کد خبر 1425601
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کشفِ نشتی جدید در خط لوله انتقال نفت به اروپا

لهستان از کشف یه نشتی در خط لوله انتقال نفت روسیه به اروپا خبر داده که هنوز علت آن مشخص نیست.

به گزارش مشرق، «پِرن»، اپراتور لهستانیِ خط لوله «دروژبا» که نفت را از روسیه به اروپای مرکزی منتقل می‌کند، یک نشتی کشف کرده که پس از نشت خط لوله نورد استریم، به نگرانی‌ها در مورد امنیت انرژی اروپا خواهد افزود.

این نشتی که در مرکز لهستان واقع شده، در حالی رخ می‌دهد که اروپا با بن‌بست انرژی مواجه شده است. گفته می‌شود در حال حاضر دلایل این حادثه ناشناخته است و هنوز مشخص نیست که نشت در خط لوله نفتی دروژبا چقدر مهم است و چه چالش‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

خط لوله نفت دروژبا که نام آن در زبان روسی به معنای «دوستی» است، یکی از بزرگترین خطوط لوله در جهان است که نفت روسیه را به بخش عمده‌ای از اروپای مرکزی از جمله آلمان، لهستان، بلاروس، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک و اتریش می‌رساند. روسیه پس از گفت‌وگوهای مشترک با بلاروس، اوکراین و لهستان اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد عرضه نفت از خط لوله کلیدی دروژبا را در آینده از سر بگیرد.

روسیه یکی از مهم‌ترین صادر کنندگان نفت و گاز در جهان است. پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به دلیل بروز اختلال در عرضه، اروپا با بحران انرژی مواجه شد. این بحران کمی بعد با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تشدید شد و با بروز نشتی در خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ به اوج خود رسید.

از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، خطوط لوله نورد استریم در کانون بن‌بست و بلاتکلیفی حوزه انرژی بین مسکو و بروکسل بوده است.

نورد استریم ۲ در سپتامبر ۲۰۲۱ تکمیل شد، اما به‌دلیل اینکه آلمان صدور پروانه برای فعالیت این خط لوله را برای مدتی نامعلوم متوقف کرد، هرگز وارد فاز عملیاتی نشده. نورد استریم یک نیز در اواخر آگوست، عرضه گاز خود به اروپا را به دلیل آنچه مشکلات فنی ناشی از تحریم‌های غرب علیه مسکو خوانده شده است، کاهش داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    ای لعنت بر روسیه که همه طرفه جلوی ایران را گرفت و خودش انواع لوله نفت و گاز داره به اروپا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس