اعتصاب در فرانسه، کار روی رآکتورهای هسته ای را متوقف کرد

بر اساس گزارش‌ها، تعمیر و نگهداری ۹ راکتور هسته‌ای در فرانسه به دلیل اعتصاب به تعویق افتاد.

به گزارش مشرق، منابع فرانسوی تائید کردند که کار تعمیر ۹ رآکتور هسته‌ای در فرانسه که در فصل زمستان برای این کشور حیاتی است، به دلیل اعتصاب کارکنان به تعویق افتاده است.

یک روز پیش از این نیز اعلام شده بود که انجام بخشی از کارهای صنعتی بدلیل اعتصاب کارگران دچار وقفه است. این دور از اعتصابات کارگری در فرانسه در پی فراخوان اتحادیه کارگری در میان کارکنان شرکت‌های انرژی با طرح برخی درخواست‌های شغلی و حقوقی از حدود یک ماهه پیش تا کنون ادامه دارد.

این اعتصاب بر عملیات کار سه رآکتور در نیروگاه هسته‌ای Cruas (NPP) تأثیر گذاشت و تعمیر و نگهداری راکتورها را به تأخیر انداخت.

از سال ۲۰۲۱، قیمت انرژی در اروپا به عنوان بخشی از روند جهانی افزایش یافته است. از سوی دیگر، پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و تصویب چندین بسته تحریمی علیه مسکو از سوی غرب، قیمت سوخت چند برابر شده و بسیاری از دولت‌های اتحادیه اروپا را مجبور به توسل به اقدامات اضطراری مانند بهره برداری از نیروگاه‌های هسته‌ای کرده است.

حتی با وجود تهدید مقامات برای مقابله با اعتصابات، کارگران بخش انرژی این کشور به اعتصاب خود ادامه دادند.

کارکنان شرکت‌های توتال انرژی و اسو فرانسه و شرکت آمریکایی «اکسون موبیل» بیش از دو هفته است که دست به اعتصاب زده‌اند و خواهان افزایش دستمزد -در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی- و سهم بیشتری از سود قابل توجهی هستند که هر دو شرکت در سال جاری به دلیل افزایش قیمت‌های انرژی به دست آورده‌اند.

ادامه اعتصاب‌ها و محاصره پالایشگاه‌ها و انبارهای ذخیره سوخت منجر به کمبود سوخت در سراسر این کشور شده است. حدود ۳۰ درصد از پمپ بنزین‌ها کمبود حداقل یک نوع سوخت را در آخر هفته گزارش کردند، در حالی که گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد که صف‌های طولانی خودروها در جایگاه‌ها باعث نارضایتی و خشم مردم فرانسه شده و همانطور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، شاهد افزایش درگیری‌های مردم این کشور بر سر بنزین هستیم.

علاوه بر کمبود بنزین، فرانسه با کمبود برق نیز مواجه است. دولت این کشور برای مقابله با این وضعیت، «ریاضت انرژی» را رکن اصلی سیاست خود قرار داده تا از ایجاد بار اضافی بر شبکه برق جلوگیری کند، اما کارشناسان معتقدند که این پاریس، زمستان سختی پیش رو دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    عاقبت با طناب پوسیده ی یانکی ها به چاه رفتن همینه!،قابل توجه ی سینه چاکان ،بستن با آمریکائیها(اسلاح طلبان مزدور)!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس