بختیاری‌زاده: ریشه پیروزی مقابل اروگوئه بازگشت اتحاد تیمی است/ کی‌روش حس رقابت را بالا می‌برد

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر اروگوئه در رسانه‌های ورزشی بریتانیا بازتاب قابل توجهی داشت، اکثر نویسندگان فوتبال انگلیس بر این باورند که ایران قرار نیست احساسی بازی کند.

سرویس ورزش مشرق - پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران برابر اروگوئه فقط در حد یک بازی دوستانه و یک نتیجه ساده نبود. اولین هنرنمایی مردن کی‌روش مقابل تیمی قدرتمند با اکثریت ستارگان خود بسیار معنادار به نظر می‎رسید.

بازی خوب و تاکتیکی مردان کی‌روش البته خالی از اشکال نبود اما در کل بازتاب بسیار قابل توجهی در رسانه‌های ورزشی بریتانیا داشت.

انگلیس به عنوان یکی از رقبای فوتبال ایران شاید فرایند مواجه شدن با فوتبال ایران را به دو قسمت قبل و بعد از بازی دوستانه ایران برابر اروگونه تقسیم کند. همزمان شکست انگلیس برابر ایتالیا در لیگ ملت‌های اروپا، نگرانی از رویارویی با تیمی مثل ایران را نیز افزایش داده است.

گاردین: این تیم کی‌روش ترسناک است / دیلی میل: فوتبال ایران پوست انداخته!

هر چند سیدلو نویسنده شهیر گاردین همچنان به مردم کشورش امید می‌دهد و می‌نویسد: آلمان هم از مجارستان شکست خورده اما دلیل نمی‌شود به ضعیف بودن آلمان اشاره کنیم، بازی‌های دوستانه یا بازی‌های اروپایی برای آماده شدن است نه برای این که تکلیف یک تیم در جام جهانی روشن شود.

در هر حال بارنی رونی دیگر نویسنده گاردین در گزارش خود از شکست انگلیس برابر ایتالیا نوشت: البته حریف انگلیس تیم بزرگی بود و قرار نیست چنین اتفاقی در مرحله گروهی برای ما رخ بدهد. انگلیس اما باید مراقب باشد، این خط حمله برای فوتبال انگلیس عذاب آور است و باید در اولین فرصت اصلاح شود. فوتبال ایران بسیار خوب ظاهر شده، این تیم ترسناک است!

گاردین با اشاره به بازی اخیر تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرده که بازی مردان کی‌روش بسیار تاکتیکی بود، فوتبال ایران در جام جهانی قبلی بسیار تکنیکی و تا حد زیادی خالی از تاکتیک به نظر می‌رسید، بعید است مردان کی‌روش بازی احساسی داشته باشند، آنها نیازی به این کارها ندارند و تکلیف تیمشان روشن بود. بازی خوب آنها تا حدی نگران کننده است. حداقل نتیجه گیری از تماشای بازی اخیر ایران این است که این تیم برای باختن نخواهد آمد و ممکن است دردسرساز شود.

گاردین: این تیم کی‌روش ترسناک است / دیلی میل: فوتبال ایران پوست انداخته!

روزنامه دیلی میل در وب سایت رسمی خود با اشاره به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر اروگوئه در یک بازی دوستانه نوشت: ساوت‌گیت اکنون روزگار خوبی ندارد، فوتبال انگلیس قرار نیست در طبقه بندی درجه دوم اروپا باشد، انگلیس به بریتانیا تبدیل نشده که اکنون تیم درجه دوم قاره اروپا باشد، فوتبال مرز نمی‌شناسد اما نباید آبروی سرزمین خود را ببریم.

یان هربرت نویسنده شهیر دیلی میل نیز در گزارشی از بازی ایران و اروگوئه نوشت: گل مهدی طارمی برای فوتبال انگلیس معنادار است. این یک هشدار جدی برای فوتبال انگلیس است. فوتبال ایران پوست انداخته و رقیب مهمی برای فوتبال انگلیس است.

در گزارش دیلی میل به خط دفاعی ایران نیز اشاره شده که هر چند از دید آنها ایراداتی دارد اما آنقدر مستحکم بوده که سوارس و هم تیمی‌هایش را گیج کرده و اجازه نداده که به راحتی به گل زدن فکر کنند.

در بخش جالبی از این گزارش به بازی خوب کنعانی اشاره شده است. کنعانی زادگان فوق العاده ظاهر شد و با مهار چند شوت دخال چارچوب دروازه ایران سهم بسزایی در رقم خوردن این پیروزی داشت.

نویسنده این گزارش نوشت: از مهاجمان تیم ملی انگلیس یا کادر فنی می‌پرسم که برابر چنین مدافع خوبی، ایده موثری برای موفقیت دارند؟

گاردین: این تیم کی‌روش ترسناک است / دیلی میل: فوتبال ایران پوست انداخته!

روزنامه سان لندن در بخش فوتبال بین الملل و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خود نیز با اشاره به پیروزی ایران برابر اروگوئه نوشت: فوتبال ایران همیشه فوتبال خوبی بوده و حالا با کی‌روش به نظر می رسد که بیش از پیش برای درخشش در جام جهانی قطر انگیزه دارد.

نویسنده سان لندن با اشاره به بازی روان فوتبال ایران نوشته است: مردان کی‌روش عالی بازی کردند، به نظر می‌رسد خیلی خوب یکدیگر را پیدا می‌کردند و برای بازی خود برنامه داشتند. هر حمله ایران انگار ادامه یک کار تمرین شده بود و هر بازیکنی دقیقا همان کاری را انجام می‌داد که کی‌روش منتظر تماشای آن بود. این تیم برنامه دارد و قرار نیست مقابل انگلیس چیزی برای از دست دادن نداشته باشد. حالا همگی مطمئن هستیم که ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر انگلیس یا آمریکا بازی احساسی نخواهد داشت و با برنامه و منطقی وارد میدان خواهد شد.

اروگوئه‌ای که سوارس و نونیس را در اختیار داشت نتوانست دروازه فوتبال ایران را باز کند و حالا بقیه تیم‌ها طور دیگری به فوتبال ایران نگاه خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    32 6
    اروگوئه سابقه دو بار قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد. انگلیس فقط یک تیم درجه دو اروپائیه و باید با اعتماد به نفس کامل در برابر این تیم بازی کنیم
  • نیماص IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    20 2
    بترسید بترسید ما همه باهم هستیم
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      4 13
      اوه مای گاد ترسیدم
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 7
    نشانی غلط می دهید. تا تاج و کیروش را دارید اصلأ نمی ترسید.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    6 12
    بعید نیست کیروش هدف تروریستهای انگلیسی و آمریکایی و اسرائیلی قرار بگیره تا جلو یک افتخار آوری ملی و غرور آفرین برای تیم ملی ایران در جام جهانی گرفته بشه. باید نیروهای امنیتی برای حفاظت از کیروش تا انتهای بازیهای ایران در جام جهانی به هوش باشن.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      11 2
      شما استنداپ کمدی می زنی؟
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      5 1
      وقتی جنس اصل میزنی بر بدن....
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      استندآپ کمدی نیست، نهایت خودباختگی و اضمحلاله.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    3 6
    اول اینکه بازیکنان با تلاش بسیار بالا در بازی اول با مربی جدید ظاهر شدند تا خود را ثابت کنند که بسیاری از کاستی‌های تاکتیکی را پوشاند، دوم اینکه روز بدشانسی اروگوئه بود که فرصت‌های زیاد گلزنی را از دست داد. در بازیهای جام جهانی این دو فاکتور نباشند میبینید تیم اتوبوسی با چندین گل بدرقه می‌شود.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    3 3
    حتما با شروع بازی های جام جهانی عوامل داخلی و خارجی انگلستان برای تخریب روحیه تیم ایران و حاشیه سازی. با ترفند های رسانه‌ای جنگ روانی دروغ پردازی و بزرگنمایی ضعف ها اقدام خواهد کرد اما این تیم ایرانه مگه نمیدونی چیه!!!
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    4 12
    ان شاء الله دوتا برد (مقابل آمریکا و ولز) و یک تساوی (مقابل انگلیس) حداقل نتیجه ممکن باشه. البته اگر یک سر مربی دلسوز و انقلابی مثل مایلی کهن داشتیم حتی بردن انگلیس هم ممکنه
  • ح IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    6 3
    امیدوارم مردان کی‌روش به بازی احساسی و جوزدگی در جریان فوتبال رو نیارند و کی روش روی مردان فوتبال ایران در خصوص جوزدگی مثل باخت به ژاپن کار کند
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 1
      ورزش فوتبال در خون ایرانی جریان و نبض نداره، فرقی هم نمی کنه کی مربی باشه. فوتبال یک بازی مثل بازی و جنگ گلادیاتور های روم باستان هست که برای سرگرمی جماعت بی دین و کافر و بت پرست جون میده.
    • وحید IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      اهلا و سهلا مرد نیک روزگار بازهم از مضرات این ورزش رومی و گلاویاتوری برای ما حماسه بسرا ... و از فواید گوشه نشینی عرفانی تا سرحد مرگ سوفیان ترانه بسرا ... مردک توهمی کلا با جنب و جوش و ورزش و گردش خون مشکل دارین شماها و فقط گوشه نشینی و مشکی پوشی و هزار درد و مرض و سکته قلبی اکرده افکار همچون تو هست که نمونش اومدن سن سکته از ۵۰ سال زید ۲۰ سالگی هست
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    2 7
    یه بازی دوستانه بود بازی های جام جهانی زمین تا آسمان با این بازی الکی فرق میکنه ، یه سری چرا اینقدر احمقن؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      بازی دوستانه! 😂😂😂 فوتبال؟ بازی دوستانه!؟ 😂😂😂
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      تیم هایی که بازی دوستانه انجام میدن یا نیاز به آن دارن، فاتحشون از همون اول خونده شده!
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    از بیگانگان تا الان خیری به کشور ما نرسیده است. آن‌ها برای چپاول می‌آیند و خواب عمیق مسئولان و رذالت فکری آنان ثمری به جز از دست دادن سرمایه نیست. در این هجوم استکباری مسئولان فوتبال هیچوقت پس از اتمام قردادها انگشتان خود را نشمرده‌اند که آیا چیزی از دست داده‌ایم و یا به دست آورده‌ایم. اگر چیزی به دست آورده باشیم که دیگر نباید محتاج آنان باشیم. هستیم یا نیستیم.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    گاردین انگلیسی باید هم از این تعریف و تمجیدها در باره تیم ها انجام بده، چون در واقع فوتبال که اختراع انگلیسی ها و هویت ورزش انگلیس هست، باید هم تبلیغ بشه. بقیه همش حرف اضافه هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس