معترضان اروپایی خواستار لغو تحریم‌های روسیه شدند+فیلم

معترضان به افزایش قیمت‌ها و بحران انرژی در برخی پایتخت‌های اروپایی تظاهرات برگزار کردند و خواستار لغو تحریم‌های ضد روسی غرب و دسترسی به نفت و گاز روسیه شدند.

به گزارش مشرق، شنبه (هشتم اکتبر) تظاهرات در بسیاری از شهرهای اروپا در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و بحران انرژی برگزار شد.

مردم برلین پایتخت آلمان با تجمع مقابل بوندستاگ (پارلمان این کشور) خواستار اقدام علیه افزایش قیمت‌ها شدند. معترضان آلمانی همچنین خواستار لغو تحریم‌های غرب از جمله دولت کشورشان علیه روسیه که به بحران انرژی در قاره اروپا دامن زده و دسترسی به انرژی شدند.

شهروندان آلمانی که کشورشان بیش از سایر کشورهای اروپایی به گاز روسیه وابستگی دارد، روی یکی از بنرها نوشتند «گاز و نفت روسیه را می‌خواهم».

تجمع‌کنندگان در مرکز وین پایتخت اتریش هم خواستار کاهش قیمت‌ها، لغو تحریم‌ها علیه روسیه و دوستی با مسکو شدند.

در پراگ پایتخت جمهوری چک معترضان به حمایت ضعیف دولتشان از مردم در بحبوحه افت شدید استانداردهای زندگی اعتراض کردند.

در رُم پایتخت ایتالیا هم اتحادیه‌های کارگری علیه افزایش قیمت‌ها، تورم و تعرفه‌های انرژی تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. 

بحران انرژی در اروپا در پی تحریم‌های ضد روسیه و کاهش عرضه گاز طبیعی این کشور تشدید شده است. برخی مقامات اروپایی از جمله «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان با وجود حمایت‌هایی که اروپایی‌ها از اوکراین در جنگ با روسیه به عمل آورده و تحریم‌هایی که در راستای این حمایت علیه روسیه وضع کرده‌اند، پوتین را به استفاده از موضوع صادرات انرژی برای ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا متهم کرده‌اند.

بعد از گذشت شش ماه از آغاز جنگ اوکراین، مسکو در یک روند مرحله‌ای صادرات گاز خود به اتحادیه اروپا را کاهش داده است. این روند کاهشی تا جایی پیش رفت که شرکت «گازپروم» روسیه اخیرا اعلام کرد صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را به طور کامل متوقف کرده است.

در حالی که کشورهای غربی سخت در تلاشند تا جایگزین مناسبی برای گاز روسیه پیدا کنند، مسکو شرایط اقتصادی نسبتا خوبی را می‌گذراند. روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی به‌تازگی نوشت که به لطف افزایش شدید تقاضای نفت از سوی برخی اقتصادهای بزرگ جهان، روسیه توانسته حجم صادرات نفت خود را تقریباً به میزان پیش از تحریم‌های غرب و درگیری نظامی با اوکراین برساند. از سوی دیگر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی که به حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده، باعث شده تا درآمدهای نفتی روسیه سر به فلک بکشد.

سخنگوی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه تأکید کرد که مسئولان اروپایی به همراه شرکای بین‌المللی خود برای مقابله با بحران انرژی تلاش می‌کنند. این مسئول اروپایی گفت در زمستان آینده به خاطر جنگ روسیه و اوکراین، «با دشواری‌هایی روبرو خواهیم بود».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اخیراً هشدار داد ماه‌های آتی، ماه‌های سرنوشت‌سازی برای اتحادیه اروپا به شمار می‌آید. وی طی سخنانی گفت: زمستان سختی در انتظار ماست و شش ماه آینده تعیین‌کننده خواهند بود؛ اگر از بحران عبور کرده و اتحاد خود را حفظ کنیم و توازن نظامی ادامه یابد تا بهار وضعیت بهتری خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    آخیییی خخخ
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    تظاهرات در ایران رو آرزو داشتند، به خودشان رسید!! :))
  • یاسر IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    زمین گرده ...باد بکارید طوفان درو میکنید !!!!
  • ناشناس IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    یه جرقه کافیست برای آرامکو که فشار از روی ایران کم شود و اروپا درگیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس