دستور رئیسی به وزیر کشور برای بررسی ماجرای مهسا امینی

دو تن از نمایندگان مجلس با ارایه جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز مجلس با وزیر کشور و فرمانده فراجا اعلام کردند که در این جلسه وضعیت امنیتی کشورو نیز حادثه تروریستی اخیر زاهدان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، جلسه غیرعلنی مجلس از امروز - یکشنبه - به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی با موضوع بررسی حوادث اخیر در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات این جلسه  گفت: سردار اشتری و وزیر کشور در جلسه امروز گزارشی در مورد علل شکل‌گیری آشوب‌ها و اقدامات نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و برنامه‌های پیش رو ارائه دادند.

محمدحسین فلاحی افزود: علاوه بر این، گزارشی در مورد ماجرای فوت خانم امینی به نمایندگان ارایه شده که بر اساس آن پزشکی قانونی هرگونه ادعای ضرب و جرح را کاملا رد کرده و هیچ‌گونه ضرب و جرحی نسبت به سر و بدن مرحومه را تایید نکرده است و بنابراین هرگونه ادعای در این خصوص تکذیب می‌شود.

فلاحی بیان کرد: تحقیقات پزشکی قانونی در مورد داروهایی که خانم امینی استفاده می کرده است، همچنان ادامه دارد و نتیجه نهایی آن ارائه نشده و قرار است طی ۱۰ روز آینده گزارشی در این خصوص منتشر شود.

وی تصریح کرد: طبق گزارش فرمانده فراجا، نیروی انتظامی وظایف قانونی خود را در حفاظت از خانم امینی از زمان ورود به نیروی انتظامی تا زمان بروز حادثه و پس از آن انجام داده است.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس با بیان اینکه طبق گزارش وزیر کشور و فرمانده فراجا آشوب‌های اخیر کاملا برنامه‌ریزی شده بود، گفت: فوت خانم امینی بهانه‌ای برای بروز این آشوب‌ها شد. طبق گزارش سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) پیش از وقوع آشوب‌های اخیر، گروهک های منافقین و کومله اعلام کرده بودند که آمادگی عملیات مشترک را در ایران دارند و بنابراین یکسری از این عوامل وارد کشور شدند و اغتشاشات را آغاز کردند قرار بود عده دیگری نیز وارد کشور شوند که با عملیات سپاه پاسداران ناکام ماندند.

وی تصریح کرد: نیروهای گروهک های تروریستی کومله و منافقین به صورت برنامه ریزی شده آموزش‌های لازم برای ایجاد اغتشاشات و آشوب دیده بودند و برای اجرای سناریوی کشته سازی برنامه‌ریزی دقیقی داشتند.

فلاحی خاطرنشان کرد: در ادامه برخی جوانان تحت تاثیر اینستاگرام و فضای مجازی وارد آشوب‌ها شدند ، رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز از وقوع آشوب‌ها حمایت کردند و حتی اعلام کردند آمادگی پناهندگی دادن به آشوب گران را دارند.

وی عنوان کرد: طبق گزارش فرمانده فراجا آشوب ها کنترل شده است تجمعات پراکنده در حدی نیست که فضای کشور را مجددا به آشوب بکشد. این افراد اقلیت هستند که از نظر نیروهای امنیتی اهمیتی ندارند طبیعی است که فردی افراد فریب خورده تحت تاثیر تبلیغات قرار می‌گیرد.

درخواست نمایندگان سیستان و بلوچستان از وزیر کشور

معین الدین سعیدی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نیز جزئیاتی از جلسه غیرعلنی مجلس در مورد آشوب‌های اخیر را برای خبرنگار ایرنا بازگو کرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه مدعوین این جلسه توضیحاتی در مورد وضعیت امنیتی کشور و نحوه کنترل آشوب‌ها ارائه دادند، افزود: محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نکاتی را در مورد حوادث اخیر بیان کردند و سپس پنج نفر از نمایندگان به قید قرعه به بیان دیدگاههای خود در این خصوص پرداختند.

سعیدی در مورد وضعیت استان سیستان و بلوچستان پس از حادثه تروریستی روز جمعه ۸ مهر در زاهدان اظهار داشت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تلاش دارند دامنه‌های موضوع را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است کمیته‌ای از مجلس برای تهیه گزارشی از این حادثه تروریستی و ارایه آن به مجلس، به زودی به استان سیستان و بلوچستان سفر کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: نمایندگان سیستان و بلوچستان در جلسه غیرعلنی امروز از وزیر کشور خواستند گزارش ویژه‌ای را در مورد مسائل امنیتی این استان ارایه کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    16 3
    ضعف وسوء مدیریت فرمانده نیروی انتظامی
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      شخص وزیر و برخی استانداران واقعا ضعیف عمل کردند در پیشگیری و کنترل اغشاشات
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 0
      خوی و سلماس ولایتمدارند. هرگز تا بحال بعد از چندین شورش خبری از این دو شهر نیست.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 2
    مهم : «نیروهای گروهک های تروریستی کومله و منافقین به صورت برنامه ریزی شده آموزش‌های لازم برای ایجاد اغتشاشات و آشوب دیده بودند و برای اجرای سناریوی کشته سازی برنامه‌ریزی دقیقی داشتند.»
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 0
    ر دست از باور غلط بر نمی دارد.
  • حمید رضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 0
    *** با سلام عرض ادب و احترام .... آنطور که مشخص است روزمره گی و عدم مدیریت جامع و کامل صنعت و اقتصاد و تولید و بانکداری که آثار خود را طی 10 سال گذشته آشکارا و بدون دارا بودن هیچ تخصصی در تورم شدید نشان داده است . در تسخیر دیگر ارکان نظام جمهوری اسلامی تلاش نموده است .. ریاست محترم مجلس و روسا و دست اندرکاران کمیسیون های تخصصی .... آنچه که در خروجی و نشر از جلسه غیر علنی امروز بیان شده است نشان می دهد ... اینگونه برداشت میشود منظور از جلسه امروز صرف یک پذیرایی و همنشینی جمعی دور همی بوده است .... لازم است بمانند همین جلسه غیر علنی شرایطی برای عموم و حداقل برای اینجانب حمید رضا و 5 رسانه ارزشمند هم فراهم گردد تا مشخص گردد در همان مجلس و با ریاست و نمایندگان محترم چگونه اموری اینچنین را میتوان بررسی و برای آینده هدف گذاری نمود ... مسلم است عدم برآورد های اطلاعاتی کشور را به سمت منظورهای خارجی سوق میدهد ... آیا با وجود شواهد و مستندات که اثبات نموده است عوامل انسانی اغتشاشات آموزش دیده و پشتیبانی های این بحث را دارا بوده اند . تردیدی باقی نمی ماند صف ترافیکی 15 کیلو متری پشت مرز در قبل از اربعین چه تهدید و آثار غیر جبرانی را می‌توانست بوجود آورد ‌‌‌‌‌... آیا حاج قاسم و یارانش در 2 کشور آنطرف تر نجنگید که در تهران کسی نجنگد ؟؟؟ تمام قد و بلند فریاد زده شد کسی که در مقابله با اوباش داخلی عدم وجود قوانین را اشاره دارد توانایی مدیریت این روزها را ندارد . لایه های پر ظرفیت نیروی انتظامی مانند یگان امداد و یگان ویژه بعلت عدم تسلط مدیریت در اطلاعات پلیس امنیت زود تر درگیر شده است که همین موضوع نیرو های با ارزش و با تعصب را سیبل هدف سیاسی کاری نموده است . آیا وقت آن نیست بحث های تخصصی جایی مورد بهره برداری قرار گیرد ؟؟ مبرهن و با صراحت میتوان فریاد زد در بوجود آمدن این روزها افرادی در داخل دارای مسولیت و باید پاسخگو باشند ... چنانچه شرایط و امکان بررسی های تخصصی با حضور افراد --غیر -- صورت نگیرد چه بخواهید چه نخواهید در تشخیص مسیر اقیانوس پیمای جمهوری اسلامی ایران دچار تشخیصی غیر صحیح هستید .... التماس دعا ***
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      اولااختلاس وجرایم مالی همه جاهست واین دلیل نمیشه بافحاشی وتخریب وسنگ ولگد وشاهرگ زدن اعتراض نشان بدهد پلیس ایران وانگلیس وفرانسه هم ازاین اغتشاشات کشته ومجروح دیدن
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 0
    ی فکری به حال آب همدان بکنید.
  • DE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    این اغتشاشات رو جمع کنید . اینطوری نمیشه که چندتا بچه قرطی خیابون رو ببندند و سطل آشغال آتش بزنند و جلو رفت و آمد و زندگی مردم رو بگیرند . یا تا حالا خیلی ضعیف برخورد کردید و یا سازماندهی و مدیریت درست نبوده .
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    زمانی که در دبیرستان تاریخ حمله اعراب به ایران را می خواندیم و از قتل وغارت و جنایات ان ها اگاه شدم. با خودمی گفتم این ملت چرا انقدر حقیر و ضعیف بودند که چنین ظلمی را تحمل کردند. اما اکنون که فشار و زور و کشتار را برای حفظ این باور می بینم می فهم چه بر سر این ملت رفته. چند برابر چنگ شهید رو سری داریم هنوز می گویند به احترا م شهدا. درست شهدا برای همه ارزشمند و مقدس . اما نباید زندگی را به مردم سیاه نمود . واقعیت بهشت و اسلام را هم باید برای مردم روشن کرد تا روی این باور پافشاری نکنند
  • حسین IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    صفحه شطرنج دولت بیشتر از اینکه وزیر داشته باشه انگار سرباز داره.عملکرد رسانه ای وزیران اقای ریسی کاملا مشهوده .
  • محمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    متاسفانه ضعف مدیریت و سوءمدیریت فرمانده نیروی انتظامی باعث شد خسارت های جانی و مالی زیادی به مردم وارد بشه. امیدوارم برخورد ها قاطع تر و محکم تر باشه و ما برای حفظ جان مردم دعا میکنیم. البته فقط ناجا مقصر نیست دستگاه های دیگه هم مقصر این وضعن.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    بی عرضگی وزیر و نیروی انتظامی...
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    به رئیسی بگوئید پایش را از گلوی مردم بردارد! مردم برای خوردن درمانده ان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس