اغتشاشات

سخنگوی شهرداری تهران درباره ارزش ریالی خسارت‌های شناسایی شده اغتشاشات تاکنون گفت: تحمیل خسارت ۱۹ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومانی طی روزهای اخیر به تجهیزات شهر و شهروندان تهرانی قطعی است.

به گزارش مشرق، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره آسیب‌های حوادث اخیر به اموال و تجهیزات پایتخت اظهار کرد: متأسفانه انواع زیرساخت‌های خدماتی تهران به واسطه آشوب‌های خیابانی اخیر صدمات قابل توجهی دیده‌اند.

وی با اشاره به خسارت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی وارد شده به ناوگان اتوبوسرانی تهران در جریان اغتشاشات اخیر تشریح کرد: به واسطه شدت اقدامات تخریب‌گرایانه که آشوب‌گران معدودی آن را مدیریت کردند، ۴۳ دستگاه اتوبوس از چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان خارج شد و ۵۴ ایستگاه اتوبوس تندرو (بی‌آرتی) دچار تخریب شدید شدند. این در حالی است که در مقطع کنونی و با اشراف بر محدودیت‌ها، مدیریت شهری مجدانه پیگیر بهبود اوضاع حمل‌ونقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان است.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: در جریان حوادث اخیر، متروی تهران نیز با تخریب ۵ دوربین نظارتی و ۱۰ دستگاه پله برقی مواجه و خسارت ۴۰۵ میلیون تومانی متحمل شد.

این مقام مسئول در خصوص آسیب‌های وارد شده به دوربین‌های ترافیکی شهر گفت: طی بازه ۲۸ شهریور تا ۵ مهرماه، ۱۰ دوربین ترافیکی پایتخت خسارتی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیدند.

وی افزود: همچنین به دلیل آسیب‌های متعدد به تجهیزاتی از جمله ۳۲ چراغ راهنمایی، ۵ تلفن همگانی، ۵ پل فلزی عابر پیاده، ۲۳۷۴ متر جدول کنار خیابان، ۷۱ اصله درخت و ۳۵۰ پرتال تبلیغاتی، میزان خسارات از این ناحیه نیز ۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان برآورد شده است.

محمدخانی گفت: آشوب‌گران همچنین به مخازن پسماند نیز رحم نکردند و ۱۱۰۰ سطل زباله تهران را نیز با خسارتی بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی مواجه کردند.

خسارت ۶ میلیاردی بابت آسیب به ۲۵ خودروی آتش‌نشان

وی در پاسخ به این سوال که در فیلم‌های منتشر شده از اغتشاشات اخیر، حملات آشوب‌طلبان به تجهیزات آتش‌نشانی نیز به چشم می‌خورد، توضیح داد: متأسفانه آسیب‌های وارد شده به ۲۵ دستگاه از وسایل نقلیه سازمان آتش‌نشانی خسارتی بالغ بر ۶ میلیارد تومان در شهر تهران بر جای گذاشت که آسیب‌ها شامل تخریب و حریق کامل این تجهیزات بوده است.

محمدخانی درباره ارزش کلی خسارت‌های شناسایی و برآورد شده تاکنون گفت: بر اساس جزییاتی که پیشتر مطرح شد، تحمیل خسارت ۱۹ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومانی طی روزهای اخیر به تجهیزات شهر و شهروندان تهرانی قطعی است.

سخنگوی شهرداری تهران در پایان تأکید کرد: در کنار آسیب‌های وارد شده به اموال شهر در حوزه «حمل‌ونقل» و «خدمات شهری»، آنچه برای کادر مدیریت شهری ضریب اهمیت بالایی دارد، رسیدگی به وضعیت ۲۱ نفر از نیروهای خدوم شهرداری تهران بود که متأسفانه در جریان این اغتشاشات دچار آسیب‌دیدگی و مصدومیت شدند. در میان این عزیزان، کارکنان شرکت واحد اتوبوس‌رانی، نیروهای آتش‌نشانی و نیز پاکبانان زحمتکش بوده‌اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 2
    تا قرون آخر را از دستگیر شدگان بگیرید
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 2
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
  • . IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 1
    یاخدا
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 2
    از دستگیرشدگان بگیرید، هیچ کدومشون مستضعف نیستن، اکثریت گیم نِر هستن، و وضع والدینشون هم توپه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    ایران عامل ناکامی آمریکا و انگلیس و اسرائیل در عراق و سوریه بود. میلیاردها دلار برای داعش هزینه کرده بودند تا تکلیف سوریه و لبنان و عراق و ایران را یکسره کند و نشد که نشد. آنها درحال انتقام گیری هستند. فوت دختر سقزی و حجاب بهانه است برای فریب جوانان و نوجوانان. آرزوی آمریکا و بن سلمان بود که اغتشاش ایران تمام نشود تا تبدیل به سوریه شود.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    خدا لعنتشون کنه
  • DE ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    وقتیکه مسئولین انتظامی قاطعیت ندارند همینه و از این بدتر هم میشه . یه مشت بچه قرطی مملکت و قانون رو به مسخره گرفتن و هرکاری دلشون میخواد میکنند و نیروانتظامی منفعل کامل تماشا میکنه .
  • من TR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    از مدیری و کریمی بگیرید
  • IQ ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    تمام این خسارت ها رو باید از پدر مادر های شون بگیرید که چنین بچه هایی رو تربیت کردن
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    این اعتراضات که با موج سواری ضد انقلاب به اشوب و اغتشاش و هرج ومرج کشیده شده است ثمره بی تدبیری و نامدیریتی و ترک فعل هشت سال خسارت محض دولت حسن روحانی در ایجاد شکاف طبقاتی ایجاد اقازاده گری ایجاد اختلاس های مدیران دولتی ایجاد اختلاس برادر رئیس جمهور روحانی ایجاد اختلاس برادر معاون اول رئیس جمهور مهدی جهانگیری ایجاد رکود ایجاد تعطیلی کارخانه ها در دولت حسن روحانی ایجاد افسار گریخته قیمت دلار وکم شدن ارزش پول ملی ایرانیان ایجاد امضا طلایی ایجاد زمین خواری ساحل خواری کوه خواری دریا خواری اشراف زادگان مورد محبت دولت حسن روحانی و ایجاد معافیت مالیاتی سلبریتی هایی با در امد میلیاردی ایجاد دوقطبی در جامعه بوسیله دولت حسن روحانی حمایت از دختر قاچاقچی وزیر حسن روحانی بوسیله اسحاق جهانگیری و تبعیض وفاصله گرفتن شدید مردم ودولت مورد حمایت اصلاح طلبان حسن روحانی میباشد متاسفانه اینقدر پرونده دولت حسن روحانی در کشور داری سیاه میباشد که ضد انقلاب و نفوذی ها با تحریک احساسات پاک جوانان از انها سواستفاده میکنند و دود این سواستفاده دشمنان خارجی و منافقین داخلی در چشم مردم ایران خواهد رفت .یعنی بازنده اصلی در هر صورت مردم کوچه وبازار خواهند بود.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    هرکی هر تخریبی کرده ازش یگیرید
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    ازشون بگیرید
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    خیلیه
  • CA ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    هنوز یک هزارم اختلاس فولاد نشده
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 0
      احسنت
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    قطع اینترنت در طی یازده روز گذشته 11 هزار میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضرر زده است. برای اینکه این عدد قابل فهم باشد بهتر است بدانید درآمد نفتی کشور در کل سال گذشته 10 هزار میلیارد دلار بود. در صورت ادامه قطعی اینترنت متاسفانه امکان پرداخت حقوق 58 درصد از حقوق بگیران وجود ندارد.
  • ... IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    به پیر به پیغمبر ما پشتتونیم بزنید این بی وجودارو چرا باید از جیب مردم فقیر کارگر خودت ملت خسارتهای عده ای بی سرو پارو بپردازید تاوان جهل عده ای کم رو چرا باید همه بدن
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    از دستگیر شده ها بگیرید
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 1
    آرامکو رو بزنید
  • ناشناس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 1
    مسئولیت این خسارات به عهده ی گشت ارشاد و مسئولین بی کفایت است که باعث ایجاد اغتشاشات و نا امنی شدند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس