اوکراین

وزارت دفاع روسیه از وارد آمدن خسارات و تلفات سنگین به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور یک فروند هواپیمای اوکراینی از نوع " سو- ۲۴" را نزدیک روستای " دوبروی" در ایالت نیکولایف و یک فروند بالگرد " می -۲۴" را در ایالت خیرسون سرنگون کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپوتنیک عربی، در این بیانیه آمده است: تلفات نیروهای گردان ۹۶ و ۹۸، لشکر پیاده نظام ۶۰ و لشکر تهاجمی ۱۲۸ ارتش اوکراین که در محور نیکولایف – کریفوی روگ، فعالیت می‌کرد از ۳۰ درصد فراتر رفته است.

نیروهای مسلح روسیه همچنین با حمله نیروهای اوکراین در شهرهای بیلوگورکا و «داویدف برود» در ایالت خیرسون مقابله کردند که به کشته شدن ۹۰ فرد مسلح منجر شد.

در این بیانیه آمده است: نیروی هوایی روسیه انبار لشکر پیاده نظام ۶۱ وابسته به نیروهای مسلح اوکراین حاوی بیش از ۲۰۰ موشک مخصوص راکت اندازهای " هیمارس" و " آواگان" نزدیک روستای " پریزنیگوواتوی در ایالت نیکولایف را نابود کرد.

پدافند هوایی روسیه همچنین ۶ پهپاد اوکراینی و ۴ موشک " هیمارس" و ۵ فروند موشک دیگر را که از موشک اندازهای دیگر شلیک شده بود، هدف قرار داد.

این بیانیه می‌افزاید: نیروهای روسیه همچنین ۶ کاروان اوکراینی مجهز به تجهیزات نظامی ونیروهای فعال در منطقه خیرسون را شکست دادند و تلاش نیروهای دشمن را ناکام گذاشتند.

در این بیانیه آمده است: تلاش دشمن برای بسیج نیروهای خود در شهر " نوویا کامنکا از توابع ایالت خیرسون بر اثر حملات هدفمند توپخانه ارتش روسیه به یک کاروان از لشکر ۱۲۸ وابسته به نیروهای مسلح اوکراین ناکام ماند و ۵ صف متشکل از نیروهای انسانی و تجهیزات نظامی و توپخانه‌ای اوکراین در شهرهای مختلف مجبور به عقب نشینی شدند.

نیروهای روسیه همچنین دو رادار آمریکایی ضد موشک از نوع "‌ای إن تی یی کیو- ۳۷" را در شهرک‌های اطراف جمهوری خلق دونتسک منهدم کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    10 21
    فعلا عقب نشني کنيد تا ببينيم چي ميشه اوکراين دهنتونو سرويس کرده
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      9 3
      این جنگ بین روسیه و ناتو است، نه اکراین و روسیه، کی قراره بفهمیم دشمن دشمن ما دوست ماست
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      5 2
      کاملا واضح بود که بعد حمله موشکی سراسری روسیه به اوکراین به غربگداها شوک مغزی وارد بشه جوری که خود اوکراینی ها حمله به پل کریمه رو هم تکذیب کردن
    • DE ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 2
      پل کریمه را جرات نداشتند با موشک و توپخانه بزنند چون میشد شلیک به خاک روسیه و عواقب دردناکی برای دلقک و دلقکان تروریست آذوف و داعش و مزدوران جمع شده گرد شیرینی میشد. لذا با کامیون انتهاری کنترل از راه دور آنرا منفجر کردند که به خرابکاری و نه جنگ آنرا تقیل دهند. بیچاره راننده کامیون فکر میکرده زده توخال با قیمت ۱۰ برابری که بهش دادند برای حمل بار.
  • حامد IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    13 9
    طبق معمول ارتش روسیه هم بدون هیچگونه تلفات و خسارتی ادامه داره میده.
    • ترابیان IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      8 5
      به امید پیروزی روسیه فعلا که اوکراین ۱۵ درصد خاک اوکراین را به خاک خود ملحق کرد همه جهانخوران پشت سر زلنسکی بی شرف هستند
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    4 4
    پوتین ..توهمات داره ......ارتش روسیه پوشالی هست..شکست خواهد بود
    • رضا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 1
      مثل اینکه تاریخ ونخوندی طرفدار جنگ نیستم اما همین دنیا در برابرارتش آلمان شکست خود وکل اروپا را ارتش نازی گرفت تنها کشوری که المانو شکست داد شوروی بود که پایان آلمان نازی در شهر بلگراد صورت گرفت یکم مطالعه وتاریخ و بخونید
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 0
      رضا شپش لطفا خفه زر نزنی نمی گن لالی
    • ح IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      عوضی به ناحق ریختن خون مردم اوکراین در مقابل روسیه جنایتکار را به گردن نگیر
  • جواد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 3
    با این گزارشات امیدوارکننده مشرق قاعدتا روس باید دنیا را فتح کرده باشه و از شروع جنگ هم روسیه حتی یک کشته و زخمی نداشته جقدر مشرق ذلیل و درمانده شده
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 2
    جنگ دو طرف با دو توان مختلف است و اکراین از لحاظ جمعیتی و تجهیزاتی روسیه غیر قابل قیاس است و شاید به روسیه اسیب بزند و بهای سنگین تری را پرداخت خواهد کرد . کشورهای غربی شاید تسلیحات بدهند ولی در جنک نیروی انسانی تعیین کننده است . مردم اکراین نباید فریب غربی ها را میخوردند و اگر به عقب بر میگشتند و انقلاب نارنجی را با هدایت سازمان سیا را انجام نمی دادند امروز دچار این باتلاق نمی شدند . ادامه یا توقف جنگ به نفع اکراین نیست.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 3
    مسئله اصلی نابودی گاوان شیرده اروپائ آمریکای که بزودی در جنگ داخلی در زمستان گرفتار خواهد شد .بعداز گرفتاری اروپا اوکراین خود بخود نابود خواهد شد .نیازی بحمله نظامی مهمی نخواهد اشت
  • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 5
    روس بازنده جنگ خواهد بود هم بلحاظ اخلاقی و هم انسانی و هم نظامی پس ایران دلش به روس خوش نکند بدلیل اینکه روس خودش محتاج کمک و صدقه هستش من آمریکایی نیستم و به آمریکا هم علاقه ایی ندارم ولی انصافا آمریکا خیلی خیلی پیشرفته تر از روس هستش
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 1
    خود ترامپ گفته آمریکا روسیه رو مجبور به جنگ کرد بعد نوچه های آمریکا میگن کار روسیه غیرانسانی بود نمیگن چیکارش کردن که مجبور به جنگ شد
  • سعید IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    به غربی ها حق بدین که قدرت گرفتن تصمیمات صحیح ازشون گرفته بشه . به سد محکمی چون روسیه برخورد کردند . نه را پس دارن نه راه پیش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس