کد خبر 1428414
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
تداوم اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت در فرانسه

فعالیت جایگاه‌های عرضه سوخت در فرانسه که به شدت تحت تاثیر اعتصاب کارکنان بخش سوخت قرار گرفته بود هنوز به حالت عادی بازنگشته است.

به گزارش مشرق، ۲۶ روز از آغاز اعتصاب کارکنان شرکت «توتال انرژی» گذشته است و باوجود بهبود نسبی در عملکرد پمپ‌های بنزین، آماری متفاوت از تعداد جایگاه‎های تعطیل و یا دارای اختلال در عملکرد منتشر می‌شود.

دولت فرانسه روز جمعه در آماری رسمی اعلام کرد که هنوز در عملکرد ۱۳ درصد پمپ بنزین‌ها در سراسر فرانسه اختلال وجود دارد و این آمار در روز پنجشنبه ۱۶.۹ درصد بوده است.

روزنامه «لو فیگارو» اما در گزارشی نوشت این آمار با تحلیل داده خود و رسانه‌هایی چون خبرگزاری فرانسه و رادیو «فرانس انفو» متفاوت است.

برآورد این رسانه‌ها که عصر دیروز منتشر شد، از تعطیلی کامل ۱۳.۱ درصد پمپ بنزین‌ها حکایت دارد. به این ترتیب به گزارش خبرگزاری فرانسه از تحلیل داده‌های پایگاه‌های دولتی در یک‌هزار و ۳۰۴ جایگاه از ۹ هزار و ۹۷۶ پمپ بنزین، نه بنزین توزیع می‌شود و نه گازوئیل. همچنین تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال در عملکرد به ۲۵ درصد میرسد.

تداوم اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت در فرانسه

بخش قابل توجهی از کارکنان شرکت توتال‌ انرژی فرانسه به دعوت اتحادیه‌های کارگری و به ویژه کنفدراسیون عمومی کار اعتصاب سه‌روزه خود را از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) آغاز کردند و این اعتصاب از آنجا که در مهلت مقرر به نتیجه نرسید تا امروز بارها تمدید شده است.

خواسته کارکنان توتال انرژی، افزایش ۱۰ درصدی دستمزد است. هفت درصد از این میزان برای متناسب شدن دستمزد با تورم و سه درصد دیگر برای برخورداری کارکنان از سود کلان شرکت توتال در پی افزایش بهای سوخت تحت تاثیر جنگ اوکراین مطالبه شده است.

این اعتصاب روز سه‌شنبه با اعتصاب سراسری و اعتراض به دستمزدها همراه و به شکلی گسترده برگزار شد و در روزهای اوج خود به بروز اختلال در نزدیک به ۳۰ درصد جایگاه‌های سوخت در سراسر فرانسه منجر شد.

در پی توافق به دست آمده هفته گذشته در مورد افزایش دستمزد، دولت با مداخله در اعتصاب طولانی کارکنان توتال از ابزار قانونی خود برای بازگرداندن آنان به برخی از انبارهای سوخت و پالایشگاه‌ها استفاده کرده است.

اعتصاب کارکنان در دو سایت توتال در شمال فرانسه و منطقه رون (Rhône) ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس