یک بازی دوستانه غیر منتظره برای تیم ملی فوتبال ایران؛ به‌دنبال «کرواسی» باش

نویسنده معروف روزنامه مارکا در بخش بین‌الملل به سوالات خبرنگار مشرق در خصوص جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و وضعیت فوتبال دو کشور ایران و اسپانیا همچنین هم گروهی های ایران در جام جهانی پاسخ داد.

سرویس ورزش مشرق - خوان ایگناسیو گارسیا اوچوا، نویسنده بخش بین الملل روزنامه مارکا که اخیراً با مصاحبه جنجالی خود با آنچلوتی نامش بر سر زبان ها افتاده در پاسخ به سوال اول خبرنگار مشرق درباره وضعیت فوتبال اسپانیا گفت:

فوتبال اسپانیا شاید تا چند قرن آینده هرگز به شکوه چند سال پیش باز نگردد اما به نظر من با انریکه می توانیم بار دیگر به اوج برسیم نه آنکه دوباره قدرت برتر فوتبال جهان شویم اما باید بجنگیم و به قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ برسیم.

شکست انگلیس از ایران شگفتی بزرگ جام خواهد بود/ فوتبال ایران تاریخ و ریشه دارد و می‌تواند از گروه خودش صعود کند

خوان ایگناسیو ممنونم که برای این مصاحبه دعوت من را قبول کردی می خواهم در دومین قدم به سراغ مصاحبه اخیر تو با آنجلوتی بروم.

رسانه‌های دیگر حسودی کردند در واقع نکته مهمی نبود. من سوالاتی پرسیدم و او پاسخ داد طبق قانون رسانه مسئولیتی بر دوش مارکا نبود. اتفاقاً خود آنجلوتی باید پاسخ بدهد. او با اشاره به فلورنتینو پرس و هیئت مدیره باشگاه رئال مادرید از برخی بی‌نظمی‌های مالی صحبت کرد و هرگز نامی از پولشویی یا فرار مالیاتی نبرد. این رسانه های دیگر بودند که صحبت های خود را در زبان آنجلوتی منتشر کردند و این به مارکا ربطی ندارد.

به‌ سراغ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برویم نظر درباره این کشور و میزبانی قطر چیست؟

پیش از این بارها نظرات خود را منتشر کرده ام به این امید که اثری داشته باشد اما حالا دیگر دیر شده است. همه می‌دانیم که قطر هرگز شایسته این میزبانی نبود و رسوایی بزرگ در فیفا به همه ثابت شد اما حالا دیگر نمی شود کاری کرد و بهتر است از فوتبال لذت ببریم. این یک رسوایی بزرگ برای فوتبال بود که با دریافت پول نجومی میزبانی را جابجا کرد. البته حتی این چیزها را نیز نمی شود ثابت کرد. مافیا یعنی همین. در هرحال قطر تلاش کرده میزبان خوبی باشد و باید به تلاش این کشور احترام بگذاریم.

درباره فوتبال ایران در گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه نظری داری؟

فوتبال ایران ریشه دار است به نظر من فوتبال ایران تاریخ دارد. البته در بضاعت خودش. فوتبال کشور شما در یک یا دو دهه گذشته پا نگرفته و یک فوتبال قابل احترام است. به نظر من ایران می تواند از گروه خودش صعود کند.

آیا ایران از پس رقبای بزرگ خود در گروه دوم جام جهانی بر خواهد آمد؟

کار ساده ای نخواهد بود اما ایران در گروه مرگ نیست که همه چیز را تمام شده بدانید. به نظر من رقیب جدی ایران تیم ملی انگلیس است و شکست دادن انگلیس توسط ایران می تواند یکی از شگفتی های تاریخی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد. اما پیروزی برابر آمریکا یا ولز می تواند همان چیزی باشد که مردم از تیم ملی فوتبال ایران انتظار داشته باشند. معلوم است که ساده نیست اصولاً موفقیت در جام جهانی ساده نیست.

شکست انگلیس از ایران شگفتی بزرگ جام خواهد بود/ فوتبال ایران تاریخ و ریشه دارد و می‌تواند از گروه خودش صعود کند

آیا با ستارگان فوتبال ایران و آشنایی داری؟

باید بگویم بیشتر از لژیونرهایی که در فوتبال اسپانیا درخشیده‌اند اطلاعات دارم. در دو ماه گذشته به خاطر یک پروژه باید تمام تیم های آسیایی را زیر ذره بین می گرفتم و به همین دلیل تا حد توانم درباره فوتبال ایران و بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می شوند تحقیق کرده ام. به عقیده من تیم کارلوس کی‌روش بیشتر یک تیم تدافعی خواهد بود تا یک تیم تهاجمی. اما کی‌روش همیشه منطقی بازی می‌کند. وقتی سرمربی رئال مادرید هم بود چیزی جز بازی منطقی از اون ندیدم. در واقع تا حدودی نتیجه گرا است اما نه آنقدر که آزاردهنده باشد.

درباره تیم ملی فوتبال اسپانیا و شانس رسیدن به جمع ۴ تیم برتر دنیا چه نظری داری؟

تقریباً ۵۰ روز به آغاز جام جهانی قطر باقی مانده و به نظر من اسپانیا واقعاً حق دارد خود را در جمع چهار تیم برتر دنیا ببیند. طبیعی است که رقیب جدی اسپانیا تیم ملی فوتبال آلمان باشد اما باید به ژاپن و کاستاریکا نیز احترام بگذاریم. به عقیده من اسپانیا می‌تواند به عنوان تیم اول از گروه صعود کند اما در قدمهای بعدی راه بسیار سختی در پیش خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 9
    تیم فوتبال ارازل اوباش ... با درامد های 150 برابری کف جامعه. لعنت به ذات کثیفتون ...انشالله که ریشه ورزش های قهرمام امسال کنده بشهِ
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 3
      ارازل و اوباش خودتی. ان شاالله انگلیس و امریکاتون رو می بریم.
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 2
      موافقم
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 4
    متاسفانه این دوره به تیم هایی خوردیم که مثل خود ایران فیزیکی و استاد ضد فوتبال یا فوتبال کثیف هستن در فوتبال هوایی و تاکتیکی هم استاد هستن که نقطه ضعف ایرانه اگر معجزه دوره قبلی برابر الجزایر تکرار بشه شاید صعود کنیم اما تیم ملی اون تیم جوان و سرعتی هشت یا چهار سال پیش نیست بلکه تیمی هست که دو خاطره تلخ از عدم صعود به دور بعدی با همه تلاش هاش رو داره...شخصا اعتقاد دارم ما در فوتبال باید مثل اکثر کشورهای اروپایی به سمت تابعیت دادن به بازیکنان خارجی بریم چون در خیلی پست ها مثل هافبک طراح و بازیساز استانداردهای سطح دو دنیا رو هم نداریم چه رصد اول!!! 70ساله فوتبال ایران صرفا بر اساس بخت و اقبال جلو میره
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 4
      اولا مراکش بود نه الجزایر. دوما خودت برو تابعیت بگیر بی وطن. سوما انگلیس و آمریکاتون رو می بریم به امید حق.
    • مسعود IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 5
      الجزایر ..... خخخخخ
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 1
      خیلی فیلم تخیلی نگاه نکن
  • رضا IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 3
    آره ما لیاقت میزبانی رو داشتیم ،با وضع افتضاح زیر ساخت ها ، مدیریت داغون ، استادیوم های قدیمی و بدون امکانات جانبی ، اربعین نیست که ملت خودشون همه چیز رو درست کنند. جام جهانی هست . همه تحریریه با هم بگید ، جام جهانی .
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 1
      کشورهایی که به عنوان میزبان انتخاب می شوند از ۸ سال قبل از موعد میزبانی شروع به آماده سازی زیرساختها می کنند همه که یکهو از قبل آماده نبوده لطفاً کمی مطالعهبفرمایید
  • NL ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 9
    مردم اجازه به تیم ملی برای بازی های جام جهانی را نمیدهند.
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      8 2
      مردم؟ چرا هر کسی خودش رو نماینده مردم ایران میدونه؟ بگو من نمیذارم چرا میگی مردم . من خودم با تمام وجود تیم ملی رو تشویق هم میکنم
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      7 2
      از کدوم خراب شده کامنت می زاری؟ یک چیزی به تو و رفقات میگم که باورت نمیشه. با این حرفها کاری می کنید که تیم ملی پدر انگلیس و آمریکا را درمیآره. حالا هی زر بزن و ببین عاقبت چی میشه. زنده باد ایران
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 3
    یه عده نوکر انگلیس برای باخت ایران و نباختن اربابشون به چه خفتی افتادن. هیچ وقت تیم ایران اینقدر قوی نبوده. ان شاالله از گروهمون صعود می کنیم.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    جام جهانی هزینه و وقت تلف کردن برای خیلی ها و درامدزایی بسیار برای بعضی اندک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس