.

منابع خبری از برگزاری تظاهرات ضد دولتی در فرانسه و برخورد خشن پلیس با معترضان و پرتاب گاز اشک آور برای متفرق کردن مردم خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عصر یکشنبه به وقت تهران از برگزاری تظاهرات ضد دولتی در فرانسه و برخورد خشن پلیس با معترضان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، این تظاهرات با حضور جمعیت زیادی بعد از ظهر شنبه به وقت فرانسه در پاریس  برگزار و و طی آن پلیس به سمت معترضان گاز اشک آور پرتاب کرد. تعداد مجروحان این حادثه هنوز مشخص نیست.

شهروندان فرانسه در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی در کشور و کم کاری مسئولان به خیابان‌ها آمدند. تجمع کنندگان در خیابان‌های مرکزی پاریس از مقامات افزایش حقوق و توقف تعرفه های برق و مواد غذایی را خواستار شدند.

این گزارش حاکیست،  رسانه‌های جهان روز شنبه در تحلیل‌هایی از نگرانی دولت فرانسه از گسترش دامنه اعتصابات از پالایشگاه‌ها به سایر بخش‌ها خبر دادند.

روزنامه «لوموند» در این زمینه نوشت، دولت فرانسه امیدواراست که التهابات ناشی از اعتصابات  پیش از شعله ور شدن فروکش کند. بیش از دو هفته از آغاز اولین اعتصابات در پالایشگاه‌های نفت می‌گذرد و اینک دولت  فرانسه با خطر بیشتری مواجه است و آن امکان گسترش اعتصابات به سایر بخش‌هاست.

 به نوشته لوموند، در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آرام شدن اوضاع وجود ندارد و اعتصاب‌ها در پالایشگاه‌ها منجر به درخواست اعتراضات گسترده شده است.

 پنجشنبه گذشته نیز چهار اتحادیه دیگر فرانسه خواستار اعتصاب عمومی در سه شنبه هفته جاری جهت افزایش دستمزدها شدند. انتظار می‌رود کارگران حمل و نقل شبکه ریلیب فرانسه و کارمندان دولتی نیز اعتصاب کنند.

تداوم اعتصابات اتحادیه‌های کارگری فرانسه در بخش سوخت باعث گرفتاری میلیون‌ها راننده فرانسوی شده است. اینک حدود یک سوم از جایگاه‌های سوخت فرانسه با بنزین کم یا تمام شده مواجه‌اند.

خبرگزاری «رویترز» روز شنبه در گزارشی نوشت که اتحادیه سی‌جی‌تی فرانسه که هسته اصلی اعتصابات چند هفته‌ای بود، پنج‌شنبه گذشته از مذاکرات برای افزایش دستمزد کناره‌گیری کرد و امیدها را برای پایان دادن به بن‌بست همزمان با بحران  کمبود سوخت در پمپ‌ بنزین‌های فرانسه کاهش داد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 1
    اعتراضات به تمام اروپا سرایت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس