هشدار روسیه به آلمان: «نورد استریم ۲ را سیاسی نکنید»

روسیه در حال برنده شدن جنگ انرژی در برابر اروپاست و توانسته بر تحریم‌های غرب غلبه کند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی تحلیلی درباره جنگ اوکراین نوشت: پوتین در حال برنده شدن در جنگ انرژی است. او از انرژی به عنوان سلاح علیه اروپا استفاده کرده و در نتیجه، زمینه برای رشد قیمت‌ها و شدت پیدا کردن فشارهای تورمی فراهم شده است. افق بازار انرژی نگران‌کننده است و از جنبه‌های مختلف، پوتین در حال برنده شدن در جنگ انرژی است. رشد قیمت انرژی سبب شده است تا درآمد روسیه از محل فروش انرژی بالا برود. افزایش قیمت نفت؛ یعنی اینکه روسیه می‌تواند درآمد صادرات گاز را نادیده بگیرد و صادرات این حامل انرژی به اروپا را متوقف کند. به این شکل فشار بیشتری بر برلین، پاریس و لندن وارد خواهد شد. اکثر اقتصادهای اروپایی، به ویژه آلمان و ایتالیا که به گاز صادراتی روسیه وابستگی بیشتری دارند، از رشد قیمت‌ها و کمبود عرضه لطمه دیده‌اند و هم‌زمان با رشد نرخ تورم در آن‌ها، ریسک رکود اقتصادی بالا رفته است.

اقتصادهای وابسته به گاز روسیه با زمستانی سخت و قطع مکرر برق مواجه هستند. طی شش ماه آینده، تعدادی از کشورهای اروپایی برنامه‌هایی را برای قطع برق اجرا خواهند کرد؛ زیرا نه تنها عرضه به شدت کاهش یافته، بلکه قیمت‌ها بالا رفته و تأمین برق دشوار شده است.

گسترش بحران اوکراین و اقدامات تدافعی اتحادیه اروپا در برابر روسیه که منجر به شکل‌گیری تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد،‌این ظن را قوت بخشید که روسیه در موقعیت مناسب اقدام به اتخاذ رویکردهای تلافی‌جویانه خواهد کرد.

فدراسیون روسیه، بزرگ‌ترین تأمین کننده انرژی اروپا است و به سبب قیمت تمام شده پایینی که انرژی این کشور برای اتحادیه اروپا داشته همواره از مطلوبیت بالایی در معاملات انرژی برخوردار بوده است.

افزایش هشت برابری قیمت گاز طبیعی از زمان حمله روسیه به اوکراین، تهدیدی بزرگ برای اقتصاد اروپا محسوب می‌شود. این تهدید، هم متوجه تولید کارخانه‌ای این قاره است و هم استانداردهای زندگی و آرامش اجتماعی را در این قاره تهدید می‌کند. برخی اقتصاددان‌ها معتقد هستند قبل از پایان سال 2022 اقتصادهای منطقه یورو دچار رکود می‌شوند.

براساس گزارش‌های رسمی، هر دو خط لوله نورداستریم دچار کاهش ناگهانی فشار و متعاقب آن نشت گاز در دریا شدند و احتمال اینکه این دو هم‌زمان دچار حادثه شوند، بسیار غیرمحتمل به نظر می‌رسد.

این انفجارها کار هر دولتی و با هر انگیزه‌ای که باشد اهمیت ثانوی دارد و آنچه در این میان مهم است انگیزه نهفته در پشت این خرابکاری عمدی گسترده در وسط جنگ اوکراین است. ظاهراً قدرت‌های بزرگ تصمیم گرفته‌اند برآتش این جنگ بدمند و آن را بیش از پیش شعله‌ورتر سازند آتشی که اگر زبانه بکشد به‌طور قطع و یقین شعله‌های آن به زودی دولت‌های پشت پرده انفجارهای خطوط انتقال گاز نورداستریم را نیز خواهد سوزاند.

دن بونجینو؛ مؤلف و مفسر سیاسی و مجری شناخته شده شبکه فاکس نیوز، اخیراً در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به خرابکاری ایجاد شده در خط لوله انتقال گاز نورد استریم هشدار داد که «آمریکا در حال آهسته قدم زدن به سمت جنگ جهانی سوم است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 4
    پوتین باید فراخوان داوطلب رزمنده در مقابله با ناتو دهد تا میلیونها رزمنده داوطلب ثبت نام کنند
  • حسین سجادی IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    27 11
    حکومت ایران و روسیه استادتمامِ وارونه جلوه دادن حقیقت هستند.
    • ناشناس IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 5
      صف بنزین در فرانسه هم یک شوخی است!
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      خدائیش ما را با روسیه یکجا نام نبر
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      خود برو ببین اوضاع اروپا رو بعد بیا سروصدا کن
  • سید محسن هاتف IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    15 0
    بنام خداوند قادر متعال .هرچه خرابکاری وجنایت در دنیا است .دست آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه در آنها بخصوص آمریکا دیده می شود .این را تمام مردم دنیا خوب میدانند .به جز احمق ها .
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    7 1
    به امید پروردگار این اروپا بخصوص آلمان در حال به درک واصل شدن هستند
  • ابوالفضل IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 9
    خخخخخخ این تویی که از پا در اومدی نه اروپا
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      4 0
      ابوالفضل جان تو زیاد حرص اروپا را نخور همین الان میتوانی بروی ترکیه بعد سه گزینه پیش برای رفتن به اروپای غربی داری ۱_یا دریا غرق میشوی ۲-یادرکوههای بالکان یخ میزنی۳_ یا به قبله ات میرسی و حقیقت را لمس میکنی
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 0
    واقعا حالا به قدرت کشورمان افتخار می کنم که چهل سال اندی در برابر تحریم‌های همه جانبه غرب همراه با جنگ و فتنه های گوناگون توسط وطن فروش‌های داخلی ایستادگی کرده است در حالی که اروپا تنها با یک تحریم و جالب تر اینکه این تحریم هم توسط خودشان علیه روسیه انجام گرفته به له له افتاده اند درود بر ایران انقلابی
  • پولیتیکولوژی هیستوریکال IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 0
    همانطوریکه عقاب امپراطوری آمریکا از قبل جنگ اروپاییان با هم و روسیه در جهان ظهور کرد و قدرت درجه یک شد و اروپا را زیر یوغ خود برد اکنون که دچار مشکلات عدیده و رو به افول است با قربانی کردن اروپا به قیمت فرسودن و تضعیف روسیه دوباره میخواهد اروپا را وامدار خود کند و هژمونی رو به زوال خود را احیا کند لذا فقط یک جنگ حداقل شبیه جنگ جهانی دوم میتواند از دل ویرانی و خاکستر جنگ ققنوس امپراتوری نوین آمریکا را بزاید.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 0
    پس ایران چرا نمی تواند از پتانسیل نفت و گاز خود که خیلی بیشتر از روسیه است به نحو احسن استفاده کند ؟
    • محمد قزل IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 1
      چشماتو باز کن ببین ایران نفتشو چطور می فروشه
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 0
    انگلوساکسونها باید از سرما بمیرند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 1
    بهترین فرصت برای ایران هست نفت و گاز خودشو از تحریم دربیاره و به اروپا صادر کنه و حساب روسیه نارفیق رو برسه این کشور ارتش درست و حسابی هم نداره فردا حق وتوی اونم میگیرن از سازمان ملل میندازنش بیرون ولش کنید این کشور نارفیق و زوار در رفته رو با رشد منفی جمعیت داره ضعیفتر هم میشه
  • نیما IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    چاه کن همیشه ته چاه است
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    فلاکت غرب امروز بهتر از فرداست ، هرچه زودتر بهتر به امید خدا دنیا از شرشون راحت شود
  • سعید DE ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    به لطف خدا و برنامه ریزی های از پیش انجام شده ، یکبار برای همیشه پرونده غربی های خیره سر و مکار را می بندیم . با ما بمانید ...
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    بهترین فرصت برای تولید و صادر کنندگان نفت اعضای اوپک همگی باهم متحد در کنار روسیه علیه غرب تحریم و مانع از صادرات حتی یک بشکه نفت شوند تا در زمستان از سرما قندیل بشن.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس