کد خبر 1427401
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
اعتصاب سراسری نیمی از فرانسه را تعطیل کرد

در کشور فرانسه اعتصاب سراسری موجب تعطیلی قطارها، مدارس و بخش‌های مختلف خدماتی در این کشور شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اعتصاب کارگران صنایع و بخش‌های مختلف کشور فرانسه روز سه‌شنبه بیشتر از همه به حمل و نقل شهری ضربه وارد کرد به طوری تقریباً نیمی از بار ترافیکی قطارهای شهری به حالت تعلیق درآمد.

از روزهای قبل کارگران بخش‌هایی مانند حمل‌ونقل، انرژی، آموزش، جمع‌آوری زباله و کشاورزی اعلام کرده بودند که روز سه‌شنبه به فراخوان اتحادیه‌های کارگری در این کشور برای اعتصاب سراسری ملحق می‌شوند.

پیش از این کارگران بخش انرژی و پالایشگاه‌های فرانسه در اعتراض به وضعیت معیشت و حقوق خود اعتصابات گسترده ای برگزار کرده اند. کارکنان راه‌آهن فرانسه نیز اعلام کرده بودند که از روز سه‌شنبه به جمع معترضان خواهند پیوست.

البته نظرسنجی‌ها حاکی از این بود که امروز تنها  ۳۹ درصد از مردم از فراخوان اعتصاب سراسری حمایت کردند و هرچند ۴۹ درصد با آن مخالف بودند ولی همین تعداد موجب اختلال عمده در بخش‌های مختلف خدماتی کشور فرانسه شده است.

رسانه های فرانسوی نوشتند که اعتصاب کارگران پالایشگاه به یکی از سخت ترین چالش‌های رئیس جمهور امانوئل ماکرون از زمان انتخاب مجددش در ماه می تبدیل شده است.

طبق آمارهای وزارت آموزش فرانسه در مدارس نیز اعتصاب ۱۰درصد از معلمان موجب تعطیلی کلاس‌های درس شده است.

اعتصاب کارگران بخش‌های خدمات حمل و نقل شهری موجب تعطیلی خط راه‌آهن بین پاریس و لندن شد و در خطوط دیگر نیز کاهش ۵۰درصدی در خطوط مشاهده شد.

الیزابت بورن، نخست وزیر روز یکشنبه گفته بود که این اعتصاب‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که دولت قرار است بودجه سال ۲۰۲۳ را با استفاده از اختیارات ویژه قانون اساسی تصویب کند که به آن اجازه می دهد رای‌گیری در پارلمان را دور بزند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    خیلی هم عالی، آقا شما هم از اعتصاب کنندگان حمایت کنین، چرا ساکتین ؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس