تلاش اروپا برای جایگزینی گاز الجزایر به جای انرژی روسیه

کادری سیمسون کمیسر انرژی اروپا دوشنبه شب در توئیتی نوشت: الجزایر احتمالا از میادین گازی جدیدی بهره برداری کند تا صادرات گاز به اروپا را افزایش دهد.

به گزارش مشرق، سیمسون در صفحه خود در توئیتر نوشت: وی تأکید کرد که احتمالا الجزایر از میدان‌های گازی جدیدی برای افزایش تولید و صادرات بیشتر آن به اتحادیه اروپا و به کمک شرکت‌های اروپایی بهره برداری کند.

وی بار دیگر گفت: تحقق افزایش تولید گاز الجزایر به کمک شرکت‌های اروپایی و بهره برداری از میدان‌های جدیدی گازی امکان پذیر است.

سیمسون اضافه کرد: اتحادیه اروپا و الجزایر در مشارکت قوی در بخش انرژی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

مسؤول اروپایی همچنین از تمایل اتحادیه اروپا برای توسعه روابط الجزایر و این اتحادیه در زمینه انرژی و افزایش شراکت قاره سبز گفت و افزود: هدف سفر این هفته‌ من به الجزایر نیز این مسأله بوده است.

کمیسر انرژی اروپا سفر دو روزه خود به الجزایر را روز یکشنبه آغاز کرد.

این سفر در چارچوب تلاش اتحادیه اروپا برای متنوع کردن منابع انرژی و کاهش تکیه بر واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه استوار است.

اتحادیه اروپا و الجزایر در سال ۲۰۱۵ مشارکت راهبردی در زمینه انرژی را با هدف افزایش همکاری‌ها در زمینه گاز طبیعی را امضا کردند.

الجزایر پنجمین صادر کننده بزرگ گاز طبیعی به اتحادیه اروپاست، به طوری که در سال ۲۰۲۱ حدود ۸.۲ درصد از مجموع مایحتاج خود را از این کشور شمال آفریقا تأمین کرده است.

کمیسر انرژی اروپا همچنین اعلام کرده است که اتحادیه اروپا، بزرگ ترین واردکننده گاز الجزایر به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    7 0
    باشه...ببین کی میخوایید یخ نزنید...
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    8 0
    چی بشه این زمستون
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    5 0
    پس باید منتظر جنگ داخلی الجزایر هم باشیم
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    7 0
    الجزایر بابت قتل عام مردمش توسط فرانسه الان باید مجانی گاز به فرانسه بده
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    بزودی خرسون سقوط می کند چون روسیه بخاطر خیانت ژنرال های ارتش واکنش مناسبی به این تهدیدات نشان نداده آنها مثل جنگ آخر عراق و امریکا فقط نمایش جنگ را آنهم توسط نیروی هوایی در می اورند و پوتین واقعا نمی داند چگونه این ژنرال های خاین را برکنار کند به مقامات هر دو کشور برسانید
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    خیانت بالاست- خوب اوکراین به پل کریمه هم رحم نمی کند اما روسیه تمامی پلهای روی رودخانه دنیپر را تعمیر می کند و حتی یکی را هدف قرار نمی دهد و ارتش اوکراین برای حمله به شرق اوکراین از ان پلها استفاده می کند این نشان دهنده خیانت فرماندهان ارشد ارتش روسیه نیست
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است حتی در جریان حمله به پل کیف عمدا ارتش روسیه یک پل عابر پیاده را هدف قرار داده است نه یک پل بسیار مهم کلید اوکراین را در حالی که اوکراین یک پل کلیدی و بسیار حساس را هدف قرار داده اما تمامی موشک های روسیه نقاط غیر حساس را برای فریب مردم روسیه و فریب پوتین هدف قرار داده اند
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 0
    ای مکس عرصه سیمرغ نه جولانگه اوست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری. میگم ترب وارد کنید شاید از گاز خودکفا شدید! موی بولوند گاز زردتری شاید تولید کنه!انرژی احساسی بهتری بهتون بده!
    • چنگیزآقا IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      2 0
      میخوای خودمون بریم براشون گاز درکنیم!!!خخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      2 0
      نخود ولوبیا بیشترمصرف کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس