگاه دانشکده فنی توسط دانشجویان شهید دنبال می‌شده است. دانشگاه صنعتی‌شریف یک ماه در تلاطم بود و حتما بیش از همه، دانشجویان و استادانی ناراحت بودند که چرا فعالیت آنها در کارگاه‌های دانشگاه در مقطع حاضر که کشور بیش از هرزمان دیگر به خدمات فنی آنها نیاز دارد دچار وقفه شده بود.

۲- وجه ممیزه دانشجوی آن روز با دانشجویانی که بیش از یک ماه است دانشگاه‌ها را محل رفتارهای ساختارشکنانه و ناسزاگویی کرده بودند، دراین است که ادبیات جوانانی که جنگ را تجربه کرده، کلاس درس را محلی برای دانش و کارگاه‌های فنی را برای طراحی تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز دفاع‌مقدس می‌دانستند متفاوت از کسانی بود که به بهانه اعتراض به مقوله‌ای، رکیک‌ترین فحش‌ها را بر زبان جاری کرده و نماد همجنس‌بازی را معرف شخصیت خود معرفی می‌کردند. دانشجوی رزمنده دیروز در مواجهه با برادر رزمنده خود که در انجام امور محوله کم‌تحرک بود برای اینکه از لفظ تنبل برای او استفاده نکند، عنوان «پا طلایی گردان» استفاده می‌کرد و طبیعی بود که انتقال آن کلمات و مفاهیم از جبهه به  محیط‌های دانشگاهی نمی‌توانست محصولش کلمات رکیک و فحش‌های ناسزا و آزاردهنده باشد.

۳- اما چیزی که در طول این سال‌ها از آن غفلت شده، جایگاه استادی است. باید اعتراف کرد در میان ده‌ها هزار استادی که تاکنون در کشور تربیت شده و برای ارتقای علمی کشور و رشد اخلاقی جامعه از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند، کم نیستند کسانی که عمل و رفتار آنها سنخیتی با جایگاهی که سکان آن را در اختیار دارند، ندارد. استادی که از همان ترم اول ذهن دانشجو را مشوش می‌کند و به‌جای امید دادن و تشویق و ترغیب دانشجو به تحصیل و خدمت در کشور، مکرر به گوش او می‌خواند شما دراین کشور به جایی نمی‌رسید و کاری کنید که در پایان دوره کارشناسی از فلان دانشگاه مطرح جهان دعوتنامه دریافت کرده و تحصیل و زندگی خود را در خارج از این کشور تعریف کنید، کجا می‌تواند هم‌تراز استادی باشد که دیروز پابه‌پای دانشجوی شهید خود در کارگاه طراحی تجهیزات و تسلیحات جنگ خدمت می‌کرد و امروز خود را وقف دانشجوی پرانگیزه برای برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور کرده‌است.

۴-دانشگاه صرفا یک محیط با امکانات ساختمانی و تجهیزات است که به فراخور بزرگی و کوچکی خود از امکانات کم یا زیادی برخوردار است، اما آنچه به این محیط تشخص و شأنیت می‌بخشد، استاد و دانشجواست. این تراز استادی و دانشجواست که دانشگاه تربیت مدرس را مدرس، شریف را شریف و دانشگاه تهران، امیرکبیر و... را زبانزد خاص و عام می‌کند. اگر قرار باشد چنین محیط‌هایی آلوده به برخی کج‌رفتاری‌ها و کج‌فهمی‌ها باشد و تراوش آن به‌جای علم و تزکیه نفس، تولید ادبیات سخیف باشد بی‌آنکه خواسته باشیم حتما این نام‌ها به فراموشی سپرده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    76 17
    از بیت المال به زیبا کلام ها و ظریف ها حقوق بدید تا براتون دانشجوی متعهد! تربیت کنن. بودجه صدا و سیما رو هم بیشتر کنید تا تبلیغات بیشتری برای سلبریتی ها کنار بذاره. این دادگاه های صدمن یه غاز رو هم تموم کنید و ارازل و اوباش رو زودتر آزاد کنید تا برای ادامه آشوب ها مهیا بشن. :/
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      8 4
      احسنت از ماست که بر ماست
    • شهرام IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      10 10
      مطمئنی خواب هایت را تعریف نمیکنی ؟
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 4
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • سید IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    19 21
    دانشجوی دانشگاه های دولتی برتر کشور علاوه بر استعداد علمی و هوش یک لازمه دیگر هم باید داشته باشد و آن شأنیت خانوادگی و فرهنگی والا است که البته معدود افرادی فقط به جهت خرخوان بودن یا از راه تقلب در آزمون کنکور و بدون داشتن هوش لازم و وجهه و شأنیت فاخر خانوادگی، در میان سایر دانشجویان بُر می خورند و پس از مدت کوتاهی ظاهرسازی، بالاخره ماهیت اصلی خود را بروز می دهند!
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    63 38
    اکثر دانشجویان ان زمان واقعا نخبه بودن کلاس خصوصی مد نبود هر بچه ای شعور داشت درس میخواند و دانشجو می شد اما امروز دانشجویان دانشگاههای برتر با معلم خصوصی و پول ددی قبول شده اند. نه مغز دارند نه عرق ملی. دلارهای ددی هم اماده است تا این نخاله ها رو روانه اروپا کنه
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      3 5
      دقیقا".
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      1 0
      خروجی دانشگاهی که استادش امثال زشت کلاغ باشه نخله بجای نخبه هست!
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 0
      سالهاچراغ خاموش سند۲۰۳۰درکشورمااجراءمیشده تابه جای فرستادن نخبه به دانشگاه هااراذل واوباش «پخمه»وارددانشگاه هاشوند
  • افشین IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    37 7
    دانشگاهی که دانشگاه نباشد دانشگاه نیست
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 6
      زپلشک! دوکلمه هم از مادرعروس!!!خخخخخخخخخخخ
    • شهرام IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      8 4
      استاد دانشکاه شناس خودت دانشگاه رفتی تا حالا ؟
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      5 10
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      5 6
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • مجتبی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    57 36
    کار از پایه خراب است، دانشجویی که با امکانات مادی در کنکور قبول شده و پایش به دانشگاه رسیده از وی انتظار شخصیتی بیشتری نمی توان داشت.
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      17 42
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      38 32
      دانشجویی که تمام عمر در مدارس در غیرانتفاعی درس خوانده و مو به مو سئوالات کنکور را از قبل حفظ بوده و با توجه به پول پدرش مراحل موسسات زبان و امثال آن را طی کرده و با توجه به نوع کنکور کشور ،در بهترین دانشگاه ها قبول شده و تنها عشقش رفتن به خارج است . این شخص فقط یک آدم آهنی حفظ مطلب و تقلید است نه متفکر و تحلیل گر ، هیچ عرقی هم به وطن و حتی خانواده ندارد و در اولین فرصت کشور را ترک می کند .
    • ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 7
      امریکا در ایران سفارتخانه ندارد مجود مزاحمی مانند تو هم ندارد که مغزت "جایی" گیر کرده !!!خخخخ
  • DE ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    8 13
    و در ۲۷دی‌ماه همان سال، درحدود ساعت ۲۲:۳۰ با همکاری ستون پنجم دشمن (منافقین) مورد هجوم وحشیانه رژیم بعثی قرار گرفت و دقیقا بمب هواپیمای عراقی روی کارگاه دانشکده فنی فرود آمد که در نتیجه‌ آن، ۲۲نفر از بهترین دانشجویان که در کارگاه دانشکده فنی مشغول کار بودند، شهید و ۸نفر مجروح شدند// منافقین وطنفروش که خون کثیف ابن ملجم مرادی در تن آنها وول وول میزند کلا ایرانی نیستند به همین خاطر به مردوری اجدادخود همان بعثی های منافق و حیوانات درنده رفتند. ۵۰۰۰ مزدور اوکراینی دم خود را به دُم صدام جنایتکار و منافقین گره زده بودند و با جاسوسی و گرای منافقبن مردم ما را تکه تکه میکردند .لذا اکنون هم در اینترنت یک مشت دلقک وطنفروش کند ذهن جانی نوکری دلقک صهیونیست را میکنند و آنروز برای صدام و اینبار برای ابوعرررره ... ... اینبار کل تروریست ها و نوکران غرب خیز برداستند و چنان آبروریزی تاریخی برای خود کردند که جزو متعفن ترین و زست ترین و پلیدترین صفحات تاریخ ایران ثبت شد.
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 4
      درود
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 14
    درود
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 16
    درود
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 12
    موافقم
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    11 9
    با چه زبانی به این دولت محترم بگوییم ما حلال نمیکنیم مالمان خرج این آمران اغتشاش شود
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 14
    احسنت
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    11 17
    چرا هیچگونه نظارتی روی اساتید گمراه غربگدا نیست این اساتید از حکومت حقوق دریافت میکنند و بجای فرو کردن دروغ در مغز دانشجویان باید آنها را با حقیقت جهان آشنا سازند.درغرب اعتراض کوچک اساتید به اسرائیل باعث اخراج آنها میشود.در ایران استاد بر علیه حکومت به صودت علنی دانشجویان تشویق به اغتشاش میکند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    42 16
    تا کی به خاطر یه مشت مغز زنگ زده، انسانهای پاک بسیج باید شهید بشوند .فیلترینگ اینستاگرام و اخراج اساتید داعشی باید در اولویت کار دولت باشد
    • هدایت IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 21
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • زارع IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 18
      دقیقا
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    8 21
    اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    19 9
    البته به اون اساتید اضافه کنید انبوه مسئولان که مردم را نه با منطق که بازور می خواهند نگه دارند و فرزندانشان را با سرمایه زیاد عازم غرب می کنند یا به بهانه تحصیل و یا زندگی !!!!! اگر اینکار خیانت هست که هست کار این مسئول صد چندان خیانت هست
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    12 20
    دانشگاه نیاز به تحول بنیادی دارد. با دانشگاهی که بر مبنای نظریه های غربی همچون داروین، بنا نهاده شده است. نمی توان تمدن ایرانی اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب را ایجاد نمود.
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 1
      در علوم انسانی موافقم
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 6
    احسنت
  • . IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 3
    دقیقا
  • r.s IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    8 8
    استادان باشرف روی چشم ما جا دارند . در این میان یک سری , ولی خیلی اندک آدمهای بی وجود و بی هویتی هستند که مقام استادی در داشگاه را یدک می کشند و وجودشان یک ایران اینترنشنال و بی بی سی و ... داخلی است که ماموریت خاصی را دنبال می کنند . دانشجوی وطن پرست و با غیرت باید این اساتید را اچمز کنند .
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    10 10
    یکی از مشکلات این هست که کسی مثل فردوسی پور که تو دانشگاه شریف زبان تدریس میکنه ( که هر کسی که مهندسی خونده باشه میدونه زبان عمومی چه سه واحدی بی ارزشی هست!) به عنوان استاد دانشگاه شریف(!!!) مطرح میشه!
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    9 16
    بله من هم موافقم بابد یک انقلاب فرهنگی دیگری راه انداخت و استادانی که بر ضد نظام حرکت می کنند را عذرشان را خواست در دانشگاهها کم نیستند استادان غربزده ای که دانشجویان را از نظام و اسلام دور می کنند یا آنان را تشویق به رفتن می کنند و یا با کارهای خود دانشجو را به نظام بدبین می کنند.
  • احمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 4
    دانشجویانی که هوش و درایت درک دشمنی ماهواره‌ای عبری لندنی وفضای مجازی دروغین دشمن راندارن جایشان دانشگاه‌های برتر تهران واصفهان وووو نیست باید بفرستند دانشگاه آزاد آنجا آزاد باشند تفریح کنند نه درس
  • سپیده IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 4
    مشکل این است که دانشگاه اصلاً جایگاهی در کشور ندارد. شرکت‌ها خودشان آموزش می‌دهند و بر اساس سابقه کار مزایا می‌دهند و نسبت تحصیل به سابقه کار در حقوق کم است. استادها بر اساس تعداد مقالات خارجی پول می‌گیرند و خارجی‌ها مقالات با نویسنده خارجی را بهتر چاپ می‌کنند پس هر چقدر استادی بیشتر با خارجی‌ها کار کند مزایای بیشتری دریافت کرده و هر چقدر بیشتر برای کشورش کار کند بیشتر تنبیه می‌شود. دانشجو هم اختیاری در زمینه انتخاب واحد یا پژوهش یا استاد ندارد (چون همیشه حداکثر یک انتخاب هست). همین باعث می‌شود ارتباط صنعت و دانشگاه قطع شده و شغل هم نباشد و همه مجبور باشند بروند. محیط دانشگاه هم کاملاً بسته است و نمی‌شود دانشجویان جمع شوند و کاری را شروع کنند و طبق قوانین شرکت‌های دانش‌بنیان هم فقط اساتید می‌توانند شرکت پژوهشی بزنند.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 2
    احسنت
  • حجت IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 14
    فاتحه مملکتی رو خوندم که دانشجوش از این الفاظ رکیک به زبون میاره
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 6
      ... است!!!!!!!
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 6
      این ها دانشجو نیستند اراذل و اوباشی هستند که به مدد پول پدر در دانشگاه قبول شدند.
  • محمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 4
    آیا فقط دانشگاه شریف دانشگاه؟ یه توجهی به سایر دانشگاه ها هم بشود که استاد میگیرند بدون هیچ گزینشی ! ملاک هم حداقل مبلغ حق التدریس هست! به اینجا رسیدیم ما
  • خادم IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    9 0
    استاد گرامی، کار از این کارها گذشته دانشگاه های پولی شدن شدید و تمام تلاش این هست که استاد ارزان قیمت بیارن سر کلاس تا با حداقل پرداخت امورات بگذرد. دیگر جایی برای فرهنگ و ارزش و این حرفها نیست آقا. بفرمایید ملاحظه کنید
  • GB ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 3
    در همان "حافظه تاریخی" خیلی وعد ه ها داده شد ، کدامش عملی شده بعد از 43 سال .
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 4
    وقتی در سینما و تلویزیون ما بجا ی به تصویر کشیدن مجاهدات عظیم مثل حواث دانشگاه تبریز به هجویات و طتز مبتذل پرداخته میشود .انوقت ان میشود که وقایع ج ا را دشمنان روایت کنند
  • گرامی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 4
    بخدا سوگند بزرگترین ضربه را ازاساتید دانشگاه ومعلمین بی اعتقاد مقاطع مختلف تحصیلی میخوریم اینها بعنوان فرمانده های جنگ نرم دشمن برایشان نیرو تربیت میکنند
    • امیر IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      واقعا شما درک نمیکنی هیچ چیزی رو یا خودتو به اون راه زدی .
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 5
    برادر قاضی این شگرد گروهک هاست ودستو. سازمانی انهاست بنا باعترافات اعضای انها در گذشته وقتی دستگیر شدند ننه. من غریبم سر میدهند علت این اشوب مماشات باانها در گذشته است قاطع قاطع برخوردکن‌ همانطور که اگر انها موفق شوند. با ما خواهند کرد. یاعلی مدد
  • عبدالله IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 0
    همین امروز نامسئولی از خودش طرح خائنانۀ تعطیلی ٥شنبه در کرده! مدعی‌العموم هم نداریم یقه‌اش را بچسبد که مگر خدای والا بلد نبود؟ آخر ای نامسئول ! عقب‌ماندگی ایران اسلامی با افزایش تعطیلات جبران نمیشود. ملّت بینوا از خرج زندگی مینالد
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 1
    اگر خوب به رفتار گذشته با جوانان ومردم توجه کنید آنوقت بهتر خواهید فهمید که این شعارها علتش چیست
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    اگرنظام بخواهدیک کاراساسی انجام بدهدباید یک خانه تکانی درست وحسابی درآموزش وپرورش وآموزش عالی انجام دهد. افرادزیادی درکسوت معلم واستاد وجودداردکه نه تنها هیچ نسبتی باانقلاب وآرمانهایش ندارند بلکه حضورشان به ضرر کشورو نسل نوجوان وجوان است
  • کامران IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    آموزش عالی ایران احتیاج به یک تغییر اساسی دارد.از لحاظ سطح سواد دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها،ظرفیت پذیرش دانشجو متناسب با نیاز کشور،سرفصلهای درسی،تربیت متخصصان پزشک در همه مناطق کشور،تربیت اعضای هیات علمی که هم انقلابی و وطن دوست باشند و وابسته به غرب نباشند و ... .
  • احمد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    به نظر من تعدادی از دانشجویانی که از همان ابتدا مهاجرت ملکه ذهنشان است و هیچ عرقی ندارند بلافاصله جذب موساد و...میشن. شناسایی دانشجویان نخبه ی ارزشی و محل فعالیت و ادرس و... توسط همین ها انجام میشه ...
  • ساس IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    استادها از فیلتر ماسونیزم عبور دادن یعنی همین. بهتر نیست هزار استعداد را شناسایی کنید و به منظور استاد شدن را در گوشه ای از دنیا ناشناخته بسازید ودرست بار بیاورید و سپس به دانشگاههای مخفی ساز شده و یواشکی تجهیز شده ببرید و یواشکی دانشجو را در سال جدید به آن تزریق کنید و از دانشجو مراقبت میکنند تا به نفع کشور با عرق ملی برای کشور باشد. دانشگاههایی ماموریت محور نه نمایشی و نه آپلود کننده پایان نامه و تز به سایت های مفتخور زیر مجموعه استعمار علمی . تا از پاتک سنگین دشمن در امان باشید.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    تمام این مسائل به تربیت در دوران خانه مدرسه و بر میگردد
  • ناشناس IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    تمام این مسائل به تربیت در دوران خانه مدرسه و بر میگردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس